PDA

View Full Version : [cubase SX & windows XP ]Geheugen uitbreiden



Debaser
20 juli 2005, 00:22
Is het eigenlijk mogelijk om in cubase SX je geheugen gebruik te vergroten zoals in bijv. adobe photoshop (dacht ik)

dus het maximale maximale geheugendeel, wat het programma mag gebruiken.

de VST preformance loopt nl redelijk vol, tewijl het programma in taakbeheer op 7 / 8 MB staat.
de buffer is vergroot naar 265.

weet iemand waar / of dit kan ?

( op de mac schijnt het te kunnnem met apple+I get info, op het icoon )

specs pc :
Windows XP
Cubase 2.0
AMD 2400+
1024 RAM

thanks,

bert k
20 juli 2005, 11:46
Dat is een mactrucje, geheugen toewijzen gaat automatisch in XP. Je moet wel zo veel mogelijk achtergrondshit uitzetten, screensavers, virusprogs, etc.

Debaser
20 juli 2005, 13:32
thanks,

maar je zou toch verwachten dat als ie wat traag gaat lopen door de effecten, er automatisch meer geheugen zou worden vrijgemakt voor het programma ?

ik heb ook ergens gelezen ndat je enkel de hoeveelheid audiosporen moet gebruiken die je nodig hebt ... dus ales wat je niet gebruikt weggooid.

we hebben het nu tijdelijk opgelost door de reverb over de waveform te gooien en niet als effect, dat scheelt een hoop :D

bert k
20 juli 2005, 13:41
Nee, als hij trager gaat lopen is het geheugen gewoon op... Misschien wat erbij plaatsen? Kost geen drol meer tegenwoordig.

Daniël_san
20 juli 2005, 13:58
dat is idd zo bert. Als het daar aan ligt kan je een stel extra MB's Ram kopen. (tip voor goedkope spullen moet je effe op de pricewatch van tweakers kijken)


maar je zou toch verwachten dat als ie wat traag gaat lopen door de effecten, er automatisch meer geheugen zou worden vrijgemakt voor het programma ?

Ik heb zelf dan wel een 2600+ athlon64, maar bij mij loopt cubase gewoon goed..... Het moet toch niet zo veel uitmaken 2400+ en 2600+?
Maar wat voor geheugen heb je (hoeveel Mhz) En wat voor AMD heb je in je pc? (athlon xp/ athlon 64/operaton)

Debaser
20 juli 2005, 22:07
het is niet mijn pc, maar van een vriend, en die is nu op vakantie.
dus ik weet verder niet wat er inzit.
ik hoopte op een simpel truukje :)
ala photoschop / aftereffects.

we'll see ..

U96
13 augustus 2005, 01:30
Kweenie of je deze al kende, maar dat wil ook redelijk helpen om de performance te verbeteren:

www.musicxp.net

Jur