PDA

View Full Version : Aria pro 2



Orpheo
20 juli 2005, 00:01
wat is de kwaliteit van deze plankjes over het algemeen? nieuwe aria's bedoel ik....

AART
20 juli 2005, 00:26
volgens mij beginnersgitaren.

DuranK
20 juli 2005, 00:57
Ik heb er een. Die is van mijn oom geweest en hij speelt best fijn. Goeie beginners gitaar dat zeker. Verder weetik niet hoe oud deze is of hoe duur hij is geweest. Ik heb trouwens aria pro 2 magna series ;) Komt best lekkere sound uit.

wietse
20 juli 2005, 07:47
redelijke gitaren tot goed, de oude, tot midden jaren 80 kwamen allemaal uit de matsumoku fabriek en dat waren eigenlijk zonder uitzondering goede gitaren.

1959SLP
20 juli 2005, 07:50
redelijke gitaren tot goed, de oude, tot midden jaren 80 kwamen allemaal uit de matsumoku fabriek en dat waren eigenlijk zonder uitzondering goede gitaren.

je moet alleen van de tremolo afblijven.

guvnor
20 juli 2005, 08:07
Heb een dikke jazzkast (FA70) van Aria Pro II uit (volgens mij) '88 en da's een perfecte gitaar. Goed hout, goed gebouwd en een hele goeie klank. Heeft m'n gitaarleraar flink doen fronzen toen ie er op speelde. Speelde volgens hem een stukkie lichter dan zijn Gibson en kwam qua klank griezelig dicht in de buurt.

Deze gitaar was toen ie uitkwam ook niet echt goedkoop. De meest recente prijsopgave die ik gezien heb dateerd uit mid jaren 90 en dat was $1299,-. De latere exemplaren met een andere headstock (lijkt op artcore headstock van Ibanez) schijnen van mindere kwaliteit te zijn volgens reviews op Harmony Central.

guvnor
20 juli 2005, 08:13
plaatje van mijn FA70

http://members1.chello.nl/~p.b.kneefel/pics/6173806.jpg

Jeroenvanhulsteijn
20 juli 2005, 10:07
tering...mooi ding zeg. Die wil ik ook.


Enfin, tussen die oude (Matsumoko) zitten hele goede exemplaren. Er bestaan ook hele slechte beginners exemplaren. Die dingen zijn van geperst hout ofzo met een wiebelhals. De PE serie (LP model) is naar het schijnt een goede serie van die een paar jaar geleden is begonnen. Heeft ooit een lovende recensie gehad in de gitarist en wordt op harmony central ook erg goed ontvangen.

Kijk ook op www.therathole.org voor de oude exemplaren.

renier
20 juli 2005, 11:36
redelijke gitaren tot goed, de oude, tot midden jaren 80 kwamen allemaal uit de matsumoku fabriek en dat waren eigenlijk zonder uitzondering goede gitaren.

je moet alleen van de tremolo afblijven.


inderdaad, ik heb ook een aria pro II black cat ergens staan, en die speelde best aardig, klonk niet slecht en was prima afgewerkt, alleen de brug was naadje. schroefhuis van de trem brak doormidden..


en HEY! ik wordt gequote! woehoe!

telecastermaster
20 juli 2005, 15:09
Ik vind deze leuk: :)

http://i7.ebayimg.com/01/i/04/7c/12/45_1_b.JPG


http://www.guitarworlduk.com/ariaelectrics/bigimages/m650t_02.jpg

Raffel
20 juli 2005, 15:36
LOL @ topic

Ik heb er nog een 15 watt versterker van staan. Ik durf hem niet meer aan te zetten want ik dat ik dan een zakdoek nodig heb. :lol:

Orpheo
20 juli 2005, 16:32
kheb net ff voor de grap een aria stratje met 2 hums en 1 single over een marshall jcm 2000 tsl100 gehad....

hij klonk echt wel goed .... :o nie verwacht. beter dan bv een epi les paul vond ik. heel helder, maar wel met flink wat ballen. (ja, de amp heeft dat zelf al, maar ik heb t over t verschil met de epi)

en nog wel mooi afgewerkt ook. aangename verrassing dus :)