PDA

View Full Version : Beginner



David16
19 juli 2005, 22:28
Beste Gitaristen.
ik heet David en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben van plan binnenkort een elektrische gitaar te kopen, maar ik zou graag wat informatie erover willen inwinnen, en ik dacht dat dit forum de perfecte plaats is om mijn vragen te stellen.
Ik heb op www.groove-factory.nl begginers gitaren van het merk Stagg gezien, de prijzen waren ong. 120 á 130 euro. Kunnen jullie me vertellen of dit een goed merk is?
Ook zou ik graag willen weten of het verstandig is om een gitaar 2e hands op het internet te kopen.
En voor welke prijs kan ik al een aardig begginers-setje krijgen met alle benodigdheden zoals gitaar, versterker en alles wat nog nodig is?

Alvast bedankt en groeten. :P
David

robert-gitarist
19 juli 2005, 22:34
Stagg=brandhout...
Bij karwei enzo word het ook wel Oud hout genoemd dat in de oud hout bak gaat :P

Wat leuk is om mee te beginnen is sommige Londen City gitaren en Richwood is ook wel okee..
Ga eens op marktplaats kijken,worden leuke set's aangeboden voor leuke bedragen...
owja als je echt iets leuks wilt hebben om mee te beginnen: goedkope Ibanez'en zijn ook errug goed :)

Good luck

wietse
19 juli 2005, 22:39
waar woon je david ik heb nog wel wat moois in de handel .(effe spammen :-D )
blijf in ieder geval bij stagg, amuse, adonis e.d uit de buurt dat is rommel van de bovenste plank.

David16
19 juli 2005, 22:56
Bedankt voor jullie waarschuwing wat betreft Stagg :D, en ik woon in Tegelen, dat is in de buurt van Venlo, Noord-Limburg.

David16
7 augustus 2005, 18:38
sorry dat ik in een oude topic ga schrijven, maar ik wil iets vragen.
een vriend van mij verkoopt zijn Cort Cl 100 voor 100 euro, dus ik denk dat ik zijn Cort koop, maare ik wil graag weten wat ik nog allemaal nodig heb behalve versterker en een plectrum. voor jullie is dit natuurlijk een stomme vraag, maar ik heb helaas geen verstand van gitaren. en wat gaat dat ongeveer kosten; versterker + andere nodige stuff? en zou ik wel een Cort CL100 kopen of is dat brandhout? volgens mij is het geen brandhout, want hij speelt er al best lang op en het klinkt lekker.

gr david

David16
7 augustus 2005, 18:39
sorry dat ik in een oude topic ga schrijven, maar ik wil iets vragen.
een vriend van mij verkoopt zijn Cort Cl 100 voor 100 euro, dus ik denk dat ik zijn Cort koop, maare ik wil graag weten wat ik nog allemaal nodig heb behalve versterker en een plectrum. voor jullie is dit natuurlijk een stomme vraag, maar ik heb helaas geen verstand van gitaren. en wat gaat dat ongeveer kosten; versterker + andere nodige stuff? en zou ik wel een Cort CL100 kopen of is dat brandhout? volgens mij is het geen brandhout, want hij speelt er al best lang op en het klinkt lekker.

gr david

Cubensis
7 augustus 2005, 18:47
die cort is minder dan 200 nieuw.
100 is niet superduur ofzo ervoor, maar je kan misschien iets beters vinden, maar aan die cort heb je een heel leuk beginnersgitaartje.
alles wat je nodig hebt is een gitaar, plectrum, versterker, kabel ennuh...niets

deedee
7 augustus 2005, 18:53
sorry dat ik in een oude topic ga schrijven, maar ik wil iets vragen.
een vriend van mij verkoopt zijn Cort Cl 100 voor 100 euro, dus ik denk dat ik zijn Cort koop, maare ik wil graag weten wat ik nog allemaal nodig heb behalve versterker en een plectrum. voor jullie is dit natuurlijk een stomme vraag, maar ik heb helaas geen verstand van gitaren. en wat gaat dat ongeveer kosten; versterker + andere nodige stuff? en zou ik wel een Cort CL100 kopen of is dat brandhout? volgens mij is het geen brandhout, want hij speelt er al best lang op en het klinkt lekker.

gr david

vanaf het begin tot het eind:
gitaar, KABEL (ga gewoon effe langs de gitaarboer, voor een paar tientjes heb je wel een leuk kabeltje, maar koop GEEN slechte kabels, voor 2 tientjes extra doe je er veel langer mee en heb je een veel beter geluid), eventueel effecten (hoeft nog niet, kom je later wel achter of je ze nodig hebt, en zoja welke), kabel (deze 2de kabel hoeft dus niet als je geen effecten hebt), versterker.

Extra spul:
- ik zou zorgen voor altijd een extra pakje snaren (willen nog wel eens breken en na een paar maanden altijd vervangen), (ong. €7)
- ik heb ook nog schoonmaakspul voor me hals (ook gewoon effe langs de gitaarboer gaan) (ong. €5),
- een capo (klem je op je hals, moet je maar effe zoeken op google wat het inhoud, ik heb geen zin om het uit te leggen (capo heb je ook niet per se nodig)), (ong. €5-€10)
- een muziekstandaard (moet je zelf beslissen, ik vind het handig om gewoon op de goede hoogte lekker een blaadje voor je neus te hebben als je iets gaat leren), (prijs geen idee)
- een stemapparaatje (zeker als je begint wel handig, maar probeer er later vanaf te stappen om je gehoor te trainen) (prijs weet ik ook niet precies)

[/b]

David16
7 augustus 2005, 19:02
bedankt voor jullie info :P

nog een vraagje: wat kost een beginners versterker? hoeft geen hele grote te zijn, ik heb genoeg aan een kleine, maar geen knommel?

deedee
7 augustus 2005, 19:06
bedankt voor jullie info :P

nog een vraagje: wat kost een beginners versterker? hoeft geen hele grote te zijn, ik heb genoeg aan een kleine, maar geen knommel?

Hier wordt dan meestal de cube-15 aangeraden. Kijk maar even op marktplaats, staan er zat te koop.

Als je toch net effe iets groters wilt kan je ook voor de cube-30 gaan, maar de cube-15 is zat als je alleen thuis speelt

bert k
7 augustus 2005, 19:16
Cube 15 en Cube 30 zijn van Roland. Prima oefenversterkertjes.

David16
7 augustus 2005, 21:33
helaas kan mn vriend zijn Cort niet verkopen :(, maar ik heb iets anders gevonden

http://www.musicstorekoeln.de/en/Guitars/3_47_GPAKET_0_GIT0004664-000/0/0/0/detail/musicstore.html

ik vraag jullie om je oordeel te geven, of dit wel het geld waard is.
alvast bedankt

Vampire
7 augustus 2005, 21:37
Volgens mij heeft nog niemand een gitaarband genoemd.
Hoewel dat niet een vereiste is, kan ik je aanraden er wel een te halen, om je gitaar om je nek te kunnen hangen dus. Ik heb eigenlijk het eerste half jaar met mijn gitaar op schoot gezeten en zo gespeeld en het heeft me bijna een maand gekost om hetzelfde te kunnen spelen staand, omdat je dan een andere houding hebt, en je je frets (waar je je vingers op duwt om de verschillende tonen te krijgen) zie je dan ineens niet meer zo goed (ik hield mijn gitaar een beetje schuin en leunde nogal voorover...

Dus advies: Koop een bandje erbij, en begin meteen met staand leren spelen :wink: (maar misschien zijn anderen het daar niet mee eens, ik vind het nuttig advies :) )

deedee
7 augustus 2005, 21:39
Volgens mij heeft nog niemand een gitaarband genoemd.
Hoewel dat niet een vereiste is, kan ik je aanraden er wel een te halen, om je gitaar om je nek te kunnen hangen dus. Ik heb eigenlijk het eerste half jaar met mijn gitaar op schoot gezeten en zo gespeeld en het heeft me bijna een maand gekost om hetzelfde te kunnen spelen staand, omdat je dan een andere houding hebt, en je je frets (waar je je vingers op duwt om de verschillende tonen te krijgen) zie je dan ineens niet meer zo goed (ik hield mijn gitaar een beetje schuin en leunde nogal voorover...

Dus advies: Koop een bandje erbij, en begin meteen met staand leren spelen :wink: (maar misschien zijn anderen het daar niet mee eens, ik vind het nuttig advies :) )

whoops :oops:
vergeten, ja, die moet je wel hebben!

Walternativo
8 augustus 2005, 00:29
Walter's fantastische........
checklijst gitaristvereisten!!!

kabel,
gigbag (optioneel zonder les maar vereist met les)
tuner (optioneel: kan van internet)
metronoom (optioneel. Heb ik zelf nog niet eens. Haha.)
snaren
gitaar
gitaarstrap (draagband) (optioneel)
capo (optioneel voor beginners)
plectra (optioneel)
versterker
stopcontact
stroom
voedsel
slaapplaats (optioneel voor mensen die nooit slapen)

bert k
8 augustus 2005, 00:40
helaas kan mn vriend zijn Cort niet verkopen :(, maar ik heb iets anders gevonden

http://www.musicstorekoeln.de/en/Guitars/3_47_GPAKET_0_GIT0004664-000/0/0/0/detail/musicstore.html

ik vraag jullie om je oordeel te geven, of dit wel het geld waard is.
alvast bedankt
Niet echt slecht voor een beginnersset, maar dit soort sets zijn in iedere gitaarzaak te koop voor vergelijkbare prijzen. Lastig kiezen. Probeer eens wat uit in een winkel, met een gitaarspelende kennis erbij.

Walternativo
8 augustus 2005, 12:25
voordelen: koffer en versterker inbegrepen. Weinig geld voor die onderdelen.
Nadelen: duitse winkel dus bestellen. Les Paul kopie die je dus niet zelf kan testen: kan bagger zijn. Versterker van een voor mij onbekend merk.

Mafkees
8 augustus 2005, 13:55
helaas kan mn vriend zijn Cort niet verkopen :(, maar ik heb iets anders gevonden

http://www.musicstorekoeln.de/en/Guitars/3_47_GPAKET_0_GIT0004664-000/0/0/0/detail/musicstore.html

ik vraag jullie om je oordeel te geven, of dit wel het geld waard is.
alvast bedankt
Niet echt slecht voor een beginnersset, maar dit soort sets zijn in iedere gitaarzaak te koop voor vergelijkbare prijzen. Lastig kiezen. Probeer eens wat uit in een winkel, met een gitaarspelende kennis erbij.

Is inderdaad het beste, naar de winkel gaan met iemand die al wat langer speelt, gewoon in een bepaalde prijsklasse uittesten.

En je kan beter voro 100 eruo meer uitgeven dat je er nog langer dan een half jaar plezier van hebt. Ik zelf zal die richwood les paul aanraden, erg goeie beginnersgitaren voor €190,- (in dordrecht house of music)

EDIT: niet bedoelt als SPAM

Basseytje
18 augustus 2005, 01:06
wat s er eigenlijk mis met stagg??? ik heb een stagg strat en semi-accoustische gitaar ze spelen super... k speel er nu al ene tijdje op

metalcore
18 augustus 2005, 09:46
heb jij dan ook wel eens op een echte gitaar gespeeld. als ik rijk was zou ik staggs gebruik voor de openhaard maar tot die tijd hou ik het wel bij gewoon brand hout.

@ david probeer eens een ibanez, epiphoon of een dean. na een beetje zoeken vind je dan vast wel een leuke niet al te dure gitaar. versterkertje, stembakje en wat plectra erbij en je kan gaan spelen.
metrnoom is niet echt heel erg nodig(vooral als je net begint).

Basseytje
18 augustus 2005, 13:36
ik heb op een gibson sg gespeeld maar daar zit dan heel veel verschil in en op een epiphone lp bb maar dat zijn gewoon andere gitaren dus daar kan je niet mee vergelijken.