PDA

View Full Version : Warlock



dinoballz
19 juli 2005, 18:12
Hallo.

Ik ben van plan een BC Rich Warlock te kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer... goeie verwoording want men grootste vraagstuk gaat over de houtsoorten waar deze juweeltjes van gemaakt zijn.

Op verscheidene sites zoals music123 musiciansfriend krijg je deze informatie.

Heeft de houtsoort veel invloed?

En nog een vraag: Hoor je verschil in het geluid als je een Warlock uit de Platinum (pro) serie neemt of een uit een metal master pack?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Fumi SG
19 juli 2005, 22:43
nou, allereerst. De houtsoort heeft de MEESTE invloed op je sound.

En ten tweede. Dat Metal masterpack is een beginnerssetje met amp en alles erbij toch?? Die Platinum Pro's zijn de wat duurdere gitaren (USA??). Ik heb ze nog nooit gehoord, maar mochten die Platinum Pro's in de USA gebouwd zijn, jah, dan hoor je behoorlijk verschil. Dat is over het algemeen zo, dat is bij Jackson's, bij Fenders en ook bij BC Rich. Ook zijn die Amerikanen beter afgewerkt en hebben ze beter hardware... vandaar het prijsverschil! :wink: Maar nogmaals, ik heb deze twee nog nooit gehoord EN ik weet niet of die Platinum Pro's USA-built zijn..

Jerre
19 juli 2005, 23:08
Heeft de houtsoort veel invloed?


Lees er alles over hier -> http://www.stijlvorm.nl/houtsoorten.htm
Daar staat zelfs bij hoeveel elke soort hout weegt !!

Kheb deze link hier ergens op het forum opgevist ...

Speeddemon
19 juli 2005, 23:42
ik zou (na vroegere ervaring) met een grote boog heenlopen rond alle BC Rich die NIET in de USA is gemaakt.

Waarom? Ik heb een Warlock Platinum Pro gehad, en die body was van "Plywood", multiplex dus. De hals was echter van echt hout en daardoor zwaarder. En als IETS irritant is, is 't een gitaar waarvan de kop lager wil hangen dan de body.

Daarbij waren de elementen ook niet veel soep. Die gitaar heeft mij in '96 ofzo nieuw 900 gulden (+/- 410 euro gekost).

Als je nagaat dat ik onlangs voor 't zelfde bedrag een 2e hands Cort S2900 heb gekocht...

* quilted maple top
* Sperzel locking tuners
* Seymour Duncan elementen (TB-4 in de brug en 2x SSL-1 Vintage Staggered)
* Wilkinson tremolo

tja...

En destijds heb ik ook op Japanse B.C. Riches gespeeld, die toen al 2100-2500 gulden kosten (950-1150 euro) en die hadden ook dat probleem.

Fumi SG
20 juli 2005, 00:26
hmz.... op de site van BC Rich staat dat de Warlock Platinum Pro van agathis is gemaakt, nog niet alles. Maar toch geen multiplex, of toch? :(

Speeddemon
20 juli 2005, 00:54
agathis zit volgens mij wel in de zelfde hoek. Na plywood dus het ergste 'hout' wat er is.

Jax
20 juli 2005, 07:51
agathis zit volgens mij wel in de zelfde hoek. Na plywood dus het ergste 'hout' wat er is.

Idd, je ziet het vaak terug bij "redelijke" beginnersgitaren.

gerrekat
20 juli 2005, 09:23
nou, allereerst. De houtsoort heeft de MEESTE invloed op je sound.

En ten tweede. Dat Metal masterpack is een beginnerssetje met amp en alles erbij toch?? Die Platinum Pro's zijn de wat duurdere gitaren (USA??). Ik heb ze nog nooit gehoord, maar mochten die Platinum Pro's in de USA gebouwd zijn, jah, dan hoor je behoorlijk verschil. Dat is over het algemeen zo, dat is bij Jackson's, bij Fenders en ook bij BC Rich. Ook zijn die Amerikanen beter afgewerkt en hebben ze beter hardware... vandaar het prijsverschil! :wink: Maar nogmaals, ik heb deze twee nog nooit gehoord EN ik weet niet of die Platinum Pro's USA-built zijn..


nou ik denk toch echt dat je elementen veruit het meeste invloed op je sound hebben, zet een EMG op een bezemsteel en hij klinkt nog "goed"

Speeddemon
20 juli 2005, 11:29
al is 't weer wel zo dat hout HEEL erg veel uitmaakt, wanneer je er goeie PASSIEVE elementen in hebt.

Een Seymour Duncan JB zal in een gitaar van 'fel/helder' hout te dun worden, maar icm mahogany is 't tonal heaven.

dinoballz
20 juli 2005, 12:08
Oke, bedankt voor de huidige reacties en de link.

Echter de houtsoort van de body van de platinum pro, namelijk Agathis, staat er niet bij. Is hier nog wat over te zeggen?

En ik las over een warlock uit de NJ serie dat er een Floyd Rose speedloader systeem op zat http://www.music123.com/BC-Rich-NJ-Warlock-WHS-2003-i98850.music Zodat er weinig of niet gestemd hoeft te worden... Hoe zijn jullie daar over te spreken?

FruscianteFan
20 juli 2005, 12:13
agathis zit volgens mij wel in de zelfde hoek. Na plywood dus het ergste 'hout' wat er is.agathis is toch exact hetzelfde als multiplex, maar dan een iets leukere naam?

Fumi SG
20 juli 2005, 12:16
nope

Speeddemon
20 juli 2005, 12:32
Oke, bedankt voor de huidige reacties en de link.

Echter de houtsoort van de body van de platinum pro, namelijk Agathis, staat er niet bij. Is hier nog wat over te zeggen?

En ik las over een warlock uit de NJ serie dat er een Floyd Rose speedloader systeem op zat http://www.music123.com/BC-Rich-NJ-Warlock-WHS-2003-i98850.music Zodat er weinig of niet gestemd hoeft te worden... Hoe zijn jullie daar over te spreken?
speedloader systeem heeft speciale snaren nodig die je gewoon heel snel vervangt. En nauwelijks hoeft te stemmen, aangezien de snaren al van te voren uitgerekt zijn, zeg maar.

Fumi SG
20 juli 2005, 12:56
... en die snaren kun je dan weer niet overal krijgen! :wink:

dinoballz
20 juli 2005, 12:59
nope

Wat dan wel?

Fumi SG
20 juli 2005, 13:05
nope

Wat dan wel?

dat was een antwoord op de post van FruscianteFan, agathis is geen multiplex maar gewoon een houtsoort net zoals mahonie, maple, etc..

dinoballz
20 juli 2005, 13:06
Ah, oke... maar is het goed?

Patrick M.
20 juli 2005, 13:09
"Agathis is sometimes referred to as “commercial grade mahogany”. It is indigenous to the Far East and South Pacific areas. "
Bron: www.bcrich.com

Bij www.tools4tones.nl staat een 2e hands warlock made in USA te koop. Niet USA BC Rich gitaren zijn niet zo denderend.

dinoballz
25 juli 2005, 14:04
OK, thnx.