PDA

View Full Version : The Fabulous Thunderbirds (DVD)



nopster
19 juli 2005, 17:01
Iemand de dvd gezien? En zoja, is hij goed?

Kim Wilson
21 juli 2005, 08:38
Iemand de dvd gezien? En zoja, is hij goed?
Ja! Waanzinnig goed!
Goeie setlist, lekker stevig. Veel shuffles. Wel heel vet afgemixed, met name de drums blaast nogal.
Wel heeeeele mooie dvd. Wat kan die Kid Ramos spelen zeg! :o 8-)


Ik heb ze laatst in Groningen voor het eerst in het echie gezien.

:o

SUPER! Echt heel goeie band. Geen drukte of poeha of wat ook, gewoon normaal doen en de meest strakke muziek spelen. En na de tijd gewoon ff door het publiek sjouwen, een beetje handtekeningen uitdelen. Dat was echt gaaf.
Alleen Gene Taylor (toetsen) lijkt wel een beetje wereldvreemd. Op het podium merk je er niks van, dan speelt ie de sterren van de hemel, maar na het optreden daarzo liep ie een beetje verdwaasd over de gangen, was niet bij de handtekeningensessie, zelfs Kim Wilson (de echte bedoel ik :-D ) wist niet waar die was. Liep dus ergens in de gangen van de Oosterpoort...


Maar de DVD is echt een aanrader als je van stevige Texas blues e.d. houdt. Heb hem gezien van onze drummer, maar wil hem zelf ook nog hebben.


We spelen met onze band ook een stuk of 8 nummers van de T-birds, gewoon omdat het zo lekker is! :-D

Kim Wilson
21 juli 2005, 08:44
Oh ja, had ik al gezegd dat dit mijn favoriete band is? :-D

En van onze drummer...

En van onze bassist...

En van de rest van onze band...

nopster
21 juli 2005, 18:31
Iets zegt mij dat je hun muziek best kunt pruimen. :wink: :lol:

Zelf ken ik maar enkele liedjes, en onlangs heb ik die 2 video-clips van hun site gehaald. Die vond ik wel goed. Lekker strak gespeeld, en mooie volle klank. Alleen de bassist komt mij wat "blazig" over. Maar daarom speelt hij natuurlijk niet slechter. :)

Zal nu maar de dvd aanschaffen. :lol:

GuitarMaster
28 augustus 2005, 15:31
Als je echt wat goeds van de T-birds aan wil schaffen kun je beter "Live in Londen" kopen. Ik vind de setlist daar beter en jimmie vaughan speelt daar nog gitaar (vind ik beter dan Kid Ramos)...

Kim Wilson
29 augustus 2005, 09:23
Als je echt wat goeds van de T-birds aan wil schaffen kun je beter "Live in Londen" kopen. Ik vind de setlist daar beter en jimmie vaughan speelt daar nog gitaar (vind ik beter dan Kid Ramos)...
Hmm, persoonlijk iets denk ik. Vaughan probeert wat mij betreft iets te veel noten in een te beperkte tijd te stoppen. Het wat meer melodieuze van Ramos past IMO beter bij de blues en bij de T-Birds. Het sluit wat beter aan. Vaughan is wat meer voor zichzelf bezig, terwijl Kid Ramos meer de muziek aanvult. Maar dat is ook weer persoonlijk. :)

Harry
30 augustus 2005, 10:09
Jimmie Vaughn was mister FT himself. Kim Wilson heeft toch min of meer een nieuwe band opgericht nadat Vaughn en de zanger waren opgestapt? Ik weet het niet precies maar ik dacht dat het zoiets was.
Neemt niet weg dat het nog steeds een goeie band zal zijn.

Kim Wilson
30 augustus 2005, 10:33
Jimmie Vaughn was mister FT himself. Kim Wilson heeft toch min of meer een nieuwe band opgericht nadat Vaughn en de zanger waren opgestapt? Ik weet het niet precies maar ik dacht dat het zoiets was.
Neemt niet weg dat het nog steeds een goeie band zal zijn.
Ik heb het even nagekeken, maar in 1974 hebben Wilson en Vaughan samen de band opgericht. In 1989 is Vaughan gestopt bij de T-birds, en Wilson is met de band doorgegaan. Reden dat het geluid toen ook iets veranderde is dat er een toetsenist bijkwam. In 1993 kwam Gene Taylor erbij.

Tegenwoordig zijn Kirk Fletcher en Nick Curran de gitaristen bij de T-Birds. Ik heb ze begin mei in de huidige bezetting gezien (Wilson - zang, harmonica; Taylor - toetsen; Jimi Bott - drums; Ronnie James Weber - bass; Fletcher - gitaar; Curran - gitaar, zang) in de Oosterpoort in Groningen. Ik kan je zeggen dat het nog steeds knalt. Kim Wilson weet er een goed geoliede machine van te maken, en ze zetten een heel professionele set neer, zonder geklooi. Gewoon superstrak.

GuitarMaster
30 augustus 2005, 17:19
Als je echt wat goeds van de T-birds aan wil schaffen kun je beter "Live in Londen" kopen. Ik vind de setlist daar beter en jimmie vaughan speelt daar nog gitaar (vind ik beter dan Kid Ramos)...
Hmm, persoonlijk iets denk ik. Vaughan probeert wat mij betreft iets te veel noten in een te beperkte tijd te stoppen. Het wat meer melodieuze van Ramos past IMO beter bij de blues en bij de T-Birds. Het sluit wat beter aan. Vaughan is wat meer voor zichzelf bezig, terwijl Kid Ramos meer de muziek aanvult. Maar dat is ook weer persoonlijk. :)

Dat heb ik nou juist meer met Kid Ramos maargoed, als ik jou was zou ik ook ff live in Londen bestellen, dan ben je gelijk overgehaald :wink: .
Op de meeste plekken kost ie <10 euro inclusief verzenden, dus voor de prijs hoef je t niet te laten.