PDA

View Full Version : fishman ??



glacius
19 juli 2005, 15:22
de gibson les paul slash signature heeft een fishman powerbridge
en nu ik dat gehoord heb wil ik dat ook !!

moet ik dan de hele brug vervangen ?? hoe zit dat ?

fred dons
19 juli 2005, 15:34
ja en een pre amp inbouwen en een gaatje in de top boren voor de piezo , stereo uitgang en een batterij installeren en een nieuwe akoustische versterker of p.a. kopen
(op een normale versterker hoor je het akoustische effect niet)


nog steeds geinterresseert :-D

glacius
19 juli 2005, 15:57
ik heb hem getest op een mesa boogie en het effect was echt duidelijk.. super mooi

ik dacht dat die fishman gewoon een passief pickupje was

fred dons
19 juli 2005, 16:13
je hoort wel dat de fishman een ander geluid geeft maar om een goed akoustisch geluid te krijgen zul je over een full range versterker heen moeten

het ligt er een beetje aan hoe de pickups gecombineerd worden als ze op de zelfde uitgang gaan dan heb je een pre-amp nodig, als je ze volledig gaat scheiden (dus 2 jackuitgangen dan heb je dat wel nodig)
ik weet niet hoe dat op de slash zit

Orpheo
19 juli 2005, 16:15
die preamp is alleen nodig als je de piezo gaat blenden met de normale pups. wel aan te raden overigens.

imo is piezo een beetje een gimmick. ik ben er vanaf gestapt. ooit vond ik het een supersysteem, maar beetje tegenvallen in de praktijk...

Ash ketchum
19 juli 2005, 16:40
Glacius, wil het geluid van Slash kopieren? Want dan moet je wel bedenken of je voor het live-geluid gaat of het album-geluid van Slash, ik meende me te herinneren dat hij voor Appite for Destruction en een paar tracks met velvet revolver een handgebouwde les paul gebruikt, overigens niet van Gibson.

glacius
19 juli 2005, 17:30
ik wil het geluid van de signature hebben

dat vind ik geweldig maar ik wil de gitaar er niet voor kopen, ik vind hem niet mooi ..

yanto
19 juli 2005, 19:10
Glacius, wil het geluid van Slash kopieren? Want dan moet je wel bedenken of je voor het live-geluid gaat of het album-geluid van Slash, ik meende me te herinneren dat hij voor Appite for Destruction en een paar tracks met velvet revolver een handgebouwde les paul gebruikt, overigens niet van Gibson.
Klopt Slash gebruikte voor de opnames van Appetite een Les Paul kopie en geen echte Gibson.
Denk dat je voor het Slash geluid een heel eind komt met een Les Paul achtige gitaar met Seymour Duncan Alnico II pro's. Dezelfde elementen als in de signatures en die hij in al zijn gitaren heeft zitten die hij live gebruikt. De Fishman is idd een leuk extra en of je nou al die moeite zou moeten doen en dan nog de investering. weet niet of dat het waard is. Voor mij is de ultieme Slash sound nog steeds een Les Paul in een Marshall Silver Jubilee.