PDA

View Full Version : Gibson LP Standard Faded



Josdevos
19 juli 2005, 14:10
Iemand al een van de deze getest? Sta er wat argwanend tegenover eerlijk gezegd...

Orpheo
19 juli 2005, 14:14
Iemand al een van de deze getest? Sta er wat argwanend tegenover eerlijk gezegd...

hoezo dat?

ik heb op eentje gespeeld. speelde verdomd lekker, klonk nog lekker ook. tis gewoon een standard, maar dan beetje gereliced eigenlijk. normale lak overigens. geen dunnere lak iig (iig voor de feel)

Josdevos
19 juli 2005, 14:21
Kweet niet, lijkt me toch meer een satin finish hoor, net zoals de Faded Vs, SGs, en LP Specials...
Nuja, neck zal alleszinds niet plakken...

http://i24.ebayimg.com/01/i/04/48/be/d3_12_sb.JPG

http://i9.ebayimg.com/02/i/04/40/be/9e_12_sb.JPG

http://i24.ebayimg.com/02/i/04/48/be/ed_12_sb.JPG

http://i7.ebayimg.com/01/i/04/42/5d/3b_12_sb.JPG

http://i18.ebayimg.com/01/i/04/42/1c/b6_12_sb.JPG

http://i17.ebayimg.com/01/i/04/42/0e/39_12_sb.JPG

Orpheo
19 juli 2005, 14:27
de achterkant is satin ja, maar bovenop niet hoor. en inderdaad, echt plakken doet die hals goddank niet. maar hij voelt zeker niet cheap aan (voor een gibson)

Droffie
19 juli 2005, 14:30
Hij heeft ook een satin behandeling gehad, maar zal gewoon een nitro finish hebben...Verder wel een geil gitaartje.


Ik vind de pups zonder kapje erg mooi...zet me aan 't denken over mijn eigen Standard.

Droffie
19 juli 2005, 14:31
de achterkant is satin ja, maar bovenop niet hoor. en inderdaad, echt plakken doet die hals goddank niet. maar hij voelt zeker niet cheap aan (voor een gibson)

De top ook...anders zou die glimmen...

vulvasonic
19 juli 2005, 14:33
Als de lak het enige verschil is, dan snap ik niet waar dat prijsverschil in zit. Het ziet er trouwens wel mooi uit, vind ik.

Droffie
19 juli 2005, 14:40
Als de lak het enige verschil is, dan snap ik niet waar dat prijsverschil in zit. Het ziet er trouwens wel mooi uit, vind ik.

Geen idee wat die kost? is die duurder?
Dan kan ik 't wel begrijpen want er zit wat handwerk in die gitaar om hem de weathered look te geven.

Orpheo
19 juli 2005, 14:41
Als de lak het enige verschil is, dan snap ik niet waar dat prijsverschil in zit. Het ziet er trouwens wel mooi uit, vind ik.

Geen idee wat die kost? is die duurder?
Dan kan ik 't wel begrijpen want er zit wat handwerk in die gitaar om hem de weathered look te geven.

nee, goedkoper :o

hij kost 1995 nieuw bij o.a. sacksioni

Droffie
19 juli 2005, 14:54
Als de lak het enige verschil is, dan snap ik niet waar dat prijsverschil in zit. Het ziet er trouwens wel mooi uit, vind ik.

Geen idee wat die kost? is die duurder?
Dan kan ik 't wel begrijpen want er zit wat handwerk in die gitaar om hem de weathered look te geven.

nee, goedkoper :o

hij kost 1995 nieuw bij o.a. sacksioni

Hmmm...maf :-?

Wellicht zitten er dan toch een paar laagjes lak minder op. :???:

Josdevos
19 juli 2005, 15:01
Is volgens mij dezelfde behandeling als die andere faded modellen hoor... niet echt weathered look dus...

Orpheo
19 juli 2005, 15:18
tis wel evenveel laagjes lak, maar net iets anders gespoten dan normaal heb ik begrepen....

Droffie
19 juli 2005, 15:21
Wellicht een mooie vraag om voor te leggen op het LesPaul forum.
Daar weten ze alles...

marc_o
19 juli 2005, 15:58
Ik vind 'm prachtig om te zien in ieder geval, heb jaren op een cherry sunburst gespeeld en ten eerste kregen mijn ogen altijd een teringschop van de binnenkant van de koffer en daarna nog eens van de superfelle gele en rode kleur.....heb 4 jaar met een lasbril die koffer open moeten maken.

vulvasonic
19 juli 2005, 17:36
Ik vind 'm prachtig om te zien in ieder geval, heb jaren op een cherry sunburst gespeeld en ten eerste kregen mijn ogen altijd een teringschop van de binnenkant van de koffer en daarna nog eens van de superfelle gele en rode kleur.....heb 4 jaar met een lasbril die koffer open moeten maken.

De overbekende bruine koffer met roze pluche? :D
Ik maak mijn koffer nog steeds met veel plezier open. Nou is mijn gitaar gelukkig zwart, dat combineert wat lekkerder.



Om even op de prijs terug te komen; ik heb ze al nieuw aangeboden zien staan voor +/- 1750 euri. En wat kost de normale standard?

Daniël_san
19 juli 2005, 17:45
vanaf 2222 euries bij musikproduktiv. De Faded kost 2099.

vulvasonic
19 juli 2005, 18:05
Nou, wat lul ik dan?!?!?!











Ik dacht dat het prijsverschil veel groter was....

Droffie
20 juli 2005, 09:21
Orpheo zei dat ze 1995,- zijn bij Sacksioni.

Maar toch, waarin zit dat prijsverschil?

Orpheo
20 juli 2005, 09:29
Orpheo zei dat ze 1995,- zijn bij Sacksioni.

Maar toch, waarin zit dat prijsverschil?

is ook zo... kijk maar op de startpagina van deze site en type in gibson faded. dan zie je m.

Droffie
20 juli 2005, 09:32
vanaf 2222 euries bij musikproduktiv. De Faded kost 2099.

Ik weet niet waar je die prijzen vandaan hebt?
De Standard Desert Burst kost daar 2457,- en de Faded 2171,-

Een prijsverschil van 286,- is niet bepaald klein...

marc_o
20 juli 2005, 09:41
Lakken is duur...

Droffie
20 juli 2005, 10:04
Lakken is duur...

Precies, en ze hebben 't ook over 2 piece bodies.

Het buffen van een Glossy finish zal ook meer tijd kosten.

wel een investering om zo'n faded te kopen. Over een paar jaar zal die discontinued zijn en over 30 jaar de eerste Historic Faded LP. Heb jij mooi een originele :D Om je pensioengat te vullen.

marc_o
20 juli 2005, 10:44
Ik ga 'm zeker eens testen en wellicht ooit overwegen, want hoewel ik best van mijn Les Paul hield, deed ik 'm voornamelijk weg omdat ik snel last heb van plakkende handen bij lak op gitaarhalzen, en bij de Les Paul was dat heel erg, dus dit kan alleen maar beter zijn, maar dat gis ik maar hoor, eerst dat ding eens beethouden.

Droffie
20 juli 2005, 10:52
Ik ga 'm zeker eens testen en wellicht ooit overwegen, want hoewel ik best van mijn Les Paul hield, deed ik 'm voornamelijk weg omdat ik snel last heb van plakkende handen bij lak op gitaarhalzen, en bij de Les Paul was dat heel erg, dus dit kan alleen maar beter zijn, maar dat gis ik maar hoor, eerst dat ding eens beethouden.

Ja daar heb ik ook last van...Volgens de kenners op het LP forum komt dat omdat de lak niet goed gecured (droog) is. Probleem is te verhelpen door goed schoon te maken en een paar maanden uit de koffer te laten. Op een gegeven moment moet 't over gaan...
Mijn Gibson Acoustic heeft ook een Nitro lak maar daar geen plak nek, ook niet na een uur spelen ofzo...Ik hoop echt dat mijn LP ook beter wordt...

fazEric
20 juli 2005, 11:31
Ik hoop echt dat mijn LP ook beter wordt...

Toen ik mijn LP net had heb ik ook last gehad van een plakkende hals. Na een jaartje intensief gebruik en inderdaad steeds goed schoonmaken geen last meer. Er is dus nog hoop :)

marc_o
20 juli 2005, 11:43
Heb er een paar jaar lekker op gespeeld hoor, maar vanaf het moment dat ik er een ongelakte hals bij had doordat ik een Musicman Van halen kocht, was er geen weg meer terug....nu heb ik niet één hals meer met lak, en ik acht de kans vrij klein dat ie er ooit nog komt. Niet uitgesloten, maar klein.

Droffie
20 juli 2005, 11:45
Ik hoop echt dat mijn LP ook beter wordt...

Toen ik mijn LP net had heb ik ook last gehad van een plakkende hals. Na een jaartje intensief gebruik en inderdaad steeds goed schoonmaken geen last meer. Er is dus nog hoop :)

Ik heb 'm nu 2 jaar en 't wordt iets minder. Ik hou 'm gewoon nog buiten de koffer zolang nodig. Ik denk dat ik wel een ernstig geval heb om dat zelfs de neckbindings rood werd van de bleeden van de toets.
Ook lijkt dat heel langszaam weg te gaan.
Zit er wel aan te denken om de importeur eens te bellen.

Droffie
20 juli 2005, 11:47
Heb er een paar jaar lekker op gespeeld hoor, maar vanaf het moment dat ik er een ongelakte hals bij had doordat ik een Musicman Van halen kocht, was er geen weg meer terug....nu heb ik niet één hals meer met lak, en ik acht de kans vrij klein dat ie er ooit nog komt. Niet uitgesloten, maar klein.

Tja ik moest ook even wennen. Mijn Strat heeft ook een super glad halsje, maar die sound van die LP...die sound!!!

Damn, ik krijg ineens vreselijk veel zin om te spelen... :D

Les Paul
20 juli 2005, 12:29
Mijn ervaring is, dat de lak minder plakkerig wordt door lekker veel te spelen. Ik heb 2 Les Pauls waar ik weinig op speel en die zijn na 2 jaar (uit de koffer) nog steeds plakkerig. Mijn R8 was in het begin ook plakkerig, maar na een jaar veel spelen heb ik er geen last meer van.

De faded lak van mijn LP Special is totaal niet plakkerig, dus ik denk dat de gewone LP ook niet plakt.

Droffie
20 juli 2005, 12:36
Je zit goed in je Les Pauls zo te horen....Slet :D

Idd veel spelen helpt ook. Ik speel thuis meestal akoestisch maar ik pak 'm nu dagelijks even om effe te raggen en schoon te maken.
Omdat de lak nog niet goed droog is komt er allemaal rotzooi door naar buiten. een soort uitzweet effect.

marc_o
20 juli 2005, 13:38
Wellicht ben ik de enige die er zo over denkt, maar voor zo'n grote naam is het belachelijk dat je er eerst een jaar op moet spelen voor ie goed speelt, ik heb de mijne een jaar of 4 gehad, en het was er eentje van een partij van 5 stuks die ik had besteld met wat vrienden (om de prijs te drukken) en van die 5 waren er 2 ronduit slecht en eentje had zelfs druipers in de lak!!!!!
Maar ik vind ze zoooo mooi, echt voor mij het beste gitaarontwerp ooit...alleen heeft Gibson naar mijn inbescheiden mening een paar klotejaren achter de rug.

Droffie
20 juli 2005, 14:10
Wellicht ben ik de enige die er zo over denkt, maar voor zo'n grote naam is het belachelijk dat je er eerst een jaar op moet spelen voor ie goed speelt, ik heb de mijne een jaar of 4 gehad, en het was er eentje van een partij van 5 stuks die ik had besteld met wat vrienden (om de prijs te drukken) en van die 5 waren er 2 ronduit slecht en eentje had zelfs druipers in de lak!!!!!
Maar ik vind ze zoooo mooi, echt voor mij het beste gitaarontwerp ooit...alleen heeft Gibson naar mijn inbescheiden mening een paar klotejaren achter de rug.

Je hebt helemaal gelijk. Dat zou gewoon niet mogen met gitaren in die prijsklasse. Geen enkel excuus voor.
Wellicht had je net in de mindere periode van Gibson je gitaar gekocht. Met de nieuwe Standard in 2002 zijn ze echt een nieuwe weg ingeslagen. Er moest iets gebeuren vanwege deze slechte gitaren die ze afleverden en het terrein dat ze verloren op de concurrenten die hun zaakjes wel voor elkaar hadden.
Mijn Standard is gewoon helemaal top alleen dat ongrijpbare probleem van de plakkende neck. Toch weer een smetje op de kwalilteit van de nieuwe Standards... :-?

Josdevos
20 juli 2005, 14:16
Nou ik heb een '03 Standard en een '04 Standard gehad die ook niet het van het waren hoor... Je moet gewoon geluk hebben...

Droffie
20 juli 2005, 14:28
Nou ik heb een '03 Standard en een '04 Standard gehad die ook niet het van het waren hoor... Je moet gewoon geluk hebben...

Wat was er mis met die 2 gitaren dan?

Josdevos
20 juli 2005, 14:37
Matige afwerking van neckbinding/scrape, slecht gesneden nut, plakkerige finish, slecht inlaywerk op hals, slecht inlaywerk op de headstock en een niet overtuigende klank. Beiden waren okkazie en as new, maar dan ook koopjes. Waren beiden Ebonys. Wil er ooit zo wel eentje terug eerlijk gezegd, maar dan ga ik hem zelf uitkiezen...
Die gitaren verbleekten bij m'n huidige Deans... kzou graag die afwerking vinden in een Gibson, die koop ik dadelijk!

Droffie
20 juli 2005, 15:27
Matige afwerking van neckbinding/scrape, slecht gesneden nut, plakkerige finish, slecht inlaywerk op hals, slecht inlaywerk op de headstock en een niet overtuigende klank. Beiden waren okkazie en as new, maar dan ook koopjes. Waren beiden Ebonys. Wil er ooit zo wel eentje terug eerlijk gezegd, maar dan ga ik hem zelf uitkiezen...
Die gitaren verbleekten bij m'n huidige Deans... kzou graag die afwerking vinden in een Gibson, die koop ik dadelijk!

Dat zuigt big time...Ik ben zelf nog niet zulke slechte LP's tegenkgekomen maar ze zullen er zijn ja...

Les Paul
20 juli 2005, 15:58
Je zit goed in je Les Pauls zo te horen....Slet :D


Kijk maar eens op:http://community.webshots.com/user/robbert155

De Special staat er nog niet op. Mijn 2 PRS-en staan er ook nog niet op....

Les Paul
20 juli 2005, 16:01
Wellicht ben ik de enige die er zo over denkt, maar voor zo'n grote naam is het belachelijk dat je er eerst een jaar op moet spelen voor ie goed speelt, ik heb de mijne een jaar of 4 gehad, en het was er eentje van een partij van 5 stuks die ik had besteld met wat vrienden (om de prijs te drukken) en van die 5 waren er 2 ronduit slecht en eentje had zelfs druipers in de lak!!!!!
Maar ik vind ze zoooo mooi, echt voor mij het beste gitaarontwerp ooit...alleen heeft Gibson naar mijn inbescheiden mening een paar klotejaren achter de rug.

De kwaliteit van Gibsons is inderdaad al jaren onderwerp van gesprek. Veel LP's zijn matig van kwaliteit. Al is het de afgelopen jaren echt beter geworden. Maar ja.....als je zo'n top LP hebt, dan is het ook echt het beste wat er is.

Overigens toen ik mijn PRS CE binnenkreeg, was deze niet goed afgesteld, zat er kortsluiting in de electronica en de gitaar was gewoon vies.

Mitch
20 juli 2005, 16:24
Ik vind deze faded cherry goed te pruimen. Ik ben normaal meer van de Honey- of Tea burst, maar faded cherry....hmmmmm.......
Blijf een LP ook een geweldig geile gitaar vinden, maar de plaats van de volumeknop en de plaats van de switch blijft bij mij een ergernis. Jammer, anders had ik er zeker één gehad.

Daniël_san
20 juli 2005, 16:30
vanaf 2222 euries bij musikproduktiv. De Faded kost 2099.

Ik weet niet waar je die prijzen vandaan hebt?
De Standard Desert Burst kost daar 2457,- en de Faded 2171,-

Een prijsverschil van 286,- is niet bepaald klein...

De Standard: (geen desert burst)
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3114035/sid/!08071695/quelle/listen

De Faded:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!08071695/artnr/100021503

Hier vandaan dus.....

Orpheo
20 juli 2005, 16:34
Ik vind deze faded cherry goed te pruimen. Ik ben normaal meer van de Honey- of Tea burst, maar faded cherry....hmmmmm.......
Blijf een LP ook een geweldig geile gitaar vinden, maar de plaats van de volumeknop en de plaats van de switch blijft bij mij een ergernis. Jammer, anders had ik er zeker één gehad.

lol, ik vind het juist een toppositie. ik vind fenders altijd klote, omdat de knoppen zo kut geplaatst zijn. maar ja; hoort erbij. wie mooi wil zijn moet pijn lijden (uhm.....gitaar wil spelen moet pijn lijden, sorrryyy )

Droffie
20 juli 2005, 16:53
vanaf 2222 euries bij musikproduktiv. De Faded kost 2099.

Ik weet niet waar je die prijzen vandaan hebt?
De Standard Desert Burst kost daar 2457,- en de Faded 2171,-

Een prijsverschil van 286,- is niet bepaald klein...

De Standard: (geen desert burst)
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3114035/sid/!08071695/quelle/listen

De Faded:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!08071695/artnr/100021503

Hier vandaan dus.....

Je hebt helemaal gelijk....ik zat bij Musik-prod Oostenrijk te kijken... :???:
Maar dan moet je ter vergelijk wel de flamed top gebruiken. die is Eur 2375,-
Blijft 't prijsverschil hoog.

Droffie
20 juli 2005, 16:56
Je zit goed in je Les Pauls zo te horen....Slet :D


Kijk maar eens op:http://community.webshots.com/user/robbert155

De Special staat er nog niet op. Mijn 2 PRS-en staan er ook nog niet op....

Ubergeil die 58 plaintop... :o

Hoe klinkt die 40 ann. met p90's. Ik vind die p90 op een SG waanzinnig klinken.

Les Paul
20 juli 2005, 17:56
Je zit goed in je Les Pauls zo te horen....Slet :D


Kijk maar eens op:http://community.webshots.com/user/robbert155

De Special staat er nog niet op. Mijn 2 PRS-en staan er ook nog niet op....

Ubergeil die 58 plaintop... :o

Hoe klinkt die 40 ann. met p90's. Ik vind die p90 op een SG waanzinnig klinken.

Het zijn P100's. Klinkt niet slecht, maar ik speel er niet zo veel meer op.
De 58 Plaintop is mijn nr1 Les Paul. De sound van die gitaar is echt fenomenaal.

Droffie
21 juli 2005, 09:14
De 58 Plaintop is mijn nr1 Les Paul.

Verbaast me niets... :D

marc_o
21 juli 2005, 09:27
@ Les Paul: Jij hebt gewoon een Ace Frehley! mijn jeugdheld!
De zwarte met die P-100's mag je zo bij me afleveren hoor, zet ik er zelf wel SD P-90's in....wordt ie ook weer eens gebruikt. :)

Droffie
21 juli 2005, 09:50
@ Les Paul: Jij hebt gewoon een Ace Frehley! mijn jeugdheld!
De zwarte met die P-100's mag je zo bij me afleveren hoor, zet ik er zelf wel SD P-90's in....wordt ie ook weer eens gebruikt. :)

Passen P90's in een humbuckergat eigenlijk?

Kim Wilson
21 juli 2005, 09:59
@ Les Paul: Jij hebt gewoon een Ace Frehley! mijn jeugdheld!
De zwarte met die P-100's mag je zo bij me afleveren hoor, zet ik er zelf wel SD P-90's in....wordt ie ook weer eens gebruikt. :)

Passen P90's in een humbuckergat eigenlijk?
Nee. Daar zijn speciale types voor. Er zijn P90's ter grootte van een humbucker (P94) en volgens mij zijn er ook humbuckers met P90-formaat (P100).