PDA

View Full Version : joepie ik heb een orginele 70's fender denk ik



ddx1975
19 juli 2005, 14:39
hallo ik heb zojuist een 70's fender gekocht van het internet
maar nu wilde ik graag weten of ik nou ben opgelicht.
want volgens mij hebben alle 70's modellen van fender het merk in de zadeltjes staan.
en de rondingen van de pickups gaan toch van laag naar hoog
of zit ik er nou naast ?
groetjes
ddx

marc_o
19 juli 2005, 14:43
Leg eens uit wat je boedoelt met rondingen pickups van laag naar hoog?

Wellicht is er in de ruim 30 jaar e.e.a. aan gedaan, zoals nieuwe zadeltjes op de brug of wat dan ook...

EpiCenturiesAWAy
19 juli 2005, 14:47
foto's ?? Van waar heb jem gekocht ? Ebay ?

bloodiron
19 juli 2005, 14:54
hoeveel heb je dr voor betaald?..

fred dons
19 juli 2005, 14:54
nee in de jaren 70 had fender die cast zadels zonder fender logo, de reissues kloppen ook niet op dat detail
misschien dat ze nog wel zaten op de 68-71 strats maar op later versie in ieder geval niet meer

Cubensis
19 juli 2005, 15:22
70's fender, wees er maar trots op :D, die periode waren ze wat minder volgens mij hoor, maar dat kan ik fout hebben :)

fred dons
19 juli 2005, 15:30
valt mee hoor. daar zaten ook goede gitaren tussen :D
en als ze al een kleine 30 jaar overleefd hebben hoef je in ieder geval niet bank te zijn dat ze slecht in elkaar gezet zijn
de strats van Malmsteen, Walter Trout, Ritchie Blackmore, John Norum en een aantal van Jimi Hendrix waren/zijn 70 ties strats dus ze zullen niet helemaal slecht zijn :wink:

Droffie
19 juli 2005, 15:34
70's fender, wees er maar trots op :D, die periode waren ze wat minder volgens mij hoor, maar dat kan ik fout hebben :)

Dat was Gibson...Norlin periode... :D

Droffie
19 juli 2005, 15:35
Overigens wel grappig dat hij eerst koopt en zich dan pas gaat afvragen of ie genaaid is.
Omgekeerde wereld... :D

dejohan
19 juli 2005, 15:43
de strats van Malmsteen, Walter Trout, Ritchie Blackmore, John Norum en een aantal van Jimi Hendrix waren/zijn 70 ties strats dus ze zullen niet helemaal slecht zijn :wink:

Een detail, maar toch: Jimi Hendrix is in september 1970 doodgegaan. Al zal hij misschien wel een paaar strats uit 1970 hebben gehad, een strat uit dat jaar zou ik toch geen typische seventies strat noemen.

Droffie
19 juli 2005, 15:47
de strats van Malmsteen, Walter Trout, Ritchie Blackmore, John Norum en een aantal van Jimi Hendrix waren/zijn 70 ties strats dus ze zullen niet helemaal slecht zijn :wink:

Een detail, maar toch: Jimi Hendrix is in september 1970 doodgegaan. Al zal hij misschien wel een paaar strats uit 1970 hebben gehad, een strat uit dat jaar zou ik toch geen typische seventies strat noemen.

Plus hij stak z'n Strat niet voor niets in de fik...Dat doe je niet als je tevreden bent over je gitaar. :lol:

Cubensis
19 juli 2005, 15:48
de strats van Malmsteen, Walter Trout, Ritchie Blackmore, John Norum en een aantal van Jimi Hendrix waren/zijn 70 ties strats dus ze zullen niet helemaal slecht zijn :wink:

Een detail, maar toch: Jimi Hendrix is in september 1970 doodgegaan. Al zal hij misschien wel een paaar strats uit 1970 hebben gehad, een strat uit dat jaar zou ik toch geen typische seventies strat noemen.
ja, maar volgens mij is dat 70's headstock design enzo er al sinds 68 of 69

fred dons
19 juli 2005, 16:08
dejohan heeft wel gelijk, consensus is wel dat richting 75 de strats echt achteruit gingen en de strats tussen 68 en 72 nog "goed" zijn (dus dat is de periode voor de Malmsteen/Trout en Hendrix strat) maar de strats uit de overige 70ties zitten ook goede tussen je moet alleen wat meer zoeken

bat
19 juli 2005, 16:28
dejohan heeft wel gelijk, consensus is wel dat richting 75 de strats echt achteruit gingen en de strats tussen 68 en 72 nog "goed" zijn (dus dat is de periode voor de Malmsteen/Trout en Hendrix strat) maar de strats uit de overige 70ties zitten ook goede tussen je moet alleen wat meer zoeken
Inderdaad. Het is niet zo dat een 70's strat per definitie slecht is. De toleranties werden alleen een beetje erg groot tegen het einde van de jaren 70, vanwege de kosten en zo. Gevolg: er zijn 70's Fenders die prima zijn, maar er zijn er ook die niks waard zijn.

De meeste 70's Fenders die nu nog gebruikt worden zijn doorgaans de betere.

Ash ketchum
19 juli 2005, 17:29
Idd, de slechte zullen uit frustratie al kapotgeslagen zijn :wink:

Raytheman
19 juli 2005, 18:10
De 'seventies' beslaan 10 jaar. In die tijd zijn er nogal wat veranderingen doorgevoerd. Er zijn jaren waarbij er wel een fender-teken ( een logo was het niet want er staat alleen maar de naam) op de zadels zitten en er zijn er waar ze niet meer op zitten. In 1973 is de eerste strat met zwarte slagplaat de fabriek uit komen rollen ( maar dan alleen op de optionele kleur 'mocha brown') Ook de staggered pole pieces vonden hun einde in de seventies ( in '74) em zo zijn er wel meer kenmerken. Wat is het serienummer?

Droffie
20 juli 2005, 10:42
Leuk ook dat de topic starter niets van zich laat horen. :roll:
Blijkbaar was de vraag toch niet belangrijk genoeg.

Zo fokking annoying... 8-)

ddx1975
20 juli 2005, 10:58
ha ha haha wat een reacties ik lach me tepletter !!

het is een standaard wel overgespoten witte 1979 fender gekocht op ebay
ik bood er zelf tot 900 euro voor maar uit eindelijk mijn vriendin tot 1000
snif snif (ik voel me daardoor een beetje genaaid)
volgens mij was hij dus niet meer waard als 900 zeker niet nu ik enige twijfels heb over diverse onderdelen.
zoals de kluson tuners en brug zadels zonder logo
maar 1 ding hij voelt beter aan als dat ik kan spelen en dat zocht ik

groetjes
ddx

ps mocht er nog iemand zijn fender tuners willen ruilen voor kluson deluxe tuners dan hoor ik het graag

Thedevilinside
20 juli 2005, 11:30
ha ha haha wat een reacties ik lach me tepletter !!

het is een standaard wel overgespoten witte 1979 fender gekocht op ebay
ik bood er zelf tot 900 euro voor maar uit eindelijk mijn vriendin tot 1000
snif snif (ik voel me daardoor een beetje genaaid)
volgens mij was hij dus niet meer waard als 900 zeker niet nu ik enige twijfels heb over diverse onderdelen.
zoals de kluson tuners en brug zadels zonder logo
maar 1 ding hij voelt beter aan als dat ik kan spelen en dat zocht ik

groetjes
ddx

ps mocht er nog iemand zijn fender tuners willen ruilen voor kluson deluxe tuners dan hoor ik het graag

Zou jij niet is ff na laten kijken.

Je koopt iets en vraagt je daarna af wat het is.
Je vriedin biedt tegen jou op.
Je koopt een fucking fender terwijl er b.v. voor heel weinig een Godin Artisan te koop die A veel mooier en B veel beter is.
En bovenal vraag je hier dingen en reageer je als een eikel.

Het zou me niets verbazen als je niet meer serieus genomen wordt hier.

Thedevilinside
20 juli 2005, 11:31
ha ha haha wat een reacties ik lach me tepletter !!

het is een standaard wel overgespoten witte 1979 fender gekocht op ebay
ik bood er zelf tot 900 euro voor maar uit eindelijk mijn vriendin tot 1000
snif snif (ik voel me daardoor een beetje genaaid)
volgens mij was hij dus niet meer waard als 900 zeker niet nu ik enige twijfels heb over diverse onderdelen.
zoals de kluson tuners en brug zadels zonder logo
maar 1 ding hij voelt beter aan als dat ik kan spelen en dat zocht ik

groetjes
ddx

ps mocht er nog iemand zijn fender tuners willen ruilen voor kluson deluxe tuners dan hoor ik het graag

Zou jij niet is ff na laten kijken.

Je koopt iets en vraagt je daarna af wat het is.
Je vriedin biedt tegen jou op.
Je koopt een fucking fender terwijl er b.v. voor heel weinig een Godin Artisan te koop die A veel mooier en B veel beter is.
En bovenal vraag je hier dingen en reageer je als een eikel.

Het zou me niets verbazen als je niet meer serieus genomen wordt hier.

Thedevilinside
20 juli 2005, 11:31
ha ha haha wat een reacties ik lach me tepletter !!

het is een standaard wel overgespoten witte 1979 fender gekocht op ebay
ik bood er zelf tot 900 euro voor maar uit eindelijk mijn vriendin tot 1000
snif snif (ik voel me daardoor een beetje genaaid)
volgens mij was hij dus niet meer waard als 900 zeker niet nu ik enige twijfels heb over diverse onderdelen.
zoals de kluson tuners en brug zadels zonder logo
maar 1 ding hij voelt beter aan als dat ik kan spelen en dat zocht ik

groetjes
ddx

ps mocht er nog iemand zijn fender tuners willen ruilen voor kluson deluxe tuners dan hoor ik het graag

Zou jij niet is ff na laten kijken.

Je koopt iets en vraagt je daarna af wat het is.
Je vriedin biedt tegen jou op.
Je koopt een fucking fender terwijl er b.v. voor heel weinig een Godin Artisan te koop die A veel mooier en B veel beter is.
En bovenal vraag je hier dingen en reageer je als een eikel.

Het zou me niets verbazen als je niet meer serieus genomen wordt hier.

Thedevilinside
20 juli 2005, 11:32
ha ha haha wat een reacties ik lach me tepletter !!

het is een standaard wel overgespoten witte 1979 fender gekocht op ebay
ik bood er zelf tot 900 euro voor maar uit eindelijk mijn vriendin tot 1000
snif snif (ik voel me daardoor een beetje genaaid)
volgens mij was hij dus niet meer waard als 900 zeker niet nu ik enige twijfels heb over diverse onderdelen.
zoals de kluson tuners en brug zadels zonder logo
maar 1 ding hij voelt beter aan als dat ik kan spelen en dat zocht ik

groetjes
ddx

ps mocht er nog iemand zijn fender tuners willen ruilen voor kluson deluxe tuners dan hoor ik het graag

Zou jij niet is ff na laten kijken.

Je koopt iets en vraagt je daarna af wat het is.
Je vriedin biedt tegen jou op.
Je koopt een fucking fender terwijl er b.v. voor heel weinig een Godin Artisan te koop die A veel mooier en B veel beter is.
En bovenal vraag je hier dingen en reageer je als een eikel.

Het zou me niets verbazen als je niet meer serieus genomen wordt hier.

taylor
20 juli 2005, 11:45
een overgespoten(refinish)79 strat voor 1000 euro is echt teveel,
voor die prijs kun je nog wel als je goed zoekt en compleet originele kopen,die strat van jou is hooguit 650 euro waard dan heb ik het over max prijs.

als de rest(onderdelen) al origineel is.............

ddx1975
20 juli 2005, 11:45
ze deed haar bod met een reden...
en die zou je kunnnen weten als je de overige advertenties had gelezen.
ik bespaar je nu de moeite door jou tevertellen
dat ik die gitaar dus als kadoo heb gekregen
ik vond die gitaar zeker echt niet meer waard als 900 maar ik heb research gedaan
en het blijkt allemaal orgineel tezijn behalve de kluson deluxe tuners.
die zijn vervangen vanwegen een kromme knop.

ps ik reageer als een eikel omdat ik weinig verstand heb van deze forum en gitaar spelen
heb daar effe respect voor wil je !!! leipo !!

Droffie
20 juli 2005, 11:48
ha ha haha wat een reacties ik lach me tepletter !!

Fijn voor je, maar verwacht niet dat forumleden staan te popelen om je nog eens ergens mee te helpen met zo'n idiote houding....

Laat ons lekker met rust....

Rewind
20 juli 2005, 11:51
ps ik reageer als een eikel omdat ik weinig verstand heb van deze forum en gitaar spelen
heb daar effe respect voor wil je !!! leipo !!

:-?

taylor
20 juli 2005, 11:55
ach ja jonge,ik vertel je alleen dat je teveel hebt betaald
dat is niet mijn schuld ofzo.

dat heb je echt aan je zelf te danken zonder enige kennis een vintage gitaar kopen is altijd een HEEL goed idee............


als je elektronica/hardware ook niet origineel is dan heb je echt een mis koop gedaan dan is die niet meer waard dan euro of 350 a 400

ddx1975
20 juli 2005, 11:58
oooh ik snap het.

ik lachte me tepletter omdat ik eigenlijk verwachten dat niemand zou reageren.
ik heb weinig vertrouwen in forums maar er stond al binnen 24 uur diverse reacties en daarom moest ik er gewoon om lachen.
er staat nergens dat ik iemand uitlach of wel ?

Kim Wilson
20 juli 2005, 12:07
ze deed haar bod met een reden...
en die zou je kunnnen weten als je de overige advertenties had gelezen.
ik bespaar je nu de moeite door jou tevertellen
dat ik die gitaar dus als kadoo heb gekregen
ik vond die gitaar zeker echt niet meer waard als 900 maar ik heb research gedaan
en het blijkt allemaal orgineel tezijn behalve de kluson deluxe tuners.
die zijn vervangen vanwegen een kromme knop.

ps ik reageer als een eikel omdat ik weinig verstand heb van deze forum en gitaar spelen
heb daar effe respect voor wil je !!! leipo !!
Kijk, en aan dit soort zinnen hebben we dus een beetje een hekel. We hebben best respect voor iedereen, maar op deze manier raakt het woord respect (wat mijns inziens een groot goed is) zijn lading kwijt, snap je?

Ik vind het, in tegenstelling tot vele anderen hier, logisch dat je eerst een gitaar koopt, en dan pas gitaarnet en het forum ontdekt. Want pas als je zelf een gitaar hebt, ga je je er meer in verdiepen.

En als je voor het eerst een topic opent, zou je nog wel eens versteld kunnen staan hoeveel reacties er binnen een dag staan. Soms zet ik 's middags de computer uit, en dan staat er 's morgens om half zeven een topic op met al twee volle pagina's reacties. Ik denk dus ook dat mensen er ook eens vanuit moeten gaan dat er slechts één keer per dag gekeken wordt. Begin dus ook niet direct te roepen dat de topicstarter niet meer van zich laat horen (dit is overigens niet tegen jou, ddx, maar tegen Droffie).

Desalniettemin, ik denk dat je gitaar idd wel een beetje aan de dure kant was, maar een 70's Fender is toch wel mooi hoor! Er zijn niet heel veel mensen die dat kunnen zeggen. Laat ze allemaal maar lekker lullen, als dat ding lekker speelt, kun je er nog heel lang met veel plezier op spelen.

Enneh, Devilinside,
Als je (misschien een beetje terecht wel) vindt dat de TS niet al te lekker reageert, vraag dan op zn minst nadere uitleg, en als je hem dan toch een eikel vindt, moet dat dan direct 4 keer? :razz:

taylor
20 juli 2005, 12:07
euhh ja het zou wel op jou berichten reageer ik maar niet meer.
dan bedoel ik de topic starter,het heeft duidelijk geen zin om jou wat bij te brengen........

Kim Wilson
20 juli 2005, 12:14
euhh ja het zou wel op jou berichten reageer ik maar niet meer.
We zijn allemaal nieuw geweest hier, Taylor. Niet iedereen snapt direct hoe een forum werkt. Je moet er wel een beetje in groeien. En als dan iemand een beetje gek reageert (in jouw ogen), bedenk dan dat zo één ook nieuw kan zijn. We zijn niet allemaal al 4 jaar geregistreerd.

Droffie
20 juli 2005, 12:18
Ik denk dus ook dat mensen er ook eens vanuit moeten gaan dat er slechts één keer per dag gekeken wordt. Begin dus ook niet direct te roepen dat de topicstarter niet meer van zich laat horen (dit is overigens niet tegen jou, ddx, maar tegen Droffie).

Kim ik reageerde zo omdat hij in z'n ongeduld al een nieuw topic had geopend over dezelfde gitaar zonder op de vragen te reageren die in z'n eerste topic aan hem gesteld werden. Ik wees hem daar op en vervolgens hoor je niets meer van 'm.
Daarom dus...

Laten we verder niet een nieuweling flamen...Hij heeft zich gewoon ongelukkig uitgedrukt en dat is recht gezet door hem.

Kim Wilson
20 juli 2005, 12:25
Ik denk dus ook dat mensen er ook eens vanuit moeten gaan dat er slechts één keer per dag gekeken wordt. Begin dus ook niet direct te roepen dat de topicstarter niet meer van zich laat horen (dit is overigens niet tegen jou, ddx, maar tegen Droffie).

Kim ik reageerde zo omdat hij in z'n ongeduld al een nieuw topic had geopend over dezelfde gitaar zonder op de vragen te reageren die in z'n eerste topic aan hem gesteld werden. Ik wees hem daar op en vervolgens hoor je niets meer van 'm.
Daarom dus...

Laten we verder niet een nieuweling flamen...Hij heeft zich gewoon ongelukkig uitgedrukt en dat is recht gezet door hem.
Ok, dan is het goed. :-D

ddx1975
20 juli 2005, 12:48
hey maar ehm bedankt voor alle info en reacties op al mijn vragen en advertenties nogmaals excuses
maar ik ben er uit.

ik zal er wel iets te te te-veel voor hebben betaald.
alleen hoop ik toch er nog ooit achter tekomen
wat de betekenissen zijn van de afdruk in de nek

groetjes & bedankt
ddx

marc_o
20 juli 2005, 13:04
als je elektronica/hardware ook niet origineel is dan heb je echt een mis koop gedaan dan is die niet meer waard dan euro of 350 a 400

Die tijd ligt al 20 jaar achter ons Taylor.

Dirtypool
20 juli 2005, 13:55
Hij heeft dat ding gekregen van zn vriendin, dat is toch te gek jongens :???:

Gefeliciteerd topicstarter, met zowel je gitaar als je vriendin, op beide zuinig zijn :)

Grtz Richard

ddx1975
20 juli 2005, 14:02
bedankt richard
en nou je het zegt...
ik zal zeker zuinig zijn op me vriendin
mischien krijg ik volgende jaar dan wel een gibson of een 50's fender :lol:

Kim Wilson
20 juli 2005, 14:24
bedankt richard
en nou je het zegt...
ik zal zeker zuinig zijn op me vriendin
mischien krijg ik volgende jaar dan wel een gibson of een 50's fender :lol:
Let wel op, als jullie wel bij elkaar blijven, en later gaan trouwen, is alles wat van jou is, ook van haar... :roll: En uiteindelijk heb je je gitaar dus ook zelf gekocht. :wink:

Maar idd, ik zou maar zuinig op haar zijn, zulken zijn zeldzaam. En ik help het je hopen voor volgend jaar. Stel dan wel eventuele vragen vóórdat je een gitaar koopt. :wink: :-D

Droffie
20 juli 2005, 14:29
Ik vind 't eigenlijk vrij asociaal om te doen...Een kadootje laten taxeren. Want dat is wat je doet eigenlijk...
Een gegeven paard niet in de bek kijken... :D

marc_o
20 juli 2005, 14:30
echt wel....alsof we die wijven ooit écht kunnen vertrouwen.

Thedevilinside
20 juli 2005, 15:17
Ik vraag een eikel geen nadere uitleg en dat het er 4 keer staat, rara hoe zou dat nu kunnen.

JvD.
20 juli 2005, 15:26
roest zo iets niet ? pickups enzo?

Droffie
20 juli 2005, 15:30
Ik vraag een eikel geen nadere uitleg en dat het er 4 keer staat, rara hoe zou dat nu kunnen.

Nou nou, bozerikje... :D

Kim Wilson
20 juli 2005, 15:42
Ik vraag een eikel geen nadere uitleg en dat het er 4 keer staat, rara hoe zou dat nu kunnen.

Nou nou, bozerikje... :D
Dat is er eentje voor het schelden-topic! :-D Ik gooi hem er direct in!

bat
20 juli 2005, 15:51
Ik vraag een eikel geen nadere uitleg en dat het er 4 keer staat, rara hoe zou dat nu kunnen.
Mooi hè, zoals jij iemand al veroordeelt voordat ie ook maar een weerwoord heeft gehad.

Iedereen heeft moeten leren om te gaan met forums en (gelukkig) niet iedereen bezoekt dit forum elke dag.

Kim Wilson
20 juli 2005, 16:38
Ik vraag een eikel geen nadere uitleg en dat het er 4 keer staat, rara hoe zou dat nu kunnen.
Mooi hè, zoals jij iemand al veroordeelt voordat ie ook maar een weerwoord heeft gehad.

Iedereen heeft moeten leren om te gaan met forums en (gelukkig) niet iedereen bezoekt dit forum elke dag.
Dat bedoelde ik dus ook.
En zelfs nadat DDX het heeft uitgelegd komt er nog zo'n reactie.
Ook hier blijkt maar weer dat de Duivel niet altijd rechtvaardig is...

Wouter J
20 juli 2005, 16:48
de strats van Malmsteen, Walter Trout, Ritchie Blackmore, John Norum en een aantal van Jimi Hendrix waren/zijn 70 ties strats dus ze zullen niet helemaal slecht zijn :wink:

Een detail, maar toch: Jimi Hendrix is in september 1970 doodgegaan. Al zal hij misschien wel een paaar strats uit 1970 hebben gehad, een strat uit dat jaar zou ik toch geen typische seventies strat noemen.

Plus hij stak z'n Strat niet voor niets in de fik...Dat doe je niet als je tevreden bent over je gitaar. :lol:

die gitaar die hij in brand stak op Monterey Pop 1967 was een Pre-CBS strat (Kleine kop) en Hendrix zei achteraf dat hij spijt had van zijn daad.

http://www.einsiders.com/reviews/videorisks/images/hendrix-monterey.jpg

Dirtypool
20 juli 2005, 17:20
Kindertjes toch, wat is de gemiddelde leeftijd hier eigenlijk? :-D
Aan de hormonale piek in de reacties te lezen, vrees ik het ergste...mss ben ik wel oud aan het worden..en rustig ..en probeer ik reacties te relativeren..krijgen jullie ook nog mee te maken, over 20 jaar of zo :-D

Grtz Richard

jpb
20 juli 2005, 19:47
valt mee hoor. daar zaten ook goede gitaren tussen :D
en als ze al een kleine 30 jaar overleefd hebben hoef je in ieder geval niet bank te zijn dat ze slecht in elkaar gezet zijn
de strats van Malmsteen, Walter Trout, Ritchie Blackmore, John Norum en een aantal van Jimi Hendrix waren/zijn 70 ties strats dus ze zullen niet helemaal slecht zijn :wink:
Juist. Het is een anti-hype die nog steeds doorstuitert. Die fenders doen het allemaal nog prima (zie ook bolt-on neck topic)

jpb
20 juli 2005, 19:49
Overigens wel grappig dat hij eerst koopt en zich dan pas gaat afvragen of ie genaaid is.
Omgekeerde wereld... :D
Ik laat me ook liever eerst naaien voordat ik koop........

Droffie
21 juli 2005, 10:16
Overigens wel grappig dat hij eerst koopt en zich dan pas gaat afvragen of ie genaaid is.
Omgekeerde wereld... :D
Ik laat me ook liever eerst naaien voordat ik koop........

Door de verkoper? :D

Thedevilinside
21 juli 2005, 10:20
Ik vraag een eikel geen nadere uitleg en dat het er 4 keer staat, rara hoe zou dat nu kunnen.
Mooi hè, zoals jij iemand al veroordeelt voordat ie ook maar een weerwoord heeft gehad.

Iedereen heeft moeten leren om te gaan met forums en (gelukkig) niet iedereen bezoekt dit forum elke dag.

Veroordeel jij mij nu ?

En het blijft een eikel.

Droffie
21 juli 2005, 10:43
Ik vraag een eikel geen nadere uitleg en dat het er 4 keer staat, rara hoe zou dat nu kunnen.
Mooi hè, zoals jij iemand al veroordeelt voordat ie ook maar een weerwoord heeft gehad.

Iedereen heeft moeten leren om te gaan met forums en (gelukkig) niet iedereen bezoekt dit forum elke dag.

Veroordeel jij mij nu ?

En het blijft een eikel.

we hebben allemaal wel eens ruzie/woorden met elkaar. Als we kwaad blijven dan worden de gear meetings lekker bloederig :D
Gewoon kappe nou!

Die gast heeft gewoon een verkeerde start gehad who cares. We zeggen allemaal wel eens iets stoms waardoor we het hele forum over ons heen krijgen. Als we allemaal kwaad blijven is geen gewone discussie meer mogelijk.

Wellicht kan hier beter een slotje op....

Bert?

ddx1975
21 juli 2005, 11:13
sorrie het spijt mij snif snif
vergeef het me ik wilde je niet uit lachen hihihi
aaaah toe vergeef mij uw koninklijke goedheid
dan kunnnen we weer verder
groetjes
ddx

ps wat houd stempel nummer frr 20 in ??
staat frr soms voor fender ? maar dan is er 1 r teveel toch ?

taylor
21 juli 2005, 11:25
als je elektronica/hardware ook niet origineel is dan heb je echt een mis koop gedaan dan is die niet meer waard dan euro of 350 a 400

Die tijd ligt al 20 jaar achter ons Taylor.

ja dacht je dat? een refinsh body is in principe niks waard ook al verkopen ze die op ebay voor 300 euro ofzo, waarde heeft het eigenlijk niet,heb zelf een refinsh 75 body voor iets 75 euro gekocht.

als je dan ook geen originele elektronica + hardware hebt dan heb je dus alleen een originele 79 neck afhankelijk van de staat brengt zo'n neck 200 tot 400 euro op.

heb laast nog een originele 74 neck gekocht voor 375 euro in redelijk goeie staat,die(vintage) prijzen op ebay moet je helemaal niet afgaan
daar vragen ze wat ze willen(of wat de gek er voor betaald) bv een 3punt neckplate van begin 70 voor over de 100 euro terwijl je die dingen ook bij een particulier voor 35 of 50 euro kan kopen.

ReinoutV
21 juli 2005, 11:29
Als er zo veel voor gevraagd wordt, en mensen geven dat ervoor, dan is het in principe toch zo veel waard? Eén keer is niet erg nee, maar als dit vaker gebeurd (via Ebay of hoe dan ook), dan is de waarde van die dingen dus wel gestegen, al zal jij het geld er niet voor neer willen leggen. Verder weet ik niets over 70's strats, dus jullie praten maar lekker verder. Wat zijn eigenlijk wel betaalbare en goede strats van de afgelopen jaren?

taylor
21 juli 2005, 11:44
nee dat is niet waar elke(eerlijke) vintage gast zou je zeggen een refinsh body is in principe niks waard dat iemand daar toch 300+ euro ofzo voor neerlegd is gewoon wat de gek er voor geeft.

in redelijk goeie staat 79 refinsh strat(veder helemaal origineel) zou ik niet meer dan max 650 a 700 euro voor geven.

in originele staat 900 tot 1000 maar MINT kan veder op lopen tot wel 1500.

die prijzen in bv de vintage guide gaat over gitaren in zeer goeie conditie nog niet MINT en met alles erbij dus ook de koffer,refinsh body hanteren ze normaal 50% van de waarde dus dan kom je rond de 500+ euro uit ,is de hardware ect dan ook niet origineel dan blijft er dus weing over....

Bluesbreaker
21 juli 2005, 13:06
ik bood er zelf tot 900 euro voor maar uit eindelijk mijn vriendin tot 1000

Waarom gaat je vriendin dan 1000 euro bieden, je weet het dus het is geen verrassing voor je, dan had ze toch net zo goed kunnen zeggen "ach joh, weet je wat, ik betaal die 900 euro wel!".

ddx1975
21 juli 2005, 14:12
ik bood tot 900 ik werd overboden door een ander en dacht tja jammer
ik kijk wel weer verder toen heeft zij die ander overboden tot 1000 (zonder mij iets tevertellen) ze wist dat ik deze heel graag wilde hebben hij stond er voor 10 dagen in dus heeft ze me 10 dagen lang er over horen zeuren tot dat ik haar zo gek maakte.......etc etc etc
en jipie !!!!

ps
met 900 zat ik er eigenlijk niet ver naast hij is mint alleen heeft deze kluson tuners

TIMBER
21 juli 2005, 14:14
sorrie het spijt mij snif snif
vergeef het me ik wilde je niet uit lachen hihihi
aaaah toe vergeef mij uw koninklijke goedheid
dan kunnnen we weer verder
groetjes
ddx


Het hele forum probeert Thedevilinside wat te bekoelen en dan kom jij na je al dan niet met opzet ongelukkige start nog eens met zo'n opmerking.... als je blijft stoken dan ben je ID een eikel.... denk dat er inderdaad beter een slotje op deze topic kan en DDX & Thedevilinside :sssh:

Bluesbreaker
21 juli 2005, 14:17
met 900 zat ik er eigenlijk niet ver naast hij is mint alleen heeft deze kluson tuners


Wel dus, je zei dat deze een refinish heeft, daardoor is de waarde nogal wat lager.... Helaas.....

Quink
21 juli 2005, 14:24
hij is mint

Erm. nee dus:


het is een standaard wel overgespoten witte

Mint: in compleet originele, onbeschadigde toestand.

marc_o
21 juli 2005, 14:34
als je elektronica/hardware ook niet origineel is dan heb je echt een mis koop gedaan dan is die niet meer waard dan euro of 350 a 400

Die tijd ligt al 20 jaar achter ons Taylor.

ja dacht je dat? een refinsh body is in principe niks waard ook al verkopen ze die op ebay voor 300 euro ofzo, waarde heeft het eigenlijk niet,heb zelf een refinsh 75 body voor iets 75 euro gekocht.

als je dan ook geen originele elektronica + hardware hebt dan heb je dus alleen een originele 79 neck afhankelijk van de staat brengt zo'n neck 200 tot 400 euro op.

heb laast nog een originele 74 neck gekocht voor 375 euro in redelijk goeie staat,die(vintage) prijzen op ebay moet je helemaal niet afgaan
daar vragen ze wat ze willen(of wat de gek er voor betaald) bv een 3punt neckplate van begin 70 voor over de 100 euro terwijl je die dingen ook bij een particulier voor 35 of 50 euro kan kopen.

Nou, tel je eigen kosten eens op dan a.u.b.?

375 voor een hals (tering!!!)
75 voor de body (goedkoop maar echt een uitzondering)
electronica....gratis?? dan zit je in totaal inderdaad op 425...


Toen ik begon met spelen, rond 1984, kocht je strats voor 750 gulden, echt, dat lukt je gewoon niet meer en anders moet je dat zeer zeker gaan doen en geld gaan verdienen door ze aan mij te verkopen voor ietsje meer.

marc_o
21 juli 2005, 14:37
sorrie het spijt mij snif snif
vergeef het me ik wilde je niet uit lachen hihihi
aaaah toe vergeef mij uw koninklijke goedheid
dan kunnnen we weer verder
groetjes
ddx


Het hele forum probeert Thedevilinside wat te bekoelen en dan kom jij na je al dan niet met opzet ongelukkige start nog eens met zo'n opmerking.... als je blijft stoken dan ben je ID een eikel.... denk dat er inderdaad beter een slotje op deze topic kan en DDX & Thedevilinside :sssh:


Alsof iemand er ene reet om geeft wat devilinside ergens van vindt, het is een toffe peer, maar nu ook niet echt één van de gevoeligste en meegaande menschen hier...kan wel tegen een stootje hoor....hij zal er zeker niet wakker van liggen.

TIMBER
21 juli 2005, 14:47
Alsof iemand er ene reet om geeft wat devilinside ergens van vindt, het is een toffe peer, maar nu ook niet echt één van de gevoeligste en meegaande menschen hier...kan wel tegen een stootje hoor....hij zal er zeker niet wakker van liggen.


Wie of wat maakt me niet uit en lig er ook niet wakker van maar vind het vorm van forum vervuiling.... denk een leuke topic over een oude Fender en dan is het een string van gezeik en geleuter. Vind ik jammer want heb het liever over een plank met 6 snaren en alles wat daaraan hangt. Maar effén ook dit is alweer een aanvulling op die voorgenoemde string dus ben ik zelf net zo schuldig.

ddx1975
21 juli 2005, 14:56
oke oke hij is dan net niet mint maar mint genoeg voor mij
end of discusion.

maar effe iets anders

weet iemand of die serie nummers met elkaar overeen moeten komen ?
ik hoop van niet want ze beginnen en eindigen allemaal met een ander cijfer :???:

TIMBER
21 juli 2005, 14:58
oke oke hij is dan net niet mint maar mint genoeg voor mij
end of discusion.


Heb je ook een foto..???

ddx1975
21 juli 2005, 14:59
jazeker maar ik weet niet hoe ik die fotos er op kan zetten

TIMBER
21 juli 2005, 15:01
Je zult hem eerst moeten digitaliseren en uploaden ergens op internet. Dan kun je hier een link plaatsen of met enkele simpele HTML codes zichtbaar maken.

Fumi SG
21 juli 2005, 15:04
uploaden bijv. met Imageshack of Photobucket. :wink:

Bluesbreaker
21 juli 2005, 15:05
hier het url van het plaatje


Welke serienummers bedoel je? Neck en body oid?

Droffie
21 juli 2005, 15:16
mail de foto maar naar mij. Dan zet ik 'm wel op mijn website...

droffel@gmail.com

Dude
21 juli 2005, 15:22
Ik vraag een eikel geen nadere uitleg en dat het er 4 keer staat, rara hoe zou dat nu kunnen.

sjongejongejonge je bent en blijft een gefrustreerd mannetje he ?

sorry hoor,.... maar als er iemand in dit topic een eikel is ben jij het.

ddx1975
21 juli 2005, 15:29
hmm fotos uploaden ?
url maken ?

ik weet niet hoe :???:

en ehm serie nummers van de nek,plate,stempel,body etc etc[/url]

Droffie
21 juli 2005, 15:30
hmm fotos uploaden ?
url maken ?

ik weet niet hoe :???:

en ehm serie nummers van de nek,plate,stempel,body etc etc[/url]

Ik zeg net...mail de foto naar mij en zet 'm er wel op...

Droffie
21 juli 2005, 15:58
Hier zijn de foto's:

http://home.unet.nl/theoldkettlehouse/strat
http://home.unet.nl/theoldkettlehouse/strat1
http://home.unet.nl/theoldkettlehouse/strat2
http://home.unet.nl/theoldkettlehouse/strat3
http://home.unet.nl/theoldkettlehouse/strat4

ddx1975
21 juli 2005, 16:23
Goh !! ze zijn er stil van..

maar ehm oke oke niet echt mint maar minterig goed ?

in ieder geval bedankt droffie

Droffie
21 juli 2005, 16:26
Goh !! ze zijn er stil van..

maar ehm oke oke niet echt mint maar minterig goed ?

in ieder geval bedankt droffie

Geen dank.

Dude
21 juli 2005, 16:26
tering dat is nog eens een mooie strat..

die refinish zou me echt geen kut intresseren... echt totaal niet.

En ook aan die tuners zou ik me niet storen, maple halzen zijn zoiezo erg lekker en zien er goed uit, mooi ding. Refinish of niet, als die mooi klink is het toch prima ?

Quink
21 juli 2005, 16:35
maar ehm oke oke niet echt mint maar minterig goed ?


Gezien het feit dat hij overgespoten is niet eens in de buurt van mint.

Maar wel een heeeel mooie gitaar. Wow. :o Vindt sowieso witte (Olympic en Vintage) Strats altijd heel erg mooi. En, zoals Dude al schrijft, als de gitaar er goed uitziet, who cares dat hij gerefinished is.

ddx1975
21 juli 2005, 16:41
bedankt voor het compliment dude ik zal het door geven aan de fender

mijn mening is

hij voelt goed
doet goed
ziet er goed uit

alleen de prijs viel tegen

maar wat voor gitaren hebben jullie ?
ik ben wel eens benieuwd naar jullie fotos

Dude
21 juli 2005, 17:20
strat uit zelfde bouwjaar als de jouwe... maar dan in het zwart ! :D

Droffie
21 juli 2005, 17:22
Hey ik was er nog eente vergeten...

http://home.unet.nl/theoldkettlehouse/strat5

robzilla
21 juli 2005, 17:36
moooooi

ultieme strat voor mij! grote kop etc..

vulvasonic
21 juli 2005, 18:24
Ziet er heel netjes uit hoor. Gefeliciteerd.

Jammer van die grote kop, maar dat hoort nou eenmaal bij het jaar.

ddx1975
21 juli 2005, 18:25
hey dude

mischien een rare vraag maar heb jij nou je strat uit elkaar geschroefd en gekeken naar de stempels etc etc ?
zo ja wat heb jij allemaal voor stempels en opdrukken er in staan ?
want ik heb helemaal geen datum alleen wat cijfers en lettertjes
waar ik niets van begrijp

gr ddx

Cubensis
21 juli 2005, 18:36
een '79er dus?

ziet er geil uit hoor, als ik een strat zou moeten zou ie er ook ong zo uitzien (alleen geen 70's headstock ;) )

Jax
21 juli 2005, 18:43
Wow....maple frets en white finish.....sweet.... 8-)

Cubensis
21 juli 2005, 18:47
frets zijn niet van maple, maar van fretwire...

up-guitarman
21 juli 2005, 22:27
frets zijn niet van maple, maar van fretwire...

Muggenzifter :razz:

Speeddemon
22 juli 2005, 00:50
Wow....maple frets en white finish.....sweet.... 8-)
de mijne ook, die is NOG mooier.

flamed maple neck (denk A of AA), 4 punts nekbevestiging ('t is een '68 RI). :cool:

http://community.webshots.com/photo/92174164/92174164SKoqMt

@Wouter, het verhaal over die Monterey Strat van Hendrix is mij bekend als zijnde 'zippovloeistof over een gelakte body-->body niet echt verbrand, alleen de vloeistof lost op'.

Orpheo
22 juli 2005, 01:24
Wow....maple frets en white finish.....sweet.... 8-)
de mijne ook, die is NOG mooier.

flamed maple neck (denk A of AA), 4 punts nekbevestiging ('t is een '68 RI). :cool:

http://community.webshots.com/photo/92174164/92174164SKoqMt

@Wouter, het verhaal over die Monterey Strat van Hendrix is mij bekend als zijnde 'zippovloeistof over een gelakte body-->body niet echt verbrand, alleen de vloeistof lost op'.

vloeistof lost op......huh? de vloeistof is toch al opgelost? volgens mij bedoel je dat de vloeistof de lak oploste....nja, boeie. we snappen je wel denk ik (alleen ik niet : D )

taylor
22 juli 2005, 11:08
Nou, tel je eigen kosten eens op dan a.u.b.?

375 voor een hals (tering!!!)
75 voor de body (goedkoop maar echt een uitzondering)
electronica....gratis?? dan zit je in totaal inderdaad op 425...


wat kost volgens jou nu dan een 74 strat in redelijke staat origineel?

moet je is naar een vintage beurs gaan met 375 euro van ik wil redelijke goeie staat 74 hals kopen kom je met niks terug!!
dan heb je bijna het dubbele nodig.


ik heb idd nog best veel 70 strat onderdelen liggen omdat ik dat al tig jaar verzamel.

ddx1975
22 juli 2005, 11:16
1000,00 euries ?

Lucluc
22 juli 2005, 11:30
hey dude

mischien een rare vraag maar heb jij nou je strat uit elkaar geschroefd en gekeken naar de stempels etc etc ?
zo ja wat heb jij allemaal voor stempels en opdrukken er in staan ?
want ik heb helemaal geen datum alleen wat cijfers en lettertjes
waar ik niets van begrijp

gr ddx

Stempels aan de binnenkant van de hals zie je niet meer na 1973.

Wel een mooie gitaar! Niets aan doen en mooi die tuners laten zitten. 1000 euro is echt geen belachelijke prijs. Voor een vroege zeventigerjaren strat moet je al snel 2000 neertellen.

Thedevilinside
22 juli 2005, 11:41
sorrie het spijt mij snif snif
vergeef het me ik wilde je niet uit lachen hihihi
aaaah toe vergeef mij uw koninklijke goedheid
dan kunnnen we weer verder
groetjes
ddx


Het hele forum probeert Thedevilinside wat te bekoelen en dan kom jij na je al dan niet met opzet ongelukkige start nog eens met zo'n opmerking.... als je blijft stoken dan ben je ID een eikel.... denk dat er inderdaad beter een slotje op deze topic kan en DDX & Thedevilinside :sssh:


Alsof iemand er ene reet om geeft wat devilinside ergens van vindt, het is een toffe peer, maar nu ook niet echt één van de gevoeligste en meegaande menschen hier...kan wel tegen een stootje hoor....hij zal er zeker niet wakker van liggen.

Nou mijn moeder schijnt het nogal uit te maken :wink:

Maar goed alles weer okee. Ik had misschien geen eikel moeten zeggen maar zijn manier van handelen en posten op het forum is zo onhandig dat ik hem niet echt seriues neem, vandaar dat eikel.

Wel tof trouwens een vriendin die een gitaar voor je koopt, de mijne zou ze eerder verkopen.

ddx1975
22 juli 2005, 11:47
bedankt voor de complimento lucluc
en geen datums na 1973 maar wel stempels neem ik aan
[/code]

ddx1975
22 juli 2005, 11:58
heey devil het probleem was toch al opgelost ?
of was dat nou alleen het bezine van hendrix ? :???:

Lucluc
22 juli 2005, 12:06
bedankt voor de complimento lucluc
en geen datums na 1973 maar wel stempels neem ik aan
[/code]

Ik dacht geen stempel of code aan de binnenkant van de hals. Misschien wel codes op potmeters en pickups. Schroef die gitaar eens uit elkaar en maak eens wat foto's. Dan weten we waar we over praten.

ddx1975
22 juli 2005, 12:30
heb ik gedaan en alles genoteerd en dat open maken doe ik meestal 1 malig soms 2 x want dan blijfen de schroeven een beetje zitten
maar ergens aan het begin van deze topic staan de codes
zoals frr 20
0502 en de grote letter s
ik had verwacht van dat er iemand wel op zou reageren en dat die het zelfde zou hebben
maar nobody

Lucluc
22 juli 2005, 12:56
Ik kan geen codes vinden, alleen een hoop moeilijkdoenerij :lol:
Waar staan die codes op?

marc_o
22 juli 2005, 13:07
Nou, tel je eigen kosten eens op dan a.u.b.?

375 voor een hals (tering!!!)
75 voor de body (goedkoop maar echt een uitzondering)
electronica....gratis?? dan zit je in totaal inderdaad op 425...


wat kost volgens jou nu dan een 74 strat in redelijke staat origineel?

moet je is naar een vintage beurs gaan met 375 euro van ik wil redelijke goeie staat 74 hals kopen kom je met niks terug!!
dan heb je bijna het dubbele nodig.


ik heb idd nog best veel 70 strat onderdelen liggen omdat ik dat al tig jaar verzamel.

Ja voila, maar die kosten moet je er wel bijrekenen natuurlijk, want het lijkt me sterk (alhoewel, de wonderen zijn de wereld niet uit natuurlijk) dat jij de elementen gratis hebt verzameld, dus dat hoort en allemaal bij en dan kom je er gewoon niet voor het bedrag dat je schreef.

ddx1975
22 juli 2005, 13:29
op de achterkant van de hals/neck
heb ik staan J flores antwoord = naam arbeider
een grote letter S antwoord = volgens mij 70's
en frr 20 ???
en als last but not least 0501 of d501 = 1 mei ?
maar ik kan het helemaal mis hebben
help !!

Dude
22 juli 2005, 13:49
op de achterkant van de hals/neck
heb ik staan J flores antwoord = naam arbeider
een grote letter S antwoord = volgens mij 70's
en frr 20 ???
en als last but not least 0501 of d501 = 1 mei ?
maar ik kan het helemaal mis hebben
help !!

mjah heb de hals er inderdaad wel eens af gehad maar kan die fotos nergens meer vinden.

Staat inderdaad iets op gedrukt stempeld oid.

taylor
23 juli 2005, 12:02
euh marc_odijk tuurlijk moet je dat er bij rekenen, trouwens die 75 body daar heb ik niet die 74 neck voor gebruikt als je dat zo dacht.

maar ik weet nog wel dat ik 79 strat kocht tig jaar gelden voor 600 gulden ofzo die heb ik nog steeds maar speel er niet veel op,verkoop hem wel over tien jaar .....:) beter als geld op de bank

prijzen van voor 75/76 zijn sky rocket echt, een complete pick-up assembly (helemaal origineel dus met slagplaat) van 74 strat is echt tegen de 500+ euro nu.

Jeanken
23 juli 2005, 12:07
Niet meteen on-topic maar wat mag een '78 Hardtail Ash Strat kosten of een '79 Ash Strat? Allebei mint..

taylor
23 juli 2005, 12:17
die neckstempel zou wel j torres zijn. frr20 stempel kun je ook in de body vinden als het geen refinish is ,op de slagplaat zit onder een sticker die overeenkomt met de serienummer op de kop dus S9xxxxxx
de potmeters hebben ook een datecode, ook de pickups

de date stempel(neck) moet 0901 ect beginnen,de tremelo blok heeft ook een code onderin, aan de hand van die dingen en de vorm van de body enzo kun je bepalen welk jaar die ong is een wat er origineel is.

de meeste 79 strat hebben ook een inspectie sticker in de neck pocket of op de hals waar ook frr stempels op staan ect

taylor
23 juli 2005, 12:20
78 of 79 start in MINT conditie met originele koffer?zo'n 1400 tot wel 1800 euro.

Jeanken
23 juli 2005, 12:28
Ok, dan kan ik een koopje doen;)
Volgende topic, yes ik heb een '78 (of die '79 maar eerder de '78) Strat!
Ben verbaasd over de sound van die Ash Strats, misschien ligt het niet enkel daaraan maar het zal wel bijdragen tot de sound..