PDA

View Full Version : Staalsnarige snaren op spaanse gitaar



Axelll
19 juli 2005, 13:31
Heey ik speel niet zo heel veek akoestische gitaar meer maar...sinds gister is een snaar gebroken dus ik had een vraag

kan ik staalsnarige (akoestische) snaren erop zetten om het effect van een western gitaar te krijgen? is dit mogelijk?

iemand ervaring hiermee?

Bij voorbaat dank

Axel

Axelll
19 juli 2005, 13:42
Please iemand....ik heb eigenlijk snel antwoord nodig...ga morgen op vakantie en dna moet ie mee :)
dus dan moeten de snaren wel vervangen worden!

Lacoste
19 juli 2005, 13:49
Mijn advies is : niet doen.
Het materiaal van de kam, brug en zeker de hals zijn niet gemaakt voor het gebruik van staalsnarige gitaren.
Grote kans dat je je gitaar verbrast.

Axelll
19 juli 2005, 13:50
Mijn advies is : niet doen.
Het materiaal van de kam, brug en zeker de hals zijn niet gemaakt voor het gebruik van staalsnarige gitaren.
Grote kans dat je je gitaar verbrast.

Oké...dank jee :(

Droffie
19 juli 2005, 14:23
idd niet doen als je je gitaar graag heel wilt houden.
Spaanse gitaren zijn niet gebouwd voor de spanning van stalen snaren. Je hals zal krom trekken en vroeg of laat zal je bovenblad scheuren zo niet breken.

Een heel slecht idee dus....

Prettige vakantie... :wink:

RIES
20 juli 2005, 19:05
NIET DOEN!

Dan help je hem echt naar God toe.

heb er eens 1 gezien en het boven en onderblad scheiden zich van de zijbladen!

goeroezeboe
22 juli 2005, 02:53
het gaat wel hoor
ik heb zeker een half jaar stalen snaren op mijn spaanse gitaar gehad (nu terug wussie snaren :p) . Het is wel verre van ideaal, de snaren hebben de kam en de tuners uit gesleten en ze was ook moeilijk om te stemmen, maar niks werkelijk dramatisch zoals gebroken hals ofzo:p

Ik zou het wel nooit doen met een goeie gitaar

Droffie
22 juli 2005, 09:45
het gaat wel hoor
ik heb zeker een half jaar stalen snaren op mijn spaanse gitaar gehad (nu terug wussie snaren :p) . Het is wel verre van ideaal, de snaren hebben de kam en de tuners uit gesleten en ze was ook moeilijk om te stemmen, maar niks werkelijk dramatisch zoals gebroken hals ofzo:p

Ik zou het wel nooit doen met een goeie gitaar

:???: Wat is dit nou voor een advies...

gewoon niet doen je helpt je gitaar naar de kloten. Dat het bij niet gebeurd was is meer geluk dan wijsheid.

goeroezeboe
22 juli 2005, 12:12
het gaat wel hoor
ik heb zeker een half jaar stalen snaren op mijn spaanse gitaar gehad (nu terug wussie snaren :p) . Het is wel verre van ideaal, de snaren hebben de kam en de tuners uit gesleten en ze was ook moeilijk om te stemmen, maar niks werkelijk dramatisch zoals gebroken hals ofzo:p

Ik zou het wel nooit doen met een goeie gitaar

:???: Wat is dit nou voor een advies...

gewoon niet doen je helpt je gitaar naar de kloten. Dat het bij niet gebeurd was is meer geluk dan wijsheid.

oei oei mij beetje ongelukkig uitgedrukt precies.
Voor de duidelijkheid

Je mag dat dus NIET doen, mijn experimentje heeft, zoals gezegd, mijn kam & mijn stemmechaniekjes beschadigd. De enige reden waarom ik dat niet erg vind, is omdat ik het geprobeerd heb op een hele hele slechte gitaar. :p

Ik wilde gewoon duidelijk maken dat ik uit ervaring sprak :lol: