PDA

View Full Version : Draadloos ....



musicmaniac
1 september 2002, 14:29
Binnenkort wil ik toch echt eens draadloos gaan spelen, lijkt me erg prettig om niet meer m'n nek te breken over m'n snoer.... MAAR... heb nog een beetje twijfels, n.l. heeft het op de een of andere manier ook effect op m'n geluid? Ben hier nogal zeikerig in en wil niet dat het op enigerlei wijze gekleurd word. Iemand die hier iets over weet?

master G
1 september 2002, 15:13
lijkt me echt heerlijk geen draden...:grin:

MegaDrive
1 september 2002, 15:20
Ik wou er eigenlijk net een topic over gaan plaatsen: Ik heb zelf de Nady Encore II True Diversity (als 1 antenne slecht ontvangst heeft schakelt hij over naar de andere) wireless gekocht. Die is VHF, ik had hem voor onder de 300 euro en die is veeeel beter dan het sennheiser UHF systeem dat ik had t.w.v. 800 euro. Meteen doen. Verandert niks aan je geluid, heeft een s/n ratio van 120 db wat ongeveer gelijk is aan de betere gitaarkabel. Er zit een squelch knop op die, als je hem slim gebruikt, ook nog als noise gate dient. Ik gebruik hem regelmatig bij optredens en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Aanrader!

musicmaniac
1 september 2002, 17:19
Bedankt voor de tip!

signsofzodiac
1 september 2002, 20:58
Mmm, heb zelf nog nooit met een draadloos systeem gespeeld dat niet OF mijn geluid "drainde" of bij distortion een onwijs portie ruis toevoegde. En aan de rest van de spullen heeft het niet gelegen. Zowel systemen van Nady, Sennheiser en die Samson plug-in zenders (plug en zender in een). Maar goed! Misschien hebben jullie meer geluk gehad. Zolang ik niet op Dynamo of in Ahoy hoef te spelen.....

Dirk_Hendrik
1 september 2002, 21:01
Absuluut aan te raden. Zelf nooit ruis of gainproblemen gehad. Wel erg veel plezier

Ditmar
1 september 2002, 22:19
Ik gebruik een Samson Airline met true diversity ontvanger, en die doet het op zich vrij goed, zolang de batterijen maar goed vol zijn, anders gaat je geluid steeds zachter en dat is heel irritant. Dus, zorg voor elk optreden voor verse batterijen. Verder heb ik nooit echt gemerkt dat je gain er minder van wordt, maar dat geeft niet, want ik speel toch redelijk high gain.

MegaDrive
2 september 2002, 00:08
Dat is dus het voordeel van de encore II van Nady: De zender geeft als je hem aanzet een lichtsignaal. 1x kort betekent dat je nog minimaal een uur kunt spelen met het meest ongunstige verbruik. Das ideaal want dat kun je dus mooi ff checken voor een gig. Knippert hij 2x heb je een half uur en bij continu branden is het zo afgelopen. Helemaal niet branden... ehh :grin:
Als de batterijen opgaan terwijl je speelt is het ook meteen onaangekondigd helemaal einde geluid. Niet dat het gaandeweg afzwakt. Dat komt door een ingebouwd condensatortje. Ik heb Samson, Sennheiser en Electar gehad maar this one beats em all.

Nocki
2 september 2002, 07:53
ik heb nu de samson airline en ben toen ik m ging kopen wezen kijken voor een sennheiser ew172. ik voor deze gekozen vanwege de makkelijke plug in je gitaar en opdat ie ook goe klonk. het klinkt zeker niet hetzelfde als een monster kabel of van den hull dat moet ik zeggen. maar overdrive klink nog steeds goed en ook het sprankelende in het clean en de low end blijven goed.
ik ben op zicht best tevereden dus alleen in de studio niet gebruiken. maar gewoon op het podium hoort niemand het verschil.

Nocki