PDA

View Full Version : mesa? diezel? engl?



gorgasm
18 juli 2005, 21:48
wil iets beters dan mn marshall jcm 2000 tsl+ 1960 box(die trouwens te koop staan, mocht je interesse hebben...)
ik speel deathmetal a la disavowed/pyeamia, caedre severe torture om maar nederlands te blijven.
ik heb een single rectifier met een 2*12 cab van mesa bespeeld wat damn goed klonk! zo goed dat ik me zelfs nog af vraag of er nog iets beters is dan mesa. khad graag es die triple en dual getest(normaal nu vrijdag) en n 4*12 cab.
op andere merken heb ik echter nog niet gespeeld. er zit ergens in mn hoofd om die single te combineren met een 4*12, zal ik geen power qua head tekort komen?
waarom een triple die 2700 kost nemen? ok je hebt n extra kanaal maar ik speel tog altijd op het zelfde. ja je hebt 100watt meer. maar als je op repetitie en (jeugd)café's luid genoeg kan spelen.. de eventuele grotere gigs worden met PA versterkt.
wat denken jullie vn mn keuze?beter 2*12? of tog de 4*12? de singke of de triple? of n ander merk?

ben79
18 juli 2005, 22:20
koch powertone niet vergeten, mij sprak ie eerst ook niet aan totdat ik hem vergeleek met een dual rectifier en andere amps van deze klasse

Bruce
18 juli 2005, 22:28
koch powertone niet vergeten, mij sprak ie eerst ook niet aan totdat ik hem vergeleek met een dual rectifier en andere amps van deze klasse

+1

Powertone is echt goed!
Het duurde bij mij een paar week
totdat ik 'm echt op waarde wist te schatten,
maar nu wil ik echt niets anders meer!

AART
18 juli 2005, 22:32
probeer ook eens een Peavey 5150, scheurt nog vetter dan een rectumfrier en is minder compressed.

robert-gitarist
18 juli 2005, 22:43
Ik wil nog een keer een 2de top hebben..en dat gaat hoogstwaarschijnlijk de 5150 worden...damn die dingen scheuren als de ziekte heerlijk :D
Wou eerder een JCM800 als 2de top hebben maar vond hem niet genoeg scheuren..

Bins
19 juli 2005, 01:32
Om even om op je "zal ik luid genoeg kunnen spelen" vraag terug te komen: Ik speel over een 50 watt Mesa, en die heeft nog nooit voluit hoeven staan. Het mooie aan een 50 watt amp is dat je hem lekker open kan draaien zonder dat iedereen dood gaat. De andere gitarist in mijn band heeft een 5150 (120 watt volgens mij), en dan kom ik met "maar" 50 watt... Maar dat maakt in de praktijk helemaal niks uit. 50 watt is echt ruim voldoende, vooral als je geen clean headroom nodig hebt.
Bovendien vind ik de single rectifier 1 van de mooiste amps die ik ooit in levende lijve hebt gehoord! De 5150 scheurt zeker niet vetter dan een rectifier, gewoon anders.

Ibanez RuleZ
19 juli 2005, 11:23
50 watt is inderdaad echt meer dan zat. ik heb een 50/50 van mesa en ik heb nog NOOIT anders gespeeld op optredens dan met 1 kanaal en meestal dan nog op half power. uit een buizenamp komt zo veel teringherrie, zeker met een 2x12 of 4x12 is dat zat. ok, ik heb nog niet echt veel grote optredens gedaan (2 voor meer dan 100 man), en daarbij slechts 1 keer een 4*12 gebruikt en anders gewoon een 1*12 kast.

geloof mij, zat zat zat volume.

overigens, een rectifier compressed.... ligt er volgens mij ook heel dik aan hoe je m instelt, t is een mesa hè? ;)

Harrald

marc_o
19 juli 2005, 12:00
Tja, feitelijk heb je zelf het antwoord al gegeven. Als je die Single goed vindt, en dat issie zeer zeker, dan is dat toch genoeg? Een 212 is echt wel vet genoeg, mits je een goede kast koopt, probeer in ieder geval de Mesa 212 rectocab, die is dik in orde.
Qua volume hoef je het zeer zeker niet te laten, want als die single niet hard genoeg gaat, dan is er echt iets mis en zou ik niet graag voor jullie podium willen staan zonder oordoppen en vastgeplakt vals gebit, en luier aan voor lostrillende ingewanden :) .

gorgasm
19 juli 2005, 12:46
maat van me heeft n peavey in bruikleen, hij zit te smachten naar n andere, samen moeten spelen met hem vrijdag en zn geluid ik niet kapot van!nix van defenitie. niet dat ik het zal laten hem te testen als ik de kans krijg!
kheb ook al de naam powerball horen vallen.
ergens denk ik ok aan digitale heads.
ook heb ik gehoord dat de triple qua klank nog n tikje meer geeft dan de single... maar om daarom die 1000€ meer neer te tellen...(met PA dan in het achterhoofd) maar als ik dan bins zn opmerking lees :-?
het gaat hier idd over mesa :)
ibanez een 1*12 kast? een 4*12 heb je meer spreiding heb ik gehoord.
maar zoals gezegd als je "grotere" optredens doet ga je toch door de PA, die kan er dan echt mee doen wat ie wil.
thx voor reacties!

BLOK182
19 juli 2005, 12:53
Geloof me, single recto met 4x12 is meer dan genoeg:-) Hoogstens je cleane headroom is wat beperkter dan met 150 watt buizen, maar 50 watt mesa is hard genoeg:-)

jorrit
19 juli 2005, 15:45
heb nooit gesnapt wat mensen perse met een triple moesten. leuk omdat al de grote bands hm hebben maar 150 watt buizen is teveel.

ow check ook de framus cobra, 3 kanaals, midi bestuurbaar, rect. achtig geluid.

Negative K3 fan
19 juli 2005, 16:51
als je een gigantische eindtrap hebt, is meestal het laag ook een stuk strakker/voller, het gegluid groter etc. Mede aan de gignatisache eindtrap dankt onder andere de herbert zn brute sound.

maar op slaapkamervolumes heb je er idd niet veel aan en powertube distortion is ook wel heel mooi.

AART
20 juli 2005, 18:09
wat is gignatisache?

Geronimo
20 juli 2005, 18:30
Gegluid? Gluid Gliet Gegleten! Ik glui jullie gluien :D

vester86
20 juli 2005, 21:04
zout erbij??? :razz:

Ibanez RuleZ
21 juli 2005, 00:42
tuurlijk heb je meer spreiding met een 4*12 dan met een 1*12, maar ik wilde het een en ander in perspectief plaatsten. ik blijf voorlopig nog met 2 1x12 kastjes aan de speel: herrie zat.

Harrald

gerrekat
21 juli 2005, 07:33
De ENGL Powerball is IMO de beste high gainer zeker voor extreme metal op de markt vandaag. Ik heb zelf allerlei Marshalls, Peaveys een Randall CYclone, Mesa Rectumfrier etc etc gehad maar deze amp is de strakste van allemaal. Ik heb ook nog een Mesa Mark III staan en een ENGL SAVAGE 120 ook superamps maar voor extreme death metal is de PB het beste....

Raffel
21 juli 2005, 09:10
tuurlijk heb je meer spreiding met een 4*12 dan met een 1*12, maar ik wilde het een en ander in perspectief plaatsten. ik blijf voorlopig nog met 2 1x12 kastjes aan de speel: herrie zat.

Harrald

Idd, de spreiding weegt voor mij trouwens toch niet op tegen de enorme hoeveelheid sjouwwerk. Ik overweeg om een verticale 2x12 oid aan te schaffen in de nabije toekomst.

Ik ben het trouwens wel met Gerrekant eens wat betreft de Powerball.

Bins
21 juli 2005, 09:41
Tja, dat van die spreiding valt allemaal wel mee ook. Bij mij is het meer een soort "straal des doods" wat eruitkomt. Volgens mij ben je met kleinere kasten veel flexibeler, omdat je het makkelijker op je oren kan mikken.

gerrekat
21 juli 2005, 09:47
een 4 x 12 geeft veel meer druk dan een 2 x 12, het mooiste is een fullstack dat klinkt echt als ene tiet, helaas is dat nogal veel sjouwwerk en duur....maar als ik mijn spullen gewoon kon laten staan in de oefenruimte zou ik het wel weten! 2 stuks 4 x 12's!

Ibanez RuleZ
21 juli 2005, 12:08
Tja, dat van die spreiding valt allemaal wel mee ook. Bij mij is het meer een soort "straal des doods" wat eruitkomt. Volgens mij ben je met kleinere kasten veel flexibeler, omdat je het makkelijker op je oren kan mikken.

dat is ook de reden dat ik 1x12 kastjes heb gebouwd ipv een 2x12: handelbaar, maar ik kan ze ook iets onder een hoek van elkaar zetten om het spreidingsprobleem op te vangen

Harrald

Riffcrusher
26 juli 2005, 13:42
Een goeie metal-versterker ?
Twee woorden, meer niet: BOGNER UBERSCHALL

(SUPER voor zware metal, super gain, prachtige EQ. 2 kanalen, 120 Watt)
(Referentie: Isaac Delahaye van God Dethroned... Zegt genoeg, denk ik !)

Voila...

Greetz !

PS: ik heb zelf nog steeds mijn Triple Rectifier staan, UNused !

PPS: héle leuke tip: zet er nog een RC Booster voor. Ja hallo !!!

Nrrrk
26 juli 2005, 21:54
De ENGL Powerball is IMO de beste high gainer zeker voor extreme metal op de markt vandaag. Ik heb zelf allerlei Marshalls, Peaveys een Randall CYclone, Mesa Rectumfrier etc etc gehad maar deze amp is de strakste van allemaal. Ik heb ook nog een Mesa Mark III staan en een ENGL SAVAGE 120 ook superamps maar voor extreme death metal is de PB het beste....

Hoe is die transistor Randall Cyclone eigenlijk? Ik hoor dat heel weinig over, waarschijnlijk omdat ie best duur is voor transistor?

gerrekat
26 juli 2005, 22:30
Kan hem absoluut niet aanbevelen, IMO bagger..heb zeer veel moeite moeten doen om hem met wat outboard kit en EQ's e.d. redelijk te laten klinken waarna mijn ENGLS hem na 2 draaien aan de tone controls helemaal wegbliezen qua tone...

Wel is ie heel erg strak en gaat ie gruwelijk hard met zijn 300 watt SS eindtrap...maar verder absoluut een afrader net als alle andere SS Randalls, al zijn die goedkopere natuurlijk meer value for money!

Bijvoorbeeld de gain control....die doet bijna niets...als je hem boven de 2 zet maakt het niet meer uit, meer gain krijg je er niet uit het gaat alleen maar rommeliger klinken, en die van mij was echt goed heb dit van meerdere CYCLONE eigenaren gehoord, en de hoeveelheid gain is ook maar heel tam...met EMG's en een EQ ervoor net genoeg voor een mager metal soundje.

De V-Max en de WARHEAD gebruiken dezelfde SS pre amp en poweramp(waar de V-Max natuurlijk ook een tweede buizen pre amp heeft) en klinken dus ongeveer hetzelfde, ik heb ietes betere verhalen gehoord over de X2 maar dei is alweer discontinued vanwege het overlijden cq switchen van endorsement van Dimebag Darrell.

Lord Abortion
26 juli 2005, 22:57
Framus Cobra kan je ook eens proberen. Superamp vind ik dat. Peavey 5150 is ook wel wat, als je geen clean nodig hebt. Eventueel JCM800 en een (gemodde) tubescreamer ervoor, ... Er zijn behoorlijk veel mogelijkheden voor een vette scheur. Veel luisteren en testen. Maar met een Rectifier kan je nooit missen IMO.

Flatcat
26 juli 2005, 23:56
Ter info:

In de studio bij mijn én bij een andere band kwamen de dual rectifier en diezel vh4 eruit als meest bruikbare. Daarnaast was ook de marshall 1959slp een winnaar (hangt ook af van welke je in huis haalt tuurlijk).

Dit bij een producer die er best veel van kent. (top in België en wie weet gauw Europa)

Andere amps waarmee opgenomen werd: Fender Bassman head, Brunetti XL R-Evo, Bogner Uberschall.

Deze werden weinig tot niet gebruikt. In een live situatie zijn al deze anderen wel inzetbaar hoor. Dan doet het er niet echt toe. Als je echter denkt op professionele manier te gaan opnemen, vertel ik het je maar :)

Het was een intensieve test met drie microfonen en verschillende gitaren (Gibson Les Paul CA68, Fender Tele en Gibson SG). Misschien ook interessant te vertellen dat hij zeer lovend was over de bogner cabinet maar dat weten de meesten hier wel?

Nog een editje: Ook de Diezel Herbert wordt zéér positief over gesproken. In studio opnames zijn zowel mijn als een vriend z'n uber niet gebruikt geweest wegens te bassig.. Voor Bogner denk ik meer en meer dat de XTC de goeie oplossing is ook voor extreme stuff, die uber is overkill, maar wel mooie overkill voor als je in je repetitiehok of live een vette sound wil. Vergeet enkel niet dat te veel gain en te veel bas niets goed aan je geluid doet.

Hopelijk ben je iets met mijn ervaringen.

Squier4ever
27 juli 2005, 21:26
Geloof me, single recto met 4x12 is meer dan genoeg:-) Hoogstens je cleane headroom is wat beperkter dan met 150 watt buizen, maar 50 watt mesa is hard genoeg:-)

cleane headroom heeft gorgasm zo te lezen niet nodig.....




ze spelen deathmetal :-D :-D

Maare suc6 met testen dude

BLOK182
27 juli 2005, 21:42
Wou net zeggen, met 50 watt buizen kom je een heel eind, ook als je metal speelt. Je clean breekt bij hoog podiumvolume alleen wat eerder op, maar met een beetje metalgitaar (high ouput pups) kan een 100 watter ook redelijk opbreken in het clean. Maar goed, welke metalhead needs clean anyway :-D

Ibanez RuleZ
28 juli 2005, 01:00
Nog een editje: Ook de Diezel Herbert wordt zéér positief over gesproken. In studio opnames zijn zowel mijn als een vriend z'n uber niet gebruikt geweest wegens te bassig.. Voor Bogner denk ik meer en meer dat de XTC de goeie oplossing is ook voor extreme stuff, die uber is overkill, maar wel mooie overkill voor als je in je repetitiehok of live een vette sound wil. Vergeet enkel niet dat te veel gain en te veel bas niets goed aan je geluid doet.

Hopelijk ben je iets met mijn ervaringen.

grappig, ooit van Alter Bridge gehoord? naar ik heb begrepen is de rhythm opgenomen met een uberschall en voor dat soort rock heb k nog nooit zulke vette gitaarsounds gehoord! live was het trouwens een setje rectifiers

harrald

BLOK182
28 juli 2005, 13:57
Tremonti gebruikt de recto's en uberschall altijd tegelijk, heb er filmpje van waar ie zijn hele rig uitlegt, erg cool. De uberschall zorgt voor het vette laag en de recto voor mid/hoog, zoiets.

doncker
28 juli 2005, 14:05
Toevallig mogelijk om dat filmpje online te krijgen ?

grtz

kristof

Daniël_san
28 juli 2005, 14:28
Tremonti gebruikt de recto's en uberschall altijd tegelijk, heb er filmpje van waar ie zijn hele rig uitlegt, erg cool. De uberschall zorgt voor het vette laag en de recto voor mid/hoog, zoiets.


This is about 80% of what you're hearing.
(over zijn recto)

En de ubershall gebruikt ie om zijn laag extra druk te geven, de mesa voor solo's e.d. (die zijn zoooooooo goed)

Daniël_san
28 juli 2005, 14:29
Toevallig mogelijk om dat filmpje online te krijgen ?

grtz

kristof

Als je de zoekfunctie gebruikt kan je hem ook vinden. Hij is al eens gepost.

[edit] Hier is ie: http://www.guitar.com/asfroot//mark_tremonti/Tremonti_rig_300k.wmv

Ibanez RuleZ
28 juli 2005, 15:09
ohkeh, nja, ik blijf bij de stelling dat het geluid vet is :)

Harrald

Bins
28 juli 2005, 18:23
2 4x12's, een 2x15, 2 combo's en een poweramp met 2 2x15 monitors.... En dan gaan zn amps met een di direct naar de geluidsman? Doen meer "grote" bands dit? Waarom niet gewoon dummy cabs?

Soulflyhigh
28 juli 2005, 18:29
Toevallig mogelijk om dat filmpje online te krijgen ?

grtz

kristof

Als je de zoekfunctie gebruikt kan je hem ook vinden. Hij is al eens gepost.

[edit] Hier is ie: http://www.guitar.com/asfroot//mark_tremonti/Tremonti_rig_300k.wmv
Christus hey wat heeft die kerel een spullen :o

BLOK182
28 juli 2005, 19:30
Vind het idee van meerdere wah's op het podium wel cool, zo kan ie zijn solo's overal spelen :-D

Mafkees
29 juli 2005, 10:17
ik wil best een dagje ruilen :lol: :-D

Raffel
29 juli 2005, 10:36
ik dacht eigenlijk dat ie veel meer spul had live? :???:

almarvk
29 juli 2005, 10:41
Damn, kan het filmpje niet bekijken hier op m'n werk... :(

Maaruh, je wil weten wat ie allemaal gebruikt??

Komt ie!

PRS Mark Tremonti Singlecut

Mark has his own signature model guitar in a number of finishes:

- Black
- Platinum
- Tribal
- Charcoal Burst
- Tiger Eye
- Red/Cherry


Taylor acoustics - 614ce, K12 and 12 string


Mark has a black 614ce taylor guitar along with a K12 which he has toured with.

Mark's Rig

- 2 Mesa 4x12 cabinets
- 2 custom Mesa 2x15 cabinets
- Mesa Triple Rectifier (bass 10, treble 6, mids 4, gain 6, presence 3 1/2)
- TC Electronic G-Force Effects Processor
- Custom Audio Electronics Power Conditioner
- Bradshaw RS-10 MIDI Switcher Floorboard with Mark Tremonti Power Wah and Klon Centaur overdrive pedal
- Spacebox - not used
- Bogner Uberschall for low end
- Behringer EQ
- Mackie mixing board for monitors
- Avalon mic preamp for acoustic
- Fender Twin '65 Reissues (clean)
- Fender Tone King (clean)
- Mesa Dual Rectifier (studio)
- Occasionally uses Diezel amp and 1968 Marshall "Plexi" head



De Wah's heeft ie op z'n podium, 3 stuks in totaal. Het zet ze vast met tape en klittenband over de snoeren zodat ze niet losgetrokken kunnen worden.

En ik kan je zeggen dat hij een boel lawaai kan maken met z'n spullen. Alles heeft er ie er staan live, maar van die Behringer EQ ben ik niet helemaal zeker.

Zelf is hij er heel nuchter onder. Samen met een vriend van me hebben we een tijdje over z'n spullen staan praten met Mark zelf en hij vertelde dat het het eigenlijk gewoon Mesa Boogie met een G-major was en alleen een Wah gebruikt. Toffe kerel is het, zeer nuchter en gaaf om mee te praten!

interessander
29 juli 2005, 11:25
Heeft 'ie twee van die leuke recto kastjes, maar daar staat dan geen mic voor.

Meer veredelde monitors dan (en load voor de amps natuurlijk)

gorgasm
9 augustus 2005, 13:59
als ik even mag storen :)
vrijdag n 4*12 rectifier standaard gekocht
kzit nog te twijfelen voor n triple of single, voorkeur gaat naar single aangezien deze veel gebruiken id studio(tenzij ik da verkeerd opheb)
en live? tja goeie vriendjes zijn met de PA-manne...

Raffel
9 augustus 2005, 14:03
waarom een rectifier? Ik snap wel dat het voor death metal leuk is om een ongelofelijke brei van herrie te hebben, (en dat is precies wat een rectifier je geeft, een onduidelijke brei) maar dan zou ik persoonlijk nog geen rectifier kopen.

marc_o
9 augustus 2005, 14:06
Tuurlijk wel, het zijn verschrikkelijk goede versterkers. Je moet er alleen even voor gaan zitten.

Raffel
9 augustus 2005, 14:22
ik vind rectifiers nou niet echt het toppunt van definitie sorry. En ik heb ze toch echt een kans gegeven. (nou alleen de Dual Rectifier Triple Channel dan) Dan liever 1 van de Mark series.

gorgasm
9 augustus 2005, 15:32
wat stel jij dan voor?

en die single is écht nie onduidelijk hoor..., sommige peavey's, engl's diezel's wel

Raffel
9 augustus 2005, 15:52
Sommige Engls wel? Welke dan? Ik zou de Powerball/Fireball eens proberen, andere voicing maar veel duidelijker. Tis natuurlijk wel de vraag of je uberhaupt op zoek bent naar meer definitie.

gorgasm
9 augustus 2005, 16:03
n maat van me heeft zn marshall weggedaan voor n engl, die klinkt niet slecht.
ps al te zien wat jij verstaat onder deathmetal. de dvd van hate spelen ze met triples, en het is écht nie onduidelijk
six feet undr is wel traag maar op triples
aborted=triples
(dr zijn veel goeie heads, maar waar te testen)

Raffel
9 augustus 2005, 16:10
alles testen :)

Ga een keer naar Jukebox in Boekel in Nederlandia. Daar staat al veel. Voeg daar nog een tripje naar Beyers Musik in Duitsland aan toe en je hebt de meest populairs tops wel gehad denk ik zo.

marc_o
9 augustus 2005, 16:16
Ach, Rectifiers zijn prima versterkers, je krijgt er een vette brute sound uit, als je er eventjes voor gaat zitten. Het zijn nu eenmaal niet van die plug-and-play-amps als een hoop andere merken, maar ze zijn wat moeilijker qua EQ. Zelfs de single gaat al verbijsterend hard.
Ik heb echt het idee dat een hoop mensen maar iets lezen op het net en dan termen als modderig, fuzzy en de hele zooi voor waarheid gaan aannemen.
En inderdaad, als je de gain op 10 zet, de bas op 10 de mids eruit en de treble lekker hoog, dan issie niet mooi....
Ik vind er altijd nog verdacht veel pro's op spelen anders.

Raffel
9 augustus 2005, 16:42
Zoals ik al zei ligt het precies aan waar je hem voor gebruikt. Ik heb een rectifier toch wel lang genoeg aan de tand gevoeld toen ik mijn powerball kocht ttt. Voor shredden vind ik het nu eenmaal niet ideaal. Voor laag en ritme werk wel. Affijn naast elkaar gezet. Definitie was gewoon een stuk minder. Ook met de EQ setting die je bij een aantal Mesa's al gauw in moet stellen. Bass dus zeker niet te hoog. Ik heb met mijn Quad naar mijn idee ook wat definitie ingeleverd voor vette tone. Maar dat heeft dan ook veel te maken met waar je je versterker op instelt. Crystal clear is dus niet altijd mooier blijkt voor mij wel. Maar ik vind de rectifier die ik geprobeerd heb tzt dan weer een andere uiterste. Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik sindsdien wel minder mid-scoop dan voorheen. Sowieso wel andere EQ settings. Maar die mid-scoop was dan nog niet van een dergelijke aard dat de Powerball zich niet meer goed waar kon maken.

Trouwens waar jan en alleman over speelt hoef ik het nog niet mee eens te zijn. Mesa kan zich makkelijk een hoop endorsers veroorloven. En dat zijn meestal de lui waarvan je weet dat ze er op spelen.

Neem daarnaast Krank. Zou toch ook zo'n geweldig merk zijn en iedereen gebruikt het? Ik wil nog wel eens horen hoe die krengen klinken.

BramVersteeg
9 augustus 2005, 17:24
wat stel jij dan voor?

en die single is écht nie onduidelijk hoor..., sommige peavey's, engl's diezel's wel

Hihihihi.................. :roll:



















..............een diezel onduidelijk :seriousf:

skabouter
9 augustus 2005, 18:40
ze zorgen wel voor behoorlijk wat onduidelijkheid hoor bram.......................................














































bij de rest van de band :D

Riffcrusher
9 augustus 2005, 18:49
Zoals ik misschien al zei: ik kocht een Bogner Uberschall en ik heb mijn Mesa Boogie Triple Rectifier weggedaan.

Maar om de boel wat ingewikkelder te maken: het kon ook omgekeerd geweest zijn ! Hahaah !

Proberen is de boodschap dus.

Een paar mogelijkheden die bij mij opkomen zijn allemaal al genoemd denk ik:

Bogner Uberschall (hehe...)
Bogner XTC
Mesa Boogie Dual of Triple Rectifier
Peavey 5150
Engl Powerball, Fireball, SE, ...
VHT's zijn ook niet mis hoor !!!! Ja hallo !
Guytron ???? (Vraag maar aan Lordriffenstein me dunkt ! Hehe...)

Jaja... In ieder geval : veel plezier met de 'queeste' !!!

Greetz !
Jo D.

Daniël_san
9 augustus 2005, 23:50
Damn, kan het filmpje niet bekijken hier op m'n werk... :(

Maaruh, je wil weten wat ie allemaal gebruikt??

Komt ie!

PRS Mark Tremonti Singlecut

Mark has his own signature model guitar in a number of finishes:

.........................

Taylor acoustics - 614ce, K12 and 12 string


Mark has a black 614ce taylor guitar along with a K12 which he has toured with.

Mark's Rig

- 2 Mesa 4x12 cabinets
- 2 custom Mesa 2x15 cabinets
- Mesa Triple Rectifier (bass 10, treble 6, mids 4, gain 6, presence 3 1/2)
- TC Electronic G-Force Effects Processor
- Custom Audio Electronics Power Conditioner
- Bradshaw RS-10 MIDI Switcher Floorboard with Mark Tremonti Power Wah and Klon Centaur overdrive pedal
- Spacebox - not used
- Bogner Uberschall for low end
- Behringer EQ
- Mackie mixing board for monitors
- Avalon mic preamp for acoustic
- Fender Twin '65 Reissues (clean)
- Fender Tone King (clean)
- Mesa Dual Rectifier (studio)
- Occasionally uses Diezel amp and 1968 Marshall "Plexi" head

........................................

En ik kan je zeggen dat hij een boel lawaai kan maken met z'n spullen. Alles heeft er ie er staan live, maar van die Behringer EQ ben ik niet helemaal zeker.

Zelf is hij er heel nuchter onder. Samen met een vriend van me hebben we een tijdje over z'n spullen staan praten met Mark zelf en hij vertelde dat het het eigenlijk gewoon Mesa Boogie met een G-major was en alleen een Wah gebruikt. Toffe kerel is het, zeer nuchter en gaaf om mee te praten!



Dit is idd erg leuk spul, maar wist je dat hij een johnson amp gebruikt om op te warmen backstage? Een 2x12 combo volgens mij. Maar ik weet niet het type.... :oops:


sorry maar dit vond ik wel interessant eigenlijk.

Anders Destium
10 augustus 2005, 11:51
Waarom ben je geïnteresseerd in de oefenamp van iemand :???: Denk je dat hij alle versterkers heeft geprobeerd om te kijken welke het meest ideaal is als opwarmer? Hij heeft een aantal versterkers gepakt en de Johnson was het makkelijkst te versjouwen en ging niet snel kapot met gesleep. Klaar.

Daniël_san
10 augustus 2005, 11:56
die oefenamp heeft namelijk voor zo'n 90% hetzelfde geluid als dat hij live en op cd heeft......

Riffcrusher
10 augustus 2005, 11:58
En dan begint nu de discussie waarom hij dan zo'n uitgebreide rig nodig heeft om alleen maar die 10 % extra te halen...

Hehe... 8-)

Daniël_san
10 augustus 2005, 12:04
ja sorry, maar mij boeit het wel wat en jullie niet dus..... :lol: En het grootste verschil was het volume :cool:

marc_o
10 augustus 2005, 12:26
Volumeverhaal is grote onzin.
Ik heb ook een paar jaar op een 2 keer 12 johnson gespeeld (millennium 150), dat kunnen maar 2 modellen zijn, waarvan de ene 150 Watt is en de ander 120 Watt. Het zijn gewoon moddelingamps met een buizen pre-amp. Ze zien er niet uit, en als je roadies hebt, moet je wel wat ruigs hebben natuurlijk.
Johnsson is volgens mij out of bussiness.

LordRiffenstein
10 augustus 2005, 13:19
Het BS-niveau is erg hoog in dit draad, het gaat weer erg goed met het forum! :???:

pol
15 augustus 2005, 11:49
wat stel jij dan voor?

en die single is écht nie onduidelijk hoor..., sommige peavey's, engl's diezel's wel

Hihihihi.................. :roll:



















..............een diezel onduidelijk :seriousf:

een VH4 kan idd behoorlijk modderig en onduidelijk klinken, alhoewel de gitarist van Emeth er op cd wel een vet geluid uit weet te halen.
Ik vind em wat te fel blazen en te weinig definitie hebben, heb er zelf al een paar keer op gespeeld, vorige zaterdag er nog een band mee zien optreden, waarvan 1 gitarist met een powerball, en 1 met een vh4, en die met de vh4 klonk superonduidelijk.

gedempte noten zijn gewoon niet erg kort bij een VH4, misschien dat je em wel wat strakker kan bestellen, zodat de distortion van kanaal 3 meer in de buurt gaat zitten van kanaal 2 van de herbert ofzo.

BramVersteeg
15 augustus 2005, 15:49
Hmmm, het zal wel aan de instellingen liggen ofzo. Als je maar bagger afdempt en je hebt de gain om 10 zou het kunnen ja :wink:
Maargoed, ieder zo z'n eigen beleving van hoe een bepaald geluid klinkt. :)

Geronimo
16 augustus 2005, 17:32
Wat een gezeik allemaal ook hier! de Recto's klinken nu eenmaal bruut! Jullie zeggen dat de 5150 beter klinkt en de rectumfrier niet, wat een gezeik, de 5150 is een kloon van de "rectumfrier".... :-?
Ze kunnen wat bassig klinken maar dat haal je er dan toch uit met een pedaaltje? Het gaat om het type scheur wat eruitkomt...

gorgasm
16 augustus 2005, 23:16
pol die gasten al live gezien? weet ook dat ze naar NL geweest zijn voor studiowerk. In belgie heb je n goeie studio(CCR) maar die in NL is iets beter, dus die mannen naar daar. Want voor zover ik er ervaring mee heb en ervan weet moetne die mannen alleen t beste.
maar goed, stack is dus compleet... de ontbrekende head is, klinkt mss wel wat tegenstrijdig maar een VH4.
waarom? omdat het een beest van n amp is. zelf mee mogen prullen om te testen op n 1960 en op momenten hoorde ik de kast meedaveren met de boxen. Ik DENK dat n 1960 iets te licht is voor het Diezelgeweld. de gedempte powerchords voelden mn vrienden die paar meter verder stonden in hun lichaam beuken. Verder heb ik er geluiden uitgekregen die ik alleen uit zo'n amp zal krijgen.(met of zonder effectpedaal)het geluid is kurk en kurkdroog, en als ik het niet speel hoor je het niet. one-kind-of-amp

Is het de moeite om mn rectifier standaard cab(4*12) te vervangen door n Diezelcab?

AART
16 augustus 2005, 23:23
Bovendien vind ik de single rectifier 1 van de mooiste amps die ik ooit in levende lijve hebt gehoord! De 5150 scheurt zeker niet vetter dan een rectifier, gewoon anders.

Je hebt gelijk dat het idd meer anders is, maar ik heb het gevoel dat er bij de rectefiers altijd een lichte compressie op het geluid zit, hoe je hem ook instelt, ik moet trouwens zeggen dat ik dit bij vooral de dual recto erg vond, de single had het minder, maar nog steeds wel iets.
Ik heb het gevoel dat een 5150 iets opener scheurt, moeilijk te omschrijven, en de 5150 II is ook weer iets opener dan de 5150 naar mijn mening.


Excuses voor het ophalen van deze oude post.

Geronimo
18 augustus 2005, 16:22
De 5150 maakt van dezelfde schakeling gebruik als de rectifier om de scheur op te wekken (SLO100 OD schakeling, wat weer een opgevoerde JCM800 is), alleen heeft de 5150 er nog een trapje bij, dus feitelijk zou die juist meer gecomprimeerd moeten klinken (overdrive is eigenlijk een extreme vorm van compressie). Dat extra trapje verklaart trouwens ook de extra ruis die je bij de 5150 hebt.

Het grootste verschil zit 'm in de toonregeling, de Rectifier heeft een soort extra filter na de toonregeling die er een hoop mid uit haalt. De pot in dat filter is genaamd "prescence", in het cleankanaal is de prescence en regelaar in de feedbackloop van de eindtrap zoals altijd, maar omdat de rectifier in de OD mode helemaal geen feedback heeft hebben ze dat prescence genoemd. De 5150 heeft weer die "resonance" knop, wat eigenlijk een beetje hetzelfde idee is als dat no-feedback gebeuren bij de Mesa. Je kan dan regelen hoeveel feedback je wilt hebben. Minder feedback resulteert in (onder meer) meer bas.

Dus dat extra filtertje in de toontrap van de DR, wat de 5150 niet heeft, is het meest verantwoordelijk voor het grote verschil in klank. Voor de rest is het allemaal een pot nat. Iig de SLO schakeling doet het gewoon erg goed. Meesterlijk ranzige scheur, en dat is het belangrijkste denk ik.

pol
18 augustus 2005, 19:55
pol die gasten al live gezien? weet ook dat ze naar NL geweest zijn voor studiowerk. In belgie heb je n goeie studio(CCR) maar die in NL is iets beter, dus die mannen naar daar. Want voor zover ik er ervaring mee heb en ervan weet moetne die mannen alleen t beste.
maar goed, stack is dus compleet... de ontbrekende head is, klinkt mss wel wat tegenstrijdig maar een VH4.
waarom? omdat het een beest van n amp is. zelf mee mogen prullen om te testen op n 1960 en op momenten hoorde ik de kast meedaveren met de boxen. Ik DENK dat n 1960 iets te licht is voor het Diezelgeweld. de gedempte powerchords voelden mn vrienden die paar meter verder stonden in hun lichaam beuken. Verder heb ik er geluiden uitgekregen die ik alleen uit zo'n amp zal krijgen.(met of zonder effectpedaal)het geluid is kurk en kurkdroog, en als ik het niet speel hoor je het niet. one-kind-of-amp

Is het de moeite om mn rectifier standaard cab(4*12) te vervangen door n Diezelcab?

ja ik heb ze live gezien, het gitaargeluid was dik ok, maar niet iets wat ik zelf wil hebben. ik heb het liever wat strakker en niet zo diep.
ik heb mijn diezel cab nog verkocht aan matty, toen was hij nog alleen als gitarist en wou op 2 amps spelen denk ik,
die mesa standard heb ik ook nog gehad, en de diezel cab is een stuk strakker in het laag, en niet zo belachelijk zwaar om mee rond te zeulen.
ik vond het een goeie cab, maar weer iets te overweldigend, overstemde de kicks van de drummer wat te fel,
nu heb ik een bogner cab met v30 en die bevalt me wat beter.

gorgasm
19 augustus 2005, 12:42
tprobleem is ook; waar haal ik zo'n cab...

Riffcrusher
19 augustus 2005, 19:56
Bogner cabs ?

Importeur/verdeler Benelux:
Eric Van de Haar (Nederland):
http://www.haarguitars.nl

Dealer België
Leo Caerts, Leuven
http://www.leocaerts.be/leo/

Greetz !

pol
20 augustus 2005, 13:10
en diezel bij jukebox in boekel denk ik, of musicstore keulen, of in musicmarket in Hasselt, Beyers heeft ze ook denk ik.

die diezel cab die ik had was wel die met de eminence speakers, misschien is die met de vintage 30's beter.

en dan kun je bij diezel ook nog kiezen tussen front of rear-loaded.

FaceCrawl
20 augustus 2005, 22:44
Heb zelf een Diezel (frontloaded met V30's) 4*12 cab, maar ga hem waarschijnlijk wegdoen.
Veel te diepe sound naar mijn smaak.
En in combinatie met mijn powerball geraak ik maar niet goed in de mix op repetitie.. :cry:

gorgasm
21 augustus 2005, 16:54
/\ laat es iets weten /\

FaceCrawl
21 augustus 2005, 21:00
/\ laat es iets weten /\

Ik vraag er 850 € voor of te wel een ruil met een andere cab:
Bogner of mesa met V30's.

gorgasm
21 augustus 2005, 21:20
vrijdag n 4*12 rectifier standaard gekocht

BLOK182
22 augustus 2005, 09:15
Heb zelf een Diezel (frontloaded met V30's) 4*12 cab, maar ga hem waarschijnlijk wegdoen.
Veel te diepe sound naar mijn smaak.
En in combinatie met mijn powerball geraak ik maar niet goed in de mix op repetitie.. :cry:
Diezel v30 cab heb ik ook getest icm een Powerball, en dan wordt het idd erg donker en diep. Kan me goed voorstellen dat het in de band niet meer lekker snijdt. Tip: Bogner v30, echt te gek!

Josdevos
22 augustus 2005, 09:52
Blok, heb jij de Engl V30 en de Bogner V30 al naast elkaar gehad?

Heb de Bogner altijd enorm goed gevonden, beetje spijt gehad dak hem aan Pol verkocht had omdat de Engl V30 toch niet 100% voldeed in't begin (gewenning) maar vind hem beter en beter de laatste tijd. De Bogner klinkt iets helderder en gedefinieerder imo, en de Engl heeft wat meer ballen.

gorgasm
22 augustus 2005, 17:08
mesa houden of vervangen door n bogner/diezel... hmz :???: :-?

FaceCrawl
22 augustus 2005, 17:32
Heb zelf een Diezel (frontloaded met V30's) 4*12 cab, maar ga hem waarschijnlijk wegdoen.
Veel te diepe sound naar mijn smaak.
En in combinatie met mijn powerball geraak ik maar niet goed in de mix op repetitie.. :cry:
Diezel v30 cab heb ik ook getest icm een Powerball, en dan wordt het idd erg donker en diep. Kan me goed voorstellen dat het in de band niet meer lekker snijdt. Tip: Bogner v30, echt te gek!

Had eerst een Marshall 1960 met v30's en klonk stukken beter in de mix, maar 'rattelde' veel meer en was niet zo strak als die Diezel cab.

Maar die bogner cab lijkt me intressant, nu nog alleen ene vinden :wink:

Iemand al een Bogner Ubercab getest met een Powerball ?

Alain
22 augustus 2005, 18:02
ja

Ik vond het te veel bas IMHO

ik prefeer een "gewone" bogner met V30's met mijn powerball

FaceCrawl
22 augustus 2005, 18:26
Hoeveel kost zo'n Bogner cab met V30's ?

gorgasm
22 augustus 2005, 22:05
face is er n mogelijkheid da ik mijn en jouw cab naast elkaar zet en test?

Josdevos
22 augustus 2005, 22:53
Op't moment rond de 1000 euro denk ik voor een Bognerkast. Engl V30 kast al getest? (Btw is die Diezel een slant?)

pol
23 augustus 2005, 08:18
diezel zijn alleen maar recht te krijgen, je kan enkel kiezen tussen rear en frontloaded

Josdevos
23 augustus 2005, 08:51
Ah ok... Thx!

FaceCrawl
23 augustus 2005, 15:37
face is er n mogelijkheid da ik mijn en jouw cab naast elkaar zet en test?

Wat voor cab heb je, en vanwaar ben je ergens ?
Geintreseed in een ruil ?

gorgasm
23 augustus 2005, 20:45
staat ergens in dit topic dat ik n mesa 4*12 heb gekocht, n standard rectifier om precies te zijn. kben van kortrijk.
en kdenk wel dat, moest ik het nemen, ik t wel zou kopen

gorgasm
24 augustus 2005, 17:55
kunde es wa laten weten aub crawl?

FaceCrawl
24 augustus 2005, 18:02
kunde es wa laten weten aub crawl?

Ik ga hem waarschijnlijk inruilen voor een Diezel rearloaded cab met V30's, maar een mesa cab blijft intressant, omdat ik zopas terug een 5150 heb aangeschaft.
Maar dan alleen een ruil, geen verkoop dan die diezel.

gorgasm
24 augustus 2005, 18:03
dus ruilen wil je, verkopen niet?

FaceCrawl
24 augustus 2005, 18:16
Nope, maar nevermind.
Heb juist telefoon gehad dat m'in locale diezel dealer volgende week zijn Rearloaded cabs binnenkrijgt, dus heb ik er ene besteld.

So no deal :oops:

pol
24 augustus 2005, 18:37
aha, en moet ge nog veel bijleggen ?

gorgasm
24 augustus 2005, 18:39
heb wel interesse in n diezelcab maar wil da eerst es horen+ waar moet je id streek kortrijk diezel gaan testen, ik moet nr de andere kant vh land voor n diezel

FaceCrawl
24 augustus 2005, 19:01
aha, en moet ge nog veel bijleggen ?
Ik heb 350 € moeten bijleggen, cab kostte 1255 €.

pol
24 augustus 2005, 19:50
verdomme da's duur.
hebt ge die al kunnen testen dan ?

FaceCrawl
24 augustus 2005, 20:16
Jup, had die vroeger al getest toen ik mijn Herbert had gekocht.
Klinkt meer vintage achtig, minder bassig dan die frontloaded, dus echt wat ik zoek.
En had er nog een te-goed bon liggen van 850 €, dus da's mooi meegenomen.