PDA

View Full Version : Iemand ervaring met deze draadloze systemen???



duck304
18 juli 2005, 16:51
Ik wordt een beetje moe van dat snoer dat aldoor in de weg zit, of in de knoop gaat. Daarom wil ik een draadloos systeempje kopen. Ik heb de volgende systemen gevonden, en wil graag een mening horen voordat ik hem aanschaf....

Het gaat om:
Samson Stage 5 GT, VHF "non-diversity" draadloos gitaar systeem

Samson Stage 55 GT, VHF "diversity" draadloos gitaar systeem

Samson ALP/GTF, Airline Portable UHF draadloos gitaar "plug-in" systeem Fender style

Ik hoor graag jullie meningen... ohja, als je toevallig een ander systeempje weet waar mee je goeie ervaringen hebt, hoor ik het graag !!!

L@terrrrrrr

dejohan
18 juli 2005, 17:46
Heb alleen ervaring met m'n telefoon. Die doet het goed hoor. :D

Kamiess
18 juli 2005, 20:03
Hoi, ik heb een setje van AKG met zo'n guitarbug(heel leuk maar beltpack is eigenlijk toch stabieler>als ie af is koop ik die).
Ben er heel tevreden over>in open lucht heb ik zo 200mtr ontvangst>zet je daar muren enz tussen dan nog steeds maar met kleine vertragingen.
Kwaliteit/prijs verhouding schijnt beter te zijn dan samson.

harrie-beton
18 juli 2005, 23:04
let wel, alleen de hele hele dure zenders hebben geen verlies van tone.

ik heb 1 NADY van 360 euro en deze heeft hoorbaar verlies en gebruik hem eigenlijk nooit.

Kabel is beter dan zender

duck304
19 juli 2005, 08:35
let wel, alleen de hele hele dure zenders hebben geen verlies van tone.

ik heb 1 NADY van 360 euro en deze heeft hoorbaar verlies en gebruik hem eigenlijk nooit.

Kabel is beter dan zender

Heeft dat ook niet te maken met het merk en of je diversity heb of niet?

phx
19 juli 2005, 08:54
let wel, alleen de hele hele dure zenders hebben geen verlies van tone.

ik heb 1 NADY van 360 euro en deze heeft hoorbaar verlies en gebruik hem eigenlijk nooit.

Kabel is beter dan zender

Klopt. heb zo'n samson vhf airline dinges gehad, met kabel klinkt idd beter. Bovendien als de batterij op is geeft ie dit niet aan, maar begint je amp ineens te ruisen als een gek (met een db kick).

Geef mij maar een goeie kabel.

harrie-beton
19 juli 2005, 09:18
ik heb met kabel ook meer dynamiek. Dat kan specifiek aan mijn zender liggen maar hij doet iets met het signaal.

Ik zou gaan zoeken wat de toppers gebruiken qua zender en wat het verschil is met de goedkopere dingen. Op de DVD van Dream Theater zegt Petrucci dat hij niet meer met zender speelt omdat "hard wire sounds better". Van hem neem ik dat wel aan...

sugarfish
19 juli 2005, 09:46
Ik zou als ik jou was leren omgaan met een snoer want een GOED draadloos systeem kost een flinke zak duiten.
Daarnaast geef je aan een beginnende gitarist te zijn dus lijkt het me verstandiger om je op je spel te richten, dan je geld uit te geven aan draadloze systemen waar je niet van op aan kan!

duck304
19 juli 2005, 14:04
Ik heb inmiddels al een kabel gekocht. Ik werkte eerst aldoor met een vlut kabeltje die om de haverklap het niet meer deed.. heb nu tenminste een professionele kabel...

Ik heb overigens ook op internet rondgezocht op forums met meningen over een draadloos systeem, en inderdaad... Je moet veel betalen voor een goed systeem....

Ik hou het dus maar lekker op kabel....

Bedankt voor jullie reacties... kijk ook ff op m'n andere topic... misschien kan iemand me daar nog mee helpen !!...

M@ZZELSSSSS

pikasso
21 juli 2005, 10:12
Ik heb sindskort een goedkoop setej van AKG
Bevalt me echt prima.

Tonesuck, ik hoor het nauwelijks.... (en nee, dat ligt niet aan mij)
Ik heb hem uitvoerig getest en bevalt me prima

Nocki
29 juli 2005, 17:02
Ik gebruik 2 series one UHF sets van samson.

werkt perfect. en goed genoeg voor mij. erg tevreden.

ik gebruikze altijd. dus op het podium bij het oefenen en thuis...

niks beter dan dat voor mij.

de andere samson zooi vind ik zooi maar dit is ene mooi en goed product...

Nocki