PDA

View Full Version : Respect...twijfel...



Ron Valeri
18 juli 2005, 12:21
**********

Bruce
18 juli 2005, 12:35
Klinkt erg goed!
Dit doet me veeeel meer dan
wat voor shred dan ook.
Dit heeft inhoud, en luistert lekker weg!
Gitaar en zang erg goed!
En Stoned klinkt ook erg lekker

Wat voor muziek luister je zelf?

Ben benieuwd naar de rest van je nummers!

Bruce
18 juli 2005, 12:44
ik probeer dan zo min mogelijk muziek te luisteren om dicht bij mezelf te blijven en vertrouwen te hebben in mijn eigen geschreven nummers

Aha..net zo als R.E.M in hun beginperiode

Ravanelli
18 juli 2005, 22:32
Juist eenvoud spreekt erg aan.........Erg netjes......

bluegate
18 juli 2005, 22:38
Ik vind vooral het geluid erg mooi, goede opnames.

Space & Driven beginnen hetzelfde, voor mijn gevoel
zelfde toonsoort en accoorden.

Bloodline
19 juli 2005, 00:27
dit is echt goewd. bij spaceball en nad quickdelight vindt ik de viool ( of wt het owk is ) rechts gepand ietsje te hard. spreken maar overeen paar decibel hoor. mar ik heb un owk kop telefoon op dus ik kan het mis hebben. ik zal morgen nog een keer luisteren. maar het klinkt echt super

dejohan
19 juli 2005, 14:58
Heb naar spaceball geluisterd.
Echt héél mooi en vol geluid, je wordt al vanaf het begin meegetrokken in de sfeer. Ik weet niks van techniek, maar als dit homestudio is is dit echt héél goed gedaan.

"Stoned" doet mij een beetje denken aan Motopsycho.

MonkeyFace
20 juli 2005, 00:58
kijk :) dat is nou goeie muziek. Je hoeft niet perse virtuoze notenpoeper te zijn om goede muziek te maken :) Stuk voor stuk songs die staan als een huis -> goed bezig :D

BlackSun
23 juli 2005, 13:45
Ik heb een geweldige kater....het regent buiten...het is grijs, maar deze muziek maakt het allemaal net ff wat verdraagelijker.

Echt geweldig dit!! 2 Thumbs Up!

Fox
24 juli 2005, 12:28
Spaceball and quick delight doet me een beetje denken aan Simon & Garfunkel. Zeer mooi lied en ook een ontroerend lied. Doe zo verder!!

Freekje
1 augustus 2005, 22:31
echt supergoed man!

Dit is toch meer mijn stijl dan het shredden, wat ik meer honderd in een dozijn vind (alhoewel ik het ook gaaf vind). De emotie in de muziek maakt voor mij een nummer echt goed en dat is je goed gelukt!

LaurentB
1 augustus 2005, 22:54
Mooi nummer! Doet een heel klein beetje aan de rustige Pink Floyd nummers denken, vind ik.

Mooi opgenomen ook!

Laurent

Dude
7 augustus 2005, 11:35
Hey ex collega Ron !

ik had op het werk al eens wat muziek van je gehoord !

Stoned klinkt erg cool !

Dude
8 augustus 2005, 02:12
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61529


:-D

Dude
8 augustus 2005, 02:13
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61529


:-D

van puffelen
16 augustus 2005, 23:53
Mooie stem heeft die jean-marie.

En een welkome afwisseling op de racerij met noten hier.

Robin Dorland
22 augustus 2005, 03:45
Oke, allereerst wil ik zeggen dat ik met veel plezier en bewondering geluisterd heb naar al die shred-gitaristen...WOW...ik heb dan ook lang getwijfeld of ik zelf wel wat zou posten...ik kan dus niet shredden...totaal niet...ik speel op een andere manier gitaar...ik zoek de sfeer, eenvoud en schoonheid in het maken van kleine liedjes...

Op mijn site www.ronvaleri.tk vind je een mp3 van Spaceball And Quick Delight afkomstig van mijn album Wednesdaymorning Songs....wat vinden jullie van deze manier van gitaar spelen?

O...Stoned is van mijn band Lemon Crush, maar das weer andere koek...

Klinkt professioneel hoor! Eigenlijk alles wel... maar goed, je hebt ook een cd uit dus dat mag dan ook wel denk ik.

Om antwoord te geven op je eigenlijke vraag: je gitaarspel doet wat het moet doen in dit soort nummers, nummers die wat mij betreft niet echt draaien om het gitaarspel, toch? Ik bedoel, het heeft alleen een soort ondersteunende rol in jouw nummers en het nummer gaat om het nummer, niet om hoe goed en hoe origineel je gitaar kan spelen.

Dus je vraag zou eigenlijk moeten zijn: 'wat vinden jullie van deze manier van muziek maken?' En die manier van muziek maken is niet perse mijn stijl, maar het klinkt absoluut erg relaxed! Lijkt me ook erg geschikt voor op de radio trouwens... Liever dit dan al die rap-eastcoast/westcoast materialistic-pimpmyride-mtvcribcrap - producties...

Kun je overigens wat meer vertellen over de cd? Heb je ze professioneel laten persen? Of moeten we 12,50 betalen voor cd-r :razz:

*mav11*
6 september 2005, 20:41
prachtig, echt. Het grijpt je meteen naar de keel, en hoewel 'k enorm de techniek van sshredders respecteer is dit toch meer mijn ding. Prachtig nummer dat je dadelijk in de sfeer brengt, de stem klinkt ook echt zoals hij dat moet bij deze muziek, beetje melancholisch, vermoeid, zwaar, pfff.

Stoned laat mij dan weer meer denken aan denken aan dEUS, maar tis echt prachtig.

Ga zo vooral door, dit is echte muziek.

MVG,
Koen

Wormaap
23 december 2005, 02:01
Lekker relaxt, precies waar ik behoefte aan heb op de late avond :) Gaat zeker in m'n 'late-avond-relax-lijstje' naast Dave Matthews en consorten :)