PDA

View Full Version : nieuwe aanwinst...



Orpheo
18 juli 2005, 08:51
zo, ik heb eens geboden op ebay. en wat heb ik gewonnen?? jaja:

een kahler 2700 spider brug. een floyd rose vervanging dus. ik moet er dus afgerond 127 dollar voor betalen. is netjes toch?

ik ga m op mn strat zetten. foto's komen later.

fred dons
18 juli 2005, 09:19
gefeliciteerd!

heb je ook de bijpassende studs ?

Orpheo
18 juli 2005, 09:26
gefeliciteerd!

heb je ook de bijpassende studs ?

volgens de ad zitten die erbij, dus ik ga ervan uit van wel.

maar echt ik BAAL gewoon. naarmate de veiling vorderde, kwam ik erachter dat ik liever OFR heb. omdat deze brug niet meer gemaakt word nl. mocht er dus iets mis gaan oid, bv messen versleten, dan MOET ik iets anders hebben toch? en dat kan niet, omdat er geen vervangende brug is. nou ja, ik zie wel.

ik heb shamray gemaild om te vragen of ze een gitaar om de brug heen kunnen bouwen; om nu mn strat compleet om te turnen zie ik eigenlijk niet zitten. (kheb al een nek voor ze nl :D die van de strat, ghehe)

nou ja, ik post nog wel wat zooi hier.


ps: de toplock zit er niet bij. is maar goed ook! kan ik mooi de kahler-lock met klemmetjes kopen, ghehe.

fred dons
18 juli 2005, 09:48
is hij niet gelijk aan de 2710 ?
daar zijn nog wel parts voor verkijgbaar bij Kahler usa
http://www.kahlerparts.com/Part_Pages/Guitar%20Tremolos%20and%20Bridges.htm
(niet goedkoop overigens)
Spanjaard heeft ook nog een nos versie liggen (maar dan zonder studs)

persoonlijk vind ik de kahler nuts niks omdat ze achter de topkam komen en de snaar alsnog kan vastlopen in de topkam, ik zou als ik jou was gewoon een floyd topkam nemen

Orpheo
18 juli 2005, 10:13
is hij niet gelijk aan de 2710 ?
daar zijn nog wel parts voor verkijgbaar bij Kahler usa
http://www.kahlerparts.com/Part_Pages/Guitar%20Tremolos%20and%20Bridges.htm
(niet goedkoop overigens)
Spanjaard heeft ook nog een nos versie liggen (maar dan zonder studs)

persoonlijk vind ik de kahler nuts niks omdat ze achter de topkam komen en de snaar alsnog kan vastlopen in de topkam, ik zou als ik jou was gewoon een floyd topkam nemen

achter de topkam? je zet ze toch ipv de topkam?

nou ja, ik zie nog wel welke ik precies neem, als het maar hard spul is.

ja. hij lijkt op de 2710. voorloper ervan denk ik. iig ziet ie er precies zo uit. ik maak me ook geen zorgen over zadeltjes enzo. die blijven. ik doelde vooral op compleet doorgesleten mesjes. die vervang je niet zomaar.

spanjaard? wie is dat.....? :oops:

fred dons
18 juli 2005, 10:26
Spanjaard is een gitaar winkel in Alkmaar en zij hebben een tijdje Kahler geimporteerd (ik heb er wel eens nos parts voor Kahler gehaald)

wat ik nog weet van de Kahler nuts is dat ze allemaal achter de normale topkam kwamen, maar dat de meeste mensen die dingen vervingen voor
floyds locking nuts

marc_o
18 juli 2005, 12:08
Ik las zojuist in de Gitarist dat Kahler gewoon weer gaat produceren, dus wellicht heb je mazzel als er iets stuk gaat.
Lelijke dingen overigens, maar soit, ieder het zijne natuurlijk.

Orpheo
18 juli 2005, 12:23
Ik las zojuist in de Gitarist dat Kahler gewoon weer gaat produceren, dus wellicht heb je mazzel als er iets stuk gaat.
Lelijke dingen overigens, maar soit, ieder het zijne natuurlijk.

deze kahler lijkt precies op een floyd rose original....dus als je die lelijk vindt, vind je deze ook lelijk. de flatmount-cam operated kahlers (2300 serie bv) is inderdaad lelijk.

kahler produceert alweer, maar de 2700 serie zeeeeer gelimiteerd. dus als deze krak gaat, dan heb ik een probleem; moet ik een OFR installeren. omdat de 2700 serie teveel op de OFR lijkt, mag t eigenlijk niet meer. tis nl precies hetzelfde systeem, maar dan van harder staal, en gaat de snaar van onderen de brug 'in' en moet je t balletje niet afknippen als bij de OFR.

marc_o
18 juli 2005, 13:40
Ik vind persoonlijk alle floyd-achtige erg lelijk. heb er eentje op m'n musicman Van Halen en op m'n Charvel (affijn, die moet ik nog installeren), maar feitelijk vind ik ze niet mooi.
Dat zijn ook juist de gitaren die ik niet meer bespeel...