PDA

View Full Version : WAAR ZIJN DE JAMSESSIES IN AMSTERDAM?????



guidoblommetje
17 juli 2005, 16:51
hallo,
kan iemand mij vertellen waar de jamsessies zijn in amsterdam??

groooet,
Guido

guidoblommetje
2 augustus 2005, 20:50
dat zijn er een hoop!
iemand nog meer suggesties?

Bl44t44p
3 augustus 2005, 21:47
De wat?

Gèzz
24 augustus 2005, 09:57
kzoek ook sessies in Adam, jazz wel te verstaan; het lijkt wel of naast Tilburg en Den Haag er verder niet veel gebeurt.. lijkt me toch sterk
iemand een idee waar meer (jazz-) sessies zijn, met een tikkie fatsoenlijke line-up?

Debaser
7 september 2005, 16:02
beetje zoeken levert dit op :

http://www.waterhole.nl/

vlgns mij ook blues en jazz sessies ..
succes

Don Olivier
25 oktober 2005, 22:01
ELKE EERSTE DONDERDAG VAN DE MAAND IN HET MAKERIJTJE
ZAANDAM
K. Kanstraat 4a
075-6170357
Aanvang 21.30 uur


Elke laatste donderdag in Atlantic Krommenie
Atlantic, Zuiderhoofdstraat 84, 1561 AP Krommenie Tel: 075-628 25 77 aanvang 21:30


Jamsessie olv bekende muzikanten,

P.s as donderdag is Wouter Planteijdt te gast in Krommenie

guitartub
30 oktober 2005, 11:01
Voor jazz moet je (uiteraard) zijn in het BIMHUIS aan de Piet Heinkade, naar mijn weten worden daar ook jamsessions georganiseerd.

guitartub
30 oktober 2005, 11:07
kzoek ook sessies in Adam, jazz wel te verstaan; het lijkt wel of naast Tilburg en Den Haag er verder niet veel gebeurt.. lijkt me toch sterk
iemand een idee waar meer (jazz-) sessies zijn, met een tikkie fatsoenlijke line-up?

In Den haag weet ik ze bijna allemaal wel te vinden, ben regelmatig op zondagavond in het MUSICON (geen jazz helaas). Amsterdam heeft er vast meerdere zoals het al genoemde BIMHUIS. SJU (Utrecht- stichring jazz) zou je in Utrecht op weg kunnen helpen, en in Rotterdam en Groningen zijn ook meerdere plekken waar je voor jazz terecht kunt.

Luctor
30 oktober 2005, 12:04
Iedere dinsdagavond rond 20:00 uur in het BIM-huis.
Gratis toegang, erg leuk en erg leerzaam. Het zijn geen jammsessies maar workshops olv een docent.

Utreg
5 november 2005, 11:46
Nu we het toch over jamsessies hebben... waar zijn ze in Utrecht? Liefst rock of blues... of bluesrock :roll: shred is ook cool. Kan iemand me helpen, lijkt me leuk om eens heen te gaan.

Alvast Bedankt,

Ernst

Harry
5 november 2005, 15:57
't Oude Pothuys. Aan de Oude Gracht.

Utreg
8 november 2005, 22:19
Wanneer is dat dan? en welk genre. Hoe gaat het er tewerk, moet je je eigen gitaar meenemen, of hangen ze daar aan de muur? Ik heb nog nooit deelgenomen aan zoeits, hoe werkt het. *vrij lange vraag*

Alvast bedankt,

Ernst

Das Schaap
8 november 2005, 23:27
Wanneer is dat dan? en welk genre. Hoe gaat het er tewerk, moet je je eigen gitaar meenemen, of hangen ze daar aan de muur? Ik heb nog nooit deelgenomen aan zoeits, hoe werkt het. *vrij lange vraag*

Alvast bedankt,

Ernst
In houten is 1x in de maand ook jamsessie waar ik werk.
Aankomende is euh 17 november dacht ik.

Utreg
9 november 2005, 16:20
Wanneer is dat dan? en welk genre. Hoe gaat het er tewerk, moet je je eigen gitaar meenemen, of hangen ze daar aan de muur? Ik heb nog nooit deelgenomen aan zoeits, hoe werkt het. *vrij lange vraag*

Alvast bedankt,

Ernst
In houten is 1x in de maand ook jamsessie waar ik werk.
Aankomende is euh 17 november dacht ik.

dankje :D Lekker jammen in the ghetto's van Houten :wink: Maar hoe gaat dat in z'n werk, hangen daar al gitaren klaar, en welke stijl is het ed.

Alvast bedankt,

Ernst

Michael AE
30 november 2005, 06:44
In Amsterdam heb je oa. de Waterhole op het Leidseplein, de Meloe Melo op de Lijnbaansgracht en de Bourbonstreet op de Leidsekruisstraat. Er zijn er vast nog meer, hoor.

aLzA^
26 december 2005, 11:46
In Arnhem heb je iedere dinsdag een jammsessie in www.cafeplaza.nl en iedere donderdag in http://www.dollarsrockcafe.nl/
deze 2 cafes zijn beide pop.
Op de 1e en 3e donderdag van de maand is er een jazzjamsessie in www.cafedekroeg.nl

Weet iemand toevallig een leuke jammsessie op de dinsdag of woensdag in de buurt van castricum / alkmaar?

bvd

sjoerdbalk
26 oktober 2006, 20:44
Toevallig zag ik deze post uit 2005...

En jah elke laatste donderdag van de maand! In cafe me Tante te Castricum. Open jamsessie!

Erg leuk!

Groeten...

SteavisSmokin
30 oktober 2006, 12:24
volgens mij heeft jazzcafe alto (of alto's) in amsterdam (om de hoek bij bourbon street) ook sessies. Weet niet 100% zeker want ik ga nooit naar sessies. Is wel een te gek cafe met vaak erg goede jazzoptredens.

pierun
23 april 2008, 23:12
Hoi Guido,

Al 6 jaar organiseer ik met vrienden de moondogs jam sessie in de Haveleaar te Amsterdam. Het wordt iedere 2e zondag van de maand gehouden van 16:00 tot 21:00. Toegang is uiteraard gratis.

Meer info vind je op http://www.moondogs.nl

gr,

Jeroen

G.G.
24 april 2008, 01:10
Hoi Guido,



Guido heeft in juli 2005 voor het laatst gepost. denk dat die niet meer meeleest.

Er zijn subtielere manieren om je jamsessies te spammen :satisfie:

Tristan
24 april 2008, 03:42
Ah, spammen...
In The End aan de Nieuwe Brugsteeg (zijstraat Warmoesstraat, vlakbij Amsterdam Centraal) zijn tegenwoordig ook jamsessies...
Een maat van mij doet daar een compleet vrije jam (geimproviseerd en vrij van stijl) op de donderdagavond van 17.00 tot 22.00/23.00...