PDA

View Full Version : Advies gevraagd; welke gitaar?



Jerrmain
17 juli 2005, 14:30
Ik ben al een tijdje opzoek naar een gitaar....lijkt me erg leuk voor in m'n vrije tijd, of als ik gewoon niks te doen heb..

Winkels waar ik me kan laten adviseren zijn hier volgens mij niet echt in de buurt (Leiden) en daarbij komt nog dat m'n ouders er niet erg voor zijn, en dus ook niet met mij overal willen gaan kijken...dus daarom dacht ik ik vraag het hier eens..

Ik wil vooral grunge gaan spelen..maar heb echt geen idee welke gitaar ik nou moet nemen...

Ik had deze gezien, maar weet dus niet of het wat is...


Richwood RE603 Stallion Vintage Junior Elektrisch gitaar
* Body: Elzen
*
Hals: Esdoorn
*
Fretten: Medium
*
Toets: Palissander
*
Halselement: Single coil
*
Middenelement: Single coil
*
Brugelement: Single coil
*
Slagplaat: Wit
*
Electronica: Volume-, Toonregeling (2) & 5-Standenschakelaar
*
Mechanieken: Gesloten
*
Brug: Tremolo
*
Hardware: Verchroomd

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RE-603-SB.jp

Ik ben nog een beginner op dit gebied, weet ook ongeveer alleen dat zo een plank hout met snaren erop een gitaar word genoemt...dus zal waarschijnlijk ook nog wel de helft van de benodigde info vergeten zijn, maar dit hoor ik gauw genoeg hoop ik :-D

Ook vertelde iemand mij dat je een linkshandige gitaar kan nemen (ben eigenlijk rechts), en de snaren dan ondersteboven doet....maakt dit veel verschil qua spelen? of is het misschien irritant als je het nog moet leren?
Ik hou van anders, dus als het anders kan...dan graag :razz:

2muchcoffeeman
17 juli 2005, 14:40
van een rechtshandige een linkshandige maken is niet zo'n goed idee, moet je het vastgelijmde brugkammetje ook omdraaien en alles anders afstellen, ook lastig al je niks van gitaren afweet. Om te leren zou ik het eenvoudig houden, iets met een floyd rose gaat de vaart er ook flink uithalen dan. Epiphone les Paul juniortje? Zie die dingen al voor 125 euro voorbijkomen...

Pierz
17 juli 2005, 14:51
Waarom zou je een linkshandige rechtshandig maken? Rechtshandige gitaren zijn in overvloed verkrijgbaar!

Verder zou ik niet voor een gitaar met tremolo gaan. Zeker de goedkope ontstemmen dacht ik vrij snel, en als beginnende gitarist lijkt het mij makkelijk als de gitaar een beetje op stemming blijft (denk dat 2muchcoffee dit ook bedoelt).

Jerrmain
17 juli 2005, 18:34
@Pierz, ik weet wel dat ze rechtshandig in overvloed verkrijgbaar zijn, maar daarom juist...ik hou van anders

Allebei bedankt voor de reacties, ga even rondkijken :)

Orpheo
17 juli 2005, 19:45
@Pierz, ik weet wel dat ze rechtshandig in overvloed verkrijgbaar zijn, maar daarom juist...ik hou van anders

Allebei bedankt voor de reacties, ga even rondkijken :)

ik ook, maar ik denk dat het beter is om even een tijdje op een goeie, goedkope gitaar te (leren?) spelen, en dan gekke dingen doen. scheelt je een hoop op den duur denk ik.

up-guitarman
17 juli 2005, 23:08
@Pierz, ik weet wel dat ze rechtshandig in overvloed verkrijgbaar zijn, maar daarom juist...ik hou van anders

Allebei bedankt voor de reacties, ga even rondkijken :)

ik ook, maar ik denk dat het beter is om even een tijdje op een goeie, goedkope gitaar te (leren?) spelen, en dan gekke dingen doen. scheelt je een hoop op den duur denk ik.

+1

Een linkshandige is ook meestal wat duurder, dus kan je beter voor die meerprijs een net iets beter gitaar kopen !!! Daarna als je echt weet dat je wil blijven gitaar spelen kan je nog steeds jimi Hendrix "draai je gitaar om" trukjes gaan doen !!!

urezna
18 juli 2005, 08:42
Winkels waar ik me kan laten adviseren zijn hier volgens mij niet echt in de buurt (Leiden) en daarbij komt nog dat m'n ouders er niet erg voor zijn, en dus ook niet met mij overal willen gaan kijken...dus daarom dacht ik ik vraag het hier eens..


in Leiden zou ik toch ook zeker effe bij Just Music langs gaan, tegenover het station, denk dat je daar best aardig advies zult kunnen inwinnen, zonder dat ze direct voor grote bedragen aan je willen slijten. ik kom er al jaren en heb goede ervaringen hoor....

Jerrmain
18 juli 2005, 12:51
Ik ga er van de week even kijken, bedankt!

Jerrmain
19 juli 2005, 23:42
Ben er even geweest en heb er een starterspakket gekocht van Ibanez....hij adviseerde mij gewoon dit te nemen om te beginnen, en dan later echt een mooie te kopen die ik graag wil...wat eigenlijk ook best een strak plan is...kan trouwens over een jaar m'n oude gitaar daar weer inruilen, krijg ik ong. de helft weer terug...netjes toch :)

renier
19 juli 2005, 23:50
prima keuze, daar val je je geen buil aan.. in het begin heb je meer aan een algemeen model dat degelijk gebouwd is, en verder zie je wel..