PDA

View Full Version : Randall buizen amp



Luke-wannabe
17 juli 2005, 13:49
Ik was gisteren bij feedback. Dus ik zag een squier met p90's hangen. Ik dacht: effe kijken hoe p90's nou klinken, wamt ik was daar al een tijd benieuwd naar. Dus ik naar zoon hokje. Staat daar een Randall buizenamp van 50 watt. Wat een gaaf ding zeg! Ik denk dat dat mijn versterker gaat worden.
Eerst wel die squier kopen:P. Jezus wat een sound, zeg. Lijkt wel alsof ie zomaar voor mij gemaakt is! kost overigens maar 240 eurie (:razz:).
Nu nog effe door werken en dan die amp aan schaffen :P

Plaatjes:
Gitaar
http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0327602506_xl.jpg

Amp
http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/tube/images/zoom_rg50t.jpg

Fumi SG
17 juli 2005, 13:50
man.. ik GAS al een heel tijdje op die amp!! :)

Luke-wannabe
17 juli 2005, 13:52
man.. ik GAS al een heel tijdje op die amp!! :)

Hij is goed heh :o Ga je gang als je m eerder aan kunt schaffen hoor, mijn blessing heb je :P:P :razz:

Negative K3 fan
17 juli 2005, 15:16
zijn dat echte seymour duncan elementen die erop zitten??

en p90s klinken idd erg lekker

Daniël_san
17 juli 2005, 15:36
er staat duncan design op.... Niet de echte dus.

Mitch
17 juli 2005, 17:31
Nee, alleen goede gitaren worden standaard uitgerust met originele SD P90's :D >kuch< check sig >kuch<

Ik had laatst een Fat Tele van Squier in mijn handen, maar dat was me weer een dood klinkend ding...niet normaal meer. Waar worden die P90 bakkies nou gemaakt ?

Negative K3 fan
17 juli 2005, 18:58
waarom doe je hem weg SP?

Luke-wannabe
17 juli 2005, 19:38
Nee, alleen goede gitaren worden standaard uitgerust met originele SD P90's :D >kuch< check sig >kuch<

Ik had laatst een Fat Tele van Squier in mijn handen, maar dat was me weer een dood klinkend ding...niet normaal meer. Waar worden die P90 bakkies nou gemaakt ?


Het is een goeie gitaar hoor.. Geen twijfel over mogelijk denk ik... Maar goed. Ja niet alle squiers zijn goed. Moet gewoon mazzel hebben...

Ibanez RuleZ
17 juli 2005, 19:42
geen twijfel over mogelijk denk ik. gelukkig ben je zeker van jezelf :roll:

Harrald

Mitch
17 juli 2005, 19:42
Heeft volgens mij veel te maken met land van herkomst, daarom was ik nieuwsgierig naar waar deze gemaakt was. Chinese/Indonesische Squiers zijn echt stuk voor stuk bagger.



@NK3: sinds mijn De Gier is deze gedegradeerd van main axe tot backup, maar hij heeft een heel andere (hogere) output waardoor zowel amp- als pedaleninstellingen totaal niet overeen komen. Daarnaast zou een tweede gitaar met piëzo ook wel handiger zijn voor me omdat ik dat ontzettend vaak gebruik. Dan kan ik dus beter naar een andere backup zoeken, hoe fijn de LG ook is verder....

Luke-wannabe
17 juli 2005, 19:51
geen twijfel over mogelijk denk ik. gelukkig ben je zeker van jezelf :roll:

Harrald


Geen twijfel over mogelijk.. Slim opgemerkt, btw.

------------------------------


Heeft volgens mij veel te maken met land van herkomst, daarom was ik nieuwsgierig naar waar deze gemaakt was. Chinese/Indonesische Squiers zijn echt stuk voor stuk bagger.


Okey dan, jij je zin :-D

Negative K3 fan
17 juli 2005, 20:23
Heeft volgens mij veel te maken met land van herkomst, daarom was ik nieuwsgierig naar waar deze gemaakt was. Chinese/Indonesische Squiers zijn echt stuk voor stuk bagger.



@NK3: sinds mijn De Gier is deze gedegradeerd van main axe tot backup, maar hij heeft een heel andere (hogere) output waardoor zowel amp- als pedaleninstellingen totaal niet overeen komen. Daarnaast zou een tweede gitaar met piëzo ook wel handiger zijn voor me omdat ik dat ontzettend vaak gebruik. Dan kan ik dus beter naar een andere backup zoeken, hoe fijn de LG ook is verder....


hmmm, tempting...

maar er komt al een custom shamray gitaar aan :)

Nrrrk
18 juli 2005, 01:10
Jaaaaaa, die amp klinkt lekker. Vond hem ook zeker goed, dus toen heb ik maar meteen besloten om de dikste Randall amp te halen 8)

Ik had die combo trouwens op een 4*12 kast aangesloten, en dat was wel aan te raden, de combo alleen vond ik stukken minder, maar nog steeds wel goed.

Luke-wannabe
18 juli 2005, 13:43
Jaaaaaa, die amp klinkt lekker. Vond hem ook zeker goed, dus toen heb ik maar meteen besloten om de dikste Randall amp te halen 8)

Ik had die combo trouwens op een 4*12 kast aangesloten, en dat was wel aan te raden, de combo alleen vond ik stukken minder, maar nog steeds wel goed.


Ja, dan heeft ie alleen een bredere sound, neem ik aan?

Nrrrk
18 juli 2005, 20:22
Jah breder, maar ook iets minder harsh, wat strakker en warmer. (welke dezelfde speakers als die in de combo zitten though, de celestion seventy80 )

Luke-wannabe
18 juli 2005, 22:58
Wat is Harsh? kun je dat uitleggen??

Negative K3 fan
18 juli 2005, 23:09
een lelijk/krasserig/stug hoog

Nrrrk
19 juli 2005, 13:43
Precies. Ook een 2*12 is al beter. :)

Luke-wannabe
19 juli 2005, 19:17
Hm, okey dan. Ben vandaag naar voetentrug geweest en heb m nog eens getest en het is én de amp én de gitaar niet geworden. De amp niet omdat ik m had vergelijkt met een Fender Deluxe. Ik vind de overdrive van een Deluxe niet geweldig, mij iets te zompig en modderig, van de Randall was beter, maar de clean weer niet. Maar toen hoorde ik m in combo met een Tube Screamer, en dat beviel me zeer. En de clean is ook 10 keer mooier vind ik. Dus mijn vader heeft nog een Deluxe die ie kwijt wil dus kan ik die voor een leuk prijsje over kopen :razz: :razz:

Fumi SG
19 juli 2005, 20:02
... heb ze vergelijkt?? :???:

Anyways, hoe zou jij de clean van die Randall omschrijven??

AART
19 juli 2005, 21:07
vergelijkt?? :???:



vergeleken

Fumi SG
19 juli 2005, 21:48
vergelijkt?? :???:



vergeleken

weet ik ook wel, ik wou alleen Luke-Wannabe erop wijzen. :roll: :razz:

Luke-wannabe
20 juli 2005, 18:41
... heb ze vergelijkt?? :???:

Anyways, hoe zou jij de clean van die Randall omschrijven??


Ja uiteraard, anders kan ik dat toch niet zo zeggen :razz:
Hoe ik de clean van de Randall zou omschrijven? In ieder geval kouder dan die van de Fender. En er zit erg veel hoog in die versterker, vond ik...