PDA

View Full Version : Beijing From A Cab - Amberjack (Rock/Pop)



niels_r
16 juli 2005, 19:04
Vorige week zaterdag hebben we een nieuwe demo opgenomen en deze week is hij afgemixed. Voordat we nu de mix 'definitief' gaan noemen en de demo rond gaan sturen naar cafés lijkt het mij handig om hem aan zoveel mogelijk mensen te laten horen die er dan wat objectiever naar kunnen kijken (en misschien goede ideeën hebben zodat we de mix beter kunnen maken). Zelf kan ik hem al niet meer horen ;)

Het nummer dat ik hier nu post heet Beijing From A Cab en is te downloaden op onderstaande link:
Beijing From A Cab (http://www.basgitaarforum.nl/uploads/bfac.mp3)

Het opnemen is gedaan in onze oefenruimte met een HD-recorder (6 sporen) en de zang is erna apart opgenomen. Het mixen is ook door onszelf gedaan.

Alvast bedankt voor het luisteren en als je iets op te merken hebt: graag! Puntjes die ik voor deze mix al heb zijn:

- Reverb over zang is niet mooi, komt een andere voor
- Reverb over 2e stem is teveel, moet minder worden
- Nieuwsbericht 'kraakt'. Dit komt door de EQ instellingen en wordt opgelost.

Jeroenvanhulsteijn
16 juli 2005, 20:18
Doet me een beetje denken aan Arid. Wel aardig nummer. Vind hem wel wat lang duren...mss is het wat monotoon. Erg leuke drummer moet ik zeggen.

Over de mix. Tja...ik mis wat frisheid. Maar of dat nu door mijn koptelefoon komt of door de mix....
Ik vind dat die fuzz/distortion aan het eind alles wat dicht smeert. Mss wat minder bas/laag-mid en gain erin.
De bas zou ik persoonlijk aan 1 kant zetten en niet stereo uitmixen. Dat maakt het geheel mss wat opener.

Owja, ik heb zelf nog niet zoveel kaas gegeten van mixen. Dus mss ben ik wel gewoon modder aan het blaten.

niels_r
16 juli 2005, 21:09
Dank je!

De frisheid mist inderdaad een beetje; er zit vrij weinig hoog in de totale mix. Hoe dat precies komt weet ik niet, alles is opgenomen met redelijke kwaliteit mics en er is (op de zang na) nergens aan ge-equalised. Hoog bijdraaien helpt niet echt omdat op de afzonderlijke sporen het hoog ook een beetje mist.

Bas in het midden zetten is toch vrij normaal? Nu staan de bas, kick en zang in het midden, een gitaar meer naar links (tele) en eentje rechts (lp) en de drum is van voor het opnemen stereo uitgemixed. Iemand anders hier nog ideeën over?

Het nummer is inderdaad vrij lang uitgevallen, met name het tussenstuk is vrij (te, denk ik) lang. Tijdens het opnemen hebben we dit niet echt doorgehad en zijn we direct doorgegaan met het 2e nummer opnemen.

Dit was trouwens de 2e keer dat we het nummer inspeelden, de 1e keer was ik vergeten om de kanalen allemaal op opnemen te zetten :oops: