PDA

View Full Version : palm muting



Probe-guy
31 augustus 2002, 21:14
het wil me maar niet lukken om goed te palm muten enige tips??? meestal heb ik palm killzzzz das nie leuk:S

signsofzodiac
31 augustus 2002, 21:18
Met de zijkant van je hand (het stuk onder je pink de snaren afdempen zo dicht mogelijk bij de brug. Als je hard genoeg aanslaat en je hebt genoeg distortion gaat het helemaal lukken. Nu in een ritmisch tempo leren spelen om de strakheid er in te krijgen. In dat geval veel luisteren naar Slayer en oude Metallica, daar leer je het wel van!

Anders Destium
31 augustus 2002, 21:38
VEEL oefenen, dan gaat het steeds beter
Als je de techniek onder de knie begint te krijgen kun je steeds dikkere plectra gebruiken, (dan klinkt het ook steeds vetter) je kunt misschien het best met een dun plectrum beginnen (< 1mm).
Let wel, hoe beter je distortion, hoe beter je mutes klinken, laat je dus niet te snel afschrikken, en gewoon BLIJVEN oefenen
Had ik oefenen al genoemd? :smile:
Als je het vaak doet komt het gevoel ook wel is mijn ervaring...

Swan
31 augustus 2002, 22:56
heb je dat nodig bij Blink dan :grin:

Mithrandir
1 september 2002, 01:25
Je bent lekker bezig Swan, in alle posts die ik tot nu toe van je heb gelezen heb je alleen nog maar die arme probe-guy lopen afzeiken, heb je niks beters te doen ofzo...

Probe-guy, blijf veel oefenen en probeer om niet te veel te gelijk te willen leren, gewoon een ding tegelijk en over een tijdje gaan zelfs je buren herkennen wat je speelt.

Swan
1 september 2002, 01:33
ach...

Anders Destium
1 september 2002, 10:20
Let the Swanbashing begin....

Activate...

:grin:

nilfisk
1 september 2002, 11:01
Op 2002-09-01 10:20, schreef Anders Destium:
Let the Swanbashing begin....

Activate...

:grin:

Moet Dat niet zijn TERMINATE !!
WHoehaHAhAHa :razz: :grin:

SATAN
1 september 2002, 11:04
ENGAGE.....

RESISTANCE IS FUTILE

Anders Destium
1 september 2002, 11:38
YOUR PLANET IS DOOMED, DOOMED I TELL YA - Kodos

master G
1 september 2002, 15:18
Probe-Guy op wat voor een gitaar speel je want daar kan het natuurlijk ook aan liggen ik heb op me strat wel is dat dat bovenste knopje er voor zit als je snel overspringt van gewoon spelen naar muten...


Grtz. stefan

Ibanez
1 september 2002, 16:25
MMMM de naam van ze gitaar is wel heel erg makkelijk te zien. Kijk eens naar ze naam- probe-guy!! Hij heeft dus een probe :smile:

Theije
1 september 2002, 20:46
Je hebt zeker nog nooit een Blink 182 nummer gehoord???