PDA

View Full Version : Legend Telecaster



Tupelo
16 juli 2005, 15:46
Een vriend van mij heeft een tijdens de verhuizing van zijn buurman een Legend Telecaster achter een stapel rotzooi gevonden (heus, hoe het mogelijk is...? :???: )

Ik ken iemand die wel een nieuwe gitaar kan gebruiken & die we 'm graag cadeau zouden willen doen. Ik heb de gitaar nog niet gezien & verwacht er eigenlijk niet zoveel van naar wat ik erover gehoord heb, maar misschien zit ik er naast.

Volgens mij is het een gitaar in de prijsklasse Richwood, London City, klopt dit? Gebruiken ze echt hout voor Legend gitaren? Indien het geval is het misschien de moeite waard om 'm te strippen en van wat nieuwe elementen en hardware te voorzien.

Pierz
16 juli 2005, 16:26
Een vriend van mij heeft een tijdens de verhuizing van zijn buurman een Legend Telecaster achter een stapel rotzooi gevonden (heus, hoe het mogelijk is...? :???: )

Ik ken iemand die wel een nieuwe gitaar kan gebruiken & die we 'm graag cadeau zouden willen doen. Ik heb de gitaar nog niet gezien & verwacht er eigenlijk niet zoveel van naar wat ik erover gehoord heb, maar misschien zit ik er naast.

Volgens mij is het een gitaar in de prijsklasse Richwood, London City, klopt dit? Gebruiken ze echt hout voor Legend gitaren? Indien het geval is het misschien de moeite waard om 'm te strippen en van wat nieuwe elementen en hardware te voorzien.

Schroef de slagplaat of dat plaatje met knopjes er eens af, misschien kan je het daaronder zien. Ook als het daar enigszins gespoten is zie je op onafgewerkte stukken waarschijnlijk nog wel die multiplex laagjes, die je bij echt hout niet hebt.

d'oh
16 juli 2005, 17:32
ik dacht dat de legend guitaren allemaal van echt hout zijn, met heel aardige elementen erop

maar ik kan er naast zitten

Dirk_Hendrik
16 juli 2005, 18:02
Met het verhaal erachter ben ik geneigd te zeggen dat het hier niet gaat om een legend zoals die tegenwoordig gemaakt worden. Legend is in principe een jaren 70 merk waarvan de naam tegenwoordig weer gebruikt wordt. Soortgelijk als LC dus. Hoogstwaarschijnlijk heb je dus te doen met een gitaar die in elk geval verzamelaarswaarde heeft. Dit is verder ook alles wat ik weet. Het kan wel raadzaam zijn om wat meer huiswerk te verrichten voor je het instument als een "waardeloos" ding gaat behandelen.

Tupelo
16 juli 2005, 18:25
Ik heb 'm nog niet gezien maar hij zat nog in de doos dus ik denkt dat het toch wel een nieuwer exemplaar is... Begin zolangzaam aan wel benieuwd te worden. Zou toch een leuk presentje zijn om iemand blij mee te maken. :)

olaf reijnders
16 juli 2005, 18:41
Kijk op http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Sever/Rock_Legend_Tele_Style-01.html
Er is ook een website van Legend. http://www.legendguitars.com/navi.php?action=guitars

Tupelo
16 juli 2005, 19:33
Here Jezus... die dingen kosten nogal wat??? Ai ai ai, weet dat de headstock identiek aan die van een Fender Tele is... dat exemplaar zie ik er op de website niet tussen staan...

Die maat van mij die 'm gevonden heeft wou 'm aan de muur hangen!

Enfin. Ik zal binnenkort eens kijken & posten wat mijn indruk is.

rhcp_schipper
17 juli 2005, 16:55
Ik heb zelf een les paul van het merk legend! De elementen die in de gitaar zaten ware echt NIET fijn. Voor de rest is het wel een fijne gitaar! Het is alleen een geschroefde hals en geen gelijmde, das erg jammer! Iemand een beetje een idee van hoeveel zo'n les paul zou kunnen opleveren!

Tupelo
20 juli 2005, 19:18
Ik zou nog ff posten wat het was.

Niet veel dus. Body lijkt te bestaan van samengeperste muesli, krantenpapier & behangplaksel. Tuners zijn van magere kwaliteit & de zadeltjes ontbreken. Niet de moeite waard om op te knappen hebben we besloten. Ding zal dus toch aan de muur komen te hangen.

rhcp_schipper
20 juli 2005, 22:29
het enigste wat goed was aan mijn legend les paul was dat er gotoh tuners op zaten! :-D

Bluesbreaker
20 juli 2005, 22:36
De elementen ..... ware echt NIET fijn. Voor de rest is het wel een fijne gitaar!


het enigste wat goed was aan mijn legend les paul was dat er gotoh tuners op zaten! :-D


Huh? :???: