PDA

View Full Version : Jazzmaster



Jazzmaster
15 juli 2005, 21:58
Vandaag eindelijk de Jazzmaster gekocht. lang gespaard en getwijfeld, maar ik heb hem. Japanse versie in Sunburst.

Zit alleen te twijfelen: zal ik er een humbucker induwen ipv van het single coil brug element?? Net zoals Grant Nicolas van Feeder.

Ik was er eerst van overtuigd maar ga nu twijfelen.
Heb hem 1 dag en hij klinkt toch wel errug goed!

Negative K3 fan
15 juli 2005, 22:12
een humbucker erin??

ik zou dan eerder 'echte' jazzmaster pickups erin zetten, nu zitten er namelijk gewone strat elementen met een jazzmaster kapje in in plaats van de platte, brede jazzmaster spoelen.

bloodiron
15 juli 2005, 22:12
congrats :wink: ..........

Dude
15 juli 2005, 22:29
ik heb een jaguar met een singecoil style humbucker in de brug... en mijn mening is dat het enige wat je extra krijgt is output maar geen dikker of voller geluid

Negative K3 fan
15 juli 2005, 22:30
dat hangt er dan natuurlijk vanaf welke je hebt... een hotrails ofzo?

Javaca
16 juli 2005, 00:01
Jaywalker heeft toch hb's in z'n jaguar?

Lucluc
16 juli 2005, 00:18
Vandaag eindelijk de Jazzmaster gekocht. lang gespaard en getwijfeld, maar ik heb hem. Japanse versie in Sunburst.

Zit alleen te twijfelen: zal ik er een humbucker induwen ipv van het single coil brug element?? Net zoals Grant Nicolas van Feeder.

Ik was er eerst van overtuigd maar ga nu twijfelen.
Heb hem 1 dag en hij klinkt toch wel errug goed!

Waarom zou je de elementen vervangen als ze goed klinken? Sommigen vervangen de pickups voor de amerikaanse terwijl ze niet weten wat het verschil is. Dat verschil is er nauwelijks, dus laat mooi zitten en geniet!

semt-x
16 juli 2005, 05:06
Foto's!!!!
En gefeliciteerd!

robzilla
16 juli 2005, 11:24
Waar heb je hem vandaan? Gefeliciteerd!

Iron Maiden
16 juli 2005, 20:20
Als ze goed klinken zou ik ze laten zitten.

Wabbie
16 juli 2005, 20:46
Gewoon laten zitten die element joh. Die dingen klinken briljant. Ik heb zelf ook een japanse Jazzmaster( maar dan in Candy apple red) en daar zit een erg fijn geluid in vinnik.

Dude
17 juli 2005, 02:28
dat hangt er dan natuurlijk vanaf welke je hebt... een hotrails ofzo?

jeff beck sig van S%D

in een strat dik en vol... in een jag dun en eeh... niet vol

Negative K3 fan
17 juli 2005, 15:15
zegt dus weer genoeg over jaguars :)

Lucluc
17 juli 2005, 19:32
zegt dus weer genoeg over jaguars :)

Dat ze anders zijn dan een strat of dat ze kut zijn???

AART
17 juli 2005, 19:33
P90's moeten in een jazzmaster!

d'oh
17 juli 2005, 19:56
idd, dikke P90's

dat klinkt echt super vet
die standaard japan dingetjes klinken ook niet echt super slecht maar
in een jazzmaster horen gewoon P90's, dat klinkt super

Negative K3 fan
17 juli 2005, 20:22
P90's moeten in een jazzmaster!

hoezo?

Negative K3 fan
17 juli 2005, 20:22
idd, dikke P90's

dat klinkt echt super vet
die standaard japan dingetjes klinken ook niet echt super slecht maar
in een jazzmaster horen gewoon P90's, dat klinkt super

hoezo horen er p90s in jazzmasters??? :-? :???:

Negative K3 fan
17 juli 2005, 20:23
idd, dikke P90's

dat klinkt echt super vet
die standaard japan dingetjes klinken ook niet echt super slecht maar
in een jazzmaster horen gewoon P90's, dat klinkt super

hoezo horen er p90s in jazzmasters??? :-? :???:

vulvasonic
17 juli 2005, 21:03
Niet iedere brede enkelspoeler is een P90. In de Jazzmaster zitten in ieder geval GEEN P90's.

Negative K3 fan
17 juli 2005, 21:18
absoluut niet nee...

d'oh
17 juli 2005, 21:24
wtf, zijn dat dan geen P90's in jazzmasters?

en ik maar denken dat fender P90 een ander soort soundje mee gaf :oops:

Negative K3 fan
17 juli 2005, 21:31
jazzmaster elementen zijn elementen met heel plat, maar breed gewonden spoelen voor een warm geluid, nog steeds heel helder en low output.

p90s zijn erg midheavy, ook warm, maar toch veel meer gibson achtig kwa sound. Zit een heel overduidelijk verschil tussen!

dejohan
18 juli 2005, 12:35
Vandaag eindelijk de Jazzmaster gekocht. lang gespaard en getwijfeld, maar ik heb hem. Japanse versie in Sunburst.

Zit alleen te twijfelen: zal ik er een humbucker induwen ipv van het single coil brug element?? Net zoals Grant Nicolas van Feeder.

Ik was er eerst van overtuigd maar ga nu twijfelen.
Heb hem 1 dag en hij klinkt toch wel errug goed!


Doe wat je wil (tip: Grant Nicolas heeft de JB humbucker van Seymour Duncan inzitten).

Maar let er wel op dat de Jazzmaster elementen een lage output hebben, en die humbuckers een hoge output. Dit heeft tot gevolg dat je een serieus volumeverschil gaat krijgen tussen je brug en je (standaard) nek element.
Als ik het zou doen (ben er nog steeds over aan het nadenken) zou ik een Jazzmaster element met hoge output (Seymore Duncan heeft die ook) in de nek steken ipv het huidige element, en de humbucker aan de brug. Dan heb je dat volumeverschil niet meer.


@ Lucluc: ik heb je toch eens getoond dat, zoals NegativeK3 al zei, japanse Jazzmasters helemaal geen breed gewonden JM pickups hebben. In die zin is het toch echt wel zinvol om een pickupchange te doen bij deze jappen?

Lucluc
18 juli 2005, 13:47
@ Lucluc: ik heb je toch eens getoond dat, zoals NegativeK3 al zei, japanse Jazzmasters helemaal geen breed gewonden JM pickups hebben. In die zin is het toch echt wel zinvol om een pickupchange te doen bij deze jappen?

Niet alleen de pickups van de japanse jazzmaster zijn anders. De hele gitaar wijkt op veel punten af van een amerikaanse. De pickups die erop zitten zijn heel behoorlijk, dus waarom vervangen als je het geluid goed vindt? Ik vind het verschil niet groot tussen de stock japanse en de stock amerikaanse. Het verschil tussen een nieuwe amerikaanse gitaar en een japanse zit hem meer in de lak, hardware en hout en natuurlijk de betere constructie in het algemeen.

Het is wel zinvol als je een hogere output wilt en bijvoorbeeld Seymour Duncan Vintage Hot erin plaatst. Die heb ik ook in een japanse jazzmaster gehad en die pickups zijn prima.

Jazzmaster
28 juli 2005, 20:30
bedankt voor de reacties en felicitaties!
Heb er in de tussentijd nog veel opgespeeld en besloten ze (voorlopig) zo te laten. Zit echt een lekker geluid in en kan er veel kanten mee op.

de foto's:

http://members.lycos.nl/stax/jazz%20(1).jpg
http://members.lycos.nl/stax/jazz%20(2).jpg
http://members.lycos.nl/stax/jazz%20(3).jpg
http://members.lycos.nl/stax/jazz%20(4).jpg

Lucluc
29 juli 2005, 14:09
echt een prima gitaar hoor!