PDA

View Full Version : Luxe probleem



MaBeCo
15 juli 2005, 18:35
Ik heb dus een tegoedbon liggen van 250,00 Euro omdat ik mijn Robotalk terug heb gegeven, dit was eigenlijk het laatste pedaaltje wat ik wilde aanschaffen zodat ik mijn pedalboard in elkaar kon gaan zetten. Ik wil nu dus gauw een pedaaltje van deze tegoedbon kopen zodat ik verder kan met de bouw van mijn board. Ik zit echter met een luxe probleem want volgens mij heb ik reeds de juiste pedalen, wat ik momenteel heb staan om in te bouwen is: RMC3 wah, Tonebone classis distortion, Boss tuner, T-rex alberte overdrive, T-rex replica delay, Line 6 MM4 ( chorussen ) en een Barber Tone press compressor. En dus een tegoedbon. Hebben jullie nog ideeen wat voor een pedaal een goede aanvulling zou zijn op bovenstaande toppers?

BramVersteeg
15 juli 2005, 18:45
Koop een 'secret wapon' voor in je setup. Een pedaaltje wat leuk is voor wat vreemde geluidjes ofzo maar wat je niet altijd gebruikt. Misschien iets van Z-vex?

jero
15 juli 2005, 18:48
voodoolab pedal power?

MaBeCo
15 juli 2005, 18:53
Aan die pedal power zat ik ook te denken, ik heb echter van al die apparaten reeds de juiste adapters gekocht de afgelopen jaren, dus de powervoorziening is reed in orde. Dan zou ik al die adapter moeten weggooien, deze bos aan adapters ga in onderin mijn pedalboard leggen.
Ga ff op Z-vex kijken.

Lucluc
15 juli 2005, 19:12
Hebben jullie nog ideeen wat voor een pedaal een goede aanvulling zou zijn op bovenstaande toppers?

Heel simpel: die Boss tuner vervangen door een Peterson Strobostomp.

vulvasonic
15 juli 2005, 19:19
Iets duurder, maar wel ideaal voor mensen die veel effectpedaaltjes gebruiken; de combinator van Carl Martin.

Debaser
15 juli 2005, 19:26
Heel simpel: die Boss tuner vervangen door een Peterson Strobostomp.

niet om het een of ander, want persoonlijke ervaring met dit apparaat heb ik niet. maar waarom zou deze tuner beter zijn dan een BOSS / KORG of weet ik het wat voor merk.

behalve dat ie helemaal TB is en programeerbaar.

voor de naukeurigheid hoef je het volgens mij niet te doen, als je geen fine tuners hebt ( zoals bij een zwevende brug) maar dan is heet ook lastig om naar een totaal andere stemming te gaan ivm je veren)
en ook zijn het maar 6 (7) snaren die je moet stemmen, dus zelfs als je een vage stemming hebt kan je dat wel onthouden lijkt me ...
mocht je naar een hele andere, bijvoorbeeld een open(?) steming gaan.
waarbij een barre een akkord is. zou je een andere gitaar kunnen pakken.

is was nl ook aan het twijffelen toen ik mijn tuner kocht, want ik had er wel wat over gehoord en gelezen... maar ik zag het voordeel niet echt ...

het is absoluut geen dis ofzo dus vat het plz niet zo op ... maar ik vind het nogal duur voor een stemkastje, en hety puur uit interesse dat ik het vraag

Vampire
15 juli 2005, 19:30
Een boost-pedaal misschien?

Debaser
15 juli 2005, 19:30
P.s.

ik zou trouwens even gaan kijken naar een loopstation ( of ander merk).
als 'secret weapon'.

BartL
15 juli 2005, 19:34
Heel simpel: die Boss tuner vervangen door een Peterson Strobostomp.

niet om het een of ander, want persoonlijke ervaring met dit apparaat heb ik niet. maar waarom zou deze tuner beter zijn dan een BOSS / KORG of weet ik het wat voor merk.

behalve dat ie helemaal TB is en programeerbaar.
Daar is al een topic van 5 pagina´s aan geweid (schrijf je dat zo?), ff opzoeken :)

Fumi SG
15 juli 2005, 20:34
is het niet gewijt??

Lucluc
15 juli 2005, 20:50
Heel simpel: die Boss tuner vervangen door een Peterson Strobostomp.

niet om het een of ander, want persoonlijke ervaring met dit apparaat heb ik niet. maar waarom zou deze tuner beter zijn dan een BOSS / KORG of weet ik het wat voor merk.

behalve dat ie helemaal TB is en programeerbaar.

voor de naukeurigheid hoef je het volgens mij niet te doen, als je geen fine tuners hebt ( zoals bij een zwevende brug) maar dan is heet ook lastig om naar een totaal andere stemming te gaan ivm je veren)
en ook zijn het maar 6 (7) snaren die je moet stemmen, dus zelfs als je een vage stemming hebt kan je dat wel onthouden lijkt me ...
mocht je naar een hele andere, bijvoorbeeld een open(?) steming gaan.
waarbij een barre een akkord is. zou je een andere gitaar kunnen pakken.

is was nl ook aan het twijffelen toen ik mijn tuner kocht, want ik had er wel wat over gehoord en gelezen... maar ik zag het voordeel niet echt ...

het is absoluut geen dis ofzo dus vat het plz niet zo op ... maar ik vind het nogal duur voor een stemkastje, en hety puur uit interesse dat ik het vraag

Nauwkeuriger is ie dus echt wel. 30 keer nauwkeuriger dan een Boss TU-2 om precies te zijn. True Bypass is toch ook niet een klein voordeel voor iemand die zulke pedalen gebruikt als MaBeCo. Het is duur voor een stemkastje, maar 225 voor een Fulldrive is ook duur voor een overdrive... Er zijn mensen die het verschil horen en dat verschil belangrijk genoeg vinden om er (veel) meer voor te betalen. Boss TU-2 is rond de 90 euro en de Korg variant geloof ik ook. De Strobostomp is twee keer zo duur, maar wel 30 keer nauwkeuriger en True Bypass. Ik zie het voordeel dus echt wel, zeker als je al een dure setup hebt. Een gitaar intoneren met een Strobostomp is prima te doen, maar met een led-tuner onbegonnen werk.

Debaser
15 juli 2005, 21:02
true ...

ik zal het andere topic eens opzoeken, is niet in me op gekomen.
omdat ik het hier toevallig zag voorbij komen.

vinni
15 juli 2005, 21:31
Als je echt goede bekabeling gaat kopen ben je die Eru 250 zo kwijt!

Vinni

Vinni

MaBeCo
15 juli 2005, 22:55
Dat van die Boss tuner is nieuw voor mij, als ik het goed begrijp is het dus beter om die Boss tuner niet als eerste in de kring te zetten. Is het daarom dat ik op sommige pedalboards de tuner via een A/B kastje zie lopen, je kan dan de tuner helemaal uit je kring halen met die A/B switch.
Die heb ik namelijk ook nog, een paar maanden geleden gekocht van Speeddemon.

Lucluc
16 juli 2005, 00:09
Dat van die Boss tuner is nieuw voor mij, als ik het goed begrijp is het dus beter om die Boss tuner niet als eerste in de kring te zetten. Is het daarom dat ik op sommige pedalboards de tuner via een A/B kastje zie lopen, je kan dan de tuner helemaal uit je kring halen met die A/B switch.
Die heb ik namelijk ook nog, een paar maanden geleden gekocht van Speeddemon.

Ja, dat heb ik ook een tijdje gedaan, die Boss tuner door een ab kastje laten lopen, maat true bypass is niet het enige voordeel. Een goede tuner komt je stemming en octaafzuiverheid ook ten goeden. Ik had trouwens de TU-2 via de direct out van de replica lopen, zodat ik geen buffer in m'n signaal had zitten.

fullorder
16 juli 2005, 02:03
Als je echt goede bekabeling gaat kopen ben je die Eru 250 zo kwijt!

Vinni

Vinni

kijk! een hele snuggere opmerking. :D

MaBeCo
16 juli 2005, 19:30
Bedankt zover met jullie reacties. Als ik mijn TU-2 via de direct out van mijn replica laat lopen vreet ie dan ook geen toon? Ik ga er tenminste van uit dat die TU-2 niet TB is. Ik kan ook die TU-2 via een A/B switch schakelen. Dus via mijn replica ( direct out ) of via mijn A/B switch...?
Yoeri bedankt voor je tip!

Lucluc
16 juli 2005, 20:10
Als ik mijn TU-2 via de direct out van mijn replica laat lopen vreet ie dan ook geen toon? Ik ga er tenminste van uit dat die TU-2 niet TB is. Ik kan ook die TU-2 via een A/B switch schakelen. Dus via mijn replica ( direct out ) of via mijn A/B switch...?

Via de direct out van de replica kan je niet meer stil stemmen. Voordeel is dat de TU-2 dan niet meer in je signaal zit.

dbr
16 juli 2005, 21:36
bij mij loopt ie via een tuner/loop bakje van speeddemon, vreet totaal geen toon, en tis verdomme goeie marchandies en niet duur !

Lucluc
16 juli 2005, 22:18
Maar hij heeft alleen maar boutique kwaliteit pedalen (en dan die line6, ok) en dan springt die Boss tuner een beetje uit de tone. :D

sickpunk
16 juli 2005, 22:21
ik heb mijne(korg dt-10) in de parralel output van me hartke bass attack hangen, dus hij hangt niet in m'n signaal...
dat scheeld toch wel wat qua toon... hij komt dus echt niet in me signaal ook...

MaBeCo
17 juli 2005, 11:19
Ok, na uren op het forum en internet te hebben geneusd lijkt me die Peterson StroboStomp inderdaad een goede aanschaf. Ik heb er nog een paar kleine vraagjes over. Als ik het goed begrijp kan ik 'm instellen op TB..., waarom staan die dingen niet standaard vanaf de fabriek op TB? Is het aan te raden die StroboStomp op een voeding te zetten of via de batterij? Bedankt alvast voor jullie hulp!

Mitch
17 juli 2005, 12:44
kweenie hoor, als ik je setup zo zie ben je al behoorlijk 'klaar' en om dan die 250 aan een TB Strobo te spenderen.....simpel maar doeltreffend A/B'tje van Speedy lijkt me zinniger. Dat intoneren met een LED tuner 'niet te doen' is vind ik wat overdreven, maar goed, ik wil geen 2e Strobo-is-heilig-of-niet discussie beginnen :razz:

Goede mogelijkheid om je bon te verzilveren:
-kabels, maar volgens mij heeft PMS niet zo veel keus in patch kabels
-PP2, maar je zei al, adapters genoeg.
-andere meuk ? Mic stand, koffer, whatever ?

Wat speel je eignelijk precies ? Altijd handig om te weten voordat ik weer iets ga roepen !

Lucluc
17 juli 2005, 19:28
kweenie hoor, als ik je setup zo zie ben je al behoorlijk 'klaar' en om dan die 250 aan een TB Strobo te spenderen.....simpel maar doeltreffend A/B'tje van Speedy lijkt me zinniger. Dat intoneren met een LED tuner 'niet te doen' is vind ik wat overdreven, maar goed, ik wil geen 2e Strobo-is-heilig-of-niet discussie beginnen :razz:

Ok, ik geef ook maar een optie. Volgens mij kost die Strobostomp 185 euro en dat is niet minder dan je voor een Pedalpower neerlegt.


waarom staan die dingen niet standaard vanaf de fabriek op TB? Is het aan te raden die StroboStomp op een voeding te zetten of via de batterij? Bedankt alvast voor jullie hulp!

Er zit een DI ingebouwd voor accoustische gitaristen of bassisten. En sommige mensen willen een buffer ipv true bypass. 9v blok werkt prima en je kan hem ook op een 9 volt voeding doen. Er zit net als bij een TU-2 een 9v input en output op.

Fuhgawz
17 juli 2005, 23:04
Digitech Whammy! Ongetwijfeld! ;)

MaBeCo
20 juli 2005, 20:53
De keuze is uiteindelijk toch geworden een Pedal Power 2. Ben vanmiddag trouwens 2 uur lang bij Juke Box geweest in Boekel. WAT EEN HEERLIJK ZAAK!!! De jongen ( Marijn heet ie geloof ik ) in de winkel heeft de hele winkel verbouwd om mij diverse dingen te kunnen laten horen. Mijn laatste aankoop voordat ik aan mijn pedalboard kan beginnen is vanmiddag bij Juke Box geworden een T.C. Electronic chorus. Ik heb gespeeld over een Ibanez, een Analog Chorus van Voodoolab, een Fulltone Choralflange en de T.C. dus. De 1e twee vielen vrij snel af, de Choralflange en de T.C. chorus lijken veel op elkaar ( ook qua prijs, 295 Euro betaald )
Ik vond de T.C. iets meer Hifi klinken en de Choralflange iets meer kleuren. Minimale verschillen hoor. Wat een heerlijk brede Chorus!