PDA

View Full Version : Gibson SG standard ? of wat anders



Dude
15 juli 2005, 18:26
Net onverwachts snel mn studio verkocht met het idee dat dat wel een paar weekjes kon gaan duren zodat ik rustig de tijd kon nemen op zoek te gaan naar wat anders...

Nou is dat nog steeds mn planning, maar ik geil al een paar jaar op een SG. Ook op een les paul classic maar dat is me te duur met alle verdere vaste lasten.

wat zijn de ervaringen met een SG standard ? Ik ben een strat man en speel eigenlijk alleen maar op mn 79 strat met een Seymourduncan hotrails in de brug, mijn stijl is ala pearl jam en bush ed qua geluid.. JCM800 50 watt top over greenback kast en bij de band een 50 watter 800 combo met celestion speaker.

Ik heb in een bandsituatie nooit met een SG gespeeld maar thuis en (jaja in de hokjes van feedback) regelmatig en wat me aanspreekt is de byte die de gitaar heeft.

Is hij qua atack te vergelijken met een LP Studio (hebben ook een wat dunner geluid dan standards) want wat ik miste in de Studio was de schelheid en felheid van mn strat.

Nou... veel vragen, misschien is er iemand die ervaring heeft met SG's ?

vulvasonic
15 juli 2005, 18:32
Ja.

Gewoon doen. Een SG Standard met een JCM800 is bijna per definitie een hele lekkere combi.
Het geluid zal dikker zijn en de humbuckers zullen veel meer output hebben dan wat je nu gewend bent. Maar dat maakt het ook zo lekker.

AART
15 juli 2005, 18:33
ik vind ze altijd snel modderig worden, vooral als je de gain flink opendraaide.
Maar clean zijn ze altijd heerlijk warm, dus die felheid en schelheid uit een strat krijg je er denk ik niet uit, heel misschien kom je er een beetje in de buurt.

Cubensis
15 juli 2005, 19:18
Ja.

Gewoon doen. Een SG Standard met een JCM800 is bijna per definitie een hele lekkere combi.
Het geluid zal dikker zijn en de humbuckers zullen veel meer output hebben dan wat je nu gewend bent. Maar dat maakt het ook zo lekker.

zal wel meevallen toch? hij heeft hotrails in zn strat zitten zegt ie (single coil sized humbuckers, zullen dus ook wel genoeg output hebben)

ikzelf zou je geen SG aanraden, maar dat komt meer omdat ik ze niet zo fijn vind (veel te licht, kopzwaar, en de sound is ook niet echt helemaal mIJN sound :) )

Jeanken
16 juli 2005, 14:09
Ja.

Gewoon doen. Een SG Standard met een JCM800 is bijna per definitie een hele lekkere combi.
Het geluid zal dikker zijn en de humbuckers zullen veel meer output hebben dan wat je nu gewend bent. Maar dat maakt het ook zo lekker.

De hums in een Gibson LP Studio en SG Standard zijn identiek, waar zal al die output vandaan moeten komen dan?
Ze zijn wat scheller en hebben meer bite dan je LP zal gehad hebben, ik denk dat dit eerder iets voor je zal zijn dan een LP Classic als ik zo hoor wat je zoekt..

Negative K3 fan
16 juli 2005, 14:34
gewoon een hele zooi SGs uit gaan checken (en evt vegelijken met les pauls/je eigen strat) bij musik produktiv of nederland muziek (of hoe heet die importeur?) en de lekkerste eruit halen want er zit natuurlijk veel onderling verschil bij.

vulvasonic
16 juli 2005, 14:34
Ja.

Gewoon doen. Een SG Standard met een JCM800 is bijna per definitie een hele lekkere combi.
Het geluid zal dikker zijn en de humbuckers zullen veel meer output hebben dan wat je nu gewend bent. Maar dat maakt het ook zo lekker.

De hums in een Gibson LP Studio en SG Standard zijn identiek, waar zal al die output vandaan moeten komen dan?
Ze zijn wat scheller en hebben meer bite dan je LP zal gehad hebben, ik denk dat dit eerder iets voor je zal zijn dan een LP Classic als ik zo hoor wat je zoekt..

Ik doelde op de strat, niet op de Les Paul. De stat heeft welliswaar HotRails, maar deze hebben toch niet de output en de volheid van een grote mannen humbucker.