PDA

View Full Version : Dedicated units in parallel, leuk toch?



LordRiffenstein
15 juli 2005, 16:37
Vanmiddag mijn M-One opgehaald uit herstelling en gelijk een Roland RSP-550 meegenomen om te testen. RSP is volgens enkelen op HRI HET toestel voor modulaties.

Eerst de M-one onder de loep genomen en dat klonk al 100 maal beter dan mijn GMajor :o Dan ook maar even de RSP550 getest. En ja hoor, de modulaties zijn ERG goed, de chorus is super, flanger en phaser zijn lekker en de rotary is ook heel leuk. Reverb en delay zijn minder in vergelijking met de TC spullen maar zeker niet verkeerd. En dan toch maar het boeltje aangesloten op mijn DMC Line Mixer. :o :o :o WTF, eerste maal dat ik alles via een mixer in parallel hang en het is een wereld van verschil. Dacht ik de voorbij dagen om naar 1 toestel te gaan (GForce) dan ga ik nu meer in de richting van dedicated units. Chorus op de RSP550, delay en micro pitch op de M-One and it´s back to the eighties. Wat een vette sound, daaaaaaaamn. Nou nog die RSP voor een prikkie vastkrijgen :-D

http://lordriffenstein.netfirms.com/Extra/Fun.jpg

Jimi Hendrix
15 juli 2005, 16:51
doe jezelf een lol en koop meteen ook een spx90, rond de 100 pleuro zijn ze wel te krijgen... leve 'vintage' digitale rackunits!

LordRiffenstein
15 juli 2005, 17:31
doe jezelf een lol en koop meteen ook een spx90, rond de 100 pleuro zijn ze wel te krijgen... leve 'vintage' digitale rackunits!

Mmm spx90 voor de detune? Mijn rack zit vol :oops:

Jimi Hendrix
15 juli 2005, 17:40
doe jezelf een lol en koop meteen ook een spx90, rond de 100 pleuro zijn ze wel te krijgen... leve 'vintage' digitale rackunits!

Mmm spx90 voor de detune? Mijn rack zit vol :oops:

haha, die m-one is toch jouw problemchild, galm heb je toch niet nodig...
enter spx. :cool: (hoewel ik die juist ook gebruik voor galm op drums etc bovendien is de symphonic patch ook niet te versmaden)

kokeleko
15 juli 2005, 17:54
Mooi Yourie, leuke mixer he?

Ipv een SPX heb ik er een IPS-33B er naast hangen, kun je ook hele vette sounds mee maken, vooral de 3 stemmige harmonys.

Jimi Hendrix
15 juli 2005, 17:56
Mooi Yourie, leuke mixer he?

Ipv een SPX heb ik er een IPS-33B er naast hangen, kun je ook hele vette sounds mee maken, vooral de 3 stemmige harmonys.

ook te gek (schijnt haha)
on a side note: heb je hem wel eens gebruikt voor dat Edge shimmer gebeuren? Ik heb een patch in m'n mpx1 geprogrammeerd maar die heeft geen stereo delay en pitch met z'n tweeën tot z'n beschikking icm reverb, heeft die ips wel toch?

vinni
15 juli 2005, 18:04
Nou.....
Jij liever dan ik.....(no offence)
Heb het geprobeerd. Vind dat linemixergedoe maar nix.

Mijn SDX-330 (het betere broertje van de RSP.....tja.....) is waarschijnlijk vandaag verkocht.

Ik ga toch voor de preamp -> FX -> poweramp seriele verhaal.
Maar goed....ieder zn meug.....

Vinni

LordRiffenstein
15 juli 2005, 18:05
haha, die m-one is toch jouw problemchild, galm heb je toch niet nodig...
enter spx. :cool: (hoewel ik die juist ook gebruik voor galm op drums etc bovendien is de symphonic patch ook niet te versmaden)

Ik gebruik af en toe wel wat galm, niet echt de room sound maar meer de reflections en daar is die m-one wel goed in.

Bedenk me trouwens dat ik wel nog plaats in mijn rack heb :cool:

LordRiffenstein
15 juli 2005, 18:08
Nou.....
Jij liever dan ik.....(no offence)
Heb het geprobeerd. Vind dat linemixergedoe maar nix.

Mijn SDX-330 (het betere broertje van de RSP.....tja.....) is waarschijnlijk vandaag verkocht.

Ik ga toch voor de preamp -> FX -> poweramp seriele verhaal.
Maar goed....ieder zn meug.....

Vinni

Tja, als je met 1 unit gaat en in serie zijn er maar 2 opties: G-Force of Eclipse. Voor minder heb ik D-2, M-1, mixer en de RSP550 indien de prijs goed is.

Ik begrijp niet wat er mis kan gaan met een line mixer. Loop op parallel met mix op 9:00, sturen nr Mix1, outputs nr de fx units, dan terug nr Mix2 en de output mix2 nr de return van de loop. KLAAR en vette sound.

vinni
15 juli 2005, 18:19
Had waanzinnig vee last van ruis.
Komt ook door mijn preamp hoor.....ik weet het....t'is niet allemaal de schuld van dat mixergedoe. Op dit moment heb ik altijd de noisegate aan van mijn G-major.....niet super....maar het is stil. Als ik parallel zou werken moet ik na de linemixer toch een ISP Decimator of zoiets. Dus.....

In mij ngeval zou ik het volgende nodig hebben:
GRX-4 voor splits naar de FX's
-SDX-330
-SRV-330
-SDE-330
-Linemixer
-ISP Decimator
-bekabeling.....

Nou heb het geprobeerd......nee dank u....
Betekent ook 5HE in mijn rack erbij....
Ben niet het type dat een strakke plasser krijgt van een groot rack.
Wel een goede sound.

Mijn eerste keus is toch de Eclipse.....Alleen wat ik nog niet hoe het zit met die schakeltijden tussen presets. Ver 3.0 van de software heeft wel e.e.a verbeterd. Maar of het acceptabel is. Dat vind ik één van de pluspunten van de G-major.....lekker snel en compleet....
Tja de geluiskwaliteit......kan beter....

Vinni

Vinni

vinni
15 juli 2005, 18:21
Maarru Yoeri,

Hoe ga je dat nu met je mixer doen?
Je het toch maar twee stereo ins op dat ding (naast het directe signaal)
Of ga je voor die custommixer van Masotti ? :razz:

Vinni

kokeleko
15 juli 2005, 19:02
Maarru Yoeri,

Hoe ga je dat nu met je mixer doen?
Je het toch maar twee stereo ins op dat ding (naast het directe signaal)
Of ga je voor die custommixer van Masotti ? :razz:

Vinni

Het direkte signaal komt in dit geval uit de parallele fxloop van zijn amp, dus hij kan er 3 fx dozen parallel aan hangen(stereo).

kokeleko
15 juli 2005, 19:37
on a side note: heb je hem wel eens gebruikt voor dat Edge shimmer gebeuren?

Nee ik ken die muziek nauwelijks, ik ben van de ouwe stempel :-D

Chiel
15 juli 2005, 22:08
Mijn Intellifex is ook mooi hoor :oops: :oops: :oops: . . .

vinni
15 juli 2005, 23:39
Hee Chiel,

Tja.....denk dat dat oude gebakkie wellicht beter klinkt dan die G-major van mij. Heb al heel vaak gehoord dat een A/B-test altijd in het voordeel van de Rocktron uitvalt.

Maarru....wel toevallig hé dat die heel goed is.....jij moest toch euri bij elkaar sprokkelen voor je tweede TA? :-D

Alle gekheid op een stokkie....de kwaliteit van de rocktron is zonder mee goed.

Vinni

Jimi Hendrix
16 juli 2005, 10:46
Nou.....
Jij liever dan ik.....(no offence)
Heb het geprobeerd. Vind dat linemixergedoe maar nix.

Mijn SDX-330 (het betere broertje van de RSP.....tja.....) is waarschijnlijk vandaag verkocht.

Ik ga toch voor de preamp -> FX -> poweramp seriele verhaal.
Maar goed....ieder zn meug.....

Vinni

Tja, als je met 1 unit gaat en in serie zijn er maar 2 opties: G-Force of Eclipse. Voor minder heb ik D-2, M-1, mixer en de RSP550 indien de prijs goed is.

Ik begrijp niet wat er mis kan gaan met een line mixer. Loop op parallel met mix op 9:00, sturen nr Mix1, outputs nr de fx units, dan terug nr Mix2 en de output mix2 nr de return van de loop. KLAAR en vette sound.

Ik zie het zo: zo'n serieele toestand is altijd een compromis (neemt minder ruimte in, is goedkoper etc etc), parallel is de manier om het te doen. Wat betreft het lijnmixer gebeuren: in de studio wereld werkt men op dezelfde manier (auxsends) en nog steeds vaak met spx'en, oude roland bakkies en andere 'ruisgeneratoren'. waarom? omdat ze goed klinken en een duidelijk ander karakter hebben dan modernere effecten.

Chiel
16 juli 2005, 11:23
Klopt jah :D . Maaru die tweede TA moet maar ff wachten . . .

Heb gisteren 2 van die B&W speakertjes besteld . . . :oops: . . .

Jimi Hendrix
16 juli 2005, 11:44
Klopt jah :D . Maaru die tweede TA moet maar ff wachten . . .

Heb gisteren 2 van die B&W speakertjes besteld . . . :oops: . . .

voor thuis?

Chiel
16 juli 2005, 11:48
Uiteraard. Ik ben enkel een live-mannetje 8) . Een setje 704's voor in de huiskamer... bye, bye vakantie budget...

El Bastardo
16 juli 2005, 18:42
He Youri, ziet er erg vet uit! Gewoon lekker uitbreiden die handel :wink:

LordRiffenstein
18 juli 2005, 16:05
He Youri, ziet er erg vet uit! Gewoon lekker uitbreiden die handel :wink:

Consider it done

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7335182198&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1

:cool:

El Bastardo
18 juli 2005, 20:05
He Youri, ziet er erg vet uit! Gewoon lekker uitbreiden die handel :wink:

Consider it done

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7335182198&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1

:cool:

Hehe, die had ik ook al zien staan, alleen wilde ik niet hoger dan 80 euro :wink:

LordRiffenstein
30 juli 2005, 15:54
Zoals gezegd, ERRUG leuk!!

http://lordriffenstein.netfirms.com/images/Update%20Rack.jpg

kokeleko
30 juli 2005, 15:58
Nice Yourie.

Heb je al last van je rug :-D

El Bastardo
30 juli 2005, 16:58
Hehe, dat ziet er al uit als een 10u rekkie Youri. Nog een half jaar en je zit op 20u :wink:

LordRiffenstein
2 januari 2006, 11:46
Ik haal even een heel oud topic weer naar boven. Dit is de rack setup waar ik de afgelopen 6 maanden heb mee gespeeld:

http://www.lordriffenstein.com/images/Rack.jpg

Veel plezier aan gehad en tevreden van mijn sound. De combinatie dan DTwo (Delays) MOne (Reverb/Pitch) en RSP550 (Modulaties) was niet altijd even simpel te programmeren/afstellen maar het resultaat was goed. Omdat ik het experiment niet schuw en omdat ik het liefst alles zelf een keer wil testen, heb ik in november een TC G-Force geleend (thanks Dave!) om eens een vergelijking te doen.

Ik gebruikte de 3 units om in pricipe 4 effecten te hebben: delay, reverb, modulatie (meestal chorus) en micro pitch shift (pseudo-chorus effect). De bedoeling was dan ook om hetzelfde met de G-Force te doen. Alles hangt in mijn fx loop in parallel. Ook op de GF kan dit aangezien je 4 fx lijnen naast mekaar kan hebben. Ik heb in eerste instantie een aantal presets gemaakt die vergelijkbaar waren met mijn setup. Delay, pitch en reverb komen uit hetzelfde huis en kon ik dus inderdaad identiek instellen, de modulaties waren andere koek. Na veel testen en vergelijken moest ik vaststellen dat de GForce toch een stuk transparanter klinkt dan mijn setup. De GF voegt echt de fx toe aan je sound terwijl ik soms het idee had dat mijn setup er een soort wolkje rondhing waardoor het allemaal toch een beetje minder duidelijk werd.

De volgende stap was dan de GForce programmeren voor live optreden. Een aantal presets gemaakt om hem te kunnen gebruiken met de blues/rock-band en op het podium getest. Ik luisterde en hoorde dat het goed was. Heet leuke met 1 toestel is dat je ook makkelijker kunt gebruik maken van continous controllers, je kan met 1 controller meerdere dingen veranderen, zo kan je bv zowel de hoeveelheid delay als reverb beinvloeden.

Het uiteindelijke resultaat zal wel duidelijk zijn veronderstel ik 8) Heb vorige week een 2de hands G-Force opgehaald en ben volop bezig met programmeren. Nieuw plaatje van het rack volgt nog.

dml
2 januari 2006, 13:28
Hmm, kijk ook eens naar de 330-serie van Roland, dus de:
-SDE330 (delay)
-SRV330 (reverb)
-SDX330 (chorus, enz.)

Lock en Load
2 januari 2006, 14:43
Youri, gebruik je de G-Force nu serieel of parallel?

LordRiffenstein
2 januari 2006, 15:00
Hmm, kijk ook eens naar de 330-serie van Roland, dus de:
-SDE330 (delay)
-SRV330 (reverb)
-SDX330 (chorus, enz.)

Ik ken ze, goeie toestellen.

LordRiffenstein
2 januari 2006, 15:01
Youri, gebruik je de G-Force nu serieel of parallel?

Parallel

kokeleko
2 januari 2006, 15:36
Youri, gebruik je de G-Force nu serieel of parallel?

Parallel

Echte kerels doen het parallel 8-)

Missing Act
28 maart 2006, 13:29
Even een vraagje,

Ik wil een g-force in mijn effectloop opnemen en als ik dit parallel wil doen adviseert TC in de manual om een linemixer te gebruiken. Mijn head heeft een parallel/serieel schakelbare loop. Met parallel wordt je signaal al intern doorgelusd en wordt het gemixed met het effectsignaal (toch?). Waarom dan die linemixer? (geldt het misschien alleen voor een gescheiden voor- en eindtrap?)

Of is de g-force zo goed dat serieel ook voldoet? Ik heb een Triamp MK II en vond de G-major wat tegenvallen in de seriele effectsloop terwijl ik dacht alle niveau's goed te hebben ingesteld.

groeten,

Jeroen

kokeleko
28 maart 2006, 16:20
Ga alsjeblieft niet serieel met zo'n topamp, fx 100% wet en parallel gaan.

morris
28 maart 2006, 19:00
Of is de g-force zo goed dat serieel ook voldoet?

Nee, zeker niet !

LordRiffenstein
28 maart 2006, 20:53
Als je enkel de G-Force in de loop hangt, kan je net zo goed dat loop in parallel zetten en dan heb je geen mixer nodig. Met de mix control van je loop op 9U of net iets hoger zou het prima moeten werken.

Missing Act
30 maart 2006, 16:42
Nou, dat lijkt me duidelijk! :D
Bedankt!

Jeroen

ateng
30 maart 2006, 21:26
Wanneer gebruik je dan wel een lijnmixer?

En hoe wordt alles aangesloten want normaal zet je je fx-unit op 100% wet en mix je je fx met de effct/mix knop van je versterker.
Hoe is de verhouding met mixen omdat allebei parallel zijn.

BeKaaW
30 maart 2006, 22:22
Mijn Savage 120 combineer ik met een GT-3 (in de loop - want anders ruist 't de pan uit) om af en toe wat reverb en een chorusje toe te voegen etc. Is er nu niet een redelijke losse analoge spring reverb te koop die ook nog betaalbaar is?