PDA

View Full Version : hoe speel je een hammer-on?



lind
15 juli 2005, 12:38
hoi ik ben nog maar een week begonnen met gitaar spelen dus iedere dag oefenen uit een boek
ik heb ook eens gezocht op internet om tabs en ik zie soms staan een hammer-on bv 7h8\5
kan er mij aub iemand eens uitleggen hoe je dat speelt want ik begrijp het niet zo goed
groetjes en bedankt op voorhand voor de reacties
ps ik speel op een accoustische gitaar

Gho$t
15 juli 2005, 14:43
Misschien is het handiger om dit in de rubriek technieken te plaatsen.
Een hammer on is eigenlijk heel simel, je hebt je wijswinger in dit geval op de 7e fret en middel vinger hou je BOVEN de 8e fret, je slaat de snaar aan. meteen daarna duw je je missel vinger op de snaar. De 8/5 staat waarschijnlijk voor een slide dan schuif je in 1 nsaar aanslag vdn de 8e naar de 5e fret. Wat je ook kan tegenkomen is "8h7p8" dit is eerst een hamer-on en dat een pull-off. Hierbij doe je het zelfde als bij een hammer-on alleen trek je je middel vinger metteen weer van de snaar af.
Hoop dat het zo duidelijk is.
Voor dit soort technieken kan je het best naar www.cyberfret.nl gaan onder het kopje Techniques (als ik dat nou meteen gezecht had, had dat een hoop type werk gescheelt).

Blijepanda
15 juli 2005, 16:02
Ik zet deze idd even in speeltechnieken/theorie.

outside
15 juli 2005, 20:03
bv 7h8\5

Is dat van Zombie van the cranberries? :) . En idd niet moeilijk gewoon goed kloppen op die 8e fret zonder een snaar te spelen eigenlijk.

°plectrum°
15 juli 2005, 20:20
Ik zal je even uitleggen hoe het moet.

er staat bijvoorbeeld op je tab 5h7.

Je houd je vinger in het 5e vakje en je slaat deze noot aan.
Vervolgens sla(hamer) je met je andere vinger in het andere vakje.
In dit voorbeeld dus beginnen met je wijsvinger en hammeren met je ringvinger.
Dit klinkt waarschijnlijk niet onmiddellijk goed maar met wat oefening kom je er zeker wel...

ps : als je mijn uitleg niet snapt zet het dan dan leg ik het nog eens uit