PDA

View Full Version : Zwaar dilemma!



1959SLP
15 juli 2005, 10:53
Ik zit er al een hele tijd over na te denken maar ik kom er maar niet uit :( .
Voor welke v/d 2 zouden jullie gaan?

deze....
http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/page/JimmyPage.html

of deze?
http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/JimmyPage.html

AART
15 juli 2005, 10:58
de eerste vind ik mooier.

maar verder moet je lekker zelf weten wat je neemt otch?.

BLOK182
15 juli 2005, 11:06
Eerste is hipper idd :)

Fumi SG
15 juli 2005, 11:23
ik vind die tweede juist mooier. Zal wel aan die elementen van de eerste liggen, want dat ziet er niet uit! :razz:

Maarjah, die eerste is wel een Custom. :)

Orpheo
15 juli 2005, 11:25
eerste. absoluut. is veel meer de echte number 1


ben wel jaloers hoor :D dat je m kopen kan....supermooie planken.

1959SLP
15 juli 2005, 11:27
Wat de keuze zo moeilijk maakt zijn de volgende features:

de bovenste:
is "the real thing" (dit telt voor mij toch wel heel erg zwaar)
1 push-pull
custom Burstbuckers (goeie recenties over gelezen maar ken ze zelf nog niet)

de onderste:
4 push-pulls (21 schakelingen, echt iets voor mij)
496R&500T HB`s (heb ik ervaring mee en ben ik zwaar tevreden over)
Light honeyburst (vinnik de mooiste kleur die er is)

Orpheo
15 juli 2005, 11:31
Wat de keuze zo moeilijk maakt zijn de volgende features:

de bovenste:
is "the real thing" (dit telt voor mij toch wel heel erg zwaar)
1 push-pull
custom Burstbuckers (goeie recenties over gelezen maar ken ze zelf nog niet)

de onderste:
4 push-pulls (21 schakelingen, echt iets voor mij)
496R&500T HB`s (heb ik ervaring mee en ben ik zwaar tevreden over)
Light honeyburst (vinnik de mooiste kleur die er is)

je kan de real thing ook ombouwen tot die 2e hoor. heeft jimmy zelf ook gedaan nl. vind ik wel vet nl.

verder; op die 2e heb je de handtekening van page op de slagplaat. das imo zo wannabe. dus een enorme afknapper.

deze burstbuckers zijn gewonden naar de specs van page zelf. ga maar eens langs bij max guitarsshop; die heeft de page hangen nl. bel wel even van tevoren dat je m wilt bespelen

maar waarom neem je niet de R9? die is in principe hetzelfde. kan je m ook nog eens zelf modden met zelf te kiezen pups enzo.

schizo910
15 juli 2005, 11:46
ik zou voor de 2e gaan, maar dan wel de slagplaat eraf halen. Als je perse een slagplaat wilt: een blanco aanschaffen...

marc_o
15 juli 2005, 11:47
Wat de keuze zo moeilijk maakt zijn de volgende features:

de bovenste:
is "the real thing" (dit telt voor mij toch wel heel erg zwaar)
1 push-pull
custom Burstbuckers (goeie recenties over gelezen maar ken ze zelf nog niet)

de onderste:
4 push-pulls (21 schakelingen, echt iets voor mij)
496R&500T HB`s (heb ik ervaring mee en ben ik zwaar tevreden over)
Light honeyburst (vinnik de mooiste kleur die er is)

je kan de real thing ook ombouwen tot die 2e hoor. heeft jimmy zelf ook gedaan nl. vind ik wel vet nl.

verder; op die 2e heb je de handtekening van page op de slagplaat. das imo zo wannabe. dus een enorme afknapper.

deze burstbuckers zijn gewonden naar de specs van page zelf. ga maar eens langs bij max guitarsshop; die heeft de page hangen nl. bel wel even van tevoren dat je m wilt bespelen

maar waarom neem je niet de R9? die is in principe hetzelfde. kan je m ook nog eens zelf modden met zelf te kiezen pups enzo.


Van tevoren bellen dat je een gitaar wilt bespelen? Het moet niet gekker worden zeg, sturen ze dan iedereen de winkel eventje uit of moet je iets ondertekenen ofzo? :o

almarvk
15 juli 2005, 11:47
2e vind ik zelf mooier...

Orpheo
15 juli 2005, 11:49
Wat de keuze zo moeilijk maakt zijn de volgende features:

de bovenste:
is "the real thing" (dit telt voor mij toch wel heel erg zwaar)
1 push-pull
custom Burstbuckers (goeie recenties over gelezen maar ken ze zelf nog niet)

de onderste:
4 push-pulls (21 schakelingen, echt iets voor mij)
496R&500T HB`s (heb ik ervaring mee en ben ik zwaar tevreden over)
Light honeyburst (vinnik de mooiste kleur die er is)

je kan de real thing ook ombouwen tot die 2e hoor. heeft jimmy zelf ook gedaan nl. vind ik wel vet nl.

verder; op die 2e heb je de handtekening van page op de slagplaat. das imo zo wannabe. dus een enorme afknapper.

deze burstbuckers zijn gewonden naar de specs van page zelf. ga maar eens langs bij max guitarsshop; die heeft de page hangen nl. bel wel even van tevoren dat je m wilt bespelen

maar waarom neem je niet de R9? die is in principe hetzelfde. kan je m ook nog eens zelf modden met zelf te kiezen pups enzo.


Van tevoren bellen dat je een gitaar wilt bespelen? Het moet niet gekker worden zeg, sturen ze dan iedereen de winkel eventje uit of moet je iets ondertekenen ofzo? :o

aah flauw. niet grappig.

die winkel is niet extreem groot....en die LP hangt dus niet in de winkel. hij heeft m wel. hij heeft overigens ook de rossington-sig. ook uitermate coole plank!! (imo mooier dan de page, maar ok)

1959SLP
15 juli 2005, 11:53
[quote=1959SLP]Wat de keuze zo moeilijk maakt zijn de volgende features:

de bovenste:
is "the real thing" (dit telt voor mij toch wel heel erg zwaar)
1 push-pull
custom Burstbuckers (goeie recenties over gelezen maar ken ze zelf nog niet)

de onderste:
4 push-pulls (21 schakelingen, echt iets voor mij)
496R&500T HB`s (heb ik ervaring mee en ben ik zwaar tevreden over)
Light honeyburst (vinnik de mooiste kleur die er is)


je kan de real thing ook ombouwen tot die 2e hoor. heeft jimmy zelf ook gedaan nl. vind ik wel vet nl.
Heb je wel gelijk in maar ik heb toch zoiets van die dingen zijn al prijzig genoeg dus dan moet het ook maar in een keer goed zijn.


verder; op die 2e heb je de handtekening van page op de slagplaat. das imo zo wannabe. dus een enorme afknapper.
Ben ik helemaal met je eens maar dat is eenvoudig te verwisselen (en ook het geld niet).


deze burstbuckers zijn gewonden naar de specs van page zelf. ga maar eens langs bij max guitarsshop; die heeft de page hangen nl. bel wel even van tevoren dat je m wilt bespelen
Vanzelfsprekend dat ik die Burstbuckers eerst ga checken. Thx voor de tip van Max`guitarshop.


maar waarom neem je niet de R9? die is in principe hetzelfde. kan je m ook nog eens zelf modden met zelf te kiezen pups enzo.
Daar wist ik niet van dus ik heb net ff gegoogelt. Is idd. een optie.

Ik ga Gibson maar eens mailen wat het me gaat kosten als ik de bovenste pak maar dan met die 4 push-pull config.

robzilla
15 juli 2005, 11:59
1!

robzilla
15 juli 2005, 11:59
1!

Orpheo
15 juli 2005, 12:12
die bovenste met 4 pushpullpots is er niet. tis of de een, of de ander. overigens. nummer 2 is niet te koop he. niet nieuw!!! wel 2ehands.

de R9 is ongeveer 4000 euro. de pagesig rond de 6000.

voor die 2000 kan je nog een heel leuke andere LP kopen...customshop junior bijvoorbeeld. zoveel verschilt de R9 niet van de Page. alleen die ene DIE ENE pushpullpot. en de naam van Page. en de andere hals. weet je overigens al hoe die is?

hij begint dik, word dunner, om vanaf de 12 fret ongeveer weer dik te worden. elliptisch dus. ik vond m echt BAGGER. de R8 speelde stukken beter. die honkbalknuppel :cool: superb.

Negative K3 fan
15 juli 2005, 12:20
ik vind die eerste nogal geld weggooien, onder andere omdat hij gerelict is en alles, 6000 is toch gewoon absurd??

ik denk dat ik in jouw plaats een r9 of andere historic zou nemen en die zou ombouwen.


btw. ik dacht dat je je vorige LP had weggedaan omdat ie te zwaar was ofzo?

1959SLP
15 juli 2005, 12:26
... en de andere hals. weet je overigens al hoe die is?

hij begint dik, word dunner, om vanaf de 12 fret ongeveer weer dik te worden. elliptisch dus. ik vond m echt BAGGER. de R8 speelde stukken beter. die honkbalknuppel :cool: superb.

M`n PRS heb ik op bestelling laten bouwen. Neck is compound radius (10-16 specs). Voor mij de beste neck die ik in m`n handen heb gehad. Speelt op elke positie soepel.

Heb net Gibson gemaild dus ff een reply afwachten.

marc_o
15 juli 2005, 12:29
Wat de keuze zo moeilijk maakt zijn de volgende features:

de bovenste:
is "the real thing" (dit telt voor mij toch wel heel erg zwaar)
1 push-pull
custom Burstbuckers (goeie recenties over gelezen maar ken ze zelf nog niet)

de onderste:
4 push-pulls (21 schakelingen, echt iets voor mij)
496R&500T HB`s (heb ik ervaring mee en ben ik zwaar tevreden over)
Light honeyburst (vinnik de mooiste kleur die er is)

je kan de real thing ook ombouwen tot die 2e hoor. heeft jimmy zelf ook gedaan nl. vind ik wel vet nl.

verder; op die 2e heb je de handtekening van page op de slagplaat. das imo zo wannabe. dus een enorme afknapper.

deze burstbuckers zijn gewonden naar de specs van page zelf. ga maar eens langs bij max guitarsshop; die heeft de page hangen nl. bel wel even van tevoren dat je m wilt bespelen

maar waarom neem je niet de R9? die is in principe hetzelfde. kan je m ook nog eens zelf modden met zelf te kiezen pups enzo.


Van tevoren bellen dat je een gitaar wilt bespelen? Het moet niet gekker worden zeg, sturen ze dan iedereen de winkel eventje uit of moet je iets ondertekenen ofzo? :o

aah flauw. niet grappig.

die winkel is niet extreem groot....en die LP hangt dus niet in de winkel. hij heeft m wel. hij heeft overigens ook de rossington-sig. ook uitermate coole plank!! (imo mooier dan de page, maar ok)

Wat nou, flauw, niet grappig. Als je het zo zegt dat je van tevoren moet bellen, komt dat raar over op mij in ieder geval....

1959SLP
15 juli 2005, 12:29
btw. ik dacht dat je je vorige LP had weggedaan omdat ie te zwaar was ofzo?

Dat klopt ook wel Lennart, maar ik heb er nog steeds spijt als haren op m`n kop van dat ik m heb verkocht. Ik moet mezelf maar aanleren om niet meer van 10.00u tot 22.00u met die plank om m`n nek te gaan staan (je kent het wel).
Daarnaast heb ik een nieuwe vioolstok en dat gaat niet lekker op die PRS :D :D :D

Orpheo
15 juli 2005, 12:32
ik ben echt extreeem benieuwd hoeveel gibson rekent voor een R9 met de hals van een R8 en compound radius toets van 10" tot 16" (begint bij 10, en op de 12e fret is ie 16, en dan 16 tot de 22e fret)

ik kan natuurlijk ook naar shamray gaan maar ja, dan is t geen gibson.

marc_o
15 juli 2005, 12:40
Ik zou een bouwer alleen iets laten maken wat een winkel niet direct biedt. Doorverkoop nadat het niet helemaal bevalt zal erg weinig opleveren t.o.v. een merknaam.

Orpheo
15 juli 2005, 12:42
@ marc-odijk:

mee eens. maar ik weet precies wat ik wil;

les paul model met PAF's, de pageschakeling, piezo, brazilian rosewood toets (kheb een leverancier ergens gevonden die ze relatief goedkoop levert)

en ik heb geen idee hoeveel gibson daarvoor rekent, maar vast meer dan shamray. (he, ik kan natuurlijk ook op ebay een soort headstock-overleaf kopen met het gibson-logo er al op :D )

marc_o
15 juli 2005, 13:44
Mooi hoor, en ik denk wel dat een bouwer als Shamray er iets moois van kan maken. Persoonlijk zie ik een bouwer in Rusland helemaal niet zitten, want ik ga graag kijken tussendoor en heb graag snel overleg met m'n bouwer, in mijn geval Sjak Zwier, die me goed kent, weet waar ik van hou en nog meer van die zaken.

Wat ik me afvroeg Orpheo, hoe lang speel je al en wat gebruik je nu eigenlijk?

Orpheo
15 juli 2005, 14:27
Mooi hoor, en ik denk wel dat een bouwer als Shamray er iets moois van kan maken. Persoonlijk zie ik een bouwer in Rusland helemaal niet zitten, want ik ga graag kijken tussendoor en heb graag snel overleg met m'n bouwer, in mijn geval Sjak Zwier, die me goed kent, weet waar ik van hou en nog meer van die zaken.

Wat ik me afvroeg Orpheo, hoe lang speel je al en wat gebruik je nu eigenlijk?

wat ik nu gebruik: gibson LP custom. fender strat. en helaas die amuse acoustic. moet (ooit) wel wat vervangends voor komen, maar ik speel toch bijna alleen maar electrisch of iets dat daar op lijkt. ik heb mn zoveelste cube aan gort getrapt, omdat ik soms lichtelijk gek word van mijn omgeving (en dan moet de cube het ontgelden) over niet al te lange tijd, hoop ik een jcm 800 te kunnen aanschaffen.

hoe lang ik speel? geen idee. weet ik echt niet. tis iig niet jaren.

wat ik je wel kan zeggen, is dat ik al zo ongeveer mn hele leven muziek maak, en dat mijn musikaal gehoor geslepen is door de jaren heen (heb ik al een paar keer verteld hoor..maar goed. zoals ik dus al eerder zei, kheb conservatorium gedaan voor 3 jaar. ben er alleen mee gekapt omdat ik geen zin meer had in klassiek. maar t heeft wel mn gehoor en muzikaal inzicht gevormd en geslepen). werkt toch wel handig, als je ff een willekeurig instrument oppakt.

Orpheo
15 juli 2005, 14:29
Mooi hoor, en ik denk wel dat een bouwer als Shamray er iets moois van kan maken. Persoonlijk zie ik een bouwer in Rusland helemaal niet zitten, want ik ga graag kijken tussendoor en heb graag snel overleg met m'n bouwer, in mijn geval Sjak Zwier, die me goed kent, weet waar ik van hou en nog meer van die zaken.



sorry dat ik nog een keer je quote om te posten, maar ik realiseerde me opeens iets;

sjak zwier maakt mooie gitaren. dat zeker. maar tis wel hondsduur. shamray maakt ook bloedmooie dingen, maar veel minder duur. is dat dan voor jou geen overweging om een shamray te laten maken ipv een zwier?

marc_o
15 juli 2005, 14:40
Mooi hoor, en ik denk wel dat een bouwer als Shamray er iets moois van kan maken. Persoonlijk zie ik een bouwer in Rusland helemaal niet zitten, want ik ga graag kijken tussendoor en heb graag snel overleg met m'n bouwer, in mijn geval Sjak Zwier, die me goed kent, weet waar ik van hou en nog meer van die zaken.



sorry dat ik nog een keer je quote om te posten, maar ik realiseerde me opeens iets;

sjak zwier maakt mooie gitaren. dat zeker. maar tis wel hondsduur. shamray maakt ook bloedmooie dingen, maar veel minder duur. is dat dan voor jou geen overweging om een shamray te laten maken ipv een zwier?

Nee, ik geef er absoluut niet om of een gitaar nou ergens wat duurder is. Daarbij is Sjak één van mijn beste vrienden en de prijzen die ik er betaal, zijn daar toch al wel op aangepast. Voor mijn tele's betaal ik maar nét iets meer dan wat ik voor een Amerikaanse tele zou betalen, maar zet ze daarna maar eens naast elkaar, of het mooier is, is smaakafhankelijk, ik vind van wel, maar de sound is voor mij helemaal top.
Een gitaar is voor mij een heel apart iets waarbij het mij gaat om hoe ie voor mij persoonlijk speelt en wat voor gevoel ik er aan overhou als we die samen zitten te "ontwerpen' in de winkel, op het terras of waar dan ook. Tussendoor halsje gaan voelen, weer beetje aanpassen, koffie, biertje, sigaretje....tig slagplaten bekijken...elementen bespreken, vanalles afkraken en ophemelen, gewoon, leuk bezig zijn met je maat....( ik krijg gewoon zin in een nieuwe hehehe)

Als ik een merkgitaar zou kopen, kijk ik uiteraard wel wat ik ervoor kwijt ben.

vinni
15 juli 2005, 14:43
Wat de keuze zo moeilijk maakt zijn de volgende features:

de bovenste:
is "the real thing" (dit telt voor mij toch wel heel erg zwaar)
1 push-pull
custom Burstbuckers (goeie recenties over gelezen maar ken ze zelf nog niet)

The real thing of niet.....
Gibson lacht zich naar mijn bescheide mening te barsten aan al die lui die daar in trappen. Jij weet toch ook wel dat alleen de naam Gibson al 50% van de prijs is?

Waarom niet een goeie Heritage?
Volgens mij veel meer waar voor je geld....
Enne Jimmy heeft echt nooit jou gitaar aangraakt hoor!
Wat dat betreft is het gewoon een blok hout met zes snaren zoals alle
andere gitaren....

Maar ja....
Als jij je geld zonodig moet uitgeven aan de naam Gibson en Jimmy...
Geef het liever aan toon uit.....

Ieder zn meug.....

Vinni

1959SLP
15 juli 2005, 15:21
[quote]The real thing of niet.....
Gibson lacht zich naar mijn bescheide mening te barsten aan al die lui die daar in trappen.
It`s fried rice, you plick!! :seriousf:


Jij weet toch ook wel dat alleen de naam Gibson al 50% van de prijs is?
Natuurlijk weet ik dat ook wel. Maar kijk, ik heb geen vrouw en kinderen, geen auto en ik ben ook geen hypothekenpik. Verder ben ik ook niet cokeverslaafd o.i.d. (hoogstens een lekker stukkie hasj) dus laat mij lekker op deze manier mijn geld "verbrassen".


Waarom niet een goeie Heritage?
Volgens mij veel meer waar voor je geld....
Komt daarna misschien nog wel eens een keer.


Enne Jimmy heeft echt nooit jou gitaar aangraakt hoor!
Wat dat betreft is het gewoon een blok hout met zes snaren zoals alle
andere gitaren....
No comment!


Maar ja....
Als jij je geld zonodig moet uitgeven aan de naam Gibson en Jimmy...
Geef het liever aan toon uit.....
Tone had en heb ik al.


Ieder zn meug.....
Precies, maar wel tof van je dat je wat het geld betreft economische tips wilt meegeven.(thumbs up)

vinni
15 juli 2005, 15:30
Nou ja....heb het geprobeerd! :-D

Succes met je Gibson..... :wink:

Vinni

ccc
15 juli 2005, 15:37
Ik vind al die relic/signature gitaren toch maar onzin, voor 6000 Euro ga je toch zelf naar de States, ga naar Gibson of Heritage of een andere kwaliteitsbouwer met je cash, en bestel gewoon een gitaar met de specs die je zelf wilt.

Als je nu echt een "copycat" wil zijn, moet je maar eens proberen de complete rig van Page na te bouwen, (als je hem al te weten zou komen)... De creativiteit en de techniek van Page kun je echter toch niet kopiëren.

1959SLP
15 juli 2005, 15:54
[quote]Nou ja....heb het geprobeerd! :-D
:D , kijk, van proberen krijg je kindjes en dan wordt zo`n feest al een stuk moeilijker :D .


Succes met je Gibson..... :wink:
Thnx a lot bro. Ik kom er wel uit. Hopelijk nog voor de kerstdagen.

1959SLP
18 juli 2005, 10:20
Jij zei 6000 euro Lennart? Doe er nog maar eens 995 bij. Dat zwaar dilemma is nu wel over. `t is een prachtige gitaar maar laat ik goeie raad maar niet in de wind slaan. Maar `ns rustig op m`n gemak uitkijken voor een andere GLP.





maar wat isttie toch mooi he?

duckman
18 juli 2005, 21:37
Jij zei 6000 euro Lennart? Doe er nog maar eens 995 bij. Dat zwaar dilemma is nu wel over. `t is een prachtige gitaar maar laat ik goeie raad maar niet in de wind slaan. Maar `ns rustig op m`n gemak uitkijken voor een andere GLP.





maar wat isttie toch mooi he?

ik zelf ben in het bezit van de 1995 versie ( is een kopie van Page's 58, de mijne is niet te koop overigens ) en heb het geluk gehad om op 2 exemplaren van de nieuwe te mogen spelen ( de CA serie, naar zijn 59 model).

Beide zijn er erg mooie gitaren, wel verschillend.
Let wel dat de hals anders is dan bij de 59 RI.

Vandaag nog op een 58 gespeeld, die hals is 2 keer zo dik , was wel werken.... :D

Speeddemon
19 juli 2005, 00:14
Wow hohohoh, jij wil 6995 aan een Gibson uitgeven??!?!?!?

Voor 2000 heb je een ubervette Shamray, en geld over voor 5 Burny's EN nog een Gibson Les Paul Custom. :o

Sicky61
19 juli 2005, 01:01
waar gaat dit in godsnaam over :roll:

1959SLP
19 juli 2005, 07:40
@ Speeddemon, nee hoor. Dat ga ik er echt niet aan uitgeven. Omgerekend is dat zo`n fl 15.400 en dat vind ik toch n beetje te gek voor een plank die niet eens gesigneerd is. Daarnaast is ie ook niet ge-aged. Om deze 2 zaken sta ik trouwens ook niet te springen. Eigenlijk staat er alleen JPP voor het serienr gebrand waardoor ie "waardevast" blijft. Het is leuk om een Page-a-like Gibson te hebben maar wel voor een enigszins normaal bedrag.

Trouwens, als t goed is krijg ik deze week iets anders erg leuks in huis maar wat dat verklap ik pas als ik em ook echt hier heb staan 8-)

duckman
19 juli 2005, 08:58
'tis inderdaad een hoop geld, hoewel die custom shop dingen wel errug mooi zijn 8-)

Maar als je de 21 schakelingen cool vind, kun je die uiteraard ook wel in een andere gitaar inbouwen.
hier wat info:
http://www.deaf-eddie.net/pushpull/jp_setup.html

mazzel,
Arjan

1959SLP
19 juli 2005, 09:39
Hey Arjan, hartstikke tof die link. Zoals ik in het begin al aangaf, dit is nou echt iets voor mij (schaken op de gitaar :wink: ) Thx man.

Orpheo
19 juli 2005, 11:19
op de gibsonsite staat ie zoals ze m hebben gedaan in de 90-ies page-sig.

edit: http://gibson.com/Files/schematics/pagewiring.gif

alsje

1959SLP
19 juli 2005, 11:59
Thx Orph. Nu nog een GLP, dan kan ik aan de slag :wink:

Orpheo
19 juli 2005, 12:04
Thx Orph. Nu nog een GLP, dan kan ik aan de slag :wink:

ik heb onlangs zitten fantaseren over de meest foute les paul;

gewoon een studio LP kopen, dan daar een kleine T in frezen van 1 cm diep, 3 cm lang, en dan 2 cm breed (ongeveer) en dan over de studs een Kahler 2200 leggen (te koop op ebay voor een miezerig laag bedrag) kleur word zilverburst, piezo, 2 kleine 3waytoggles voor serie/parallel/single. 2 volumes 1 mastertone (de 4e gebruik je om de piezo mee te mixen met de mag.pups) en de volumepots pushpull voor in/uit fase.

gewoon, beetje pimpen dus. lijkt dat je niets? :D

1959SLP
19 juli 2005, 12:27
......gewoon, beetje pimpen dus. lijkt dat je niets? :D

Echt niet. Da`s niks voor mij. Heb ik niet nodig. Voor mij moet een gitaar er op het eerste gezicht eenvoudig uitzien, rust uitstralen. Mijn verrassing zit `m in `t spel. 8-)

duckman
19 juli 2005, 12:29
Thx Orph. Nu nog een GLP, dan kan ik aan de slag :wink:

ik heb onlangs zitten fantaseren over de meest foute les paul;

gewoon een studio LP kopen, dan daar een kleine T in frezen van 1 cm diep, 3 cm lang, en dan 2 cm breed (ongeveer) en dan over de studs een Kahler 2200 leggen (te koop op ebay voor een miezerig laag bedrag) kleur word zilverburst, piezo, 2 kleine 3waytoggles voor serie/parallel/single. 2 volumes 1 mastertone (de 4e gebruik je om de piezo mee te mixen met de mag.pups) en de volumepots pushpull voor in/uit fase.

gewoon, beetje pimpen dus. lijkt dat je niets? :D

Die Neal Schon lijkt me wel cool voor de studio, met sustainer en floyd.
Maar mooi vind ik het niet een floyd op een LP

http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/schon/NealSchon.html

Orpheo
19 juli 2005, 12:31
Thx Orph. Nu nog een GLP, dan kan ik aan de slag :wink:

ik heb onlangs zitten fantaseren over de meest foute les paul;

gewoon een studio LP kopen, dan daar een kleine T in frezen van 1 cm diep, 3 cm lang, en dan 2 cm breed (ongeveer) en dan over de studs een Kahler 2200 leggen (te koop op ebay voor een miezerig laag bedrag) kleur word zilverburst, piezo, 2 kleine 3waytoggles voor serie/parallel/single. 2 volumes 1 mastertone (de 4e gebruik je om de piezo mee te mixen met de mag.pups) en de volumepots pushpull voor in/uit fase.

gewoon, beetje pimpen dus. lijkt dat je niets? :D

Die Neal Schon lijkt me wel cool voor de studio, met sustainer en floyd.
Maar mooi vind ik het niet een floyd op een LP

http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/schon/NealSchon.html

t nadeel van de neal schon sig vind ik dat je een OFR hebt. dan heb je een megagat voor de tremveren. de kahler 2200 heeft dat niet. dan zitten de veren op de top. zeg maar, een bigsby, maar dan eentje waar je echt mee kunt divebomben. je hoeft alleen maar een kleine T te frezen, vastschroeven, klaar. tis soms lollig....maar t hoort niet (net zo min als EMG's in een tele)

1959SLP
19 juli 2005, 12:47
Ik weet niet hoe vaak dat je zo`n tremolo gebruikt maar als je `m maar zelden eens gebruikt: bij Musik Produktiv hebben ze zo`n lespaul tremolo. De originele eraf en die andere er op. Niks geen gefrees. Of t nou echt wat is weet ik niet maar op de foto (catalogus 2001) ziet ie er toch redelijk stevig (stabiel) uit. De goedkoopste (zwart) kostte toen 127,82 euro. Ik ga in elk geval never nooit uit het bovenblad frezen.

Orpheo
19 juli 2005, 12:56
Ik weet niet hoe vaak dat je zo`n tremolo gebruikt maar als je `m maar zelden eens gebruikt: bij Musik Produktiv hebben ze zo`n lespaul tremolo. De originele eraf en die andere er op. Niks geen gefrees. Of t nou echt wat is weet ik niet maar op de foto (catalogus 2001) ziet ie er toch redelijk stevig (stabiel) uit. De goedkoopste (zwart) kostte toen 127,82 euro. Ik ga in elk geval never nooit uit het bovenblad frezen.


ja, maar daar kan je niet mee divebomben. met die kahler wel.

maar inderdaad, een kahler op een LP hoort eigenlijk niet.

1959SLP
19 juli 2005, 13:07
Is een Whammy dan niks voor je? Lijkt me een mooie middenweg.

Orpheo
19 juli 2005, 13:27
Is een Whammy dan niks voor je? Lijkt me een mooie middenweg.

nee, ik heb al een idee hoe ik t ga doen. ik heb hier nog een losse nek liggen, ik laat shamray er een body omheen bouwen, en mn nieuw-verworven kahler gaat er dan in. body word overigens een stratshape van mahonie+esdoorn. a la een les paul dus. heb ik een redelijke les paul sound benaderd denk ik. met overigens 2 humbuckers erin.