PDA

View Full Version : EHX 16 second delay



BramVersteeg
14 juli 2005, 23:08
Hey,
ik ben al een tijdje op zoek naar een pedaal om loops te maken, maar ook zeker om deze achteruit af te spelen :)
Nu hebben we natuurlijk de Boss RC-20(XL) die dit kan, maar ik vraag me af of je ook met één druk op de knop de loop achteruit af kan spelen of dat je dat alleen met een draaiknop kan doen (ofwel, is dit live mogelijk?)
Verder heb je nog wat andere loop-pedalen of pedalen waar deze functie is ingebouwd. Nu kwam ik na wat intersmurfen op de EHX 16 second delay reissue. 4 minuten opnametijd, reverse delay, feedback, chorus, sweep, octave ( :o ). Bovendien ben ik al vanaf de eerste keer dat ik op een EHX pedaal speelde met het geluid in het huwelijksbootje gestapt en vind ik bijna alle pedalen erg goed.

Zeker omdat er bij de 16 second delay een extra pedaal zit (oke, moet je er los bijkopen) om alle functies op afstand te bedienen lijkt dit voor mij DE uitkomst. Heeft er iemand ervaring met dit pedaal en zoja, wat vond je ervan?

http://www.electro-harmonix.com/ehx2/images/e_16DD.gif

http://www.electro-harmonix.com/ehx2/images/foot-controller.jpg

Thom TK
14 juli 2005, 23:35
Geen nuttige bijdrage, maar het lijkt me vooral groot :o .
Maar oke, geen ervaring mee [/offtopic]

BramVersteeg
15 juli 2005, 00:02
Geen nuttige bijdrage, maar het lijkt me vooral groot :o .
Maar oke, geen ervaring mee [/offtopic]

Klopt, maar er zit dan ook van alles in :wink:

robzilla
15 juli 2005, 00:02
Geen nuttige bijdrage, maar het lijkt me vooral groot :o .
Maar oke, geen ervaring mee [/offtopic]

Ja die dingen zijn echt massive groot!

Ik heb er leuke dingen over gehoord. In Amerika was het in het begin een ding waar veel over gesproken werd, maar er zijn er vrij weinig verkocht. Ze zijn dus ook een flink stuk in prijs gedaald op ebay geloof ik! Ik heb ze gister bij Feedback Utrecht zien liggen, dus als je ze wilt uitproberen kan je daar terecht!

Wat vind je zo cool aan de backward-playback functie?

BramVersteeg
15 juli 2005, 00:07
Geen nuttige bijdrage, maar het lijkt me vooral groot :o .
Maar oke, geen ervaring mee [/offtopic]

Ja die dingen zijn echt massive groot!

Ik heb er leuke dingen over gehoord. In Amerika was het in het begin een ding waar veel over gesproken werd, maar er zijn er vrij weinig verkocht. Ze zijn dus ook een flink stuk in prijs gedaald op ebay geloof ik! Ik heb ze gister bij Feedback Utrecht zien liggen, dus als je ze wilt uitproberen kan je daar terecht!

Wat vind je zo cool aan de backward-playback functie?

Om je geluiden achteruit af te spelen natuurlijk :razz:
Ach, ik vind het gewoon leuk om wat met effecten te spelen en ik vind een gitaarriff die achteruit gaat meestal erg vet klinken :)

robzilla
15 juli 2005, 00:09
Geen nuttige bijdrage, maar het lijkt me vooral groot :o .
Maar oke, geen ervaring mee [/offtopic]

Ja die dingen zijn echt massive groot!

Ik heb er leuke dingen over gehoord. In Amerika was het in het begin een ding waar veel over gesproken werd, maar er zijn er vrij weinig verkocht. Ze zijn dus ook een flink stuk in prijs gedaald op ebay geloof ik! Ik heb ze gister bij Feedback Utrecht zien liggen, dus als je ze wilt uitproberen kan je daar terecht!

Wat vind je zo cool aan de backward-playback functie?

Om je geluiden achteruit af te spelen natuurlijk :razz:
Ach, ik vind het gewoon leuk om wat met effecten te spelen en ik vind een gitaarriff die achteruit gaat meestal erg vet klinken :)

Ja, het is opzich natuurlijk wel vet! Ik zou het zelf niet echt kunnen gebruiken in mijn bandje denk ik.. :)

Wat ik trouwens nog wou vragen bram, waar heb jij dat ijzeren profiel vandaag wat om je pedalboard zit?

BramVersteeg
15 juli 2005, 00:14
Geen nuttige bijdrage, maar het lijkt me vooral groot :o .
Maar oke, geen ervaring mee [/offtopic]

Ja die dingen zijn echt massive groot!

Ik heb er leuke dingen over gehoord. In Amerika was het in het begin een ding waar veel over gesproken werd, maar er zijn er vrij weinig verkocht. Ze zijn dus ook een flink stuk in prijs gedaald op ebay geloof ik! Ik heb ze gister bij Feedback Utrecht zien liggen, dus als je ze wilt uitproberen kan je daar terecht!

Wat vind je zo cool aan de backward-playback functie?

Om je geluiden achteruit af te spelen natuurlijk :razz:
Ach, ik vind het gewoon leuk om wat met effecten te spelen en ik vind een gitaarriff die achteruit gaat meestal erg vet klinken :)

Ja, het is opzich natuurlijk wel vet! Ik zou het zelf niet echt kunnen gebruiken in mijn bandje denk ik.. :)

Wat ik trouwens nog wou vragen bram, waar heb jij dat ijzeren profiel vandaag wat om je pedalboard zit?

Waar ik dat vandaag heb zitten? Om m'n pedalenboard :razz:
Ik heb het gekocht bij de Formido (U-profiel) en het kostte dacht ik iets van een euro de meter als ik me niet vergis. Het was volgens mij 7 mm en de plank 8 of 9 zodat het met wat zaagwerk mooi in het hout viel.

robzilla
15 juli 2005, 00:16
Geen nuttige bijdrage, maar het lijkt me vooral groot :o .
Maar oke, geen ervaring mee [/offtopic]

Ja die dingen zijn echt massive groot!

Ik heb er leuke dingen over gehoord. In Amerika was het in het begin een ding waar veel over gesproken werd, maar er zijn er vrij weinig verkocht. Ze zijn dus ook een flink stuk in prijs gedaald op ebay geloof ik! Ik heb ze gister bij Feedback Utrecht zien liggen, dus als je ze wilt uitproberen kan je daar terecht!

Wat vind je zo cool aan de backward-playback functie?

Om je geluiden achteruit af te spelen natuurlijk :razz:
Ach, ik vind het gewoon leuk om wat met effecten te spelen en ik vind een gitaarriff die achteruit gaat meestal erg vet klinken :)

Ja, het is opzich natuurlijk wel vet! Ik zou het zelf niet echt kunnen gebruiken in mijn bandje denk ik.. :)

Wat ik trouwens nog wou vragen bram, waar heb jij dat ijzeren profiel vandaag wat om je pedalboard zit?

Waar ik dat vandaag heb zitten? Om m'n pedalenboard :razz:
Ik heb het gekocht bij de Formido (U-profiel) en het kostte dacht ik iets van een euro de meter als ik me niet vergis. Het was volgens mij 7 mm en de plank 8 of 9 zodat het met wat zaagwerk mooi in het hout viel.

Ok thnx, verder ontopic! 8-) :lol:

Lucluc
15 juli 2005, 09:28
Kijk hier eens op voor een overzicht en commentaren.

http://www.loopers-delight.com/tools/tools.html

Ik heb ooit eens iemand liv zien spelen met de Boomerang. Dat was zeer overtuigend. Misschien ook een optie?


Bovendien ben ik al vanaf de eerste keer dat ik op een EHX pedaal speelde met het geluid in het huwelijksbootje gestapt en vind ik bijna alle pedalen erg goed.


Mee eens, maar wat mij tegenstaat is het achtelijke formaat. Maar dat doet uiteraard niets af aan het geluid en gebruikersgemak.

schizo910
15 juli 2005, 09:32
Nu hebben we natuurlijk de Boss RC-20(XL) die dit kan, maar ik vraag me af of je ook met één druk op de knop de loop achteruit af kan spelen of dat je dat alleen met een draaiknop kan doen (ofwel, is dit live mogelijk?)

Yup, is live te doen. Je neemt op en op het moment dat je stopt speelt het opgenomen stuk direct achteruit weer af. Moet je alleen van te voren deze instelling invoeren. Ik gebruik mijn Loopstation juist voor dit soort geintjes... werkt prima!

BramVersteeg
15 juli 2005, 12:56
@LucLuc: Bedankt voor de link :) En tsja, het formaat is idd erg overdreven maar ik heb mijn pedalen toch in m'n rackje zitten en schakel ze met een midi-controller in m'n signaal dus erg veel last heb ik er niet van.

@schizo910: mooi zo, dan kan ik die ook nog eens aan de tand gaan voelen.

BramVersteeg
15 juli 2005, 13:51
@(*&^@*)&$ :evil: ,
na wat nalezen blijkt dat dat apparaat altijd 4 tikken geeft voor ie pas gaan opnemen! Vrijwel onbruikbaar dus voor live............ :(
Maar er staan op loopers-delight nog wat loopertjes van maneco die ook wel de moeite waard zijn denk ik.

schizo910
15 juli 2005, 15:47
@(*&^@*)&$ :evil: ,
na wat nalezen blijkt dat dat apparaat altijd 4 tikken geeft voor ie pas gaan opnemen! Vrijwel onbruikbaar dus voor live............ :(
Maar er staan op loopers-delight nog wat loopertjes van maneco die ook wel de moeite waard zijn denk ik.

Die RC 20 Loopstation heeft dat niet hoor... :???:

BramVersteeg
15 juli 2005, 18:49
@(*&^@*)&$ :evil: ,
na wat nalezen blijkt dat dat apparaat altijd 4 tikken geeft voor ie pas gaan opnemen! Vrijwel onbruikbaar dus voor live............ :(
Maar er staan op loopers-delight nog wat loopertjes van maneco die ook wel de moeite waard zijn denk ik.

Die RC 20 Loopstation heeft dat niet hoor... :???:

Nee, weet ik. Maar ik bedoelde de 16 second delay die dat heeft. Eigenlijk heb je alleen nog maar de RC-20 en die Maneco Loopers die aan mijn wensen voldoen en dan hebben sommige van die Maneco loopers toch wel erg vette extra functies. Die andere loopers zijn óf 19" (wat ik niet wil-heb geen ruimte) óf ze zijn te groot of niet bruikbaar voor live of voor gitaristen in het algemeen.

Lucluc
15 juli 2005, 19:01
Eigenlijk heb je alleen nog maar de RC-20 en die Maneco Loopers die aan mijn wensen voldoen

Waarom is de Boomerang geen optie voor je? Wel coole appareten van Meneco:

http://manecolooper.tripod.com/


ik heb mijn pedalen toch in m'n rackje zitten


Die andere loopers zijn óf 19" (wat ik niet wil-heb geen ruimte)

Je hebt toch een rackje???

vulvasonic
15 juli 2005, 19:16
Drie van de 6 knoppen op de EH footcontroller zijn dacht ik dezelfde als op de 16 second delay zelf. Het heeft zo z'n voordelen natuurlijk, maar ik blijf het toch vreemd vinden.


Maar ach, EH kan bij mij een potje breken. :)

BramVersteeg
15 juli 2005, 19:21
Eigenlijk heb je alleen nog maar de RC-20 en die Maneco Loopers die aan mijn wensen voldoen

Waarom is de Boomerang geen optie voor je? Wel coole appareten van Meneco:

http://manecolooper.tripod.com/


ik heb mijn pedalen toch in m'n rackje zitten


Die andere loopers zijn óf 19" (wat ik niet wil-heb geen ruimte)

Je hebt toch een rackje???

Ik heb een rackje ja maar die zit al dusdanig vol dit ik geen plek meer heb voor een 19" ding en ik heb ook zeker geen zin om er een nieuw rack voor te bouwen :wink:
De boomerang lijkt me zeker een mooi ding maar volgens mij is dat ding zo groot als een surfplank en ik zoek iets dat nog op de ruimte op mijn pedalenboard past. Ik heb een mailtje naar die Maneco gestuurd omdat die apparaten mij toch wel erg aanspreken. Ook die functies als op halve snelheid afspelen en octaven naar beneden vind ik goed gevonden.

BramVersteeg
15 juli 2005, 19:23
Drie van de 6 knoppen op de EH footcontroller zijn dacht ik dezelfde als op de 16 second delay zelf. Het heeft zo z'n voordelen natuurlijk, maar ik blijf het toch vreemd vinden.


Maar ach, EH kan bij mij een potje breken. :)

Klopt, maar ik denk dat die controller bedoelt is om je delay in je rack te leggen, of ergens anders weg te stoppen, en zo nog alle functies te kunnen besturen. Gewoon alle functies ipv een aanvulling op het pedaal zelf.