PDA

View Full Version : Is dit wat? Epi Les Paul met Epi amp EDIT: YEP



Anavrin
14 juli 2005, 22:46
Ik heb weer eens een aanbod gekregen: namelijk een Epiphone Les Paul Classic Plus (serienummer F6080091, zoals ik het snap is dit uit 95):
http://www.epiphone.com/images/160_01.jpg
met een Epiphone EP 800 versterkertje:
http://www.geocities.co.jp/MusicStar-Vocal/7486/ep-.800.jpg

Ik weet nog niet hoeveel ik zou moeten neertellen voor de hele zwik (incl gitaarband en gigbag en kabel), maar daar heb ik jullie dus voor nodig :wink:

Het gaat voornamelijk om de gitaar, want de rest krijg ik er als bonus bij, dus da's best cool.
Meer info over de gitaar staat hier:
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=160&CollectionID=6

Maar om een lang verhaal kort te maken:
Hoeveel is dit waard?



ps. ik heb de zoekfunctie al gebruikt :wink:

Lexvandoef
15 juli 2005, 00:20
Hey

Ik heb zelf een 3 maanden geleden ook een Epiphone LP gekocht. Dit was wel een standaard maar die zijn van vergelijkbare kwaliteit. Nou heb ik er wel een beetje weinig voor betaald :oops: Ik kan goed afdingen :razz: .

Maar goed, ik heb dus alleen een onbeschadigde LP gekocht uit 2001 voor €255,-- :-D

Speelt heerlijk en klinkt erg goed, veel beter dan staggje:P :oops: :-D
Maar ja das ook geen vergelijking he.

Ik denk zelf dat je voor zo'n gitaar rond de €300,-- moet gaan zitten.
Natuurlijk wel ff bespelen he:P. Ohja is dit je eerste gitaar of ben je al een ervaren gitarist?

Succes, Lex

Anavrin
15 juli 2005, 01:25
tuurlijk ga ik 'm nog een keer bespelen (heb 10 jaar geleden al eens op deze gitaar gespeeld, hij is namelijk van de gitariste van m'n eerste band). Ik speel dus al 10 jaar, en heb al ooit een Les Paul model gehad. Was van het "merk" Rick, en dat was niet veel; multiplex-body en dat soort ongein. Verder vond ik het wel een fijn gitaartje. Ik kreeg toevallig dit aanbod op een reünie van m'n middelbare school een paar weken terug, dus het is puur toeval dat ik hier tegenaan loop. Ik speel tegenwoordig meer basgitaar, omdat ik in m'n band ook bas speel, maar ben van origine begonnen met gitaar. Dit leek me gewoon wel een geinig ding "voor erbij". De kwaliteit is dus wel OK? Meerdere reacties zijn natuurlijk welkom.

bram123
15 juli 2005, 05:22
ik weet eigenlijk niet zeker of een classic een chiquer model is dan de standard. 300 voor een tien jaar oude epiphone is misschien redelijk mits het fretwerk ok is. maar echt een vriendenprijsje is het nou ook weer niet.

Lexvandoef
15 juli 2005, 09:58
Nee de classic is niet een chiquer model dan de standard. Ik heb het nagevraagd bij Epiphone toen ik voor mijn gitaar aan het zoeken was.

Het enige verschil tussen de twee is het uiterlijk. Op de classic zitten dus geen pickup covers op en op de standard wel. Wel is de nek op de classic een fractie breder. En er zijn andere finishes beschikbaar.
.
Dit is trouwens ook het enige verschil met een custom van Epiphone :-?
Vind ik op zich best wel jammer, want je betaalt er veel meer geld voor, en dat alleen maar voor goude hardware die na een tijdje vervaagt :-?.

Anavrin
15 juli 2005, 21:50
OK dan, dus iets onder de 300 is een goede deal?
Ik zat zelf aan max 250 te denken, het is nl alleen maar "voor erbij" (heb al 3 electrische gitaren en 4 basgitaren)

Lexvandoef
15 juli 2005, 23:45
Max 300 is wel een goede deal. De meest tweedehands Epi LP brengen tussen de €300 en €350 op op marktplaats, gitaarmarkt.nl en dat soort sites.

Ik denk dat je toch wel ronde de €300 moet gaan zitten ja.

Succes

8-)

episua
16 juli 2005, 00:40
Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft Epiphone nooit een les paul classic in '95 gemaakt. De classic is pas ergens begin 2000 aan de Epiphone les paul range toegevoegd.
Ten tweede, er is ooit een setje van Epiphone geweest met een ep-800 versterker, destijds voor +- 800 gulden maar dat was met een les paul 100. Denk erom want volgens mij krijg je gewoon een les paul 100, en dat is toch van heel andere kwaliteit. Het lijkt er wel een beetje op hoor.
De link kan worden gelegt zowel qua kleur als open humbuckers maar daar is het ook mee gezegd.

dit is dus zo'n lp 100:
http://www.epiphone.com/images/42_01.jpg

Anavrin
17 juli 2005, 15:03
Thanks, ik heb het ff nagevraagd, en nagezocht, maar de gitaar waar het om gaat heeft een gelijmde hals, en de EP100 heeft een geschroefde hals, dus die kan het niet zijn. Ik zal epiphone eens mailen, misschien dat hun het wel weten...

Anavrin
17 juli 2005, 20:56
Heb net een mail terug van Gibson, het is een 96er, en voor een antwoord op welk model het is, moeten ze een foto zien... Dus die moet ik ff zoeken.

LIGNUMdrummerke
17 juli 2005, 21:19
Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft Epiphone nooit een les paul classic in '95 gemaakt. De classic is pas ergens begin 2000 aan de Epiphone les paul range toegevoegd.
Ten tweede, er is ooit een setje van Epiphone geweest met een ep-800 versterker, destijds voor +- 800 gulden maar dat was met een les paul 100. Denk erom want volgens mij krijg je gewoon een les paul 100, en dat is toch van heel andere kwaliteit. Het lijkt er wel een beetje op hoor.
De link kan worden gelegt zowel qua kleur als open humbuckers maar daar is het ook mee gezegd.

dit is dus zo'n lp 100:
http://www.epiphone.com/images/42_01.jpg

dit is volgens mij geen 100 hoor, die heeft andere pots voor zover ik kan zien op mijn100

LIGNUMdrummerke
17 juli 2005, 21:20
Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft Epiphone nooit een les paul classic in '95 gemaakt. De classic is pas ergens begin 2000 aan de Epiphone les paul range toegevoegd.
Ten tweede, er is ooit een setje van Epiphone geweest met een ep-800 versterker, destijds voor +- 800 gulden maar dat was met een les paul 100. Denk erom want volgens mij krijg je gewoon een les paul 100, en dat is toch van heel andere kwaliteit. Het lijkt er wel een beetje op hoor.
De link kan worden gelegt zowel qua kleur als open humbuckers maar daar is het ook mee gezegd.

dit is dus zo'n lp 100:
http://www.epiphone.com/images/42_01.jpg

dit is volgens mij geen 100 hoor, die heeft andere pots voor zover ik kan zien op mijn100

d'oh
17 juli 2005, 21:23
ik zie zo dat dat wel een 100 is

namelijk geen mooie finish

LIGNUMdrummerke
17 juli 2005, 21:26
das zever in pakskes he, de houtnerf is niet echt heel mooi, maar zo heb ik al genoeg andere gitaren gezien die ook aardslelijk waren, en gezien ik zelf een 100 heb kan ik dus t beter nagaan en volgens mij is t er geen! maar goed heb geen zin om in discussie te gaan... t is je misschien niet bekend aangezien je zo verschrikkelijk onzinnig post, maar bij epi kan er al eens verschil zitten van de kwaliteit, of het nu om een 100, standaard, classic, ... of whatever gaat!

bram123
17 juli 2005, 21:28
is het niet zo dat de cheapass epiphones dot inlays hebben en de goede blokken of trapezedingen? kijk daar dan naar.

LIGNUMdrummerke
17 juli 2005, 21:31
neen das niet zo want de standaard heb je bijvoorbeeld zowel met block als dot, de 100 enkel dot, voor andere modeelen weet ik t niet

Lexvandoef
17 juli 2005, 22:10
Ik ben nog nooit een standaard met dot inlays tegengekomen of gezien.

Wel de studio, die heeft dot inlays.

Anavrin
18 juli 2005, 15:15
gasten, dat 2e plaatje is wel de Les Paul 100, want die komt rechtstreeks van de epiphone site...

Ik ben er uit, het is dus wel de 100, ipv de classic, en ze heeft 'm toen dus als set gekocht. Ze dacht dat het een gelijmde hals was, maar da's dus niet zo. Episua had dus helemaal gelijk...

Toentertijd gekocht voor ong 800 gulden, da's dus 360 euro voor de hele set, of tewel, daar ga ik dus max 200 voor betalen... Of is deze set tussendoor meer/ minder waard geworden?

bram123
18 juli 2005, 15:26
waarom wil je die gitaar hebben?, in je profiel heb je veel betere gitaren staan, die epiphone 100erds zijn niet echt de je van de spreekwoordelijke het., ofzo. en die amp kan ook nooit wat wezen.

Anavrin
18 juli 2005, 17:55
gasten, dat 2e plaatje is wel de Les Paul 100, want die komt rechtstreeks van de epiphone site...

Ik ben er uit, het is dus wel de 100, ipv de classic, en ze heeft 'm toen dus als set gekocht. Ze dacht dat het een gelijmde hals was, maar da's dus niet zo. Episua had dus helemaal gelijk...

Toentertijd gekocht voor ong 800 gulden, da's dus 360 euro voor de hele set, of tewel, daar ga ik dus max 200 voor betalen... Of is deze set tussendoor meer/ minder waard geworden?

OK dan, EDIT: Het is volgens Epiphone een Les Paul studio:
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=43&CollectionID=6
Deze heeft dus wel een gelijmde hals, maar als ik het goed zie op het plaatje geen carved top. Ze heeft toen heel de zwik wel als set gekocht, maar ja, dat kan zo'n winkel ook zelf samenstellen (bla bla setprijs ...)

episua
19 juli 2005, 00:09
Het is inderdaad zo dat je nu voor een lp 100 toch al snel 400 euro kwijt bent, dus ja hij is meer waard geworden. Mijn zus heeft er ook een, maar serieus het is gewoon niet echt een les paul. Koop dan een tweede hands standaard op marktplaats voor 300 euro ofzo.

Anavrin
19 juli 2005, 14:25
hoe is een studio dan, in verhouding tot een standaard?

episua
19 juli 2005, 23:45
Een studio is hetzelfde als een standard. Hij mist gewoon een toplaag en bindingen, een stukje luxe dus. De studio heeft WEL een gelijmde hals. Zowel de Gibson als de Epiphone.
De lp100 is een studio maar echter wel met een geschroefde hals.
Lp 100's zijn er trouwens in heel veel kleurcombinaties dus verkijk je daar niet op.

Anavrin
20 juli 2005, 10:23
OK then, THE PLOT THICKENS....

Heb Gibson nog eens gemaild, en het is niet zomaar een Studio, Nee, het is een Les Paul Studio Standard. Dit is schijnbaar de simpele versie van de studio.

There was actually a model called the Studio Standard which was basically a hybrid of the two models. It was kind of a Standard without binding and with dot inlays.

We zijn er dus uit!!! Geen wonder dat ie niet te vinden was. :wink:

episua
21 juli 2005, 00:24
Oh een studio standaard. Mijn jongere broer heeft er ook een. Gewoon het uiterlijk van een lp standard maar met een geschroefde hals.
Is wel een goede gitaar trouwens.

episua
21 juli 2005, 00:35
dit is 'm trouwens:
http://www.geocities.com/willemroode/lpstudio.jpg

Anavrin
21 juli 2005, 11:19
OK dan, we hebben een deal kunnen maken:
ik ben dus binnenkort in het bezit van een Epiphone Les Paul en een Epiphone oefenversterkertje!!!

We moeten nog ff een afspraak maken om de gitaar hier te krijgen, maar dan heb ik 'm hoor. Voor het geval jullie het willen weten, ik krijg alles voor 250 euries (best een leuke deal, al zeg ik het zelf)

Is iemand trouwens geďnteresseerd in dat versterkertje? :razz:

Anavrin
25 juli 2005, 13:13
de shit is net afgeleverd, en het spul is wel in nieuwstaat te noemen. Heb nog nooit een 10 jaar oude gitaar gezien, die er nog zo nieuw uit ziet. Die amp ziet er beter uit dan ik dacht. Is geen plaatje van te vinden op internet, maar het is een geel met bruine tweed-versie. Ik heb de slagplaat al van de gitaar gehaald, want dat is toch een stuk mooier. Het is een carved top zonder bindingen, en met de positiestippen ipv de blocks. Ik ben er iig content mee, want het is zo te zien een goede basis (ik zal er dus wel nieuwe pups inzetten en wellicht een trem erop :wink: )