PDA

View Full Version : ibanez SZ series



dimarzio
14 juli 2005, 22:25
eey mense ik zat al een tijdje aan zo'n gitaar te denken en wou weten wat jullie er van vonden het gaat om de ibanez SZ520QM

het leek mij een prima gitaartje niet te duur en zonder tremolo ik wil een gitaar waar je gewoon makkelijk in andere stemmingen kan spelen enzo..

natuurlijk moet ie niet goedkoop klinken gewoon een mooie volle warme klank.. ik heb al een ibanez uit de rg series die flink scheurt met dimarzio elementen dus.. maja iemand ervaring mee vertel het me...

hier in deventer kost ie 550 dacht ik hij zal wel niet goedkoper zijn ?
:razz:
mzzl

Metalzone
14 juli 2005, 22:41
hee Dimarzio!!! Op http://www.muziekhandeljoosten.nl/ staat ie voor 489 eurie!!!

Grungekid
14 juli 2005, 22:44
wat ik mij ook afvraag net als de topic starter of de elementen goed genoeg zijn om ze niet te hoeven vervangen

AART
14 juli 2005, 23:09
Ik vond ze veeel beter dan de elmenten die ibanez standaard in andere gitaren stopt.

Verder voldoet deze gitaar prima aan wat je zoekt.

Prima dingen voor het geld

Tujuh
15 juli 2005, 00:57
Die SZ is een zeer fijn gitaartje! Ik heb er onlangs eentje gekocht en ben er echt tevreden mee. Hij is het geld zeker waard en je krijgt er dan ook echt iets voor terug. In de nieuwere 2005 modellen zitten goede Duncan/Ibanez elementen...niks mis mee. Door die set-neck kom je makkelijker bij de hogere fretten en verder is vrij licht in vergelijking tot mn LP. Ik vind dat de afwerking ook mooi is gedaan, al heb ik gelezen dat de chromen hardware snel kan gaan slijten. Daar heb ik tot nu toe echter niets van gemerkt. In vergelijking met de RG is hij overigens wel wat zwaarder en ook de hals is wat breder.
Verder weet ik niet wat voor muziek je graag maakt (?), maar deze gitaar is wel voor een ander soort muziek geschikt dan de metalmuziek die je met een RG kunt maken. Hij is veel allrounder, maar dat zou een mooie aanvulling zijn voor je gear. Dan ben je wat veelzijdiger. :)
Al met al is het een gitaartje met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ohja, ik heb hem trouwens gekocht voor 530 met een koffer, dus je zou nog wat kunnen afdingen :razz:

dimarzio
15 juli 2005, 15:24
jah ik wil een andere sound dan wat ik nu heb uit rg series de dimarzio sound uit de rg serie vind ik echt vet en mooi enzo maar ik dacht als ik een andere gitaar erbij koop wil ik wel 1 met een ander geluid voor dus meer all-round.. en meerzijdig

maja voorlopig kan ik nog geen andere gitaar kopen ik moet eerst nog f wat geld sparen :( :wink:

ik wil de sz-serie tog voor gewoon all-round enzo gaan gebruike en af entoe als het nodig is wil ik dan in andere stemmingen spelen halfe toon verlagen of drop-d ofzo

maar ik ga met zo'n gitaar geen metal spelen dat kan ik wel met m'n rg!!

maja ik zie wel ik zei al ik moet eerst tog maar ff gaan sparen :)