PDA

View Full Version : zwevende bruggen....



Orpheo
14 juli 2005, 22:18
meningsvraagje (wellicht ideetje voor een pol oid? lang nie gezien nl. of gaat dat hier niet..)

wat vinden jullie de beste zwevende LOCKING trem?

Original Floyd Rose

Kahler flatmount

Kahler floating (2710)

Ibanez Edge en aanverwanten


en ook waarom....

(kan ik mooi kiezen welke ik ga nemen op mn stratje....ik zit te twijfelen tussen kahler en OFR)

AART
14 juli 2005, 23:20
Ibanez Edge: Meest stemvast van alle die ik geprobeert/gehad heb, fijn in omgang, lekkere tone.

Edge Pro: Iets minder met divebombs dan de Edge, maar makkelijker in gebruik, miniem verschil, maar ik ga ervan uit dat jullie dikke dives maken :razz: en niet voor gebruiksgemak.

Kahler: Niet makkelijk in omgang, wel zeer stemvast en extreem vette sustain.

renier
14 juli 2005, 23:34
Edge, zonder twijfel. de OFR vond ik zo'n raar "knak" moment hebben, en de kahlers zijn lelijke dingen...

crrrN
15 juli 2005, 03:04
Voor mij ook de Ibanez Edge bruggen, ik heb 1 keer gespeelt op een OFR die vond ik een beetje stroef.

Voor de rest maak ik nooit dives dus mijn bruggen houden het wel ffkes =]

fred dons
15 juli 2005, 07:39
OFR, stabieler en veel sterker dan alles wat Ibanez maakt :wink:

het valt me overigens wel op dat veel mensen de OFR "minder" vinden en dit dan baseren op licensed Floyds, de Original floyd is nogal zelfzaam dus zo gek is dat niet maar probeer maar eens een original en je merkt het verschil (zelfs met de licensed Schaller, hoewel die op zich ook goed is )_

Josdevos
15 juli 2005, 08:13
OFR, stabieler en veel sterker dan alles wat Ibanez maakt :wink:

het valt me overigens wel op dat veel mensen de OFR "minder" vinden en dit dan baseren op licensed Floyds, de Original floyd is nogal zelfzaam dus zo gek is dat niet maar probeer maar eens een original en je merkt het verschil (zelfs met de licensed Schaller, hoewel die op zich ook goed is )_

+1

Sim Simon
15 juli 2005, 08:24
Een Floyd Rose zou ik je afraden. Zeker voor een strat.

renier
15 juli 2005, 08:52
Een Floyd Rose zou ik je afraden. Zeker voor een strat.

ik heb er tegenwoordig ook een broertje dood aan. het ziet er niet uit, zuigt toon, is een bitch om te stemmen, als je een snaar bend zijn de andere vals, en ik heb nog nooit iemands spel beter zien worden door het gebruik van divebombs en gracenotes. voor mij stoptail of een vastgeschroefde non locking.

Orpheo
15 juli 2005, 09:37
tja..en toch wil ik op mn strat een floyd :D een OFR, voor de duidelijkheid.

ik ben een dusdanig grote iron-maiden fan, dat ik mn stratje om (laat) klus(sen) tot de strat van Dave. ja, ik weet het; hij heeft de ouwe trem. geen floyd. maar omdat ik graag diep wil divebomben, moet er een floyd op, klaar. dan is stemmen maar wat lastiger. de tremcavityplaat is er toch af, dan kan ik even daar een stapel viltjes in kwijt, stemmen, viltjes weg, klaar. nie moeilijk toch?

fred dons
15 juli 2005, 10:00
waarvoor geen floyd speedloader dan? , ben je ook gelijk van het stem probleem af

Orpheo
15 juli 2005, 10:01
waarvoor geen floyd speedloader dan? , ben je ook gelijk van het stem probleem af

omdat ik die snaren hier niet weet te vinden....

omdat ik al locking tuners erop heb zitten, en ze zo onnodig zijn...


and last but not least; ik vind het lelijk :)

Vampire
15 juli 2005, 10:13
tja..en toch wil ik op mn strat een floyd :D een OFR, voor de duidelijkheid.

ik ben een dusdanig grote iron-maiden fan, dat ik mn stratje om (laat) klus(sen) tot de strat van Dave. ja, ik weet het; hij heeft de ouwe trem. geen floyd. maar omdat ik graag diep wil divebomben, moet er een floyd op, klaar. dan is stemmen maar wat lastiger. de tremcavityplaat is er toch af, dan kan ik even daar een stapel viltjes in kwijt, stemmen, viltjes weg, klaar. nie moeilijk toch?

+1000 :D

fred dons
15 juli 2005, 10:29
ik heb op die van mijn de lockingtuners gewoon laten zitten :-D

Orpheo
15 juli 2005, 11:24
ik heb op die van mijn de lockingtuners gewoon laten zitten :-D

heb ik alsnog het probleem van het niet kunnen vinden van de juiste snaren :-D :lol:

fred dons
15 juli 2005, 11:40
je ziet ze bij steeds meer winkels dus dat zou het probleem niet moeten zijn (er is een nederlandse importeur) maar ik geef toe dat kan een probleem zijn
aan de andere kant ik doe veel langer met mijn speedloader snaren dan met andere snaren (minder punten waarop de snaar kan breken)

almarvk
15 juli 2005, 11:46
Edge van Ibanez vind ik zelf erug lekker, makkelijk met stemmen (wel geduld hebben) en blijft stemvast :)

Orpheo
15 juli 2005, 11:48
ik ben nu bezig een kahler 2710 te krijgen hiero. ik probeer m voor onder de 100 euro te krijgen dmv veilingen, 2ehands winkels e.d. als t lukt, mooi. lukt t niet, dan neem ik een OFR. heel HEEL misschien de speedloader. nadeel: kheb totaal geen millimeter ervaring met de speedloader :)