PDA

View Full Version : elementen



Probe-guy
31 augustus 2002, 19:52
ik zie zo iedereen een beetje praten over gitaren kopen alzof ze de rijkste zijn en shit:S ik werk gezellig bij de AH en met me salaris van zoon 100 euro heb ik eindelijk voor 300 euro een gitaar kunnen kopen (starterspakket van de lokale gitaarboer) en ik ben er ook onwijz blij meej het iz een probe maarjah ik weet ook wel dat het een kut gluid iz wat er uit komt met de 10 watt versterker:S maar daar gaat het nu niet om he? hoe kan ik dat gluid verbeteren zonder onwijs duur uit te zijn
nieuwe elementen ofzow en hoe duur iz een redelijk pedaal :S maarjah ik hoor ut wel mzzls

Swan
31 augustus 2002, 20:03
geluid zit grotendeels in de vingers, eerst leren spelen.

Probe-guy
31 augustus 2002, 20:06
ik vroeg om ietz anderz:S/..... net alz bij je andre antwoord vroeg ik ook daar niet om

DeLirium
31 augustus 2002, 20:36
Ik ben het met Swan eens, eerst goed leren spelen. Mooi geluid zal er uit die versterker zeker niet te halen zijn, maar vast wel beter dan dat je nu doet.

Anders Destium
31 augustus 2002, 20:45
Ook met veel goedkope versterkers kun je redelijk clean spelen, je moet alleen niet denken dat je ook maar een beetje leuke distortion er uit krijgt!
Als je of clean of distortion speelt kun je volgens mij het best een 2ehands distortion pedaaltje kopen, die zijn meestal 20-30 euro tweedehands en 50-70 nieuw...
Dat zou ik doen :smile:

Mitch
31 augustus 2002, 22:17
Vraag: hoe kan ik dat gluid verbeteren zonder onwijs duur uit te zijn
nieuwe elementen ofzow en hoe duur iz een redelijk pedaal

Antwoord: niet.

Reden: je speelt op een simpele gitaar over een simpele versterker met nog simpele techniek.

Advies: wees tevreden met wat je nu kunt en zeik niet, maar oefen verder.

MegaDrive
1 september 2002, 00:54
Ik moet toegeven dat ik bek in de dee wel veel meer zin kreeg om te spelen nadat ik een Boss metalzone tussen mijn gare edoch nieuwe samickstrat en mijn 15watt marshalldoosje kon hangen. DAARDOOR leerde ik sneller.

Anders Destium
1 september 2002, 00:58
dat zei ik al, een leuk pedaaltje kan nooit kwaad, zeker geen tubescreamer op een relatief goedkope en kleine amp (leuke special effects als je niet uitkijkt :grin: ), ik heb weleens mijn grote Zoom-multieffect gekoppeld aan mijn startersset amp, en het geluid was overweldigend........
........kut dus, de versterker kon de input gewoon niet aan, daar moet je voor uitkijken