PDA

View Full Version : Dimarzio Evolutions



Styhn
14 juli 2005, 19:53
Ik zit er zwaar over te denken om deze te plaatsen. Zijn hier mensen die (vooral in death-)metal bands spelen en deze humbucker gebruiken? Ik wil alleen de brughumbucker. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

jorrit
14 juli 2005, 20:49
in wat voor gitaar ga je hm gooien? wat voor hout is de body? metal tone zit in je vingers, elementen kunnen een beetje helpen maar theoretisch kun je uit elke kwaliteits humbucker een metal sound halen.

Styhn
15 juli 2005, 17:22
Ik heb een Ibanez RG270. Hij is gemaakt van basswood... Ik heb een Randall RH100 top met een Marshall 4 x 12" speakerkast. Ik gebruik nog geen effectenpedaaltjes of iets dergelijks..

Negative K3 fan
15 juli 2005, 22:13
ik heb geen persoonlijke ervaring met de evolution, maar het is wel de dimarzio die mij het meest aanspreekt en hij heeft ook een goede reputatie

een heldere, felle agressieve pickup.

Geronimo
15 juli 2005, 22:41
Wat voor element zit er nu in? Zo'n crap-Ibanez ding of al een Dimarzio?

Ik heb de DiMarzio Blaze II in mijn RG7620 (ook basswood) vervangen door een Evolution 7 en hij heeft meer output en meer mid. Alleen komt er ongeveer net zoveel bas uit waardoor het best modderig kan klinken, helemaal met zo'n zevensnaar. Maar met mijn ts9 ervoor ben ik van die bas af en heb ik een superagressief geluid ala Nevermore.

In mijn zessnaar heb ik een DM Double Whammy wat de voorloper van de ToneZone is en die klinkt strakker doordat die supermid gefocussed is, wat perfect is voor metal. Ik ben van plan om die eens te proberen. Als ik jou was zou ik daar ook naar kijken, de ToneZone is een van de geliefdere elementen. Check ook harmony central.