PDA

View Full Version : Versterker bij BC Rich Warlock of Mockingbird



Tuomas
14 juli 2005, 17:49
Gegroet allemaal,
ik ben een beginnende gitarist en ik ben van plan een Warlock of Mockingbird van BC Rich te kopen. Wat voor versterker (voor thuis)zouden jullie hierbij aanraden?
Ik heb nogal een gelimiteerd budget.. dus ik zoek een versterker met een betaalbare prijs. Ik weet niet precies wat een normale prijs is voor een versterker maar ik denk dat 150 tot 200 euro het maximum gaat zijn voor mij. Of ik moet nog even doorsparen :)

Alvast bedankt voor de hulp?

Fumi SG
14 juli 2005, 17:54
ligt eraan, welke kleur word je BC Rich, zwart?? Dan zou ik een Line6 Spider aanraden.. :roll:

Neeh, ff serieus. Er bestaat geen versterker die bij een gitaar past. Wat voor muziek wil je gaan spelen??

Tuomas
14 juli 2005, 17:57
Ik denk aan Power Metal .. met een aantal folk invloeden :)
Een beetje in de lijn van Nightwish.

BlackSun
14 juli 2005, 18:25
Beginner: leuk modeling bakje.

Zoals een:
- Roland Cube 15/30
- Line 6 Spider 15/30
- Vox Valvetronix

Zitten paar effecten op, en verschillende versterkersounds, zodat je als je wat gevorderd bent beter weet wat voor soort sound je zoekt als je voor een prof versterker gaat.

Succes!

Vampire
14 juli 2005, 18:48
Ik heb een BC Rich BCL10 gehad. Nieuw is die 60 euro. Vrij gelimiteerd in wat hij kan (eigenlijk alleen maar Rock of echt harde metal), maar het geluid voor Nightwish (vooral Angels fall first album) was er PERFECT uit te halen. Heerlijk ding was het eigenlijk, maar ik had hem niet meer nodig en heb hem verkocht. Maar voor 60 euro, is dat misschien nog best interessant voor je?

Succes ermee in ieder geval!

NB: Bedenk dat duurder niet per se beter is en dat je beter kunt zoeken wat je lekker vind dan iets duurs kopen, wat je toch net niet tevreden stelt...

Tuomas
14 juli 2005, 19:25
60 euro is zeker geen ramp:) Het geluid van Angels Fall first is ongeveer wat ik zoek, dus daarmee zit het wel goed :)
Ik heb ook gekeken naar die Line 6 Spider versterkers, die lijken me ook wel wat.

Bedankt voor de reacties :) Ik ga morgen maar fijn versterkertjes zoeken ^^

BlackSun
14 juli 2005, 23:20
Let even op: Ik vind de Spider serie de slechtste van het lijstje wat ik opnoemde. kijk vooral eens naar de Cubes en de Valvetronix!

Vampire
15 juli 2005, 10:04
Ik ben het eens met Blacksun, Spider 6 vind ik ook niks, maar goed, dat blijft persoonlijk natuurlijk.

Die BC Rich die ik had, heb ik toen gekocht op aanraden van de muziekwinkel, toen ik een 2e hands Peavey aan het testen was, waar ik niet precies uitkreeg wat ik wilde... hij gaf me die BC Rich en bij het eerste powerchord was ik al verkocht...
Ik hou wel redelijk van dezelfde muziek, dus ik kan hem je wel aanraden (in ieder geval om te proberen zou ik zeggen). Maar goed, voor mij was het wel mijn 2e versterker, voor toen ik op kamers zat, dan had ik thuis ook nog wat bij mijn ouders, misschien is het als enige versterker wat minder geschikt.

dano
15 juli 2005, 12:10
Let even op: Ik vind de Spider serie de slechtste van het lijstje wat ik opnoemde. kijk vooral eens naar de Cubes en de Valvetronix!

+1

spider klinkt als een natte ouwe krant waar de poes net op gescheten heeft

Tuomas
15 juli 2005, 14:40
Let even op: Ik vind de Spider serie de slechtste van het lijstje wat ik opnoemde. kijk vooral eens naar de Cubes en de Valvetronix!

+1

spider klinkt als een natte ouwe krant waar de poes net op gescheten heeft

Lekker :/

Fumi SG
15 juli 2005, 14:57
Let even op: Ik vind de Spider serie de slechtste van het lijstje wat ik opnoemde. kijk vooral eens naar de Cubes en de Valvetronix!

+1


ik denk bij power metal nou niet meteen aan Vox hoor. De SpiderII, tjsah de een vind het geweldig en de ander drie keer niks. Da's maar net waar je van houdt. Ik zou zeggen, ga die ook gewoon eens testen! :wink:

BlackSun
15 juli 2005, 15:32
Het gaat erom dat de Vox gewoon veel beter klinkt dan de spider. Je krijgt er echt wel een beetje lekkere distortion uit, het is een modelingversterker he...geen AC30 ofzo.

De cube vind ik trouwens iets beter voor metal, dus dat zou mijn eerste keus zijn.

Fumi SG
15 juli 2005, 15:35
hij klinkt lekkerder dan een Spider, en IMO veel lekkerder dan een Cube.... maar voor power metal, neeh.

spanky_franky
15 juli 2005, 16:13
Ik zou voor de Cube gaan, sowieso beter dan de Spider. Vox vind ik persoonlijk ook niet echt lekker klinken, maar goed, er zijn hier een hoop mensen die ze wel goed vinden klinken..

Tuomas
15 juli 2005, 16:37
In ieder geval ken ik nu weer 3 merken om te proberen, dat helpt sowieso een hoop :) Ik denk dat ik maar zelf moet kijken wat het mooist klinkt

LIGNUMdrummerke
15 juli 2005, 16:41
de spider klinkt best nog ok als je er veel tijd in steekt om hem af te regelen. ik heb m zelf ook en eerst had ik ook iets van "ok mijn scheerapparaat klinkt voller en warmer" (hoewel ik meer nat scheer :lol: ) maar na een beetje gezocht te hebben krijg ik er nu toch een warme sound uit. ik moet er wel bij zeggen, als je de gain mindett kan hij dof gaan klinken maar je kan mooi gaan compenseren met je toonregeling.