PDA

View Full Version : mijn nieuwe amp



BramVersteeg
14 juli 2005, 16:17
Hoei,
mijn eerste post in 'vintage versterkers' :)
Ik heb dus via ebay.co.uk voor een mooie prijs (1165) een Marshall 1959WH (handwired) plexi kunnen kopen (reissue) met bijbehorende 1960AX kast. Alles is nog in zeer goede staat en werkt perfect.
Omdat ik zo'n 2 jaar terug meende dat ik zeker 3 kanalen nodig had hem ik met vele ribben uit mijn lijf een Diezel Herbert gekocht. Ik speelde toen meer hardrock/metal. Laat er geen misverstanden over zijn, ik vind dit nog steeds een WERELD versterker. De laatste tijd merkte ik echter dat ik eigenlijk alleen maar het 2e kanaal van de Diezel gebruikte (chrunch/overdirve) met de gain behoorlijk laag. Ook speel ik nagenoeg geen metal meer maar houd me meer bezig met Radiohead, Dredg, Oceansize maar ook filmachtige sferen enzo. Dussssss..........ging ik op zoek naar een één kanaals versterker die me geen rib uit m'n lijf koste (ik had nog een digitale versterker staan die ik nooit gebruikte dus met het geld daarvan heb ik deze set kunnen betalen) en die gericht was op puur en alleen ballen en TOON. Nu heb ik dus beide halfstacks naast elkaar staan en ga ik in de komende tijd beslissen welke halfstack blijft en welke er weer gaat.
Goed, over naar het geluid............................................ .................................................. .................................................. .................................................. :o

Ik wil niet meteen zeggen dat dit de geilige graal is want ik heb het apparaat pas 2 dagen en zoals jullie weten kun je pas na enige tijd een eerlijk oordeel vellen maar man oh man, wat een pure, krachtige sound, met stiereballen en TOOOON! En dat alleen nog maar clean omdat ik het de buren niet aan wil doen dat ik hem op 7 zet :D . De eerste indruk is dat dit ding veel meer druk heeft en 'pure' ballen dan m'n Diezel. Bovendien hoor ik het verschil tussen m'n elementen echt veel beter.
Nu begrijp ik eigenlijk pas waarom er mensen zweren bij marshall en één kanaals versterker. Ik ga niet op de feiten vooruit lopen welke versterker er blijft en welke niet maar ik ben zeker onder de indruk van deze versterker. Even een linkje met een foto:

http://community.webshots.com/photo/173068154/393996616GbMkMn#