PDA

View Full Version : FANE speakers????



BramVersteeg
14 juli 2005, 15:55
Hoihoi,
ik heb hier een merkloos 4x12 B kabinet staan. De speakers zijn van het merk FANE uit engeland. Heeft iemand een idee waar ik wat meer over deze speakers kan vinden? Of wat voor merk het kabinet zou kunnen zijn.
Grz. Bram

Fumi SG
14 juli 2005, 15:58
Fame is toch dat merk dat ze bij Musicstore Köln verkopen. Dat is Pools en word ook onder de naam Laboga verkocht. Of zit ik nou verkeerd te denken....??

BramVersteeg
14 juli 2005, 16:00
Ja, ik heb al wat ge-googled maar kwam ook alleen dat merk tegen. Wellicht zijn mijn speakers van een oud merk ofzo? Er staat iig FAME op in strakke letters en daarachter 'made in england'.

AART
14 juli 2005, 16:51
Geen Fane zoals in Oude LC's en Hiwatts werd gebruikt?

BramVersteeg
14 juli 2005, 17:51
Geen Fane zoals in Oude LC's en Hiwatts werd gebruikt?

(@^*&#%(*&@ -de- (&*$%@(&^%)*&@ je hebt gelijk :oops: .
Finaal overheen gekeken :lol: . Daar die zijn het dus. Is het wat? Ik heb er nog niet op gespeelt omat ik eerst wil kijken hoeveel ohm hij is.

AART
14 juli 2005, 19:48
volgen mij ceestion kloontjes, maar misschien moet je het even in het vintage versterker stuk proberen, bij die wannabe bejaarden daar.

BLOK182
14 juli 2005, 20:20
Je hebt idd faNe (speakers) en faMe (musicstore huismerk)

andy
14 juli 2005, 22:45
Fane speakers zaten later in de London City kasten. Het was een goedkopere variant voor Celestion. Overigens geen kloon, want Fane klinkt wat warmer/doffer/minder helder (geef het maar een naam) dan Celestion.
Het was idt een doorsnee speaker. Geen top, maar zeker ook niet slecht.

BramVersteeg
14 juli 2005, 22:50
Ok dan, bedankt vor de reacties. En wat denken jullie dat een redelijke prijs zou zijn voor dit cabinet? Ik heb het voor een dag van iemand te leen die hem de deur uit wil doen. Het is verder een multiplex kast die er goedkoop uitziet met cheap-ass bedrading. Verder geen hangende lappen tolex maar ook niet meer in nieuwstaat.

AART
14 juli 2005, 23:11
150-200 euro, meer zou ik er niet voor geven.

LIGNUMdrummerke
15 juli 2005, 00:42
als ik me niet vergis zit er ook een fane speaker in de nieuwe vax AC30cc, iemand (weet nimeer wie) heeft die hier getest van het forum, hoe beviel hij? in la belgica kan ik m nergens vinden om te testen, dus als ik er via hier al een beetje een beeld van kan krijgen rijd ik ff naar keulen (want ik wil de RADIII van laboga en de vox eens naast mekaar horen!

Fumi SG
15 juli 2005, 01:04
volgens mij zitten in die nieuwe AC30's Celestion of Vox 'custom-speakers'...

LIGNUMdrummerke
15 juli 2005, 03:57
had ik ook verwacht maar.... "ziet net datie verkeerd was, vond t al raar en weet niet meer waar hij t gelezen heeft" :oops:

Angel
15 juli 2005, 08:44
als ik me niet vergis zit er ook een fane speaker in de nieuwe vax AC30cc, iemand (weet nimeer wie) heeft die hier getest van het forum, hoe beviel hij? in la belgica kan ik m nergens vinden om te testen, dus als ik er via hier al een beetje een beeld van kan krijgen rijd ik ff naar keulen (want ik wil de RADIII van laboga en de vox eens naast mekaar horen!

De nieuwe vox staat ter beschikking bij J&R(www.jnr.be) in Hasselt.
Heb vorige week een oude AC15 gezien(1976) met Fane-speakers. Heb die man toen ook gevraagd of dit de originele speakers waren maar daar kon hij niet op antwoorden. Ik vond het toch enigsinds vreemd.

nicoverduin
15 juli 2005, 09:10
volgen mij ceestion kloontjes, maar misschien moet je het even in het vintage versterker stuk proberen, bij die wannabe bejaarden daar.Zo dus dit broekie vindt ons "bejaarden"? :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

andy
15 juli 2005, 10:33
150-200 euro, meer zou ik er niet voor geven.

Inderdaad, zoiets. Want je hebt al nieuwe Behringer kasten voor minder dan 250 euro.

AART
15 juli 2005, 10:47
volgen mij ceestion kloontjes, maar misschien moet je het even in het vintage versterker stuk proberen, bij die wannabe bejaarden daar.Zo dus dit broekie vindt ons "bejaarden"? :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D





een beetje wel ja, ga eens met je tijd mee joh :razz: :D

LIGNUMdrummerke
15 juli 2005, 15:27
als ik me niet vergis zit er ook een fane speaker in de nieuwe vax AC30cc, iemand (weet nimeer wie) heeft die hier getest van het forum, hoe beviel hij? in la belgica kan ik m nergens vinden om te testen, dus als ik er via hier al een beetje een beeld van kan krijgen rijd ik ff naar keulen (want ik wil de RADIII van laboga en de vox eens naast mekaar horen!

De nieuwe vox staat ter beschikking bij J&R(www.jnr.be) in Hasselt.
Heb vorige week een oude AC15 gezien(1976) met Fane-speakers. Heb die man toen ook gevraagd of dit de originele speakers waren maar daar kon hij niet op antwoorden. Ik vond het toch enigsinds vreemd.

t was inderdaad niet bij de nieuwe maar bij de oudee, nu weet ik het weer, was in een 2dehands advertentie dat ik dit had zien staan.

schwalbe
15 juli 2005, 22:42
In de jaren '60 en '70 was Fane gewoon een A-merk, net zoals Celestion. Volgens mij is het trouwens Engels spul. Tegenwoordig hoor je er weinig van maar ze bestaan nog steeds: http://www.fane-acoustics.com/public_html/pages/misc2/aboutc.asp