PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar> shamray



Negative K3 fan
14 juli 2005, 13:26
Ik zit er heel erg sterk over te denken om voor mn volgende gitaar naar shamray te gaan.

de gitaar die ik in gedachte heb is een echte 'player' (beetje in de richting van de gitaar van harrie beton ben ik aan het denken).

aangezien ik nooit meer op mn 'blauwe strat' speel en daar een paar mooie dingen nog in en op zitten heb ik daar wat aan gerecycled.

het moet een strat achtige gitaar worden, stained alder body, 1 piece A flame maple nek, tele headstock, hardtail brug, bronzen topkam, geen inlays. P90-single coil-single coil setup. De p90 wordt mijn seymour duncan custom soapbar (p90 met gigantische output, waar ik ook dat stukje machine head mee heb opgenomen voor degenen die het nog weten). fender custom shop nek element (van mr. bluesbreaker) en een of andere rus gaat voor mij een rw/rp midden element wikkelen.

De body moet iets meer afgerond zijn dan een normale strat, iets meer in de richting van een JS model, maar zeker niet zo dun enzo. De nek moet een musicman axis profiel krijgen (vond ik destijds heel fijn, redelijk dik, beetje smal, niet te grote radius)

bijgevoegd een kiseake ontwerp ervan en een warmoth foto van hoe ik de finish ongeveer wil hebben

ik ben heel erg bang dat ik wat dingen over het hoofd zie dus ik zou heel blij zijn als jullie wat commentaar of andere ideen kunnen geven...

http://home.zonnet.nl/spit23/shamrayexample.jpg
http://home.zonnet.nl/spit23/bruce_erikson_lrg.jpg

AART
14 juli 2005, 13:31
Ziet er wel vet uit zo, maar weet je zeker dat je over een jaar niet weer iets heel anders wilt?

Negative K3 fan
14 juli 2005, 13:38
ja daar ben ik dus ook bang voor, maar voorlopig is dit mn laatste gitaar die ik ga kopen want ik ga de studententijd tegemoet. Het is iig wel een goede tegenhanger van mn les paul...

Kim Wilson
14 juli 2005, 13:49
Ik zie geen tone-knoppen. Is dat een manco van het betreffende programma of heb je die bewust weggelaten? Op deze manier ben je wel heel afhankelijk van je basisgeluid...
Het wordt wel een mooie, zo te zien. Je hebt wel smaak! 8-)

renier
14 juli 2005, 13:54
tja..

persoonlijk vindt ik het contrast tussen die donkere body en de maple nek echt erg lelijk, maar goed, dat is ieders eigen pakkie an. wel een paar punten om over te denken:

het grootste nadeel is dat je de gitaar blind koopt. je kunt niets testen voor je betaald hebt. mischien is de combi wel net ernaast, of klinken die elementen helemaal bagger met dat specifiek stuk hout. daarnaast is de restwaarde nul. kijk maar eens naar de custom made gitaren op marktplaats: die worden niet verkocht. hou er dus rekening mee dat je gitaar wel MOET bevallen, want je zult hem nooit kwijtraken voor een redelijke prijs.

als laatste denk ik: er is een reden dat er bepaalde combinaties zijn die standaard zijn geworden; die zijn namelijk het beste! de kans dat je met je eerste eigen ontwerp/combinatie de kwaliteit van een bestaand, succesvol ontwerp benaderd (les paul, tele, strat) is piepklein.

mijn advies: ga lekker naar een enorme gitaarzaak, bespeel alles wat je maar kunt vinden, koop wat je bevalt en hou nog eens een paar hondertjes in je zak..

Negative K3 fan
14 juli 2005, 13:58
Ik zie geen tone-knoppen. Is dat een manco van het betreffende programma of heb je die bewust weggelaten? Op deze manier ben je wel heel afhankelijk van je basisgeluid...
Het wordt wel een mooie, zo te zien. Je hebt wel smaak! 8-)

expres gedaan, op al mn gitaren tot nu toe heb ik ook de toonknoppen verwijderd die er eerst wel opzaten, geen probleem en geen gemis!

Negative K3 fan
14 juli 2005, 14:04
tja..

persoonlijk vindt ik het contrast tussen die donkere body en de maple nek echt erg lelijk, maar goed, dat is ieders eigen pakkie an. wel een paar punten om over te denken:

Ja dat contrast is bij dat kiseake ontwerp inderdaad niet moeders mooiste, maar ik heb een aantal andere foto's van gitaren gezien (ooit lang geleden) en daar vond ik het best wel mooi, ik denk dat het wel goed gaat uitpakken


het grootste nadeel is dat je de gitaar blind koopt. je kunt niets testen voor je betaald hebt.
Ja altijd een risico, maar kwa bouw en dat soort dingen heb ik heel veel vertrouwen in shamray, die lui weten echt wel waar ze mee bezig zijn! een blik in hun gallery zegt misschien al genoeg


mischien is de combi wel net ernaast, of klinken die elementen helemaal bagger met dat specifiek stuk hout. daarnaast is de restwaarde nul. kijk maar eens naar de custom made gitaren op marktplaats: die worden niet verkocht. hou er dus rekening mee dat je gitaar wel MOET bevallen, want je zult hem nooit kwijtraken voor een redelijke prijs.
Ja, dat hou ik heel erg in mn achterhoofd, maar ik ben zelf een 'verzamelaar' en ik verkoop niet graag gitaren, ik heb het ook nog nooit een gitaar verkocht


als laatste denk ik: er is een reden dat er bepaalde combinaties zijn die standaard zijn geworden; die zijn namelijk het beste! de kans dat je met je eerste eigen ontwerp/combinatie de kwaliteit van een bestaand, succesvol ontwerp benaderd (les paul, tele, strat) is piepklein.
Mijn eigen ontwerp is in principe gewoon een strat, maar dan met een p90 in de brugpositie en ik ben bang dat dat orthodox genoeg is om zich bewezen te hebben.



mijn advies: ga lekker naar een enorme gitaarzaak, bespeel alles wat je maar kunt vinden, koop wat je bevalt en hou nog eens een paar hondertjes in je zak..
heb ik al wel eens gedaan, maar als ik dat doe heb ik altijd bepaalde dingetjes waarvan ik denk dat het net nog wel wat beter kan, of meer in de smaak wat ik zoek. en shamray is niet zo duur, als deze gitaar zonder douane heffingen ofzo bij mij aan de deur aankomt ben ik voor minder dan 800 euro klaar en daar kun je helemaal niets van zeggen voor een 100% handgebouwde gloednieuwe gitaar!

Speeddemon
14 juli 2005, 14:12
is het niet zo dat NL klanten nu 'verplicht' zijn om Shamray spul via Roostermusic te kopen? (waardoor de prijs alsnog 20% hoger ligt).

ik overweeg om ooit nog eens een mega vette Les Paul Custom te laten maken door Shamray, die uber gepimped is.

BramVersteeg
14 juli 2005, 14:21
Nice, je hebt wel smaak. En tsja, als je voor 800 euro je eigen custom kan hebben met deze specs is dat echt wel te overzien. Het lijkt me een zeeeer vette combi die zeker de moeite waard is om te proberen.

Negative K3 fan
14 juli 2005, 14:23
is het niet zo dat NL klanten nu 'verplicht' zijn om Shamray spul via Roostermusic te kopen? (waardoor de prijs alsnog 20% hoger ligt).

ik overweeg om ooit nog eens een mega vette Les Paul Custom te laten maken door Shamray, die uber gepimped is.

daar heeft micheal me nog niets over verteld...

maar die uber vette lp custom is idd heel vet, maar als je heel veel pimp shit gaat toevoegen wordt het al heel snel een duur grapje. Alleen al een LP style block inlay+de benodigde binding kost al 300 a 400 extra!

op die van mij heb ik alle dure shit een beetje weggelaten, maar dat past ook niet bij een gitaar als deze!

Speeddemon
14 juli 2005, 15:14
ik weet wel dat je op Ebay een originele Gibson headstock 'plate' kan kopen. Zeg maar de zwarte bovenkant, met die ruit in gelegd + Gibson logo in parelmoer, die je dus alleen maar op de headstock moet plakken en vervolgens de binding eromheen.

Kost iets van 150 dollar ofzo.

(staat er dus wel Gibson ipv Shamray op) :wink:

Negative K3 fan
14 juli 2005, 22:27
uhh ok :)

Cubensis
14 juli 2005, 23:32
is het niet zo dat NL klanten nu 'verplicht' zijn om Shamray spul via Roostermusic te kopen? (waardoor de prijs alsnog 20% hoger ligt).

tuurlijk niet :D ze kunnen je moeilijk verplichten het via hun te kopen, je kan nog gewoon bij ze bestellen hoor :)

iam
15 juli 2005, 00:55
ik had ook een quote bij Shamray aangevraagd voor een min of meer kopie van een Asher lapsteel...
draaide toch al rap op 1200$ uit (mede dankzij de koa :s)

maar ben beniewd wat dit jou moet gaan kosten...
qua kwaliteit hoef je echt niet te vresen denk ik!

Negative K3 fan
15 juli 2005, 01:15
nu zit ik ook te denken over een roller nut of locking nut, iemand input daarover?

ook speel ik met de gedachte in als midden element een jazzmaster element te nemen, die dingen klinken zo lekker, maar het ziet er natuurlijk niet echt uit...

Mattia
15 juli 2005, 09:18
Als je die kleuring/tekening wil hebben, zou ik er misschien voor kiezen om een dunne Pau Ferro (daar lijkt het sterk op, stukken voor akoestische gitaar die ik heb, als voorbeeld, hier (http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics3/eddicks/ed_pauferro1.jpg) en hier (http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics3/eddicks/ed_pauferro2.jpg)) top erop te zetten, ipv bruine gestainde alder. Is iig te overwegen. Hout zal mooier zijn, met wat meer karakter.

Verder, leuk gitaartje. Behalve het feit dat je voor een van de allerlelijkste headstocks ooit hebt gekozen ;-)

mayniac
15 juli 2005, 10:02
Als je toch bezig bent, misschien brugzadels met piëzo-elementjes?

Negative K3 fan
15 juli 2005, 12:54
Als je die kleuring/tekening wil hebben, zou ik er misschien voor kiezen om een dunne Pau Ferro (daar lijkt het sterk op, stukken voor akoestische gitaar die ik heb, als voorbeeld, hier (http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics3/eddicks/ed_pauferro1.jpg) en hier (http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics3/eddicks/ed_pauferro2.jpg)) top erop te zetten, ipv bruine gestainde alder. Is iig te overwegen. Hout zal mooier zijn, met wat meer karakter.

Verder, leuk gitaartje. Behalve het feit dat je voor een van de allerlelijkste headstocks ooit hebt gekozen ;-)

ja de kiseake tekening is pao ferro, maar die foto is stained alder en dat vind ik er toch heel erg mooi uitzien, verder kost een pao ferro top 100 a 250 extra :o

piezo heb ik overnagedacht, maar de kosten wegen niet op tegen de baten en dan wordt de gitaar ook al stukken minder no nonsense.

Orpheo
15 juli 2005, 13:06
ik denk dat ze je wel beetje matsen als je pao ferro veneer neemt...en niet een hele top

Negative K3 fan
15 juli 2005, 13:08
maar ik wil helemaal geen pao ferro maar zoals die foto!!11 en dat is stained alder!

1959SLP
15 juli 2005, 13:17
Hmmm, niet direct mijn ding maar deze keuze getuigd wel van LEF! Maar zo kennen we Lennart dan ook he? (optatertje meeting :lol: ). Ben benieuwd hoe ie klinkt en speelt. Volgende meeting Lennart?

Negative K3 fan
15 juli 2005, 13:18
Hmmm, niet direct mijn ding maar deze keuze getuigd wel van LEF! Maar zo kennen we Lennart dan ook he? (optatertje meeting :lol: ). Ben benieuwd hoe ie klinkt en speelt. Volgende meeting Lennart?

tuurlijk volgende meeting, brokje chocola erbij :) maar hoezo lef??

Negative K3 fan
15 juli 2005, 13:19
ik weet trouwens ook wel behoorlijk zeker dat jij erg gecharmeerd zal zijn van de p90... dat is echt een t00000ne katalysator

vosarnout
15 juli 2005, 13:21
Ik vroeg me nog even af waarom je de keuze maakt voor een p90 in de brug. Je gaf al aan dat deze een hoge output heeft. Maar ik kan me voorstellen dat een humbucker met coilsplit wat flexibeler is. (ook een hoge output) Nou ken ik zelf deze P90 niet, maar geeft deze zo'n karateristiek/bijzonder geluid?

Negative K3 fan
15 juli 2005, 13:24
Ik vroeg me nog even af waarom je de keuze maakt voor een p90 in de brug. Je gaf al aan dat deze een hoge output heeft. Maar ik kan me voorstellen dat een humbucker met coilsplit wat flexibeler is. (ook een hoge output) Nou ken ik zelf deze P90 niet, maar geeft deze zo'n karateristiek/bijzonder geluid?

ik maak die keuze omdat ik de p90 al heb, in een andere gitaar, waar ik nooit meer op speel omdat er een kutnek op zit en omdat hij niet te stemmen is.

de p90 is een soort kruising tuszsen een single coil en een humbucker, maar deze neigt veel meer richting humbucker kwa geluid.

flexibiliteit zoek ik niet, ik zoek wel t00000ne en dat heeft deze p90 wel!

vosarnout
15 juli 2005, 13:30
OK, kijk als jij met het geluid super tevreden bent (en dat lijkt er wel op) dan lijkt het mij een prima setup.

Dat je de P90 zou gebruiken enkel omdat je deze al hebt, dat zou ik zelf niet zo snel doen. Je bent hier je ideale gitaar aan het samenstellen en dan zou ik proberen om ook je ideaale elementen te gebruiken. (uiteraardt wel enigzins binnen je budget). Kijk als je een strat koopt en je wilt later wat anders kan je de strat weer voor een redelijke prijs verkopen. Maar zodra het merkje ervan af is, wordt het een ander verhaal...

Maar nogmaals al dit jou geluid is, doen!! Je hebt straks wel iets unieks in je handen....

Orpheo
15 juli 2005, 13:37
ik heb ook zoiets; de reden dat ik niet naar shamray stap, is voorlopig gewoon geld, maar bovenal en bovendien; hoe gaat het later lopen? ik denk niet dat ik mijn Orpheo-sig zal willen dooorverkopen, maar goed. ik zeg t maar zo; als ik over een tijd, als mn jcm 800 hier staat, ik nog steeds die LP wil, met DIE specs, doe ik t. anders niet.

1959SLP
15 juli 2005, 14:11
tuurlijk volgende meeting, brokje chocola erbij :) maar hoezo lef??

jah, hehe, brokje chocola, geen puntjes/streepjes/pyramietjes...... vul in en kleur de plaatjes :lol: (was ff dollen)

maar die donker houten body en dan zo`n lichte maple neckje?? hmmmm, ik vindt op die onderste pic, met rosewood of ebben, dat oogt naar mijn gevoel toch wat makkelijker. Maar trek je van mij lekker niks aan. Je hebt zo wel een niet alledaags gitaartje en dat spreekt mij ook wel aan.

Negative K3 fan
15 juli 2005, 22:09
mja, daarin heb je zeker gelijk, maar ik wil maple vanwege de toon, feel enzo. ik zou er zo rosewood van kunnen maken, maar daar heb ik verder niets mee.

Negative K3 fan
15 juli 2005, 22:11
OK, kijk als jij met het geluid super tevreden bent (en dat lijkt er wel op) dan lijkt het mij een prima setup.

Dat je de P90 zou gebruiken enkel omdat je deze al hebt, dat zou ik zelf niet zo snel doen. Je bent hier je ideale gitaar aan het samenstellen en dan zou ik proberen om ook je ideaale elementen te gebruiken. (uiteraardt wel enigzins binnen je budget). Kijk als je een strat koopt en je wilt later wat anders kan je de strat weer voor een redelijke prijs verkopen. Maar zodra het merkje ervan af is, wordt het een ander verhaal...

Maar nogmaals al dit jou geluid is, doen!! Je hebt straks wel iets unieks in je handen....

bij strats vind ik het grote nadeel altijd het brug element, iel dun schel etc. je snapt wel wat ik bedoel. Een p90 geeft al veel meer punch en power, maar dan lever je wel in op het tussenstandje (brug+midden), maar dat moet dan maar, hij wordt er een stuk veelzijdiger van. Met die p90 kan ik van clean/blues/rock richting de zwaarste metal!

vulvasonic
15 juli 2005, 23:25
nu zit ik ook te denken over een roller nut of locking nut, iemand input daarover?

ook speel ik met de gedachte in als midden element een jazzmaster element te nemen, die dingen klinken zo lekker, maar het ziet er natuurlijk niet echt uit...

Je wilt een non-trem gitaar. Dan is een rollernut of locking nut niet echt nodig. Als je bang bent voor problemen met de stemming dan zou ik hooguit een Graph Tech topkammetje overwegen.

Over het uiterlijk van het jazzmaster element icm de andere elementen zou ik me niet druk maken. Ik ben toch al niet kapot van de uiterlijke kenmerken van jouw gitaar (kwestie van smaak).

Ik vraag me alleen af of een P90 wel zo geweldig klinkt in combinatie met een alder body - geschroefde constructie - all maple neck.



Wat je ook doet, ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.



EDIT: sorry, ik had de tweede pagina nog niet gelezen.

Negative K3 fan
15 juli 2005, 23:31
nu zit ik ook te denken over een roller nut of locking nut, iemand input daarover?

ook speel ik met de gedachte in als midden element een jazzmaster element te nemen, die dingen klinken zo lekker, maar het ziet er natuurlijk niet echt uit...

Je wilt een non-trem gitaar. Dan is een rollernut of locking nut niet echt nodig. Als je bang bent voor problemen met de stemming dan zou ik hooguit een Graph Tech topkammetje overwegen.

ik kan echt anaal zijn wat betreft stemming... maargoed, heeft ook erg met mijn zweethanden enzo te maken


Over het uiterlijk van het jazzmaster element icm de andere elementen zou ik me niet druk maken. Ik ben toch al niet kapot van de uiterlijke kenmerken van jouw gitaar (kwestie van smaak).
haha, die redenatie gaat dus niet op voor mij, ik vind hem kwa uiterlijk redelijk vet, misschien alleen die maple nek icm donkere body, maar dat jazzmaster element in het midden gaat er denk ik echt niet uitzien...


Ik vraag me alleen af of een P90 wel zo geweldig klinkt in combinatie met een alder body - geschroefde constructie - all maple neck.

Ik vraag me af waarom niet, een vette, bijna humbuckers achtig geluid. De HSS alder strats enzo hebben zich allemaal al bewezen, Jackson, fender zelf, en de EVH strepen gitaar was geloof ik ook alder, maar dat weet ik niet zeker



Wat je ook doet, ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.



EDIT: sorry, ik had de tweede pagina nog niet gelezen.

dankje wel, en wat had je niet gelezen op de 2e pagina?

Negative K3 fan
16 juli 2005, 01:01
maargoed

nog een vraag

wat is jullie ervaring met earvana compensated topkammen, ik overweeg het maar ik hoor gemengde ervaringen...

groovyB3
16 juli 2005, 12:37
Zeer leuk gitaartje, maar denk dat inlays toch iets beter zouden staan. Dit is wel erg kaal. ;)

Negative K3 fan
16 juli 2005, 12:38
nee absoluut geen inlays!

1959SLP
16 juli 2005, 12:50
nee absoluut geen inlays!

Ook niet een paar dotjes op de kopse kant? Ik bedoel, ik kan best heel aardig blind spelen maar als ik onder invloed van ben dan ben ik toch vaker blij dat ik ff een richtpuntje heb. Als ik dat niet zou hebben dan gaat dat ten koste van m`n spel.

Cubensis
16 juli 2005, 13:35
die dots op de kopse kant zijn geen inlays, maar fretmarkers ;)

Matje
16 juli 2005, 13:46
die dots op de kopse kant zijn geen inlays, maar fretmarkers ;)

om precies te zijn sidemarkers :wink:

Cubensis
16 juli 2005, 13:48
blablabla :wink:

1959SLP
16 juli 2005, 14:20
ja, zo heb je ook schaamlippen, schaamlappen en spatlappen, maar we bedoelen toch allemaal hetzelfde? :lol:

AART
16 juli 2005, 14:21
:lol:

Negative K3 fan
16 juli 2005, 14:27
nee absoluut geen inlays!

Ook niet een paar dotjes op de kopse kant? Ik bedoel, ik kan best heel aardig blind spelen maar als ik onder invloed van ben dan ben ik toch vaker blij dat ik ff een richtpuntje heb. Als ik dat niet zou hebben dan gaat dat ten koste van m`n spel.

tuurlijk komen er wel sidemarks in, bronzen of koperen, LEDs zijn me iets te duur :)

op mn klassieke gitaar zitten trouwens ook helemaal geen markeringen (zoals het hoort op 'echte' klassieke gitaren) en daar weet ik redelijk mn weg te vinden, maarja, met is toch ietsje handiger :)

1959SLP
16 juli 2005, 14:33
Maar op een klassieke gitaar ga je ook niet zo tekeer als op een electrische, tenminste daar ken ik er maar heel weinig van. Ik denk dan met name aan het solowerk.

Mattia
16 juli 2005, 15:10
Maar op een klassieke gitaar ga je ook niet zo tekeer als op een electrische, tenminste daar ken ik er maar heel weinig van. Ik denk dan met name aan het solowerk.

Nou, ik zie (goed getrainde) klassieke gitaristen toch eerder overal op de toets rondhuppelen dan de gemiddelde elektrische gitarist..

Het heeft puur te maken met traditie.

Vampire
16 juli 2005, 15:13
Maar op een klassieke gitaar ga je ook niet zo tekeer als op een electrische, tenminste daar ken ik er maar heel weinig van. Ik denk dan met name aan het solowerk.

Nou, ik zie (goed getrainde) klassieke gitaristen toch eerder overal op de toets rondhuppelen dan de gemiddelde elektrische gitarist..

Het heeft puur te maken met traditie.

Nou vergelijk je "goed getrainden" met de "gemiddelde gitarist", dat is toch appels en peren?

Mattia
16 juli 2005, 15:46
Maar op een klassieke gitaar ga je ook niet zo tekeer als op een electrische, tenminste daar ken ik er maar heel weinig van. Ik denk dan met name aan het solowerk.

Nou, ik zie (goed getrainde) klassieke gitaristen toch eerder overal op de toets rondhuppelen dan de gemiddelde elektrische gitarist..

Het heeft puur te maken met traditie.

Nou vergelijk je "goed getrainden" met de "gemiddelde gitarist", dat is toch appels en peren?

Nou, oke. Maar als ik een 'serieuze' (dus: iemand die echt met z'n instrument bezig is, op wat voor manier dan ook) klassieke en electrische gitarist vergelijk, blijft de situatie hetzelfde; de klassieke gitarist zal meer noten lezen, duidelijke melody lines lezen en spelen, dan een improviserende electrische speler.

Negative K3 fan
17 juli 2005, 22:50
hmm nog iemand laatste opmerkingen ofzo, ik ga morgen de knoop doorhakken denk ik...

Mitch
17 juli 2005, 23:58
Ik begreep al bij je opmerking in het topic bij Moderne Versterkers dat ik iets gemist moest hebben maar nu begrijp ik het :)
Ik denk een goede keus als ik het zo zie !


En vergeef me, ik heb alleen de eerste twee pagina's doorgelezen, maar wil je nou wel of geen vibrato ? Dat maakt voor de keuze voor de nut wel heel wat uit.
Toonknop weg, sja... op mijn De Gier heb ik 'm ook niet en mis 'm maar héél af en toe. Bij zelf-oscillerende pedalen, octave of feedbackende amp kan 't wel eens handig zijn.
Voor de SP90-3 bij de brug geef ik je groot gelijk. Erg goeie sound.

Negative K3 fan
18 juli 2005, 17:24
Ik begreep al bij je opmerking in het topic bij Moderne Versterkers dat ik iets gemist moest hebben maar nu begrijp ik het :)
Ik denk een goede keus als ik het zo zie !


En vergeef me, ik heb alleen de eerste twee pagina's doorgelezen, maar wil je nou wel of geen vibrato ? Dat maakt voor de keuze voor de nut wel heel wat uit.
Toonknop weg, sja... op mijn De Gier heb ik 'm ook niet en mis 'm maar héél af en toe. Bij zelf-oscillerende pedalen, octave of feedbackende amp kan 't wel eens handig zijn.
Voor de SP90-3 bij de brug geef ik je groot gelijk. Erg goeie sound.

ik ga vooralsnog voor paartsland (koreaans) hardtail brug aangezien er bij de custom quote geen andere opties waren, zou het veel uitmaken dat het een 'inferieur' ding is?

de nut wordt nu waarschijnlijk bronz.

pedalen gebruik ik niet, voorlopig plug ik recht de amp in.

Negative K3 fan
18 juli 2005, 17:24
Ik begreep al bij je opmerking in het topic bij Moderne Versterkers dat ik iets gemist moest hebben maar nu begrijp ik het :)
Ik denk een goede keus als ik het zo zie !


En vergeef me, ik heb alleen de eerste twee pagina's doorgelezen, maar wil je nou wel of geen vibrato ? Dat maakt voor de keuze voor de nut wel heel wat uit.
Toonknop weg, sja... op mijn De Gier heb ik 'm ook niet en mis 'm maar héél af en toe. Bij zelf-oscillerende pedalen, octave of feedbackende amp kan 't wel eens handig zijn.
Voor de SP90-3 bij de brug geef ik je groot gelijk. Erg goeie sound.

ik ga vooralsnog voor paartsland (koreaans) hardtail brug aangezien er bij de custom quote geen andere opties waren, zou het veel uitmaken dat het een 'inferieur' ding is?

de nut wordt nu waarschijnlijk bronz.

pedalen gebruik ik niet, voorlopig plug ik recht de amp in.

Orpheo
18 juli 2005, 17:38
ik heb shamray ook gemaild om te weten hoeveel een body kost die rond de kahler gebouwd moet worden. (kahlerbrug, fender nek. shamray body; leuke combi!!!)

ik moet nog een antwoord terugkrijgen, maar michael vond mijn plan zo zot leek het, dat ie t wel aandurft

Mitch
18 juli 2005, 21:04
Als je toch voor hardtail gaat zou ik niet tobben met locking nut of anderszins. Bronzen topkam is dan wel weer iets waar je van moet houden, maar gewoon locking tuners erin en je hebt een keurig stabiele gitaar.

Negative K3 fan
26 juli 2005, 15:15
ik heb net de bestelling redelijk geconformeert, ik ga binnenkort de aanbetaling doen, het gaat me in totaal 984 euro kosten, maar ik heb ook nog het een en ander veranderd, body matching headstock overlay, custom logo, fender achtige competition stripes en een pickup extra...

any last comments?

BS
26 juli 2005, 16:37
Die partsland brug zou ik niet doen. Ze kunnen veel meer hardware regelen dan er in die quote maker staat. Dus beste kan je even aan Michael doorgeven wat je het liefst zou hebben dan komt het wel in orde.

Overigens kan je rustig je order plaatsen en later nog wijzigen hoor. ( heb ik zelf al een keer of 5 gedaan namelijk ) :D

Orpheo
26 juli 2005, 16:51
Die partsland brug zou ik niet doen. Ze kunnen veel meer hardware regelen dan er in die quote maker staat. Dus beste kan je even aan Michael doorgeven wat je het liefst zou hebben dan komt het wel in orde.

Overigens kan je rustig je order plaatsen en later nog wijzigen hoor. ( heb ik zelf al een keer of 5 gedaan namelijk ) :D\

ben ik wel met je eens....

maar had je nu die tune o matic?

dat zou ik zelf nl ook niet doen op een strat. maar gewoon een ding dat op die hardtail strats zit. brug/tailstop in 1.

Cubensis
26 juli 2005, 17:19
ik had m string thru gemaakt...

Negative K3 fan
26 juli 2005, 23:44
op aanraden van miucheal vwas de partsland gewone hardtail brug goed, string through wordt ie sowieso!!

jorrit
27 juli 2005, 00:12
klinkt allemaal vet lennart,

maar competition stripes? bedoel je over de body lopend? dat lijkt me dan weer lelijk.. en hoe zit het met die pick up extra? heb je er dan 4 of heb ik iets gemist?

Negative K3 fan
27 juli 2005, 15:30
nee gewoon drie en mustang competition stripes zijn geil

Anders Destium
27 juli 2005, 15:39
Cool project, ik had er nog niet over gelezen :)

Negative K3 fan
27 juli 2005, 16:07
wow, dan heb je er vast nog wel wat op aan te merken!

Negative K3 fan
27 juli 2005, 16:08
http://marcel.f2hosting.com/mmds/related/72sscm/72sscmu1.jpg dit zijn trouwens competition stripes, lekker kurt cobain achtig.

Anders Destium
27 juli 2005, 18:05
Ik hou wel van je gedachtegang, lekker naturel! Maar met die strepen is hij toch niet meer no-nonsense :lol:

Cubensis
27 juli 2005, 18:18
ik zou m ook streeploos laten, maar da's gewoon smaak, dat moet je helemaal zelf weten, da's t mooie van een custom gitaar ;)

(o, en ik moet m zeker eens bespelen tzt, ben erg benieuwd!)

Bluesbreaker
27 juli 2005, 18:56
Die strepen zou ik echt enorm zonde vinden.

Negative K3 fan
28 juli 2005, 16:49
diue strepen komen neit als geverfde streep,m maar als lichtere tint in de lak... geeft de gitaar net ietsje extra unieks en refereert lekker naar nirvana :D