PDA

View Full Version : wah, boost, chorus, fuzz.



dunnoaname
14 juli 2005, 12:12
Welke pedaaltjes moet ik uitproberen als ik op zoek ben naar:
- Een veelzijdige wah, die zowel funky is als lekker scheurt. op het oog heb ik : crybaby gcb95, verschillende rmc's, morley bad horsie. Dat is een beetje wat ik met de search functie kon vinden.
- Een vette boost( Xotic AC & RC?, Carl martin hydra boost?)
- Een subtiele chorus ( geen "lush" sound)
- Een fuzz voor het betere werk van Neil Young, Eric CLapton, Hendrix etc. In een topic was een discussie over germanium of siliconen, en van wat ik daar lees, wil ik een germanium, (fulltone '69?)
Ik weet het, ik moet naar de lokale gitaarboer, maar het is handig om te weten wat je iig. wil testen, vandaar.

LordRiffenstein
14 juli 2005, 12:19
-RMC3
-Fulltone Fat Boost :razz:
-Boss CE-2
-Evermann FuzzdriveG2

Vampire
14 juli 2005, 13:29
Heeft er misschien iemand een soundclipje naar een (willekeurige) wah? Want ik snap nog steeds niet helemaal 100% wat ik me daarbij voor moet stellen :oops:

Had verwacht dat het wel in het effecten sticky threadje zou staan, maar dat is dus niet zo en heb zo'n site waar allerlei effecten sounds opstaan, behalve een Wah! :-?

Fumi SG
14 juli 2005, 13:31
luister eens naar Jimi Hendrix, bijv. Voodoo Child. Als je dat intro (en de rest van Jimi) hoort weet je meteen wat Wah is! :wink:

Vampire
14 juli 2005, 13:43
Dat wordt downloaden dan (waar ik niet van hou), want ik heb niks van Jimi en weet ook zo een twee drie niet iemand die dat wel heeft... :-?

Maar thanks Fumi!

fullorder
14 juli 2005, 18:47
wah: heb zelf de meest standaard dunlop, maar rmc schijnt wel helemaal de bom te zijn

boost: wat je noemt is al prima, ik kan daar met een uitroepteken de ZVEX Super Hard On aan toevoegen

chorus: Een tweedehands Boss CE2. Kost een paar tientjes en is heel erg mooi! vooral voor het subtiele werk

fuzz: heb zelf een fuzz factory gehad, maar ik weet niet of dat wel iets voor jou is. heb soms wel eens de fulltone '69 getest. vond 'm over de ene versterker geniaal, over de andere bagger

crazylay
14 juli 2005, 19:31
Vox Wah.
en de
Arbiter of Dunlop Fuzz Face.

Angel
14 juli 2005, 20:12
- RMC3 (alle kanten mee uit!)

- Xotic RC

- Boss CE-2 of H20 chorus/delay

- Fulltone '69(maar uitproberen op jouw versterker)

dunnoaname
15 juli 2005, 10:15
Bedankt voor de reacties. ik zal een dezer dagen afreizen naar de gitaarwinkel :)

birt
15 juli 2005, 12:18
zal ik ff lekker klassieke effecten noemen:

wah: colorsound
boost: electro harmonix LPB
fuzz: fuzz face of tonebender

:D

dunnoaname
22 juli 2005, 13:22
De wah is een Dunlop jimi Hendrix Wah geworden, en de Ce-2 komt eraan :-D . NU nog even sparen voor een RC booster en een 69 pedal... :)

MatthijsBlom
27 juli 2005, 23:18
zal ik ff lekker klassieke effecten noemen:

wah: colorsound
boost: electro harmonix LPB
fuzz: fuzz face of tonebender

:D

Helemaal mee eens...vooral de colorsound :)

JeStO
30 juli 2005, 09:19
ik heb een Jimi Hendrix Experience pedal gekocht. daar zit een lekkere wah in en een echt fuzz geluid. op die manier had je twee pedalen in een gehad. kom er meschien een beetje laat mee mrr ik heb hem zelf ook net een dag :D

JeStO

Fumi SG
30 juli 2005, 11:53
ik heb een Jimi Hendrix Experience pedal gekocht. daar zit een lekkere wah in en een echt fuzz geluid. op die manier had je twee pedalen in een gehad. kom er meschien een beetje laat mee mrr ik heb hem zelf ook net een dag :D

JeStO

zet er dan ook ff Digitech bij man!! :razz: Zo weet toch geen hond wat voor ding dat is. :)

Daniël_san
30 juli 2005, 12:45
Heeft er misschien iemand een soundclipje naar een (willekeurige) wah? Want ik snap nog steeds niet helemaal 100% wat ik me daarbij voor moet stellen :oops:

Had verwacht dat het wel in het effecten sticky threadje zou staan, maar dat is dus niet zo en heb zo'n site waar allerlei effecten sounds opstaan, behalve een Wah! :-?

Je kan bij de site van vox soundclips luisteren van wahs van vox.