PDA

View Full Version : Guitar modding - Fender Big Apple



FenderBender
14 juli 2005, 10:48
Ik heb zo'n 2 maanden geleden mn gitaar weggebracht bij Vox humana. Een fender Big Apple http://www.guitarworksltd.com/guitars/fender/bigapple/bigapple01.jpg (plaatje niet die van mij, maar wel precies dezelfde)

Ik heb t altijd een lekkere gitaar gevonden, maar wel wat..... gewoontjes. qua klank en uiterlijk. (rode strat, witte slagplaat hoveel zijn er daar van?) mn andere gitaren zijn een fender jazzmaster en een ibanez as200. 2 gitaren met een heel specifiek uiterlijk en klank. De strat was wel een lekkere allrounder, maar ik wou m toch wat bijzonders meegeven.

Costumizen dan maar 8-) :D

Ik heb de klank altijd een tikkie dof gevonden, en in het clean net niet genoeg sprankelen. Om dit tegen te gaan komt er een birdseye maple hals op. om m visueel ook ff wat anders te maken wordt het een reverse headstock. dat is de grootste verandering.
Verder zitten er 2 tone regelingen op die ik nog nooit gebruikt heb, dus die gaan er (EVH stijl) vanaf, en er komt één mooie chrome volumeknop op. En er komt een spiegelende slagplaat op (op het podium mensen irriteren in combinatie met de lichtshow :D )

Aanstaande zaterdag krijg ik m terug. ik laat nog weten hoe die gelukt is............

fred dons
14 juli 2005, 12:16
ben benieuwd, niet vergeten plaatjes te schieten !

birt
14 juli 2005, 15:37
als je toneknoppen wegdoet zie ik dat als een kans om er een boostknop (schakelpotmeter) en een inputcapschakelaar in te zetten :lol:

AART
16 juli 2005, 13:30
het is zaterdag... :D

robert-gitarist
17 juli 2005, 09:41
het is zaterdag... :D

Foto's foto's!!!


:-D

FenderBender
17 juli 2005, 19:05
Ik was (uiteraard) gister iets te druk bezig met mn schatje om foto's te kunnen posten :)

But hier zijn ze dan....
edit

foto,s staan voorlopig op http://fenderberg.blogspot.com/

Ik ben zeer tevreden over het resultaat. Het idee om mn gitaar wat aparts mee te geven heeft absoluut gewerkt. Toen ik bij vox naar binnen ging ben ik 2 keer voorbij mn gitaar gelopen zonder er op te komen dat deze van mij zou kunnen zijn.
jammer is wel dat ze hadden gezegd dat ze een maand nodig hadden, maar dat waren uiteindelijk 3 maanden. Maar goed, uiteindelijk hebben ze me wel korting gegeven.

De hals voelt gewoon aan als satijn. Ik kan het niet beter omschrijven. Heerlijk glad maar met grip. de toon is er ook op vooruit gegaan. een hele heldere attack met een goede sustain. en spelen.... mijn vingerstoppen zijn rauw van de uren die ik er nu al op gedraait heb.

Het enige waar ik me eerst zorgen om maakte was de plaatsing van de volumeknop (nee birt er komen geen knoppen bij puur vanuit estetisch oogpunt. hij is zo lekker leeg 8-) ) Ik dacht dat ze de volumeknop weer op de oude plek terug zouden zetten, maar ze hebben gekozen voor de EVH plek. Na 2 uurtjes spelen kon ik mn 'pinktechniek' echter weer probleemloos utvoeren.

slotsom..... ik ben blij :-D

Negative K3 fan
17 juli 2005, 19:23
foto's werken niet :|

Maniaaaak!!
17 juli 2005, 19:27
Ziet er geinig uit, je doel (het opvallender maken van je gitaar) is erg goed gelukt lijkt me.

Kan je nog wat close up foto's toevoegen van je nieuwe nek? Wil de birdseye noog wat beter bekijken dan op bovenstaande foto's.

Ben benieuwd naar je nieuwe logo.

Orpheo
17 juli 2005, 19:29
foto's werken niet :|

+1

FenderBender
17 juli 2005, 19:45
khad wat close ups gemaakt, maar die zijn jammergenoeg mislukt. Ik post later nog wel wat foto's.

Foto's werken niet? hier wel ..hmmm.
ik heb de foto's via mn blog erop gezet. ondersteund waarschijnlijk geen externe links. ze staan ook op http://fenderberg.blogspot.com/