PDA

View Full Version : Mijn schatje van vandaag :wink:



robzilla
14 juli 2005, 00:22
Een Ibanez TK999 Tube King MIJ met noise reduction. Ik zag het pedaal bij Feedback Utrecht voor 45 euro, een occassion. Het leek me een leuk pedaal met het buisje en hij klonk wel lekker.

Na thuis wat gespeeld te hebben ben ik er wel tevreden mee voor de prijs die ik ervoor betaald heb.. Het pedaal kan nogal schel uit de hoek komen, ik gebruik hem dus ook met de treble klok rond 9 uur en de bas rond 3 uur. Op het clean kanaal vind ik hem leuker als boost dan op het od kanaal van mn JCM800 4210. Op het od kanaal zit er een soort schel randje aan wat ik er nog niet echt uitgekregen heb (met weinig speeltijd, dus kan nog veranderen). Ook heb ik de amp nog niet echt kunnen cranken wat ook wel verschil gaat uitmaken, want op hoe hoger hoe beter die begon te klinken.

Ik heb gelezen dat er mensen waren die hem op 12V hebben lopen, waardoor de buis wat meer voltage krijgt. Kan dit zomaar, er staat 9V achterop? Ook wil ik nog wel eens verschillende buisjes erin hangen, misschien dat ik hem hierdoor wat strakker kan maken. Welke buisjes moet ik dan hebben, nog wat aanraders?

ijff
14 juli 2005, 00:34
12V bij mij geen probleem... Doe ook eens gek en gooi er een andere buis in. Klinkt bijv. super met een 12AU7.
€45,- is echt geen geld.. als je'm weer kwijt wilt koop ik hem daar graag voor van je over (en ik heb er al een!!).

robzilla
14 juli 2005, 00:36
12V bij mij geen probleem... Doe ook eens gek en gooi er een andere buis in. Klinkt bijv. super met een 12AU7.
€45,- is echt geen geld.. als je'm weer kwijt wilt koop ik hem daar graag voor van je over (en ik heb er al een!!).

Buisjes zijn idd de dingen die ik uit wil proberen. Wat zijn goede merken om uit te proberen? Welke klinken lekker vol en strak?

45 euro vond ik zelf ook netjes. Hij is wel vrij beschadigd en de knoppen missen (wat ik geen probleem vindt)

ijff
14 juli 2005, 01:14
Heb ervaring met GT 12au7 buisje (minder gain, maar lekker warm, ideaal als je 'm als boost gebruikt) en een NOS GE 5751 (ook niet al te veel gain). Heb er ook eens een EH 12ax7a in gehad.. maar dan te veel gain en te schel. Chinese 12ax7a klinkt wel weer prima.
Ik heb begrepen dat sommige TK999 met vrij brakke buisjes zijn geleverd. Als er nog een origineel buisje inzit dan kan het dus een wereld van verschil maken door die te vervangen.

Jeroenvanhulsteijn
14 juli 2005, 08:45
lol, toen ik naar dat ding vroeg zeiden ze dattie kapot was :razz: Gefeli iig ermee! EN veel plezier ermee :)

robzilla
14 juli 2005, 10:09
lol, toen ik naar dat ding vroeg zeiden ze dattie kapot was :razz: Gefeli iig ermee! EN veel plezier ermee :)

Aha, misschien is die gefixed? Ik kreeg er zelfs een jaar garantie bij..

robzilla
14 juli 2005, 15:36
Ok, net met 12 volt gespeeld en dat klinkt al een flink stuk beter! :)

Het klinkt allemaal wat voller en minder schel. Gewoon wat lekkerder en met od kanaal klinkt die ook erg lekker nu, flink stukje levendiger dan met de SD1. Heeft iemand tips voor een 12AU7 buis, welk merk is lekker?