PDA

View Full Version : Buizenklank converter



almarvk
13 juli 2005, 23:54
Ej allo

Ik kan een buizenklank converter kopen via iemand waar ik ook m'n laatste aanwinst (Kay Les Paul) heb gekocht. Hij vertelde dat hij er toen mee bezig was en kreeg net te horen dat ie 'm klaar had.

Hij heeft 't ook op marktplaats gezet en kan 'm direct komen uittesten. Ik speel nu over een transistor bak (Marshall Mosfet) en is het dan een aanrader om er bij te kopen??

Hierbij iig een pic.

http://fotos.marktplaats.nl/fotos/muziek/effecten/45366.jpg

Jeroenvanhulsteijn
14 juli 2005, 00:06
wat doet het? Mss mag je hem testen op je versterker.

BartL
14 juli 2005, 00:10
Letterlijk vertaalt zat hij dus transistor geluid om in buizengeluid :-?

Heb de advertentie ook al gezien...laat maar horen hoe het ding werkt (als je hem gaat uittesten).

phx
14 juli 2005, 08:48
...laten klinken als een buizenbak.... met 1 buis? Laat je je zelf niet te veel betalen!

telecastermaster
14 juli 2005, 11:26
Het lijkt me een voorversterker buis in push-pull configuratie (dus geplaatst als eindversterkerbuis). Mbv de trafo's moet het ontwikkelde vermogen (ca. 0,5 Watt) dan weer omlaaggetransformeerd worden. Dat kan in principe goed werken (en in sommige gevallen ook in de praktijk). Maar zoals altijd: laat je oren beslissen.

Die buis ziet er alleen wel een beetje kwetsbaar uit. :-?

almarvk
14 juli 2005, 12:00
Ik ga 'm natuurlijk eerst uittesten, ben gek maar zo gek?? ;)

De behuizing wordt voor mij aangepast als ik dat wil, want ik vervoer m'n spullen vaak, en dan gaat zo'n buisje direct kapot. Zou lullig zijn.

Maar is 119 euro reeël voor zo'n pedaal? En zou het beter werken als er meerdere buisjes erin zitten?

Antal
14 juli 2005, 12:58
Maar is 119 euro reeël voor zo'n pedaal? En zou het beter werken als er meerdere buisjes erin zitten?

Als hij goed werkt en hij is een beetje degelijk dan is het wel reeel denk ik.

telecastermaster
14 juli 2005, 13:47
Als het is wat ik denk dat het is, dan is 1 buis is voldoende.

Robbert
14 juli 2005, 17:17
Maar is 119 euro reeël voor zo'n pedaal? En zou het beter werken als er meerdere buisjes erin zitten?

119 Euro is best wat geld hoor! Met de spanning die er staat over dat buisje moet de bedrading wel 100% ok zijn, dus probeer een kijkje binnen in te nemen (en niks aanraken :D )!

almarvk
15 juli 2005, 11:54
Ja dat is natuurlijk wel belangrijk! Ik krijg er iig 3 maanden garantie op, dat vind ik al tof. Volgende week maar ff een afspraak maken :)