PDA

View Full Version : Vraagje over piezo's en doorversterken



episua
13 juli 2005, 19:57
Ik ben toch wat een 'leek' als het op het hele akoestisch doorversterken e.d. aankomt.
Het verhaal luidt:
Ik heb in mijn Washburn D12 vorig jaar een piezo element in laten bouwen. Dit is echter een passieve, dus zonder zo'n schuifregelaar ding.
De bedoeling was eigenlijk dat ik 'm zo in de PA installatie kon pluggen.
Veel andere gitaristen zag ik dat namelijk ook doen.
De klank van mijn gitaar op de PA is gewoon ronduit slecht, heel ielletjes, niet luid, kortom gewoon waardeloos. Ik kan er niks mee.
Wat zijn voor mij opties om dit te verbeteren, of wat doe ik fout?

Graag zie ik jullie reacties tegemoet

Lexvandoef
13 juli 2005, 23:02
Misshien is het een idee om er een pre-amp in te zetten met equalizer. Dat zit ook in mijn gitaar en over de PA en de gewone versterker klinkt dat tog niet verkeerd.
Ik denk dat je die los kan kopen zonder dat je er een element bij hoeft te hebben. Want die heb je al DUH :razz:

Dan wordt de elektronica wel aktief.

Ohja een DI box is misschien ook een optie, maar daar weet ik nie zo veel vanaf.

Groetjes, Lex

episua
13 juli 2005, 23:10
Hee bedankt voor het advies.
Een DI box, daar moet ik maar es wat info over inwinnen.

Lexvandoef
13 juli 2005, 23:13
Your welcome :-D 8-)

Daniël_san
13 juli 2005, 23:23
Een DY box laat alleen je ''gewone kabel'' overgaan naar een microfoonkabel want die hebben minder signaalverlies. Jij heb een preamp nodig...... Maar je kan ook een beter element kopen...... :lol:

episua
14 juli 2005, 19:59
Oh ok, ik heb geen idee waar ik aan moet denken als we het over een preamp hebben :oops:
Een nieuw element is geen optie...

ccc
14 juli 2005, 22:28
Aan dit kun je denken, word normaal op de messe voorgesteld in Europa


http://www.d-tar.com/mama_bear_press_release.shtml

Ongeloofelijk goed en veelzijdig,maar duur (350 $ in de states)

Deze morgen binnengekregen....

telecastermaster
18 juli 2005, 12:47