PDA

View Full Version : ESP KH-602



Metalzone
13 juli 2005, 18:07
Hallo allemaal!!!

Heeft iemand ervaring met deze gitaar...Ik zit erover te peinzen om deze te gaan aanschaffen, maar twijfel tussen ESP en Ibanez...

Link: http://www.musicstore-koeln.de/en/E-Gitarren/3_42_GEGIT_89_GIT0004970-000/0/0/0/detail/musicstore.html

bedankt alvast!!!

AART
13 juli 2005, 19:27
neem dan een M II, bij de kh´s betaal je heel veel voor een heel klein beetje witte inkt in de vorm van deze letters: Kirk Hammet

neem een ibanez of een ESP M II

Goedkope Ibanez dealer: www.muziekhandeljoosten.nl

misshcien hebben ze ook wel goedkope esp's.

Metalzone
13 juli 2005, 20:14
Da's inderdaad een goed alternatief...bedankt !!!

Josdevos
14 juli 2005, 08:27
Nou die LTD moet je voor iets over de €1000 vinden...

Neckthru, echte Emg's en een echte Floyd Rose Original vs prulelementen en een prulfloyd in de Ibanezzen... mijn keuze zou snel gemaakt zijn...

Metalzone
14 juli 2005, 09:06
Daar heb je op zich ook weer gelijk in....maar die Ibanezjes staan toch goed aangeschreven dacht ik????

Please help me out!!!!

AART
14 juli 2005, 10:31
Nou die LTD moet je voor iets over de €1000 vinden...

Neckthru, echte Emg's en een echte Floyd Rose Original vs prulelementen en een prulfloyd in de Ibanezzen... mijn keuze zou snel gemaakt zijn...


Prulfloyd?

pardon, de edge/edge pro is beter dan zo'n OFR vind ik persoonlijk hoor.

En elementen vervang je toch.

EmgMaster
14 juli 2005, 10:32
Je kunt ze het beste even allebei gewoon zelf bespelen, dan kun je zelf oordelen waar je meer van houdt. Persoonlijk vind ik de ltd. een stuk gaver dan een ibanez. De EMG elementen van de ltd. moeten je ook liggen.

Josdevos
14 juli 2005, 12:00
Nou die LTD moet je voor iets over de €1000 vinden...

Neckthru, echte Emg's en een echte Floyd Rose Original vs prulelementen en een prulfloyd in de Ibanezzen... mijn keuze zou snel gemaakt zijn...


Prulfloyd?

pardon, de edge/edge pro is beter dan zo'n OFR vind ik persoonlijk hoor.

En elementen vervang je toch.

lo pro edge & edge waren nog redelijk, maar die edge pro's zijn echt brol ivg een OFR. Heb genoeg edges/lo pros/en een edge pro gehad... en nu al meer als een jaar een OFR op een ESP Horizon...

Orpheo
14 juli 2005, 12:26
Nou die LTD moet je voor iets over de €1000 vinden...

Neckthru, echte Emg's en een echte Floyd Rose Original vs prulelementen en een prulfloyd in de Ibanezzen... mijn keuze zou snel gemaakt zijn...


Prulfloyd?

pardon, de edge/edge pro is beter dan zo'n OFR vind ik persoonlijk hoor.

En elementen vervang je toch.

lo pro edge & edge waren nog redelijk, maar die edge pro's zijn echt brol ivg een OFR. Heb genoeg edges/lo pros/en een edge pro gehad... en nu al meer als een jaar een OFR op een ESP Horizon...

hmm...edge pro's worden toch wel gezien als een van de beste floyd-types ooit.

boeie. ik houd t bij kahler 2710 (iig; niet de flatmount). kost klauwen met geld. maar dat ding is zo fuckin goed....(en MOOI)

beter dan OFR en edge.

Josdevos
14 juli 2005, 12:37
hmm...edge pro's worden toch wel gezien als een van de beste floyd-types ooit.

Door jou dan misschien... Maar ieder z'n gedacht...

Geef me dan toch maar een Kahler, OFR of een Schaller FR...

AART
14 juli 2005, 13:26
doe mij maar een edge of edge pro.

Ieder zijn ding :D

Metalzone
14 juli 2005, 14:49
Even nog een opmerking:

die neck thru construction levert toch een mooie sustain op...en die EMG 81 elementen zijn toch state of the art...

Een Ibanez kopen en dan na een tijdje direkt al geld moeten uitgeven om de elementen te vervangen zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten...

Josdevos
14 juli 2005, 15:16
Wel ja, LTD levert goeie koreanse kwaliteit + premium hardware.
Daar kan imho geen RG Prestige van tot 1000 euro tegenop... omdat er weinig essentiel verschil is tussen een RG Prestige van €650 en eentje van €1000... enkel cosmetisch...

Je kan mssch ook eens de JH-600 checken, Jeff Hanneman model.
Heeft ongeveer dezelfde specs, plus ebony fretboard...

FEATURES: neck-thru-body construction; 25.5” scale; maple body; 3-piece maple neck; ebony fingerboard; eagle and dot inlays; EMG 81/85 active pickups; volume & tone controls with 3-way toggle; black hardware; Original Floyd Rose bridge; white binding on neck & headstock 24 XJ frets

http://www.espguitars.com/images/guitars/jh600.jpg

Soulflyhigh
14 juli 2005, 16:04
Wel moeilijk verkrijgbaar en je moet van de inlays houden haha
Misschien is een ESP Ltd M-1000 ook nog wat voor je?

Josdevos
14 juli 2005, 16:12
Wel moeilijk verkrijgbaar en je moet van de inlays houden haha
Misschien is een ESP Ltd M-1000 ook nog wat voor je?

Die is ook een pak duurder hé... ;) en zo kitscherig...

Metalzone
14 juli 2005, 16:56
Mijn twijfel wordt steeds minder...1099 euri voor KH-602 schijnt dus een prima prijs te zijn voor de perfekte gitaar. Recenties die ik gelezen heb liegen er niet om.

Kom ik op het volgende...heb momenteel een Ibanez GIO GSA60 waar ik op speel...en wil deze behoorlijk gaan modden zodat er een lekker warm geluid uit gaat komen. De body is van Agathis...welke humbucker zou hier perfekt in passen voor een mooi warm geluid???

i

Josdevos
14 juli 2005, 16:59
Mijn twijfel wordt steeds minder...1099 euri voor KH-602 schijnt dus een prima prijs te zijn voor de perfekte gitaar. Recenties die ik gelezen heb liegen er niet om.

Kom ik op het volgende...heb momenteel een Ibanez GIO GSA60 waar ik op speel...en wil deze behoorlijk gaan modden zodat er een lekker warm geluid uit gaat komen. De body is van Agathis...welke humbucker zou hier perfekt in passen voor een mooi warm geluid???

i

Wel, nieuw wel, maar als je 2de hands kijkt, ok kan wel even duren want komt niet extreem veel voor, kan je een KH-2 (bolt on dan) scoren voor ietsje meer... Moet je wel wat uitkijken uiteraard... Ook al is die bolt-on het gaat hier dan wel tussen ESP Custom shop en LTD (Korea)...

Ivm die GIO agathis is niet excact het beste tonewood... Denk dat die gitaar eerlijk gezegd het upgraden niet waard is...

AART
14 juli 2005, 17:17
Een maple body@ltd?

wtf?

Metalzone
14 juli 2005, 18:12
Mijn twijfel wordt steeds minder...1099 euri voor KH-602 schijnt dus een prima prijs te zijn voor de perfekte gitaar. Recenties die ik gelezen heb liegen er niet om.

Kom ik op het volgende...heb momenteel een Ibanez GIO GSA60 waar ik op speel...en wil deze behoorlijk gaan modden zodat er een lekker warm geluid uit gaat komen. De body is van Agathis...welke humbucker zou hier perfekt in passen voor een mooi warm geluid???

i

Wel, nieuw wel, maar als je 2de hands kijkt, ok kan wel even duren want komt niet extreem veel voor, kan je een KH-2 (bolt on dan) scoren voor ietsje meer... Moet je wel wat uitkijken uiteraard... Ook al is die bolt-on het gaat hier dan wel tussen ESP Custom shop en LTD (Korea)...

Ivm die GIO agathis is niet excact het beste tonewood... Denk dat die gitaar eerlijk gezegd het upgraden niet waard is...

Wat is dan het verschil in kwaliteit tussen de ESP Custom en LTD...is dat dan werkelijk een verschil dat een prijsverschil rechtvaardigd???

Soulflyhigh
14 juli 2005, 19:02
Zeker!!!! maar daar kan Jos de Vos je meer over vertellen ik heb alleen Ltd's in m'n klauwen gehad :razz:

Metalzone
14 juli 2005, 20:43
ok...heeft hier iemand ervaring met online bestellen, via bijvoorbeeld www.music123.com??? Wie heeft dit reeds aangedurfd en vertel me je ervaring(en) svp... ben van deze aanbieding wel erg weg moet ik jullie vertellen.....

link: http://www.music123.com/ESP-KH-602-i98210.music

jorrit
14 juli 2005, 20:46
sjah een gitaar bestellen zonder dat je hm bespeeld hebt lijkt me altijd maar afwachten al is dit wel een kwaliteits gitaar.

houd er ook rekening mee dat je ongeveer 30% (of was het 20?) invoerrechten moet betalen. dr komt dus wel wat extra geld bovenop.

RvB
15 juli 2005, 00:30
Als je ff doorspaart kan je een echte ESP kopen ipv een LTD. Ik heb zelf ook een LTD (EX-400), maar die is een stuk goedkoper (689 euro). Misschien nog 100 of 200 euro doorsparen en je hebt een ESP :) (die EX-400 is ook een erg goeie gitaar).

Btw, als je er 1 wilt bestellen zit er 4 maanden levertijd op. Ik denk dat beter eerst kan kijken bij TAGS wat ze daar hebben hangen en uitproberen. Daar hangen zeker wel goeie en mooie gitaren :P

Orpheo
15 juli 2005, 00:33
sjah een gitaar bestellen zonder dat je hm bespeeld hebt lijkt me altijd maar afwachten al is dit wel een kwaliteits gitaar.

houd er ook rekening mee dat je ongeveer 30% (of was het 20?) invoerrechten moet betalen. dr komt dus wel wat extra geld bovenop.

afgerond 21%

Josdevos
16 juli 2005, 11:44
ALs die Hanneman je iets zegt, hier zijn ze in stock! Prima winkel 2 van m'n ESPs kwamen ook van daar...

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?cPath=1_39_63&products_id=12297

Maar een gewone M2 met ofr en EMG's is ook wel mooi, zeker voor deze prijs...

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?cPath=1_39_63&products_id=11907

http://www.espguitars.com/images/guitars/mII_emg.jpg

eclipse rocker
16 juli 2005, 16:46
zo, mijn eerste reactie, laat ESP nou mijn favoriete merk zijn, zoals jos al weet.


Wat is dan het verschil in kwaliteit tussen de ESP Custom en LTD...is dat dan werkelijk een verschil dat een prijsverschil rechtvaardigd???

Absoluut. Ik heb zelf verschillende LTDtjes en ESP´s en als je alleen al het verschil ziet tussen de standaard ESP´s en de LTDs. Het fretwerk is veel mooier en vooraal de binding ziet er veeeel strakker uit. Hoewel ik wel moet toegeven dat de LTD´s de laatste jaren vele malen beter zijn geworden dan dat ze eerst waren. De 400, 600 en 1000 reeks zijn gewoon hele goeie gitaren. Beter dan de ibanessen prestiges IMO.

Ik ben helemaal met Jos eens, de orginele tremolo´s zijn far way better dan de EDGE tremolo´s van de ibanessen. Wat ook een punt is, dat esp hele goeie materialen gebruikt. Het houtwerk is veel beter dan dat van Ibanez. De halzen zijn veel sterker en kunnen veel meer hebben.

Mijn keuze zou vast staan, ik zou zeker kijken voor een KH 602, of een JH 600, maar vergeet ook niet meteen de ESP standaard series. Deze prijzen liggen namelijk rond de 1500 euro en zijn weer een stuk beter dan de LTD gitaren IMO.

1 ding zeker, ESP maakt tegenwoordig schitterende gitaren voor een hele goeie prijs.

Metalzone
17 juli 2005, 14:10
Naar die MH-400 heb ik ook gekeken, bij Musicstore bijvoorbeeld. Echter wordt deze geleverd met een licensed floyd rose, en daar hoor ik niks dan negatief commentaar over...verder bevalt me de kleur absoluut niet...moet gewoon zwart zijn :P

AART
17 juli 2005, 14:19
Beter dan de ibanessen prestiges IMO.

Ik ben helemaal met Jos eens, de orginele tremolo´s zijn far way better dan de EDGE tremolo´s van de ibanessen. Wat ook een punt is, dat esp hele goeie materialen gebruikt. Het houtwerk is veel beter dan dat van Ibanez. De halzen zijn veel sterker en kunnen veel meer hebben.


grotere bullshit kan je moeilijk verkondigen.

Ibanez halzen zijn extreem sterk en het hout is zeker zeer goede kwaliteit, ik nodig je graag uit een ibanez te proberen hier.
Die edge tremolo's zijn volgens velen beter dan de OFR's, dus dat ze way slechter zijn is bullshit.

Ik vraag me af of je ooit een goede ibanez vastgehad hebt.

Of vergelijk je nu een rg 270 met een ltd 1000 series ofzo?

Een RGT is vergelijkbaar met de jackson soloists dus denk eerst na voordat je iets zegt.

Soulflyhigh
17 juli 2005, 17:11
Feit is wel dat Ltd vaak al houtsoorten als mahonie en alder gebruikt waar Ibanez nog steeds gebruik maakt van basswood. Zowel in de lagere als in de hogere prijsklasse

AART
17 juli 2005, 19:11
Euhm, ligt dat misschien meer aan het feit dat basswood volledig anders klikt en niet slechter is per defenitie. Ik vond de felheid altijd heel lekker.

En kijk eens naar die ltd-tjes:

Voor een ltd waar je 300/400 voor betaald heb je agathis, dat is wel kuthout, dat gebruikt ibanez alleen in de gio's(200 euro).

En je hebt al een mahonie RG voor 250 euro.(RG321MH).
Goed elemetnje erbij kopen en je hebt een super gitaar met vaste brug voor heel weinig geld. Ik overweeg zelf om er een bij te kopen als backup en voor lagere stemmingen.

Edit: opgezocht: tot 600-700 dollar(richtprijs) heb je alleen maar agahtis. mahonie pas bij 800 dollar.

Bij Ibanez heb je dus juist eerder goede houtsoorten.

Josdevos
17 juli 2005, 23:05
Euhm, ligt dat misschien meer aan het feit dat basswood volledig anders klikt en niet slechter is per defenitie. Ik vond de felheid altijd heel lekker.

En kijk eens naar die ltd-tjes:

Voor een ltd waar je 300/400 voor betaald heb je agathis, dat is wel kuthout, dat gebruikt ibanez alleen in de gio's(200 euro).

En je hebt al een mahonie RG voor 250 euro.(RG321MH).
Goed elemetnje erbij kopen en je hebt een super gitaar met vaste brug voor heel weinig geld. Ik overweeg zelf om er een bij te kopen als backup en voor lagere stemmingen.

Edit: opgezocht: tot 600-700 dollar(richtprijs) heb je alleen maar agahtis. mahonie pas bij 800 dollar.

Bij Ibanez heb je dus juist eerder goede houtsoorten.

AART, ik heb enrom veel Iba's gehad, allemaal Jappanners, recente en oude, vooral de oudere vond ik erg goed, een RG570 uit 95 en een JPM P2, recentere JS1000, RG2550. De recentere vielen echt enorm tegen.

Die 2550 heb ik nieuw gekocht destijds en na 2 weken verkocht.
Eind jaren 80 begin jaren 90 had Ibanez het potentieel om een grote te worden maar ze hebben voor het geld gekozen imho, en de kwaliteit is er sinds al die jaren aleen maar achteruit op gegaan imho.

Hun japanse prestiges kunnen volgens mij echt niet meer op tegen sommige koreanen. (Schecter/ltd/Dean) Voor 600-700 euro heb je bij die Merken een prima gitaar, met aftermarktet pickups en redelijk hout. Waar je bij Ibanez een basswood/nato gitaar hebt met IBZ/Dimarzio pu's of IBZ/Duncan en meestal een dekkende kleur.

Ik stel voor dat je voor je de RGTs en USA Jacksons over dezelfde kam scheert ze effektief eens allebei gaat testen, want volgens mij is DAT de grootste BS die ik hier vandaag al gehoord hebt... Je fanboy-isme swingt wel de pan uit!!! Uiteraard is iederen trots op z'n spullen en het merk dat hij gebruikt, maar wat jij doet? :roll:

Orpheo
17 juli 2005, 23:56
even een kleine aanvulling op josdevos (in ieder geval vanuit mijn perspectief)

jackson, dean en bv sommige bc riches hebben imo meer karakter, stijl en uitstraling dan ibanezzen. ik vind ibbies vaak beetje dood. qua uitstraling vooral. qua sound weet ik niet zo heeeel erg goed, maar dat heeft weer te maken met t feit dat ik ze nooit oppak (omdat ik ze doods vind...tis net een cirkeltje :D:D )

Metalzone
19 juli 2005, 16:40
Oke, keuze is gemaakt...het wordt inderdaad de KH-602...I love this axe already 8-)

Nu kom ik op de amp....een Randall RG75 vormt een mooie setup met deze gitaar???