PDA

View Full Version : Weer een nieuwe-basgitaar-vraagje



Thom
13 juli 2005, 16:15
Dag lui, ik wil een basgitaar. Ik heb er aardig wat (voor mijn maatstaven) voor over om nou eens een echte fender te kopen. Ik had de Fender Deluxe Precision Bass Special (http://www.nederlandmuziek.com/html/gitaren_prod_bas_fender_1.html) in gedachten. Maar dat is wel de goedkoopste fender. Kan ik dan mischien toch niet beter een Squier kopen, omdat deze mischien niet eens zo heel veel beter klinkt?

dus eigenlijk. is deze bas wel aan te raden?
Ik ben er trouwens wel al zeker van dak een P bass ga kopen :)

alvast bedankt!

All Dirt
14 juli 2005, 00:28
koop die mike dirnt signature!! die is veel vetter!

Thom
14 juli 2005, 12:58
hmm kan ook.. is ie beter in kwaliteit? waarom dan? maar dat ding heb maar één elementje?":\ kan ik daar niet veel minder mee?

Lintpete
14 juli 2005, 13:13
Ik heb er aardig wat (voor mijn maatstaven) voor over om nou eens een echte fender te kopen.
Het is geen "echte" usa fender! Waarschijnlijk een mexicaan.


maar dat ding heb maar één elementje?
Een p-bas heeft toch ook maar 1 elementje? Weliswaar gesplitst, maar het blijft 1 element.

Lazy B.
14 juli 2005, 15:44
dat ding heb maar één elementje?

een P-bas ook

Thom
14 juli 2005, 16:08
neenee, P-bass special heeft een extra j bass brug element erbij. ik heb t idee dak dan toch wat meer vartiatie in één bass koop.

Thom
14 juli 2005, 16:13
Ik heb er aardig wat (voor mijn maatstaven) voor over om nou eens een echte fender te kopen.
Het is geen "echte" usa fender! Waarschijnlijk een mexicaan.

Mja maar t gaat meer om dat t een fender is :). USA kan ik zowiezo niet betalen. Maar dat is dus mijn vraag, hoeveel is deze nou beter dan een squier (of mischien een imitatie merk) en is hij het geld waard?

BramVersteeg
14 juli 2005, 16:59
Ik heb nog nooit op een echte Fender gespeelt maar ik vind de Squires echt ERG goed voor het geld. Als je wilt kan ik je wel een clipje sturen met een Squire JazzBass.
Grz. Bram

Thom
14 juli 2005, 17:17
Stuur maar! :) altijd leuk om persoonlijke clipjes te horen. Misschien raak ik nog overtuigd toch nog voor een jazz te gaan. Maar een vriend van me heeft er zo een, en daar ben ik eigenlijk al een beetje op uitgekeken. :P

Ik heb nog ff op harmony-central gekeken. hij krijgt gemiddeld een 8,8 ..veel hoger zie je eigenlijk zelden daar (de score wordt ook nog omlaag gehaald door de klanten service van fender die slecht schijnt te zijn, wth do I care?!).

Ze zeggen vooral dat ie heel veelzijdig is. Daar vertrouw ik dan maar op, wat niet uitsluit dak natuurlijk toch n hoop ga proberen daar bij nederlandmuziek :D.

Ik ben er denk ik wel uit mensen. Bedankt voor alle reacties!

Lize
21 juli 2005, 16:15
Daar vertrouw ik dan maar op, wat niet uitsluit dak natuurlijk toch n hoop ga proberen daar bij nederlandmuziek :D.


Ik ben blij dat je dit nog schrijft, Thom. Want waarom wil je zo graag een Fender? Uit je posts krijg ik niet het idee dat je er al een keer op hebt gespeeld, dus ik neem aan dat het een image-ding is. En naar mijn bescheiden mening zijn nieuwe Fenders helemaal niet per definitie beter dan enige andere bas van dezelfde prijsklasse. Sterker nog, geen enkele bas van een bepaalde prijsklasse is 'beter' dan de ander, 't is maar van wat voor sound je houdt en wat je lekker vindt spelen.

Dus inderdaad, probeer van alles uit! Heeft Nederland Muziek (da's toch die grote zaak in Almere?) ook tweedehands? Ik ga persoonlijk altijd voor tweedehands, is toch per definitie een stuk meer bas voor minder geld.