PDA

View Full Version : Heeft 1 van jullie dit weleens meegemaakt?



BrianMay
31 augustus 2002, 19:01
Dit hoort mischien niet in dit topic thuis maar toch.
Ik heb namelijk een probleempje.
Eergister is zomaar ineens spontaan mijn trommelvlies geknapt.
En nu wilde ik eens vragen of 1 van jullie weleens hetzelfde heeft gehad en of dit ook vanzelf weer overging.
Ik ben wel al naar de dokter geweest en die zei van ja gaat vanzelf weer dicht, maar ik maak me toch zorgen.
Bij voorbaat heel erg dank voor jullie reacties.

Dude
31 augustus 2002, 19:07
kan je nu niks meer horen ???

Ibanez
31 augustus 2002, 19:11
aan een oor niet denk ik he.

BrianMay
31 augustus 2002, 19:12
Ik hoor met het oor waarmee het gebeurt is nog een heel klein beetje maar het doet wel gigantisch zeer.
Maar zijn er meer mensen die dit weleens hebben gehad en weten die ook of dit weer over gaat?

BLOK182
31 augustus 2002, 19:23
ik heb aleen ooit een gaatje in mijn trommelvlies gehad, en dat is na verloop van tijd dichtgegaan en daar heb ik verder geen last meer van. Maar het kan idd fucking zeer doen en als je met een oor niet goed hoort is ook niezo mooi, veel sterkte ermee.

The Dude
31 augustus 2002, 19:27
Ik had het een keer bij het zwemmen, iets te diep gedoken, en toen deed mijn oor "pop" en toen deed het ook zeer enzo. Maar aangezien ik nooit meer een dokter vrijwillig bezoek, heb ik geen idee wat het was. Het ging vanzelf weer over, na een goie drie weken was het weer over.

BrianMay
31 augustus 2002, 19:36
Heel erg bedankt voor jullie reacties zover,
het stelt me wel enigzins gerust dat er meer mensen zijn die dit gehad hebben en dat die zeggen dat het vanzelf weer over ging.
Maar moet ik er zelf nog iets aan doen bijvoorbeeld een watje in dat oor ofzo en zou het wel verstandig zijn om gewoon naar buiten te gaan enzo?
sorry dat ik zo zeur maar ik ben gewoon heeel zuinig op mijn oren omdat die heel belangrijk voor me zijn

sash
31 augustus 2002, 19:48
Als het om je gezondheid gaat, blijven zeuren tot je genoeg weet. Als het echt pijn doet zou ik een watje in me oor stoppen, maar niet te diep anders kan je weer naar de dokter.

Anders Destium
31 augustus 2002, 20:39
Een vriend van mij heeft dit gehad op vakantie, toen kreeg hij een watje met antibiotica in z'n oor, en daar werd hij vervolgens ziek van, was dus wel vervelend...
Het kan geen kwaad om er mee naar de dokter te gaan, als het niet goed dichtgroeit heb je (lijkt me) kans dat het nog eens gebeurt

SiNiSTRaL
31 augustus 2002, 20:56
Op 2002-08-31 19:48, schreef sash:
Als het om je gezondheid gaat, blijven zeuren tot je genoeg weet. Als het echt pijn doet zou ik een watje in me oor stoppen, maar niet te diep anders kan je weer naar de dokter.


Als het jou lukt een watje tot aan je trommelvlies je oor in te steken krijg je €10 van me :grin:

FragDaddy
31 augustus 2002, 21:52
hoe is dat zo gekomen? gewoon spontaan 'pop' terwijl je achter de computer zat ofzo?

ik ben namelijk doof aan 1 oor en heb dus nog maar 1 oor over.. op zich niet erg, maar als daarvan het trommelvlies beschadigd raakt, hoor ik dus niets meer.

ik ben dus nieuwschierig naar de precieze oorzaak.

BrianMay
31 augustus 2002, 21:57
Ja zomaar ineens spontaan ik zat thuis tv te kijken en ineens een keiharde dreun in m;n oor en toen kwam er bloed uit.
Het is niet zo dat ik er nu helemaal niets meer mee hoor nog wel een beetje maar het doet gigantisch zeer vooral bij hoge tonen.
En ik kan nu dus ook niet gitaarspelen.
En in het ziekenhuis wisten ze ook niet hoe het precies kwam en ik moet volgende week vrijdag terugkomen voor een gehoorstest enzo.
Ik hoop maar dat het weer dichtgroeit

Anders Destium
31 augustus 2002, 21:59
En nog steeds blijven mensen ontkennen dat er buitenaards leven is :smile:

Swan
31 augustus 2002, 23:08
http://www.feedback.nl/pix/alpine-gehoorbescherming.jpg

BrianMay
1 september 2002, 00:10
Grapjas ik heb niet dit gekregen doordat ik keihard gitaar speel ofzo want ik gebruik altijd oordopjes en toen het gebeurde was ik niet eens aan het gitaar spelen maar zat ik voor de tv

MegaDrive
1 september 2002, 00:29
Zal wel een knallende uitzending geweest zijn dan :grin:

Even een tip: als je trommelvlies scheurt kan het allemaal vrij makkelijk gaan ontsteken wat het herstel remt. Het is raadzaam om dagelijks even een wattenstaafje met wat alcohol (bv. eau de toilette) in je oor te brengen (NIET TE DIEP!) om dat te voorkomen. Dat houdt de handel schoon en bacterievrij en dan ben je er het snelste vanaf. Sterkte!

@iro
1 september 2002, 00:36
hey dat heb ik nu ook , ik stond op marktrock naar therapy? te luisteren en plop, ik hoor nu al 2 weken niet goed aan een kant. en ik heb altijd een suis in m'n oor. Ik heb ook al eens met het landen in een vlieger m'n trommelvlies ook al eens gebroken in hetzelfde oor. zal er wel iets mee te maken hebben

Moonchild
2 september 2002, 21:43
[quote] Het is raadzaam om dagelijks even een wattenstaafje met wat alcohol (bv. eau de toilette) in je oor te brengen (NIET TE DIEP!) om dat te voorkomen. Dat houdt de handel schoon en bacterievrij en dan ben je er het snelste vanaf. [quote]

Ruikt je oor gelijk ook de hele dag lekker :grin:

MegaDrive
2 september 2002, 23:35
En je kunt s'avonds de in het oorsmeer gestorven vliegen en muggen eruit peuteren :grin: :grin:

jamar
3 september 2002, 13:23
Een spontane trommelvliesperforatie is vaak het gevolg van druktoename t.g.v. vochtophoping achter het trommelvlies. Dit vocht kan daar komen door een middenoorontsteking of b.v. ook bij een simpele verkoudheid en er zijn nog een aantal andere oorzaken waar ik je niet mee zal vermoeien. In het algemeen geneest dit binnen 3-4 weken weer spontaan. Toch is het verstandig om je huisarts even te laten kijken. Een gehoortest kun je eventueel laten doen als het trommelvlies weer volledig is hersteld elk moment daarvoor is zinloos. Niet met voorwerpen in je oor gaan zitten peuteren dat maakt het infectierisico alleen maar groter. Wel oppassen met water. Water wat je oor inloopt neemt altijd microorganismen mee die in een lekkere warme vochtige omgeving lekker gaan groeien en kunnen gaan etteren.
Uiteindelijk moeten wij gitaristen zuinig zijn op de oortjes.:smile:
Beterschap!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jamar op 2002-09-03 13:24 ]</font>

Braindead
3 september 2002, 21:36
Nu we het toch over gezondheid hebben. Wat vinden jullie als gitarist van het hebben van veel aparatuur danwel Amps/pc's op je kamer.
Zou zo'n magnetisch veld kwaad kunnen of wat?
Ikzelf heb daar weleens iets over gehoord.

Fenisi
3 september 2002, 21:45
Man dat is wel erg van je oor.. ik zou me echt helemaal doodschrikken.. ben wel eens zo op me oren geslagen aan beide kanten zon kung fu style iets.. dat dee ook vreselijk pijn.. maar had geen gehoorverlies gelukkig..

BrianMay
3 september 2002, 22:27
Hallo allemaal bedankt voor jullie steinbetuigingen dat helpt echt.
het is nu precies 1 week geleden en het doet nog steeds verrekte pijn en ik moet vrijdag naar het ziekenhuis voor een paar testjes en dan laat ik jullie wel weten hoe het verder ging.
dat van die vochtophoping kan trouwens wel kloppen want er kwam allemaal spul uit.
bedankt voor jullie reacties tot nu toe

aadplagiaat
3 september 2002, 22:36
In ieder geval heb je het onder controle voor zover je dat kunt in zo'n geval.
Ik zou echter voorzichtig zijn met watjes in je oren stoppen. De wond die je in je oor hebt moet je niet verstikken. Ook moet je wel zorgen voor een schone! verzorgende creme om je oorwand te beschermen. Ik denk dat namelijk de hele oorwand wel iets gevoelig zal zijn (om het maar zachtjes uit te drukken) en dan wordt zo'n droog watje een extra irritatie.

sterkte joh!