PDA

View Full Version : Pearl F-604



Albert
13 juli 2005, 12:32
Een Pearl F-604. Deze ligt al een tijdje bij mij op zolder te verstoffen. Hij doet het alleen niet :-(
http://img336.imageshack.us/img336/3075/pearlf6044gl.jpg

Hebben jullie meer info hierover? Is het de moeite waard hem weer op te knappen? Of is het gewoon een waardeloos ding? En zijn er ergens schemas te vinden van dit apparaat?
thnx,
Albert

Dirk_Hendrik
13 juli 2005, 12:41
Moeite waard: Ja
Waardeloos: Nee, integendeel.
Schema's: nee

Mocht je reparatiehulp nodig hebben, PM of mail me dan even.

fullorder
13 juli 2005, 12:51
ik ken 'm niet, maar het ziet er veelbelovend uit. ik zou 'm zeker proberen aan de praat te krijgen. zou met wat hulp ook niet al te lastig moeten zijn. succes!

dano
13 juli 2005, 15:33
even openmaken en contactjes tsjekken? schoonmaken?

Albert
15 juli 2005, 19:37
Even een update: heb hem even opengemaakt, nieuwe batterijen erin en het lijk van een of ander insect verwijderd, leek op een wesp of zo. Hoe die er in gekomen is? Geen idee. Misschien dat dat lijk kortsluiting maakte, maar met 2 9V batterijen doet ie het weer prima.

Geluid is een apart soort flanger, beetje apart, niet zoals de hedendaagse flangers. Klinkt allemaal lekker organisch en niet te veel op de voorgrond, warme klank. Is zeker bruikbaar voor de vreemde geluidjes, draaien aan de knopjes terwijl een akkoord door klinkt levert lekker vreemde effecten op.

Weet nog niet of ik hem ga houden, maar tot nu toe is het wel een grappig apparaat. Weten jullie toevallig ook hoeveel zoiets tweedehands op moet brengen? Kan er namelijk weinig over terug vinden via google.

Thnx,
Albert