PDA

View Full Version : nieuwe aanschaf gitaar + versterker !



pzw18
13 juli 2005, 12:16
ik heb een fender squirer zo'n imitatie zeg maar.. en een roland cube 15 versterker.

mijn muziek voorkeur gaat uit naar: the hives, metallica, kaizer chiefs, machine head en alles in die trend

met het matriaal wat ik nu heb klinkt het voor geen meter.

wat voor gitaar + versterker zal ik aanschaffen liefst niet boven de €800,-

:roll:

tillens
13 juli 2005, 12:31
uhm dat zijn uitlopende bands. ik zou zeggen spaar door, dan kan je een esp kopen voor het heavy werk, een crap tele voor die crap bands met the ervoor, en verder tja, amps, mesa/ voxac30

marc_o
13 juli 2005, 12:32
Oei, 2e hands kom je dan al best in een prima prijssegment.
Stevige muziek, dus ga voor een humbucker in brugpositie en qua versterkers is het maar net of je modelling, transistor of buizen wilt hebben.
Kijk eens naar de Randall RG75 combo bijvoorbeeld...

AART
13 juli 2005, 12:35
ff serieus aub.@ tillens.

dan kan hij nog jaren sparen.


Gitaar:

Neem iets met splitsbare humbucker of H-S-S

de hum in de brug voor het zware werk en de sc's/ gespitste hums voor het lichtere werk.


Tip: Mexicaanse fender fatstrat(350 2ehands)
of een ibanez SA

Versterker:

zoek een leuke marshall jcm 900 combo ofzo(2ehands450-500), dat red je nog net voor wat je overhoudt waarschijnlijk.

@rest:
nu niet zeuren dat die jcm 900 slecht is. voor dat geld vind je geen andere buizenamp en hij hakt al het andere rond deze prijs in de pan.

marc_o
13 juli 2005, 13:35
Nou, dat kun je wel zeggen, maar zo'n 900 is gewoon helemaal niet zo'n lekkere versterker voor een beginner.
Ik denk dat je als beginner, en zeer zeker als slaapkamergitarist beter afbent met een goed scheurende transistorversterker, hoeft allemaal niet zo hard en zo'n Randall geeft echt wel een lekkere scheur, waar zo'n 900 nooit aan zal komen, en zeer zeker niet op normaal geluidsniveau.

Line 6 Spider zal z'n werk ook goed doen, heb je er direct wat effecten bij voor de leuk.

Vampire
13 juli 2005, 14:23
Ik heb een Jackson DXMG en ga vanavond een Randall RG75 G2 halen, daarmee kun je denk ik al jou stijlen wel spelen, in ieder geval de hardere stijlen (aangezien ik dat zelf ook speel).

Ik heb alles tweedehands dan wel, maar dan kom je in totaal op zo'n 650 euro uit.

tillens
13 juli 2005, 14:27
inderdaad kijk dan ook naar een vox adt30 ofzo iets. is een modeling ding. zoon jcm 900 is lache als je ermee om kan gaan, niet als je nog zoekende bent denk ik zo. plus buizen voor de slaapkamer????

Kim Wilson
13 juli 2005, 14:38
inderdaad kijk dan ook naar een vox adt30 ofzo iets. is een modeling ding. zoon jcm 900 is lache als je ermee om kan gaan, niet als je nog zoekende bent denk ik zo. plus buizen voor de slaapkamer????
*zucht*




Ook een buizenversterker kan zachtjes hoor. :roll:

tillens
13 juli 2005, 14:50
Ja dat klopt.. maar klinkt het dan lekker?







vaak niet dus wat ben je geneigd te doen harder zetten of weer voor drama veel geld een hotplate of cokeplate of workmate , powerplate kopen. wat ik bedoel is, de jongeman wil tips qua beginnerding en veelzijdigheid, aangezien er vrij veel bandjes worden genoemd. buizen is dan een stuk lastiger en minder flexibel om al die bands te benaderen. mijn opinie. :)

Dick Wolkendeck
13 juli 2005, 15:05
Hee PZW 18,

Gewoon die cube houden! Ik speel thuis ook wel op een microcube, 2 watt, voor metal op de slaapkamer is dat een prima bakkie.

Dan heb je 800 Euro's over voor een prima gitaar!

Ehhh.... Epiphone Zakk Wylde?
2e hands Jackson? Ik heb mijn SL2 (kwijl!!) voor 600 Euro gekocht incluis koffer...
Een oude charvel model 4 is ook een optie, die kan alles, zelfs fenderklanken.
Of doe eens gek en probeer zo'n line 6 variaxe...

Dus... Geen amp kopen, pas als je in een band gaat spelen. Kan je tot die tijd mooi sparen voor een enorme toren. :wink:

Speeddemon
13 juli 2005, 15:37
Gitaren; kijk naar Dean, ESP, Jackson en Ibanez.
versterker: Roland Cube 60 of Vox Ad50VT/AD30VT.

pzw18
13 juli 2005, 20:09
bedankt mensen voor jullie reacties,

ze zijn nog steeds welkom hoor !

:D :wink:

pzw18
13 juli 2005, 20:12
help het om bijveerbeeld distortion pedalen te gaan kopen terwijl er al een distortion knop op je versterker is ???

wil nog wat ruigers uit mn cube halen ? is dit mogelijk ?

:???: :roll: :lol:

Axelll
13 juli 2005, 20:15
kaizer chiefs,



Kaiser Chiefs...isssett 8-) hoe kan je die bijdeweg op een lijn zette met metallica en machine head?

Speeddemon
13 juli 2005, 20:25
help het om bijveerbeeld distortion pedalen te gaan kopen terwijl er al een distortion knop op je versterker is ???

wil nog wat ruigers uit mn cube halen ? is dit mogelijk ?

:???: :roll: :lol:
geloof me, voor een VETTERE distortion heb je gewoon een versterker met grotere speaker(s) nodig. Ik kan een onwijs vette metalsound toveren uit een Roland CUbe 30 en 60... Uit die 60 krijg ik zelfs een zeer overtuigende early EVH-sound! De befaamde 'brown' sound. Creatief omgaan met EQ en gain.

En nee, op dit punt zou ik als ik jou was NIET in een distortionpedaal investeren, eerder in een wah-wah of compressor.

Jax
14 juli 2005, 07:58
Ik heb mijn SL2 (kwijl!!) voor 600 Euro gekocht incluis koffer...

:o Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Dick Wolkendeck
14 juli 2005, 11:05
Was tweedehands bij Conijn muziek in Eindhoven. Ze hebben me wel gematst. De gitaar speelde toen voor geen meter (hoge actie en dikke oude snaren), maar na enig afstelwerk is het een beauty... Heb de indruk dat er bij muziekwinkels wel vaker gitaren hangen die een goede afstelbeurt en snaren nodig hebben, zoals ik ze aantref zou ik ze niet kopen. Bij Conijn valt het overigens mee, daar gaan ze meestal eerst door de handen van een verkoper die zijn vak verstaat.