PDA

View Full Version : goedkope recorder ?



Dude
13 juli 2005, 11:27
Ik wil voor thuis graag een recordertje kopen die ik makkelijk op mijn computer kan aansluiten.

hoeft niks speciaals te zijn omdat we met de band 2 korg harddisk recorders hebben.

Het is puur voor thuis, ideetjes opnemen en makkelijk geluid in mn computer krijgen om uit te wisselen met de band.

Ik zie bij feedback leuke spullen staan maar heb geen idee of je dit allemaal makkelijk op je computer kan aansluiten enzo, wie heeft tips.

buget max 200 euro ?

bert k
13 juli 2005, 13:49
Je computer niet geschikt? Die heb je al, dus waarom nog een recorder?

Dude
13 juli 2005, 14:10
eeuh...

waarom ?? vertel het me, ik heb slechts een simpele onboard soundkaart.

heb wel eens wat geklooit met een Vamp maar het geluid dat ik in mn computer krijg is erg ielig en slecht,

cool edit gebruikt enzo, maar kreeg geen lekker geluid,

ook een drumtrackje was best lastig in zetten, zoals ik zei ben ik niet zo hardware technisch aangelegd

Maiden Michiel
13 juli 2005, 14:49
Kan je dan niet beter een goede geluidskaart kopen?

bert k
13 juli 2005, 16:15
Precies, ben je voor weinig klaar. Skabouter heeft een M-audio in de aanbieding voor 75 euri, das een goeie. V-amp kan je er zo op aansluiten, anders mini mixertje van Behringer erbij en een mic voor je amp, klaar.
(Trouwens, als je een losse recorder koopt moewt je ook een V-amp of een mic hebben)

Dude
13 juli 2005, 23:46
zou dit wat zijn ??

http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1781&brandID=4

Han S
14 juli 2005, 00:59
Vier sporen man, dat schiet toch niet op? Knap geluidskaartje kopen, Adobe Audition en gaan met de banaan, 128 sporen en editen als de neten, allerlei plugins en CD branden.

Dude
14 juli 2005, 10:28
sja bart heeft niet zon verstand van he...

maar dan heb ik dus een geluidskaart, mixertje, en software nodig. Ben ik dan niet net zo duur uit als een war betere digitale recorder ??

Han S
14 juli 2005, 10:45
Maar die PC heb je al neem ik aan en als die een beetje snel is kun je met AA, Cubase SX of een soortgelijke prog zoveel meer doen.

Ik vind die stand alone apparaten ook niet zo geweldig klinken, de AW van Yamaha klinkt aardig, maar als je een grote harde schijf hebt en je neemt op in 24/96 dan heb je een veel beter geluid. Bovendien is het editen een fluitje van een cent en je hebt bergen software geluiden, Hammond, Mellotron, allerlei synth's en drumgeluiden.

Keyboardje aansluiten via midi in en hoppa.

skabouter
17 juli 2005, 23:37
helaasch, die 2496 is de deur alweer uit, maar ik kan hem zeker wel aanbevelen !

kost je 100, nieuw (88 in DU), dan nog een mixertje (60 euro?) en een micje (40 euro ? Shure PG7?) wat software, en je bent klaar !

idd heb je met een harddiskrecorder ook nog meer dingen nodig, tenzij je je gitaar er direct indoet, maar das niets. ik zou voor PC en software gaan.

Globetrotter
23 juli 2005, 12:29
Dit al eens geprobeert? :wink:
http://img.2dehands.nl/f/preview/8570991.jpg

Ik zit min of meer met 't zelfde probleem (nouwja, luxe probleem dus) en ga waarschijnlijk voor de Tascam US122.
Cheers,

Bart

harrie-beton
23 juli 2005, 18:23
als je een redelijke computer hebt zijn alle losse recorders erg duur en overbodig is mijn mening.
Als je niet technisch bent, tja dat zal op beide apparaten moeten dus dat maakt niks uit.

Goede geluidskaart en je hebt een machine met verschikkelijk veel mogelijkheden...

Sonno
23 juli 2005, 18:44
Ik heb met mijn oude onboard AC97 geluidskaart nog redelijke opnames gemaakt. Tot wel 16 sporen geen gezeik gehad! Gewoon investeren in veel RAM geheugen is mijn advies. Als je computer maar lekker loopt!

Een goeie geluidskaart klinkt natuurlijk altijd beter maar als je het ECHT goedkoop en ff snel wil doen hebbie 'm eigenlijk niet eens nodig :wink: