PDA

View Full Version : Multieffect keuze...



MoPe
13 juli 2005, 00:36
Ik ben niet echt thuis in de wereld van de multi effecten maar wil er toch een aanschaffen. heeft iemand ervaring met een van de volgende multi effecten, of ken je er een in dezelfde prijsklasse die beter is?? en welke zou jij kopen, geluidskwaliteit is natuurlijk erg belangrijk! :)
Ik speel vooral rock/jazz...

tot nu toe twijfel ik tussen:
- Digitech RP200a
- Korg AX10G
- Zoom GFX 3

LIGNUMdrummerke
15 juli 2005, 17:29
ik zou gewoon ff doorsparen en 1 van deze (2dehands) kopan:

- rocktron intellifex (voorloper van >Xpression, nieuw niet meer verkrijgbaar, 2dehands een 200euro)

-rocktron Xpression (nieuw een 400 euro, gebouwd ter concurrentie van de G-major)

TC-electronix G-major (ook een 400-500euro nieuw dacht ik)

de geluidskwaliteit is een heel stuk beter dan digitech of zoom oid, nadeel is wel dat je er best nog een midi-controller bij koopt (kan ook zonder hoor) bijvoorbeeld behringer FCB1010, omdat deze 19" rackunits zijn

robert-gitarist
15 juli 2005, 17:40
ik zou gewoon ff doorsparen en 1 van deze (2dehands) kopan:

- rocktron intellifex (voorloper van >Xpression, nieuw niet meer verkrijgbaar, 2dehands een 200euro)

-rocktron Xpression (nieuw een 400 euro, gebouwd ter concurrentie van de G-major)

TC-electronix G-major (ook een 400-500euro nieuw dacht ik)

de geluidskwaliteit is een heel stuk beter dan digitech of zoom oid, nadeel is wel dat je er best nog een midi-controller bij koopt (kan ook zonder hoor) bijvoorbeeld behringer FCB1010, omdat deze 19" rackunits zijn

Die man zoekt een multi effect voor op de grond,geen 19"
Die digitech vind ik onwijs kut...plasticzooi :P
Die Korg sja geen idee,nooit geprobeerd,ik zelf heb geen goeie ervaring met Korg op gitaar gebied.
De Zoom gfx is opzich een grappig ding waar je leuke geluiden mee uit kunt toveren.
Probeer ze alle 3 eens uit zou ik zeggen...
Ik zelf vind Boss erg goed,de GT3/5 en wat ik helemaal goed spul is de Boss GT6...
Erg goed spul enzo...De Boss ME50 is ook erg goed alleen het nadeel van de ME50 is dat bij het patchen van de banks een seconde duurt das nogal lastig..ik bebruik de ME50 zelf als Manual...dus ik gebruik hem niet met Banks
Succes

MoPe
15 juli 2005, 17:54
Bedankt voor de reacties... en ik zoek idd geen 19" dingen :)
Ik zal volgende week even een bezoekje brengen aan de winkel om het een en ander uit te proberen..

phx
15 juli 2005, 18:44
Boss me30, heeft geen vertraging tussen het switchen tussen de banks. Goed multipedaal voor +/- 100 pleuro (2ehands).

LIGNUMdrummerke
15 juli 2005, 18:55
boss gt-8 anders? of is dat overbodige luxe? zelf heb ik geen ervaring maar wat ik wel heb horen zeggen is dat je bij de AX1500G moeilijk snel tussen je presets kan switchen door middel van een up/down footswitch, ik vermoed dat dit bij da AX10 niet anders zal zijn....

MoPe
15 juli 2005, 20:07
Ik denk dat de GT 8 met iets teveel gaat kosten maar ik zal in ieder geval nog even wachten met een nieuwe aankoop en eerst naar 2e hands materiaal gaan kijken.

Javaca
15 juli 2005, 23:26
De korg heeft een goede geluidskwaliteit.
Enkel een nadeel: interval bij het switchen tussen presets...

telecastermaster
16 juli 2005, 10:40
LIGNUMdrummerke heeft wel een punt. Ik heb nooit begrepen waarom je je modulatie effecten voor je versterker zou zetten. Zet het lekker in de FX loop met een 19" module.

LIGNUMdrummerke
17 juli 2005, 22:28
en voor t geld van een rocktron ofzo moet je t ni laten vind ik en al helemaal niet 2dehands, als je kijkt wat 1 dom effectpedaaltje van boss al kost wil ik gerust 400euro neertellen voor processor en zelfs nog eens 150 voor een midi-controller, heb ik 5-6 bosspedaaltjes voor en de rocktron heeft gewoon veeeeeeeeeel meer effecten aan boord die absoluut niet slecht zijn! (de tc mag natuurlijk ook maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een Xpression