PDA

View Full Version : vervangen brug en stoptail, gaten body te groot helppppppp



rupke
12 juli 2005, 15:37
Hoi,

Ik ben bezig mijn versleten gouden hardware op mijn epiphone les paul custom te vervangen door matzwarte. Ik heb er al mooie schaller locking tuners op zitten en nu heb ik de brug en stoptail uit de body verwijderd.

Nu haal ik de nieuwe brug en stoptail uit de verpakking (beide van schaller) en wat zie ik tot mijn grote schrik. de gaten die in de body zitten (van de originlele brug en stoptail) zijn groter dan die van de schaller ahrdware

zijn hier verloopstukjes voor? Zo niet wat moet ik dna doen?

Groetjes Rupke

Jeroenvanhulsteijn
12 juli 2005, 16:56
kun je niet gewoon de oude studs gebruiken?

Negative K3 fan
12 juli 2005, 20:56
had ik ook met mn agile, gewoon helemaal van de operatie afgezien.

rupke
13 juli 2005, 08:09
Hoi Joeroen en negative K3 fan,

ik zou de oude studs van de stoptail kunnen gebruiken maar die zijn goudkleuring dus dan zou ik die matzwart moeten verven. de oude studs van de brug zijn helemaal anders. daar waar de studs de body in gaan zijn kleiner dna de gaten die er nu zitten en het pinnetje aan de bovenkant van de oude stud is dikker dan de nieuwe dus ik kan de nieuwe brug daar niet overheen schuiven. Wat ene eleende allemaal. Ik baal er van dat ik niet nagevraagd heb of de studs hetzelfde waren als die er in zaten voor ik hem kocht.

Dit zou zo op te lossen zijn als er standaard verloopstukjes waren voor in de body voor dit soort dingen (gat in de markt?)

bert k
13 juli 2005, 10:25
Dit topic gaat verder in Elektrische Gitaren,