PDA

View Full Version : vervangen brug en stoptail, maar gaten zijn te groot helpppp



rupke
12 juli 2005, 15:29
Hoi,

Ik ben bezig mijn versleten gouden hardware op mijn epiphone les paul custom te vervangen door matzwarte. Ik heb er al mooie schaller locking tuners op zitten en nu heb ik de brug en stoptail uit de body verwijderd.

Nu haal ik de nieuwe brug en stoptail uit de verpakking (beide van schaller) en wat zie ik tot mijn grote schrik. de gaten die in de body zitten (van de originlele brug en stoptail) zijn groter dan die van de schaller ahrdware

zijn hier verloopstukjes voor? Zo niet wat moet ik dna doen?

Groetjes Rupke

bram123
12 juli 2005, 15:42
ik weet niet of de volgende oplossing ook voor gaten op jouw formaat wenselijk is maar goed,

je kan lijm + houten plug in een gat doen om daarna weer stevig een schroef erin te draaien.

Lexvandoef
12 juli 2005, 17:17
Ik denk dat je wel andere studs (zo heten ze toch?, die metalen hulzen die in je body zitten voor de brug en stoptail) kunt bestellen en die erin kan zetten. Dan moet je, wat bram123 ook zegt, denk ik eerst het gat opvullen.

Of je zou zelf nieuwe kunnen laten draaien die precies in het gat past, maar niet iedereen is bevriendt met een metaalbewerker :razz:

Snaar'n Bennie
12 juli 2005, 17:54
Precies, die gaten opvullen. Met een beetje geluk kun je beukenhouten deuvels halen bij de doe-het-zelf zaak. Anders laat je ze maken of maak je ze zelf. Is het een massieve finish of een doorzichtige?

rupke
13 juli 2005, 07:43
Hoi allemaal,

bedankt zxover voor jullie reakties

ik heb de studs, want die zitten bij de nieuwe brug en stoptail. die nieuwe studs zijn kleiner dan de oude die er in zaten vandaar dat de gaten te groot zijn. Ik begrijp uit jullie reakties da tik de gaten eerst moet opvullen om vervolgens opnieuw gaten te boren zoadt de nieuwe studs er in passen. Moet ik dan niet de gaten opvullen met dezelfde houtsoort als de body is of maakt dat niet uit.

Het is volgens mij trouwens een massieve finish.

Groetjes Rupke

rupke
13 juli 2005, 08:10
Dit "probleem van mij" zou zo op te lossen zijn als er standaard verloopstukjes waren voor in de body voor dit soort dingen (gat in de markt?)

Greetz Rupke

Kim Wilson
13 juli 2005, 08:57
Dit "probleem van mij" zou zo op te lossen zijn als er standaard verloopstukjes waren voor in de body voor dit soort dingen (gat in de markt?)

Greetz Rupke
Volgens mij bestaan die al. Dan heb je een huls met binnen én buiten schroefdraad, en dan wordt ie een mm of 2 groter.

rupke
13 juli 2005, 10:17
Kim,

Dat zou echt te gek zijn want daarmee is mijn probleem opgelost.

Weet jij of iemand anders waa rik die kan krijgen?

Groetjes Rupke

fred dons
13 juli 2005, 10:44
deze misschien ?
http://www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Electric_guitar,_Tune-o-matic_parts/Conversion_Posts_for_Tune-o-matic_Bridges.html

rupke
13 juli 2005, 11:10
Fred,

Dat zou d eoplossing wel een skunnen zijn.

Bedankt voor de info

Groetjes rupke

Kim Wilson
13 juli 2005, 11:27
Kim,

Dat zou echt te gek zijn want daarmee is mijn probleem opgelost.

Weet jij of iemand anders waa rik die kan krijgen?

Groetjes Rupke
Ik denk bij een smid of een betere ijzerwarenhandel.

bert k
13 juli 2005, 19:20
Ik weet niet in hoeveel subfora je dit verhaal heb gepost, maar cross-posten wordt niet op prijs gesteld, het is verdomd irritant.
Slotje